Gizarte-Zerbitzuen eta Gizarte-Ekintzaren Estatistika (GZGEE) eta Gizarteratze eta Gizarte-Ekintzako Gastuaren Estatistika
- Informazio orokorra
- Informazio metodologikoa
- Taula Estatistikoak
- Txostenak
- Galdesortak
- Definizioak
- Kontaktua
Gizarte Zerbitzuen eta Gizarte Ekintzaren Estatistikak (GZEE) gizarte-zerbitzuen eta prestazio espezializatuen eta oinarrizkoen eskaintzaren bilakaerari buruzko informazioaren arloan dauden premiei erantzuten die. 1998tik, erakundeen gastu funtzionala jasotzen duen eranskina betetzen da. Horrela, "EAEko Gizarte Zerbitzuetako Gastu Publikoaren" informazioa lortzen da, GZEEtik (Erakundeak eta Zentroak) datorren informazioa osatzen duena. Azterlan honek udal-mailako eta lagundutako biztanleria-sektorearen araberako gastu publikoa aztertzen du: adinekoak, desgaitasuna duten pertsonak, familia, haurrak eta gazteak, emakumea, gizarte-bazterketa, droga-mendetasunak, immigrazioa, presoak eta preso ohiak eta biztanleria osoa. 1999an, Establezimendua aldagaia eta egoitzaren kodifikazioa sartu ziren, eta, horri esker, ondoriozko direktorioa DIRAEn (Jarduera Ekonomikoen Direktorioa) sar daiteke. Gaur egun, Eragiketa parte hartzen duten erakundeen arteko lankidetza-esparru batean garatzen da: Eusko Jaurlaritzako Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saila, Foru Aldundiak eta EUSTAT.
Estatistika hori urtean behin egiten da, eta helburu nagusia da gizarte-zerbitzuen eta oinarrizko prestazio espezializatuen eskaintza ezagutzea, bai dimentsio kuantitatiboan, bai kualitatiboan, baita erabiltzaileen eta onuradunen ezaugarriak ere. Hori guztia eskumenen banaketa berezitik eta Gizarte Zerbitzuen eremuan aktiboki parte hartzen duten eragileen aniztasunetik sortzen diren fluxu ugariak ahaztu gabe, sistemaren ikuspegi orokor bat (mendekotasunak, finantzaketa-fluxuak, etab.) lortzea posible izan dadin. Estatistika honetan bildutako informazioak zentroen, erakundeen eta zerbitzuen alderdiak hartzen ditu barne (zentroei dagokienez).
Helburu espezifiko gisa:
- Zerbitzuen eta prestazioen eskaintza aztertzea, arreta-arloen arabera.
- Gizarte-zerbitzuen egitura ekonomikoaren azterketa.
- Gizarte-zerbitzuetako gastuaren azterketa.
- Gizarte-zerbitzuen arloko egitura profesionala aztertzea.
- Aldaketei lotutako sektore gisa (gizarte-premien aldaketengatik), aurrekoari serieak mantentzeko helburua gehitu behar zaio, sektorearen bilakaera alderatu eta aztertu ahal izateko.
Estatistika-eragiketari Gizarte Zerbitzuen eta Gizarte Ekintzaren Estatistika (GZEE) deritzo.
- GZEEren helburu nagusia gizarte-zerbitzuen eta prestazio espezializatuen eta oinarrizkoen eskaintza ezagutzea da. Gizarte Zerbitzuen estatistikak zerbitzu eta gizarte-prestazio espezializatu eta oinarrizkoen eskaintza ezagutu nahi du, bai dimentsio kuantitatiboan, bai kualitatiboan, eta baita erabiltzaileen eta onuradunen ezaugarriak ere. Hori guztia eskumenen banaketa berezitik eta Gizarte Zerbitzuen eremuan aktiboki parte hartzen duten eragileen aniztasunetik sortzen diren fluxu ugariak ahaztu gabe, sistemaren ikuspegi orokor bat (mendekotasunak, finantzaketa-fluxuak, etab.) lortzea posible izan dadin.
- Zerbitzuen eta prestazioen eskaintza aztertzea, arreta-eremuen arabera.
- Gizarte-zerbitzuen egitura ekonomikoa aztertzea.
- Gizarte-zerbitzuetako gastuaren azterketa.
- Gizarte-zerbitzuen arloko egitura profesionala aztertzea.
