Egoitza elektronikoa

Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

219. zk., 2024ko azaroaren 11, astelehena


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da

BESTELAKO XEDAPENAK

ONGIZATE, GAZTERIA ETA ERRONKA DEMOGRAFIKOAREN SAILA
5131

AGINDUA, 2024ko azaroaren 6koa, Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografikoaren sailburuarena, Euskadiko Elkarrizketa Zibileko Mahaian elkarrizketa zibilean parte hartzen duten Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialeko sareen egitura sendotzeko eta jardunean jartzeko 2024. urterako laguntzak deitzen eta arautzen dituena.

Eusko Legebiltzarraren 12/2008 Legeak, abenduaren 5ekoak, Gizarte Zerbitzuei buruzkoak, zioen azalpenean jada adierazten zuen hirugarren sektorearekiko lankidetza indartu behar zela, eta V. tituluko bigarren kapituluak «irabazi-asmorik gabeko gizarte-ekimenari laguntza publikoa» arautzen du.

Zehazki, 73. artikuluan ezartzen duenez, Euskal Autonomia Erkidegoko herri-administrazioek Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistemako Prestazio eta Zerbitzuen Katalogoan sartuta ez dauden beste prestazio edo zerbitzu batzuk eskuratzea sustatu eta/edo babestu ahal izango dute, bai eta gizarte-zerbitzuen eremuko beste jarduera batzuk egin daitezen sustatzea ere, betiere Euskal Autonomia Erkidegoko herri-administrazioen plangintza estrategikoak ezarritako jardunbide orokorretara egokitzen badira.

Lege-testu berean, 40.5 artikuluan, Eusko Jaurlaritzari esleitzen dio, bere eskumenen esparruan, gizarte-ekintzaren hirugarren sektore soziala sustatzea.

Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialak (EHSS) bideratzen du bere erakundeek elkarrizketa zibileko guneetan eta beste ordezkaritza-foro batzuetan parte hartzea, sektoreko sareen bidez. Elkarrizketa Zibila, administrazio publikoen eta hirugarren sektore sozialaren arteko lankidetza- eta lankidetza-tresnak – baita EHSSko erakundeak eta sareak ere – juridikoki eta legez aitortu eta indartu dira 2008tik.

2011n, Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartu zuten sareek eta Eusko Jaurlaritzak finantzaketa-bideak berrikusteko akordioa lortu zuten, elkarrizketa zibila sendotzeko eta sustatzeko, gizarte-sektoreak politika publikoen diseinuan eta ebaluazioan parte har dezan errazteko, bien arteko elkarrizketa bultzatu eta errazteko, gobernantzari dagokionez, eta sareak indartzeko eta horiei eusteko lankidetzan aritzeko.

Akordio hori, gero, Elkarrizketa Zibilerako Mahaia eratu eta arautzeko abenduaren 11ko 28/2012 Dekretuan jasotzen da. Dekretu horren bidez, aitortzen da irabazi-asmorik gabeko erakundeek azken urteotan garatutako sendotze-prozesua, «sareen sare» ahaltsu bat gauzatzea ekarri baitu, eta hori gizarteak parte hartzeko gunea da, baina baita herritarren lankidetzaren eta elkartasunaren adierazpen antolatua ere, kultura-, ekonomia- eta politika-esanahi handiko adierazpena.

Hori guztia, azkenik, Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialari buruzko maiatzaren 12ko 6/2016 Legean jasotzen da. Lege horren IV. kapituluan sektore publikoak Euskadiko hirugarren sektore soziala sustatzeko gauzatu beharreko ekintza jasotzen du, euskal gizartean ehun soziala, partizipazio antolatua eta solidaritate soziala sendotzen laguntzeko. Horrela, Eusko Jaurlaritzak Euskadin hirugarren sektore soziala bultzatzeko estrategia bat lantzeko eta eguneratzeko konpromisoa hartzen du bere gain, eta estrategia horren oinarrietako bat elkarrizketa zibila da.

Sektore publikoak, eta, bereziki, gobernu-ekintzak, gizarte zibilarekiko harreman-modu berriak aurreikusten ditu, administrazio-eredu ireki batean aurrera egin ahal izateko, eta, areago, gobernantza eta gizarte parte-hartzailearen ereduan aurrera egin ahal izateko, demokrazian sakonduz. Ildo horretan, hirugarren sektore sozialeko erakundeek sektore publikoarekin lankidetzan jardun behar dute gizarte-politika publikoei buruzko erabakiak hartzen, eta egin nahi den gizarte- eta garapen-ereduari buruzko gizarte-eztabaidan parte hartu behar dute. Horretarako, beharrezkoa da hirugarren sektore sozialaren egituraketa bera indartzea, erakunde-sareen eta horien bateratasunaren bidez, eta elkarrizketa zibila – gizarte zibilarena eta sektore publikoarena – zein sektore eta eragile sozialen arteko elkarrizketa bultzatzea, gizarte- eta garapen-ereduari eta horietako bakoitzaren ekintzari buruz. Horretarako, lege honek Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialaren eta euskal sektore publikoaren eta beste sektore eta eragile batzuen arteko elkarrizketarako eta lankidetzarako tresnak finkatzen ditu, eta, besteak beste, hirugarren sektore sozialeko sareek Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartzea aurreikusten du.

