Eskumenak eta transferentziak
Inprimatu202/1985 DEKRETUA, ekainaren 11koa (Dekretu horren bidez, ingurumenaren arloan Transferentzien Bitariko Batzordeak 1985eko martxoaren 25ean hartutako erabakia argitaratzea onetsi zen).
Identifikazioa
- Egoera: Eginda
- Transferentziaren urtea: 1985
- Gaia: Ingurumena
- Jardun-eremua: Ingurumena
1. EAEk bere gain hartzea Obra Publikoetarako eta Hirigintzarako Ministerioak betetzen zituen eginkizun eta zerbitzu hauek:
a) Indarrean dagoen legeriaren arabera dagozkion onurak emateko espedienteak bideratu, izapidetu eta erabakitzea. Alabaina, Kontzertu Ekonomikoaren aginduz, EAEn zergen kudeaketa egitea Estatuari dagokionean, Ekonomia eta Ogasun Ministerioak emandako ebazpena izango da onura-espedienteetan EAEk herritarrari jakinaraziko dion erabakia.
b) Ingurumena babesteko arau gehigarriak prestatu eta ematea.
c) Hiri- eta ingurumen-arloan prestakuntza- eta kontzientziatze-kanpainak planifikatu, garatu eta egitea.
2. Estatuko Administrazio Zentralari dagokio ingurumen-arloko nazioarteko jarduerak koordinatzea, Euskal Autonomia Erkidegoko Autonomia Estatutuaren 20.3. artikuluaren arabera, jarduera horiek Euskal Autonomia Erkidegoak egin behar baditu. Estatuko Administrazioak eta Eusko Jaurlaritzak koordinazio-tresnak adostu eta ezarriko dituzte, beste autonomia erkidegoetan eragina izan dezaketen ingurumen arloko politikak lantzeko.
Araudia
- Autonomia-araua: 202/1985 DEKRETUA, ekainaren 11koa (Dekretu horren bidez, ingurumenaren arloan Transferentzien Bitariko Batzordeak 1985eko martxoaren 25ean hartutako erabakia argitaratzea onetsi zen).
- Estatu-araua: 792/1985 ERREGE DEKRETUA, apirilaren 19koa (ingurumenaren arloan Estatuak zituen zerbitzuak Euskal Autonomia Erkidegoari eskualdatzeari buruzkoa).
Lotutako transferentziak
Eskumenen konfigurazioa
- Autonomia Estatutua: 11.1.a) artikulua.
- Konstituzioa: 149.1.23 artikulua.
- Euskal Autonomia Erkidegoko Legeak:
- Estatuko Legeria:
- Jurisprudentzia:
- AKD Ingurumen eragina
- STC 13/1998 Evaluación impacto ambiental
- STC 90/2000 Prevención del Impacto Ecológico
- Laburpen KAE 306/2000
- STC 306/2000 Plan de Ordenación de los Recursos Naturales de Picos de Europa
- Laburpen KAE 38/2002 Gata-Nijar Lurmuturra
- STC 126/2002 Concesión de ayudas previstas en el Plan Nacional de Residuos Industriales para 1993
- Laburpen KAE 194/2004 Parke Nazionalak
- STC 194/2004 Conservación de los espacios naturales y de la flora y fauna silvestres. Gestión parques suprautonómicos
- STC 33/2005 Gestión y auditoría medio ambientales
- Laburpen KAE 33/2005
- Resumen STC 81/2005 Parque Nacional de Sierra Nevada
- Resumen STC 100/2005 Parque Nacional de Sierra Nevada
- Resumen STC 101/2005 Plan Director de la Red de Parques Nacionales
- Resumen STC 331/2005 Espacio Natural de Doñana
- Laburpen KAE 32/2006 parke nazionalak
- STC 32/2006 Parques nacionales. Composición y funcionamiento del Consejo de la red de parques nacionales y de las comisiones mixtas de gestión
- Laburpen KAE 101/2006 Euskadiko ingurumena babesteko legea
- STC 101/2006 Protección del medio ambiente del País Vasco
- LABURPEN KAE 136-2009 eta 138-2009_estatuaren diru-sustapena:EKren 149.1.13
- STC 38/2012 INGURUMENA- Estatuaren diru-laguntzak: ez konstituzionalak (KAE 13/1992)
- STC 82/2012 NAFARROAKO ERREGE BARDENTAKO PARKE NATURALA - Ingurumen eta defentsa nazionalaren eskumen banaketa: Nafarroako legea Konstituzioarekin bat dator, ez baitio Estatuaren defentsa eskumenei kalterik egiten, ezta Estatuaren ingurumen oinarrizko legediari. Boto partikularrak
- STC 149/2012 URA - EKren 149.1.22 - LURRALDEZ HARAINDIKO IRIZPIDEA ESTATUAREN ALDE JOKATZEN DU.
Andaluziak 62/2003 Aurrekontuen Lege Lagungarriaren aurka ezarritako ez konstituzionaltasun errekurtsoa: Ezetsi egiten du Konstituzio Auzitegiak errekurtsoa.
Konstituzionalak da ingurumen azterketa egitea babes bereziko guneen plana edo proiektua egin behar duenaK (KAE 13/1998)
- KAE 5/2013
- KAE 49/2013
- KAE 59/2013
- KAE 84/2013
- KAE 87/2013
- KAE 97/2013
- KAE 111/2013
- KAE 114/2013
- KAE 138/2013
- KAE 202/2013 EKren 149.1.24 Interes orokorreko lanen gaineko eskumen banaketa: autonomia erkidegoek ezin dute bere araudia urratzen duelako Estatuak bere interes orokorrekoa izendatu duen lana geldiarazteko erabakirik hartu. Interes orokorreko lana autonomiaz barruko arroan kontatuta zegoen, baina haratagoko eragina zuen. (KAE 227/1988)