Aldaketei lotutako sektore gisa (gizarte-premien aldaketengatik), aurrekoari serieak mantentzeko helburua gehitu behar zaio, sektorearen bilakaera alderatu eta aztertu ahal izateko.
- Biztanleria
GZEEa Euskal Autonomia Erkidegoan (aurrerantzean, EAE) gizarte-zerbitzuen arloan diharduten erakunde (erakunde edo erakunde baten atal) eta zentro guztiei zuzenduta dago.
- Geografikoa
Eragiketa EAEn garatzen da, autonomia-erkidegoko eta lurralde historikoetako informazioa. Oinarrizko datu batzuk eskualde- eta udal-mailan eskaintzen dituzte.
- Aldi baterakoa
Jasotako datuak eragiketaren erreferentzia-urtean (n urtea) erregistratutako jarduerari dagozkio, irizpide hauen arabera: Egiturazko datuak: n urteko abenduaren 31. Erabiltzaile eta onuradunen datuak: n urteko abenduaren 15a. Salbuespen dira urteko erabiltzaileen eta urteko erabiltzaile berrien kopuruak, n urte osoari dagozkion datuak.
Langileen datuak:
- Kualifikazioaren arabera: n urteko abenduaren 15a.
- Langile okupatuak: n urteko ekainaren 30ean eta abenduaren 15ean.
- Batez besteko langile okupatuak eta n urtean lan egindako orduak.
- Batez besteko langile ez-okupatuak eta dedikatutako orduak n urtean.
- Datu ekonomikoak: n urteko ekitaldi ekonomikoa.
- Eragiketaren egungo egoera
Eragiketa modu jarraituan egiten da, urtero, 90eko hamarkadaren hasieratik, eta 1990. urtetik daude eskuragarri erreferentziazko datuak.
- Emaitzen zabalkundearen aldizkakotasuna
GZEEko datuak urtero zabaltzen dira.
- Eragiketa mota
GZEE zentsu-eragiketa bat da, gizarte-zerbitzuen sektoreko erakunde eta zentro guztiei zuzendua.
GZEE osatzen duten datuak galdetegi espezifiko bat betez lortzen dira.
- Informazio-unitateak: EAEn gizarte-zerbitzuetako jarduerak egiten dituzten erakundeak eta zentroak, zentsu-izaerarekin.
- Unitate-kopurua: 1.400 erakundek 3.000 zentro baino gehiago kudeatzen dituzte, eta gutxi gorabehera 4.500 galdetegi dituzte.
- Informatzaileak: Erakundea, hura betetzeko ardura duen pertsonaren edo pertsonen bitartez.
- Informazioa eman behar zaien organoak: Informazioa Eusko Jaurlaritzako Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailaren eta Foru Aldundietako Gizarte Ekintza Sailen izenean jasotzen da, behar bezala baimendutako eta egiaztatutako elkarrizketatzaileek ordezkatuta.
Gizarte Zerbitzuen Estatistikaren taula estatistikoak
Gizarte Zarbitzuen Estatistikaren emaitzen txostenak
- 2017-2020 aldiko Gizarte Zerbitzuen eta Gizarte Ekintzaren, Erakundeen eta Zentroen Estatistikaren (GZEZE) eta Gizarte Zerbitzuen Gastu Publikoaren emaitzen txostena
- 2016-2019 aldiko Gizarte Zerbitzuen eta Gizarte Ekintzaren, Erakundeen eta Zentroen Estatistikaren (GZEZE) eta Gizarte Zerbitzuen Gastu Publikoaren emaitzen txostena
- 2015-2018 aldiko Gizarte Zerbitzuen eta Gizarte Ekintzaren, Erakundeen eta Zentroen Estatistikaren (GZEZE) eta Gizarte Zerbitzuen Gastu Publikoaren emaitzen txostena
- 2014-2017 aldiko Gizarte Zerbitzuen eta Gizarte Ekintzaren, Erakundeen eta Zentroen Estatistikaren (GZEZE) eta Gizarte Zerbitzuen Gastu Publikoaren emaitzen txostena
- 2013-2016 aldiko Gizarte Zerbitzuen eta Gizarte Ekintzaren, Erakundeen eta Zentroen Estatistikaren (GZEZE) eta Gizarte Zerbitzuen Gastu Publikoaren emaitzen txostena