Era berean, Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaiaren garrantzia sendotzen ari da. Mahai hori eratzeko dekretuan, 14. artikuluan, aurreikusten da Eusko Jaurlaritzak EAEko aurrekontu orokorretik datozen baliabide ekonomikoak erabil ditzakeela Euskadiko hirugarren sektore soziala, haren plataformak eta sareak indartu eta egituratzeko, eta haren dimentsio kooperatiboa sustatzeko.

Agindu hori Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako sailburuaren 2024ko otsailaren 8ko Aginduaren bidez onartutako 2024-2027 aldirako dirulaguntzen plan estrategikoaren barruan dago, Dirulaguntzei buruzko abenduaren 21eko 20/2023 Legean eta, zehazki, 6.1 artikuluan jasotako aurreikuspenak betez.

Ondorioz, Dirulaguntzen Araubidea arautzen duen abenduaren 21eko 20/2023 Legean eta Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren kargurako laguntza eta dirulaguntzei aplikatu beharreko gainerako xedapenetan xedatutakoarekin bat etorriz, eta Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazio Orokorreko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen Lehendakariaren ekainaren 23ko 18/2024 Dekretuak ematen dizkion eskumenekin bat etorriz, honako hau

EBAZTEN DUT:

1. artikulua.– Xedea.

Agindu honen xedea da Eusko Jaurlaritzak, Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografiko Sailaren bitartez, 2024ko ekitaldian eman ahal izango dituen laguntzak arautzea, Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartzen duten Euskadiko hirugarren sektore sozialeko sareen egitura sendotzeko eta jardunean jartzeko.

2. artikulua.– Erakunde onuradunak.

1.– Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartzen duten Euskadiko hirugarren sektore sozialeko sareak izango dira laguntza honen onuradun.

2.– Agindu honen ondorioetarako, Euskadiko hirugarren sektore sozialeko saretzat hartzen dira bigarren mailako eta goragoko mailako erakundeak, beste batzuk ordezkatzen dituztenak, bai eta Euskadiko hirugarren sektore sozialeko esku-hartze zuzeneko erakundeak ere, kolektibo jakin bat ordezkatzen dutenak, baldin eta dagokion lurraldean edo jardun-eremu geografikoan ordezkatzen duen sarerik ez badago.

3.– Agindu honetan deitutako laguntzen onuradun izateko, erakunde eskatzaileek baldintza hauek bete beharko dituzte:

a) Dirulaguntza edo laguntza publikoak jasotzeko aukerarik gabe utzita epai irmo baten bidez zigortutakoa izatea edo prebarikazioagatik, funtzionario-eroskeriagatik, ondasun publikoak bidegabe eralgitzeagatik, influentzia-trafikoagatik, iruzur egiteagatik eta legearen aurkako ordainarazpenengatik edo hirigintza delituengatik epai irmo baten bidez zigortutakoa.

b) Hartzekodunen konkurtso boluntarioa deklaratzeko eskaria egin izana, edozein prozeduratan kaudimengabetzat jotakoa izatea, hartzekodunen konkurtsoan deklaratutakoa izatea –konkurtso horretan hitzarmen bat indarrean jarri bada salbu–, epailearen esku-hartzearen mende egotea edo uztailaren 9ko 22/2003 Konkurtso Legearen arabera desgaituta egotea, hartzekodunen konkurtsoa sailkatzeko epaian finkatutako desgaitze-aldia oraindik amaitu gabe dagoelarik.

c) Administrazioarekin egindako edozein kontratu ebazpen irmoz suntsiarazteko bidea ematea eta horren errudun deklaratutakoa izatea.

d) Pertsona fisikoak, merkataritza-sozietateen administratzaileak edo beste pertsona juridiko batzuen ordezkari izatea eta egoera hauetakoren batean egotea: Administrazio Publikoen Zerbitzura dauden Langileen Bateraezintasunei buruzko abenduaren 26ko 53/1984 Legean aurreikusitako bateraezintasunen araubideko egoeraren batean eta Kargu publikodunen jokabide-kodea eta haien interes gatazkak arautzen dituen ekainaren 26ko 1/2014 Legean aurreikusitako egoeraren batean. Edo Hauteskunde Araubide Orokorraren ekainaren 19ko 5/1985 Lege Organikoan araututako hautapen bidezko kargu batean egotea arau horretan edo gai hauek arautzen dituen arau autonomikoan ezarritakoaren arabera.