- 2012-2015 aldiko Gizarte Zerbitzuen eta Gizarte Ekintzaren, Erakundeen eta Zentroen Estatistikaren (GZEZE) eta Gizarte Zerbitzuen Gastu Publikoaren emaitzen txostena
- Aurreko urteak EUSTATen
Gizarte Zerbitzuen Estatistikaren Galdesortak (GZGEE)
- 2023ko GZGEEren galdesorta (PDF, 6 MB)
- 2022ko GZGEEren galdesorta (PDF, 7 MB)
- 2021ko GZGEEren galdesorta (PDF, 1 MB)
- 2020ko GZGEEren galdesorta (PDF, 7 MB)
- 2019ko GZGEEren galdesorta (PDF, 1 MB)
- 2018ko GZGEEren galdesorta (PDF, 2 MB)
- 2015ko GZGEEren galdesorta (PDF, 3 MB)
- 2014ko GZGEEren galdesorta (PDF, 4 MB)
Gizarte Zerbitzuen Estatistikan erabilitako terminoen definizioak
Erakundea da Gizarte Zerbitzuen arloan jardun bakarra duen erakundea. Arlo horretan lan egiten duen eta kontabilitate desberdina duen erakunde baten atala ere halakotzat hartzen da. Erakundeek ez diete zuzeneko zerbitzurik eskaintzen erabiltzaileei eta zerbitzuak eskaintzen dizkiete beren zentroei.
Zentroa da kokapen independente eta identifikagarria duen azpiegitura materiala duen unitatea, gizarte-zerbitzuetako sektore edo azpisektore bati edo gehiagori gizarte-prestazioak ematen dizkiona, hau da, gizarte-ekintzari dagokionez, oro har. Zentroek erabiltzaileentzako zerbitzuak eskaintzen dituzte.
Zentroak gizarte-zerbitzuen arloan duten jarduera nagusiaren arabera sailkatzen dira. Modu agregatuan, zentroak honako tipologia honen arabera sailka daitezke, jarduera nagusiaren arabera:
- Elkartea: Arazo komun bat duten pertsona-taldea. Normalean, aholkularitza dokumentala eta teknikoa eskaintzen dute.
- Zerbitzu tekniko orokorrak: eremu geografiko jakin batean gizarte-ongizateko gailu komunitarioetara iristeko informazioa, koordinazioa eta erraztasunak ematen dituzten zentroak. Epigrafe honetan Gizarte Laguntzako Oinarrizko Unitateak sartzen dira.
- Orientazio-zentroak: orientazioko, diagnostikoko, balorazioko, jarraipeneko eta, hala badagokio, tratamendu anbulatorioko zerbitzuak ematen dituzten zentroak dira.
- Eguneko zentroak: herri edo auzo jakin batean bizikidetza sustatzen duten zentro irekiak. Gizarte-laguntzako zerbitzuak eta hezkuntza- eta jolas-zerbitzuak eskaintzen dira.
- Egoitza-zentroak: etengabeko arreta eta laguntza integrala eskaintzen duten zentroak dira, ostatu-zerbitzuen, mantenu-zerbitzuen eta beste zerbitzu osagarri batzuen bidez. Tipologia horretan sartzen dira egoitza-zerbitzua eskaintzen duten zentro guztiak: harrera-zentroa, aterpetxeak, barnetegi-erregimeneko suspertze-zentroak, etxe funtzionalak eta egoitzak.
- Okupazio- eta enplegu-zentroak (COCEE): terapia okupazionaleko zerbitzuak emateko zentroak eta langile ezinduez osatutako plantilla osoa duten enpresak, eremu horretatik kanpoko langileen ezinbesteko gutxienekoarekin.
- Beste batzuk: aurrekoak ez bezalako funtzio espezifikoak garatzen dituzten zentroak, betiere babes-modalitate berri bat agertzearen ondorio bada, edo aurreko errubriketan kokatzeko zailak diren zentroak.
Mendekotasunaren arabera, zentroek izaera hau izan dezakete:
- Publikoa: Administrazio Zentrala eta Gizarte Segurantza, Administrazio Autonomikoa, Probintziako Administrazioa, Mankomunitateko Administrazioa, Udal Administrazioa.