e) Zerga-egoitza zerga-paradisutzat hartutako herrialde edo lurralde batean izatea.

f) Dirulaguntzak itzultzeko betebeharrak ezarritako ordainketak eginda ez izatea Ekonomia eta Ogasuneko sailburuaren 2023ko otsailaren 13ko Aginduaren 4. artikuluan zehaztutako eran (agindu hori Euskal Autonomia Erkidegoko aurrekontu orokorren kontura ematen diren laguntzen eta dirulaguntzen esparruan bai zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak eta bai dirulaguntzak itzultzeari buruzkoak betetzen direla egiaztatzeari buruzkoa da).

g) Dirulaguntzak lortzeko aukera galduta izatea zehapen irmo baten bidez horrelakorik ezartzen duen edozein legeren arabera. Zehazki, sexuan oinarritutako diskriminazioagatik edo emakumeen eta gizonen berdintasunaren arloko araudia ez betetzeagatik zigor administratibo edo penala jaso izana, zehapenean ezarritako epea oraindik gainditu ez bada.

h) Estatuko araudiaren arabera indarrean berdintasun-plan bat izateko betebeharra ez betetzea, ezta sexujazarpena edo sexuan oinarritutako jazarpena prebenitzeko eta horri aurre egiteko neurriak ezartzeko betebeharra ere emakumeen eta gizonen berdintasunaren arloko Estatuko legediak ezarritako eran (50 langiletik gorako enpresak).

i) Ordezkatutako elkartea Elkartzeko Eskubidea Arautzeko martxoaren 22ko 1/2002 Lege Organikoaren 4. artikuluko 5. eta 6. apartatuetan aurreikusitako debekuren bati lotutako auzietan sartuta egotea.

j) Legez kontrako egintza penalen zentzuzko zantzuak aurkitzeagatik elkarte ordezkatuaren inskripzio prozedura administratiboa etenda egotea, Elkartzeko Eskubidea Arautzeko martxoaren 22ko 1/2002 Lege Organikoaren 30.4 artikuluan xedatutakoa aplikatuta, harik eta ebazpen judizial irmoa ematen den eta dagokion erregistroan inskribatzeko aukera ematen zaion arte (elkarteentzat da; Dirulaguntzen Araubidea Erregulatzeko abenduaren 21eko 20/2023 Legearen 13.4 artikulua).

k) LGTBIfobia erakutsi, bultzatu edo sustatzea, barnean dela bihurketa-terapiak sustatzea edo egitea (otsailaren 28ko 4/2023 Legearen 82. artikulua).

l) Zigortuta egotea apirilaren 8ko 7/2022 Legeak (Hondakinak eta lurzoru kutsatuak arautu eta ekonomia zirkularra bultzatzeari buruzkoa) aurreikusitako arau-hauste astun edo oso astun batengatik, administrazio-bideko ebazpen irmoaren bidez, harik eta neurri zuzentzaile egokiak bete eta zehapena ordaindu arte.

m) Desgaitasuna duten pertsonen alde lanpostuak erreserbatzeko legez ezarritako kuota ez betetzea, edo hori betetzeko ordezko neurriak abian jarri izana ez egiaztatzea.

n) Fundazioen kasuan, estatutuak Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioei buruzko ekainaren 2ko 9/2016 Legean xedatutakora ez egokitzea eta egokitzapen hori Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroan gordailututa ez egotea (Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioei buruzko ekainaren 2ko 9/2016 Legearen 1. xedapen iragankorra).

ñ) Zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak ez betetzea legez ezarritako moduan (2023ko otsailaren 13ko Aginduaren 6.6 eta 8. artikuluen kasuetan; 2023ko otsailaren 13ko Agindua, Ekonomia eta Ogasuneko sailburuarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorren kontura ematen diren laguntzen eta dirulaguntzen esparruan bai zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak eta bai dirulaguntzak itzultzeari buruzkoak betetzen direla egiaztatzeari buruzkoa).

3. artikulua.– Baliabide ekonomikoak, emakidaren muga eta emateko prozedura.

1.– Agindu honen xedea betetzeko, berrehun eta lau mila eta berrogeita hiru euro eta hogeita bat zentimo (204.043,21) erabiliko dira gehienez. Dirulaguntza lerro honetako jarduerak finantzatzeko, Euskal Autonomia Erkidegoko 2024ko Aurrekontu Orokorrak onartzen dituen abenduaren 22ko 21/2023 Legean berrehun eta lau mila eta berrogeita hiru euro eta hogeita bat zentimoko (204.043,21) ordainketa-kreditua dago aurreikusita.

2.– Erakunde onuradun bakoitzak gehienez ere hogei mila (20.000) euro jaso ahal izango ditu laguntza honen kontzeptupean, eta diruz lagundutako gastuak 2024ko ekitaldiari dagozkio.

3.– Laguntzak proportzionaltasun-irizpidean oinarritutako prozeduraren bidez emango dira, eta zuzkidura ekonomikoa onartutako eskaeren artean banatuko da.

4.– Balorazio-prozesuan 20 puntu edo gehiago lortzen dituzten jarduerak bakarrik lagundu ahal izango dira diruz.

5.– Erakunde onuradun bakoitzari dagokion laguntzaren zenbatekoa zehazteko, banaketa proportzionaleko sistema bat aplikatuko da. Sistema horren arabera, horietako bakoitzerako diruz lagundutako zenbatekoa zehazteko, balorazio-fasean balorazio-irizpideak aplikatuz lortutako puntuazioa hartuko da kontuan. Balorazio hori portzentaje bihurtuko da, eta portzentaje hori onartutako aurrekontuari aplikatuko zaio.

Deialdi honetan aurreikusitako aurrekontu-kreditua nahikoa ez bada diruz lagundutako zenbateko guztiak emateko, koefiziente zuzentzaile bat aplikatuko da, diruz lagundutako zenbatekoak proportzionalki murriztuko dituena.

4. artikulua.– Diruz lagundu daitezkeen gastuak.

1.– Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartzen duten sareen jarduerak diruz laguntzeko erabiliko da laguntza, Elkarrizketa Zibilerako Mahaia eratzen duen abenduaren 11ko 282/2012 Dekretuan Mahaiari agindutako eginkizunak betetzeko.

2.– Agindu honetan aurreikusitako ondorioetarako, egindako gastutzat hartuko da dirulaguntza eman den urte naturala amaitu baino lehen benetan ordaindu dena.

3.– Dirulaguntzen Erregimena arautzen duen abenduaren 21eko 20/2023 Legearen 30. artikuluan ezarritakoaren arabera, honako hauek hartuko dira diruz laguntzeko moduko gastutzat:

«Lege honen ondorioetarako, hauek dira diruz lagundu daitezkeen gastuak: diruz lagundutako jardueraren izaerari inolako zalantzarik gabe dagozkionak, dirulaguntzen oinarri erregulatzaileek ezartzen duten epearen barruan egiten direnak eta behar-beharrezkoak direnak. Epe zehatz bat ezartzen ez denean, gastuak dirulaguntza eman den urte naturala amaitu baino lehen egin beharko dira.»

4.– Diruz lagundu daitezkeen gastuak honako hauek izan daitezke:

a) Zuzenekoak: diruz lagundutako jardueraren garapenetik berariaz eratorritakoak.

Zehazki, honako hauek hartuko dira halakotzat, besteak beste:

– Lan-kontratuko langileen kostuak.

– Profesional independenteen zerbitzuak.

– Materialak.

– Bidaiak eta dietak.

b) Zeharkakoak: erakunde onuradunak garatzen dituen zenbait jarduerari egotz dakizkiokeen kostu aldakorrak izango dira, edo, bestela, diruz lagundutako jarduera zehatzari zuzenean egotzi ezin zaizkion baina jarduera gauzatzeko beharrezkoak diren egitura-kostuak, hala nola:

– Erakundearen funtzionamendu- edo egitura-gastuak, hala nola aholkularitza edo lan- edo zerga-kudeaketa, egoitzaren bulegoaren alokairua edo hornidurak.

5.– Onartutako aurrekontua erakunde eskatzaileak aurkeztutakoa dela ulertuko da. Hala ere, Gizarte Zerbitzuen arloan eskumena duen zuzendaritzak deialdiarekin edo aplikatu beharreko araudiarekin bat ez datozen gastuak kanpoan utzi direla jakinarazi ahal izango dio erakunde eskatzaileari, eta aurrekontua behar bezala birformulatzeko eskatu ahal izango dio, gehienez ere 10 eguneko epean.

5. artikulua.– Laguntzen organo kudeatzailea.

Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografiko Saileko Gizarte Zerbitzuen arloan eskumena duen Zuzendaritzak kudeatuko ditu laguntzak.

6. artikulua.– Izapidetze elektronikoa.

1.– Erakunde interesdunek bitarteko elektronikoak erabiliz eskatu, kontsultatu eta egin beharko dituzte prozedura honetako izapide guztiak.