- Pribatuak: Irabazi asmorik gabeko elkarteak, Irabazi asmorik gabeko elkarteen federazioa, Fundazio pribatua, Ongintzako establezimenduak, Irabazi asmorik gabeko beste erakunde batzuk. Pertsona fisikoa, sozietate anonimoa, sozietate mugatua, lan-sozietate anonimoa, ondasun-erkidegoa, kooperatibak, irabazi-asmoa duten beste batzuk.
Erakundearen (edo entitatea-zentroaren) kasuan baino ez da jasotzen, honako irizpide hauen arabera:
- Elkarteak edo federazioak: elkarteen erregistroan izena emandako urtea.
- Fundazioak: formalizazio-egintza egiten den urtea.
- Irabazi-asmorik gabeko beste erakunde batzuk: erakundea eratu zen legezko data.
- Banako enpresaburua: enpresa-jardueraren hasiera-urtea.
- Sozietateak edo kooperatibak: Merkataritza Erregistroan edo Kooperatiba Sozietateen Erregistroan inskribatutako urtea.
- Administrazioak: ez da idatzoharrik idatziko, laukitxoa hutsik geratuko da.
Erakundea edo zentroa zein urtetan hasi zen lanean modu jarraituan, alta-data edo urtea. Gizarte-zerbitzuez kanpoko beste jarduera batzuk garatzen dituzten erakunde eta/edo zentroen kasuan, gizarte-zerbitzuetan jarduten hasi zen urtea sartzen da.
Zentroak asistentzia-jardueraren xede den biztanleria-sektorearen arabera sailkatzen dira. Hona hemen sailkapena:
- Biztanleria osoa: asistentzia-jarduera ondoren sailkatutako kolektiboek gainditzen duten eremura bideratzen den kasuak.
- Haurrak eta gazteak: 0 eta 24 urte bitarteko adingabeak eta premia-egoeran dauden gazteak; familia-bizitza aktiborik edo arduratsurik ez dutenak, adinekoek haiekiko dituzten jokabide gatazkatsuak edo familia-giro desegokia sortzen duten bestelako arazoak.
- Emakumea: premia-egoeran dagoen taldea, larritu egiten dena familia-kargak dituzten emakumeen eta indarkeria-arazoak dituzten emakumeen egoeretan.
- Adinekoak: erretiro-adina gaindituta, egoera sozioekonomikoa aldatuta eta gaitasun psiko-fisikoak pixkanaka murriztuta duten pertsonak.
- Desgaitasuna duten pertsonak: integratzeko aukerak dituzten pertsonak, urritasun iraunkor baten ondorioz urrituak.
- Baztertuta edo baztertuta geratzeko arriskuan dauden pertsonak: kide izatearen eta sustraitzearen lokarriak apurtzen ari diren pertsonak, gizabanakoaren dimentsio soziala eta pertsonala osatzen duten elementuak galduz. Talde honetan azpitaldeak sartzen dira: oinezkoak, presoak, preso ohiak, alkoholikoak, drogazaleak, gutxiengo etnikoak eta sailkatzeko zailak diren beste talde batzuk.
Erreferentziako urteko abenduaren 31n inskribatutako bazkide numerarioen kopurua. Bazkide babesleak kanpo geratzen dira.
Erreferentzia-datan irekitako erabiltzaileen edo espedienteen kopurua.
Urtean zehar irekitako erabiltzaileen edo espedienteen kopurua.
Urteko batez besteko erabilera-indizea.
Formula honekin kalkulatzen da: (Erabiltzaileen batez besteko zifra x 100)/Plaza kopurua.
Erabiltzaileen batez besteko kopurua: egonaldi-kopurua/funtzionamendu-egunen kopurua
Erabilgarri dauden plazen kopurua, gaur egun beteta dauden edo ez kontuan hartu gabe. Irizpide hauen arabera banatzen dira:
- Egoitzakoak: estatistikaren erreferentzia-urteko abenduaren 31n erabil daitezkeen oheen kopurua, okupatuta dauden edo ez kontuan hartu gabe. Harrera-zentroetan, egoitzetan eta egoitzetako berreskuratze-zentroetan jasotzen dira.
- Egoitzakoak ez direnak: eguneko zentroetarako, okupazio-zentroetarako eta enplegu-zentro berezietarako plaza-kopurua.
Erreferentziako datetan zentroarentzat produkzio-lana egiten ari ziren pertsonak (soldatapekoak ez direnak eta soldatapeko finkoak edo behin-behinekoak) dira.