2.– Izapideak egiteko jarraibideak, inprimakiak eta erantzukizunpeko adierazpenak Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan ere eskura daitezke: https://www. euskadi.eus/zerbitzuak/1230902

3.– Eskaeraren ondorengo izapideak, jakinarazpenak barne, Euskadiko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoaren «Nire karpeta» ren bidez egingo dira: https://www.euskadi.eus/ nirekarpeta

4.– Euskadiko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan identifikaziorako eta sinadura elektronikorako onartutako bitartekoak helbide honetan daude eskuragarri: https://www.euskadi. eus/ziurtagiri-elektronikoak

5.– Prozedura osoa ordezkari baten bidez izapidetu ahal izango da. Horretarako, ordezkaritza Eusko Jaurlaritzaren Ahalordetzeen Erregistroan inskribatu beharko da, helbide honetan: https:// www.euskadi.eus/ahalordeen-erregistro-elektronikoa

7. artikulua.– Eskabideak aurkezteko eta formalizatzeko epea.

1.– Eskabidea www.euskadi.eus/zerbitzuak/1230902 web-orrian horretarako ezarritako eredu normalizatuaren arabera aurkeztu beharko da, euskaraz edo gaztelaniaz, nahi duen dokumentazioarekin batera.

Era berean, prozeduran zehar, pertsona edo erakunde eskatzaileak hautatutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 6.1 artikuluak ezartzen duen moduan.

2.– Eskabideak aurkezteko epea hilabetekoa izango da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

8. artikulua.– Akreditazioak eta dokumentazioa aurkeztea.

1.– Dirulaguntzen eskatzaileek zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean dituztela automatikoki egiaztatuko du, behar beste aldiz, deialdi honen organo kudeatzaileak, salbu eta aurka egiten badu, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 28.2 artikuluan xedatutakoaren arabera; kasu horretan, aipatutako egiaztapenak aurkeztu beharko dituzte, Ekonomia eta Ogasuneko sailburuaren 2023ko otsailaren 13ko Aginduan jasotakoaren arabera (agindu hori zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak bete dituztela egiaztatzeari buruzkoa da), bai eta dirulaguntzak itzultzeari buruzkoak ere, Euskadiko Aurrekontu Orokorren kontura ematen diren laguntzen eta dirulaguntzen esparruan.

2.– Agindu honen 2. artikuluaren 3. apartatuaren b) letratik h) letrara bitartean eskatzen diren betekizunak erantzukizunpeko adierazpen baten bidez egiaztatu beharko dira, eskuragarri dagoen formularioaren arabera: https://www.euskadi.eus/servicios/1230902

3.– Halaber, erakunde eskatzaileak adieraziko du egiazkoak direla eskabidean eta harekin batera aurkeztutako dokumentazioan jasotako datuak, eta betetzen dituela laguntza hauen onuradun izateko indarrean dagoen araudian ezarritako betekizunak.

4.– Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzak, ondoren, erantzukizunpeko adierazpen horretan adierazitakoa egiaztatuko du.

9. artikulua.– Eskabideko akatsak zuzentzea.

Dirulaguntzetarako eskabideak behar bezala betetzen ez badira edo dagokion artikuluan adierazitako dokumentazioarekin batera aurkezten ez badira, erakunde interesdunari hamar eguneko epea emango zaio akatsa zuzentzeko edo nahitaezko agiriak aurkezteko, eta ohartaraziko zaio, hori egin ezean, eskabidean atzera egin duela ulertuko dela, eta Administrazioak eskaera horri buruzko berariazko ebazpena eman eta jakinarazi beharko du, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21.1 eta 68.1 artikuluetan xedatutakoarekin bat etorriz.

10. artikulua.– Balorazio Batzordea.

1.– Aurkeztutako eskabideak eta dokumentazioa aztertu eta ebaluatzeko, balorazio-batzorde bat eratuko da, eta honako hauek osatuko dute:

Lehendakaria:

Igone Magunagoitia Moreno andrea, Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzako Gizarte Zerbitzuen Arloko arduraduna.

Idazkaria:

Olarizu Ruiz de Escudero Sánchez andrea, Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzako Gizarte Gaietako teknikaria.

Kideak:

Aitor Mendia Bereziartu jauna, Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzako Administrazio Kudeaketako teknikaria.

Diana Pedraz Calvo andrea, Gizarte Gaietako teknikaria Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzan.

2.– Eskabideen balorazioak egin ondoren, hurrengo paragrafoan ezarritako irizpideak aplikatuta, Batzordeak eskaeren ebaluazioaren emaitzaren txostena emango du.

3.– Balorazio Batzordearen funtzionamenduan, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 15. artikuluan eta hurrengoetan aurreikusitako araubidean aplikatuko da.

11. artikulua.– Balorazio-irizpideak.

1.– Baldintza guztiak betetzen dituzten eskabideak irizpide hauen arabera baloratuko dira, 100 puntuko puntuazio orokorrari dagokionez.

a) Sarea osatzen duten erakundeen kopurua: 15 puntu, gehienez, ordezkatzen duten erakunde bakoitzeko puntu 1 emango da.

b) Deialdi honen aurreko urtean sektorea EAEn bere esparruan eta sektore osoan laguntzea, indartzea eta egituratzea: 20 puntu, gehienez.

– Erakunde eta sare horiek indartzeko jarduerak: 5 puntu.

– Erakundeen arteko lankidetza- eta lankidetza-jarduerak: 5 puntu.

– Erakundea osatzen duten erakunde eta sareen arteko lankidetza, informazio-trukea eta jardunbide egokiak, eta era guztietako baliabideen aprobetxamendua: 5 puntu.

– Estatuko, Europako edo nazioarteko sare homologagarriekin egindako lankidetza-hitzarmenak: 5 puntu.

c) Sektorearen parte-hartzea/ordezkaritza elkarrizketa zibilean eta esparru publikoaren eta gizarte-sektorearen arteko lankidetza eta lankidetza (gobernantza) deialdi honen aurreko urtean: 15 puntu, gehienez.

– Hirugarren Sektore Sozialaren Legea (EHSSL) eta Hirugarren Sektore Soziala Sustatzeko Estrategia (EHSSSE) garatzeko jarduerak: 5 puntu.

– Sektore publikoarekiko lankidetza- eta lankidetza-jarduerak: 5 puntu.

– Elkarrizketa zibilaren eta lankidetza eta lankidetza publiko-sozialaren inguruko ordezkaritza-espazioak, parte hartzen dutenak: 5 puntu.

d) Sektorearen aintzatespena eta proiekzioa eta beste sektore eta eragile batzuekiko aliantzak deialdi honen aurreko urtean: 15 puntu, gehienez.

– Sarearen eta sektorearen eremua proiektatzeko, ezagutzeko eta aitortzeko jarduerak: 5 puntu.

– Herritarrak sentsibilizatzea, ordezkatutako kolektiboak gizartean ikusarazteko: 5 puntu.

– Erakundeen eta enpresen eta beste eragile batzuen arteko lankidetzako eta elkarlaneko jarduerak: 5 puntu.

e) Euskararen erabilera sustatzeko jarduerak: 15 puntu, gehienez.

– Euskararen erabilera normalizatzeko plana: 2 puntu.

– Euskararen erabilera sustatzeko ekintzen kopurua: 5 puntu.

– Zuzendarien eta teknikarien hizkuntza-gaitasunak: 3 puntu.

– Euskararen erabilera, presentzia eta kudeaketa sustatzea erakundeetan: 5 puntu.

f) Erakundeen I+G+B eta eraldaketa-prozesu digitala sustatzea: 15 puntu, gehienez.

– Erakunde eta sareei buruzko erregistro-datuen erregistroa eta eskuragarritasuna hobetzea: 5 puntu.

– I+G+B eta gizarte-inbertsioko ekimenak sustatzea: 10 puntu.

g) Genero-ikuspegia txertatzea: 5 puntu, gehienez.

– Emakumeen lidergoa eta ahalduntzea baloratuko dira, baita erakundean lan egiten duten emakumeen bizi-kalitatea eta autonomia pertsonala hobetzeko ezarritako neurriak ere.

12. artikulua.– Kudeaketa, ebazpena, errekurtsoak eta publizitate-prozedura.

1.– Gizarte Zerbitzuen arloan eskumena duen zuzendaritzak, Balorazio Batzordearen txostena jaso ondoren, ebazpen-proposamena egingo du.

Behin betiko ebazpen-proposamena onartu ondoren, Gizarte Politiketako Sailburuordetzak – organo emailea – behin betiko ebazpena emango du, eta interesdunei jakinaraziko zaie.

Ebazpen horrek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beraren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dakioke Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografikoaren sailburuari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluetan xedatutakoaren arabera.

2.– Agindu honen babesean aurkeztutako eskabideei buruzko berariazko ebazpena emateko eta jakinarazteko gehieneko epea sei hilabetekoa izango da, agindu honek ondorioak sortzen dituenetik zenbatzen hasita. Epe hori igaro eta berariazko ebazpenik eman eta jakinarazi ez bada, eskabideak ezetsitzat jo ahal izango dira, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 25.1 artikuluan ezarritakoaren ondorioetarako, hargatik eragotzi gabe Administrazioak berariaz ebazteko duen betebeharra.