Okupatutako langileak, alde batetik, kategoriaren arabera sailkatzen dira (administrazioa eta orokorra, langile espezializatuak eta EZBko langile erabiltzaileak, dagozkien azpikategoriekin). Langileen kategoriek baztertzaileak izan behar dute, eta pertsona bakoitzak talde bakar batean izena eman behar du. Talde hori kontratatuta dauden lanpostuari dagokio, beste titulazio batzuk izan ala ez. Langileen sailkapenak SECen gomendioei jarraitzen die.
ESSa ustiatzeko, biztanleria landunaren sailkapen agregatu hau erabiltzen da, lan-kategoriaren arabera:
- Administrazioa: zuzendariak, teknikariak, administrariak eta laguntzaileak.
- Zerbitzuak: mantentze-lanak, ostalaritza - sukaldea, garbiketa eta beste zerbitzu batzuk.
- Sanitarioa: medikuak, OLTak, fisioterapeutak, klinikako laguntzaileak, terapeuta okupazionalak.
- Teknikaria: logopedak, psikomotrizistak, psikologoak, pedagogoak, gizarte-laguntzaileak eta droga-mendetasunen prebentzioko teknikariak.
- Hezitzaileak: hezitzaileak, puerikultoreak, monitoreak, enplegu-zentro berezietako arduradunak eta buruak, animatzaile soziokulturalak.
- Beste batzuk: aurreko errubriketan sartzen ez direnak, zaintzaileak, etxeko laguntzaileak eta bestelakoak barne.
- EZBko langileak-Erabiltzaileak: enplegu babestuko zentroetan lan egiten duten langile ez-espezializatuak.
Langile okupatuak ere kontratu-harremanaren arabera sailkatzen dira, eta mota hauek definitzen dira:
- Jabe autonomoak: familia-laguntzak eta ordaindu gabeko beste langile batzuk: ordainsari finkorik edo soldatarik jaso gabe establezimenduko lanak zuzentzen edo horietan aktiboki parte hartzen duten pertsonak dira, eta lanaldiaren heren bat, gutxienez, lan egiten dute. Jabe eta bazkide aktiboak, langile autonomoak, familia-laguntzak eta produkzio-jarduerak egiten dituzten ordaindu gabeko beste pertsona batzuk sartzen dira, hala nola kongregazioan lan egiten duten erlijiosoak.
- Soldatapekoak: Lan-harreman baten bidez (finkoa edo behin-behinekoa) establezimenduari lotuta dauden langileek ordainsaria jasotzen dute.
- Finkoak: iraupen mugagabeko lan-kontratua dutenak.
- Behin-behinekoak: kontratuaren iraupena zehaztuta dutenak, adibidez: aldi baterakoak, prestakuntzakoak edo praktiketakoak eta urtarokoak edo sasoikoak.
Ezarritako talde bakoitzerako, bi egunetan okupatutako langileak ikertuko dira, eta dagozkien urteko batez bestekoak egongo dira. Era berean, urteko batez besteko langile guztiak gizonen eta emakumeen artean nola banatzen diren jasotzen da.
- Boluntarioak: oro har jarduera sozialetan modu altruistan, ordainsaririk gabe, lan egiten duten pertsonak.
- Zuzeneko arretako azpikontratatutako langileak: beste enpresa batzuek azpikontratazioaren bidez establezimenduaren esku jarritako pertsonak, erabiltzaileentzako arreta-zerbitzuak ematen dituztenak eta, beraz, langile okupatuei eslei dakizkiekeen funtzioak betetzen dituztenak.
Dirulaguntzatzat jotzen dira onuradunengandik zuzeneko kontraprestaziorik gabe jasotako eta eragiketa arruntak finantzatzera bideratutako zenbatekoak. Gizarte Ongizateko dirulaguntzak eta beste sail batzuetakoak bereizten dira.
Itundutzat hartzen dira zerbitzu jakin bat ematearen truke administrazioarekin sinatutako hitzarmenetatik datozen diru-sarrerak.
Atal honetan, ikastetxearen kontraprestazioa dakarten ekarpenetatik datozen diru-sarrerak biltzen dira.
Kontzeptu hauek sartzen dira:
- Erakundearen ekarpena
- Diru-bilketak
- Dohaintzak
- Bazkide ongileak
- Beste diru-sarrera sozial batzuk
Kontabilitate Plan Orokorraren 76 kontua
Kontabilitate Plan Orokorreko 75 eta 77 kontuak barne hartzen ditu.