3.– Publizitate-printzipioa betetzeko, eta dirulaguntza emateko ebazpena berariaz eta banan-banan jakinarazteaz gain, Gizarte Zerbitzuen zuzendariaren ebazpen baten bidez, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da agindu honen babesean emandako laguntzen onuradun izan diren erakundeen zerrenda, jasotako zenbatekoak adierazita.

13. artikulua.– Dirulaguntza ordaintzeko eta justifikatzeko modua.

1.– Emandako dirulaguntza ordainketa bakar baten bidez ordainduko da, aurrez berariaz onartuta eta eskatutako justifikazioa aurkeztuta.

2.– Erakunde eskatzaileari laguntza jasotzeko eskubidea aitortzen bazaio, alta eman beharko zaio Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografiko Saileko Hirugarrenen Erregistroan (lehendik ez badago edo dauden datuak aldatu nahi baditu), emandako laguntza ordaindu ahal izateko, helbide honetan: https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/hirugarrenaren-datuen-aldaketa

3.– Dirulaguntzaren justifikazioa 2025eko urtarrilaren 8 baino lehen aurkeztu beharko da, eta www.euskadi.eus/zerbitzuak/1230902 web-orrian horretarako ezarritako eredu normalizatuaren arabera aurkeztu beharko da, alderdi guztiak behar bezala beteta, honako datu eta agiri hauekin batera:

a) Jatorrizko fakturak eta ordainagiriak, diruz lagundutako jarduera garatzean sortutako gastuak ordaindu izanaren egiaztagiriekin batera. Horien zerrenda nominala aurkeztu beharko da, gastua zertarako erabili den azalduz.

b) Eredu ofizialarekin bat datozen soldaten ordainagirien originalak eta ordainagiriak, kontratatutako langileen gastuak justifikatzeko Gizarte Segurantzako kotizazio-buletin ofizialekin batera.

c) Diru-sarreren eta gastuen balantzea.

14. artikulua.– Bateragarritasuna beste dirulaguntza edo laguntza batzuekin.

1.– Agindu honetan araututako dirulaguntzak bateragarriak dira xede eta helburu bererako eman daitezkeen beste dirulaguntza batzuekin. Nolanahi ere, dirulaguntzen zenbatekoak ezin izango ditu gainditu elkarte onuradunen gastu guztiak.

2.– Agindu honetako laguntzak eta erakunde onuradunek xede eta helburu bererako jasotzen dituzten beste batzuk batera ematen badira, eta laguntza horien baturak gastu guztiak gainditzen baditu, soberakin horren bateraezintasuna deklaratuko da, eta murriztu egingo da Gizarte Zerbitzuen arloan eskumena duen zuzendaritzak eman beharreko laguntzaren zenbatekoa.

3.– Eman beharreko zenbatekoak zehazteko, berariaz baztertuko dira beste administrazio edo erakunde publiko batzuek emandako dirulaguntzak.

15. artikulua.– Erakunde onuradunen betebeharrak.

Dirulaguntzen Araubidea arautzen duen abenduaren 21eko 20/2023 Legearen 14. artikuluan oro har adierazten diren betebeharrei kalterik egin gabe, dirulaguntzen onuradun diren erakundeek betebehar hauek izango dituzte:

a) Emandako dirulaguntza onartzea.

b) Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografiko Saileko Gizarte Zerbitzuen arloan Zuzendaritzari egindako jardueren memoria eta diruz lagundutako gastu guztien justifikazioa bidaltzea.

c) Dirulaguntza emateko kontuan hartutako edozein gorabehera objektibo edo subjektiboren aldaketaren berri ematea dirulaguntza eman duen erakundeari, eta Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografiko Sailarekin lankidetzan aritzea egiaztapen-, ikuskapen-, jarraipen- eta kontrol-prozeduretan.

d) Agindu honen kargurako jardueren finantzaketaren izaera publikoa eta Dirulaguntzen Araubidea arautzen duen abenduaren 21eko 20/2023 Legearen 27. artikuluan jasotako onuradunen gainerako betebeharrak behar bezala zabaltzeko neurriak hartzea.

16. artikulua.– Dirulaguntzaren baldintzak aldatzea.

Dirulaguntza emateko kontuan hartutako baldintzak aldatzen badira, betiere dirulaguntzaren xedea betetzat jotzen bada, eta, hala badagokio, aldi berean beste edozein erakunde publiko edo pribatutatik beste dirulaguntza edo laguntza batzuk jasotzen badira, dirulaguntzak emateko ebazpena aldatu ahal izango da. Horretarako, Gizarte Politiketako sailburuordeak dagokion likidazio-ebazpena emango du, emandako dirulaguntzen zenbatekoak doitzeko, abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan ezarritako prozedurari jarraituz (698/1991 Dekretua, Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren kontura ematen diren dirulaguntzen bermeei eta horiek itzultzeari buruzko erregimen orokorra arautzen duena eta horien kudeaketan parte hartzen duten erakunde laguntzaileek bete beharreko baldintzak, erregimena eta eginbeharrak ezartzen dituena).

Zenbatekoak doitzeko, proportzionaltasun-printzipioa aplikatuko da, eta kontuan hartuko da betetze-maila nabarmen hurbiltzen dela erabateko betetzera eta onuradunek zalantzarik gabe egiaztatzen dutela beren konpromisoak betetzera bideratutako jarduketa bat. Kasu horretan, helburu partzialak edo jarduera zehatzak betetzen ez badira, haietara bideratutako dirulaguntzaren zatia itzuli beharko da. Onuradunak emandako dirulaguntzaren zenbateko osoa edo zati bat jaso badu, eta aldaketak dirulaguntzaren zenbatekoa murriztea badakar, lege honen 40. artikuluan aurreikusitakoari jarraituko zaio.

17. artikulua.– Ez-betetzeak.

1.– Honako hauek izango dira ez-betetzeak:

a) Jasotako dirulaguntzak, osorik edo zati batean, agindu honetan aurreikusitakoez bestelako jardueretarako erabiltzea.

b) Agindu honetan edo, hala badagokio, emateko egintzan ezarritako betebeharrak ez betetzea.

c) Hala badagokio, dirulaguntza likidatzeko ebazpenean adierazitako zenbatekoa ez itzultzea, horretarako ezarritako epean.

d) Dirulaguntzen Araubidea arautzen duen abenduaren 21eko 20/2023 Legean jasotako beste edozein ez-betetze.

2.– Horrelako kasuren bat gertatuz gero, jasotako zenbatekoak eta dirulaguntzen arloan aplikatzekoa den berandutze-interesa Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzuli beharko zaizkio, Dirulaguntzen Araubidea arautzen duen abenduaren 21eko 20/2023 Legearen 40. artikuluan aurreikusitakoaren arabera eta bertan ezarritakoa bete ondoren.

3.– Itzuli beharreko zenbatekoa proportzionaltasun-printzipioa aplikatuz zehaztuko da, eta kontuan hartuko da betetze-maila guztiz betetzera modu esanguratsuan hurbiltzen dela eta onuradunek zalantzarik gabe beren konpromisoak betetzera bideratutako jarduera bat egiaztatzen dutela.

XEDAPEN GEHIGARRIA

Ematen diren datu pertsonalak «Gizarte-partaidetzako hirugarren sektorearentzako laguntzak eta dirulaguntzak» izeneko tratamendu-jardueran tratatu eta sartuko dira.

Arduraduna: Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritza, Ongizatea, Gazteria eta Erronka Demografikoaren Saila.

Helburua: hirugarren sektoreko erakundeentzako laguntzak eta dirulaguntzak kudeatzea.

Legitimazioa: tratamendua beharrezkoa da misio bat betetzeko, zeina egiten baita interes publikoaren izenean, edo tratamenduaren arduradunari esleitutako botere publikoak egikaritzeko.

Hartzaileak: ez da daturik lagatzen.

Eskubideak: datuak eskuratzeko, zuzentzeko eta ezabatzeko eskubidea duzu, baita informazio gehigarrian jasotzen diren bestelako eskubide batzuk ere (www.euskadi.eus/zerbitzuak/10842/).

Informazio osagarria: gure web-orrian kontsulta dezakezu Datuen Babesari buruzko informazio gehigarri eta zehaztua: www.euskadi.eus/informazio-klausulak/web01-sedepd/eu/gardentasuna/064800-capa2-eu.shtml

Araudia:

Datuen Babeserako Erregelamendu Orokorra (www.euskadi.eus/contenidos/informacion/normativa_dpd/eu_def/adjuntos/RGPD-2016_0679_eu.pdf).

3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa. (www.boe.es/boe_euskera/dias/2018/12/06/pdfs/BOE-A-2018-16673-E.pdf).

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA

Agindu honetan berariaz arautzen ez den guztian, prozeduraren arloan, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean eta Dirulaguntzen Araubidea arautzen duen abenduaren 21eko 20/2023 Legean xedatutakoa aplikatuko da.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

Vitoria-Gasteiz, 2024ko azaroaren 6a.

Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografikoaren sailburua,

NEREA MELGOSA VEGA.


Azterketa dokumentala