Inbertsio errealak finantzatzeko jasotako diru-sarrerak dira. Kapitaleko dirulaguntzak badira, jatorri publikoaren edo pribatuaren arabera sailkatzen dira, dirulaguntza arruntekin egiten den bezala.
ESSren datuak ustiatzeko azken hurbilketan, gizarte-zerbitzuetako gastuak honela sailkatzen dira oro har:
Gastu arruntak: eragiketa arruntetara bideratutakoak, honako hauek barne:
- Erosketak: ondasun arruntetako gastuak, kapital-gehikuntzarik eragiten ez dutenak, urtebete baino gutxiago irauten dutenak, inbentariatu ezin direnak eta errepikakorrak.
- Kanpo-zerbitzuak: konponketak eta kontserbazioa, profesional independenteen zerbitzuak, hornidurak, garraioak, aseguru-sariak, banku-zerbitzuak, etab.
- Langile-gastuak: soldatak, Gizarte Segurantza eta beste langile-gastu batzuk.
- Bestelakoak: tributuak, finantza-gastuak, amortizaziorako zuzkidurak
- Familientzako transferentziak: pertsona fisikoentzako kredituak dira, kontrapartidarik gabeko eragiketa arruntak finantzatzeko erabiltzen direnak, premia-egoerak konpontzera bideratutako programen bidez. Adibide gisa, honako hauek nabarmentzen dira, besteak beste: LISMI; PNC/FBS; gizarte-larrialdietarako laguntzak (GLL); etxebizitzarako prestazio osagarria (EPO) eta diru-sarrerak bermatzeko errenta (DSBE).
- Kapital-gastuak: ondasun inbentariagarriak eskuratzea jasotzen du, ondasun higigarriak edo higiezinak izan.
Transferentziak erakundeak egiten ditu, eta bi motatakoak izan daitezke: transferentzia arruntak eta kapital-transferentziak.
- Transferentzia arruntak: Administrazioaren Kontuen VI. Planean aurreikusitakoak dira, transferentziak eta dirulaguntzak barne. Onuradunen kontrapartidarik gabeko eragiketa arruntak finantzatzeko beste sektore batzuei eman beharreko zenbatekoak kontabilizatzeko kredituak dira, bai sektore publikokoak, bai edozein erakunde edo pertsonakoak.
Transferentzia arruntak sailkapen honen arabera antolatzen dira:
- Familiei: pertsona fisikoei egindako transferentziak jasotzen ditu, premia-egoera jakin batzuk konpontzera bideratutako programa batzuen bidez.
- Zentro propioei: berak kudeatutako zentroen balizko defizitak finantzatzeko egindako transferentziak jasotzen ditu.
- Irabazi-asmorik gabeko erakundeei edo erakundeei: beren jarduera gizarte-zerbitzuen eremuan garatzen duten erakundeei egindako transferentziak jasotzen ditu (dirulaguntzak).
- Erakunde publikoei: Administrazioa titular juridikoa duten erakundeei egindako transferentziak jasotzen ditu.
- Kapital-transferentziak: Administrazioaren Kontu Planaren VII. kapituluan aurreikusitako transferentziak dira. Inbertsio errealak finantzatzeko kredituak sartzen dira, onuradunen kontrapartidarik gabe.
Inbertsioak kapital-ondasunak sortzeko edo eskuratzeko beharrezkoak diren zuzkidurak dira. Ondasun higiezinetako inbertsioak (lursailak, eraikinak, lokalak, makineria, ekipamendua eta instalazioak) eta ondasun higigarrietako inbertsioak bereizten dira.
Deskribatu zerbitzu mota, sailkapen honen arabera:
- Propioa: zerbitzua dagokion erakundeko bertako langileekin egiten da.
- Azpikontratatua: erakundeak kontrata baten bidez ematen ditu zerbitzuak.
- Erabiltzaileei ordaintzea: erabiltzaileak zerbitzua kontratatzen duenean eta erakundearengandik zerbitzuaren kostua edo zerbitzuaren zati bat jasotzen duenean.
- Transferentziak: erakundeak ez du zerbitzua zuzenean ematen, finantzatu egiten du.
Estatistika Organoak hainbat aukera ematen dizkizu harekin harremanetan jartzeko. Edozein kontsultarako zure esanetara egongo gara:
|
Azken aldaketako data: