Osasun Saila / Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografikoaren Saila

Arautegia

Inprimatu

AGINDUA, 2023ko azaroaren 2koa, Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako sailburuarena, Euskadiko Elkarrizketa Zibileko Mahaian elkarrizketa zibilean parte hartzen duten Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialeko sareen egitura sendotzeko eta jardunean jartzeko 2023. urterako laguntzak deitzen eta arautzen dituena.

Identifikazioa

  • Lurralde-eremua: Autonomiko
  • Arau-maila: Dekretua
  • Organo arau-emailea: Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saila
  • Jadanekotasuna-egoera: Indarrean

Aldizkari ofiziala

  • Aldizkari ofiziala: EHAA (Euskal Herria)
  • Aldizkari-zk.: 214
  • Hurrenkera-zk.: 5054
  • Xedapen-zk.: ---
  • Xedapen-data: 2023/11/02
  • Argitaratze-data: 2023/11/09

Gaikako eremua

  • Gaia: Gizarte gaiak eta emplegua; Administrazioaren antolamendua
  • Azpigaia: Gizarte Gaiak; Gobernua eta herri administrazioa

Testu legala

Eusko Legebiltzarraren 12/2008 Legeak, abenduaren 5ekoak, Gizarte Zerbitzuei buruzkoak, zioen azalpenean jada adierazten zuen hirugarren sektorearekiko lankidetza indartu behar zela, eta V. tituluko bigarren kapituluak «irabazi-asmorik gabeko gizarte-ekimenari laguntza publikoa» arautzen du.

Zehazki, 73. artikuluan ezartzen duenez, Euskal Autonomia Erkidegoko herri-administrazioek Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistemako Prestazio eta Zerbitzuen Katalogoan sartuta ez dauden beste prestazio edo zerbitzu batzuk eskuratzea sustatu eta/edo babestu ahal izango dute, bai eta gizarte-zerbitzuen eremuko beste jarduera batzuk egin daitezen sustatzea ere, betiere Euskal Autonomia Erkidegoko herri-administrazioen plangintza estrategikoak ezarritako jardunbide orokorretara egokitzen badira.

Lege-testu berean, 40.5 artikuluan, Eusko Jaurlaritzari esleitzen dio, bere eskumenen esparruan, gizarte-ekintzaren hirugarren sektore soziala sustatzea.

Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialak (EHSS) bideratzen du bere erakundeek elkarrizketa zibileko guneetan eta beste ordezkaritza-foro batzuetan parte hartzea, sektoreko sareen bidez. Elkarrizketa Zibila, administrazio publikoen eta hirugarren sektore sozialaren arteko lankidetza- eta lankidetza-tresnak baita EHSSko erakundeak eta sareak ere juridikoki eta legez aitortu eta indartu dira 2008tik.

2011n, Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartu zuten sareek eta Eusko Jaurlaritzak finantzaketa-bideak berrikusteko akordioa lortu zuten, elkarrizketa zibila sendotzeko eta sustatzeko, gizarte-sektoreak politika publikoen diseinuan eta ebaluazioan parte har dezan errazteko, bien arteko elkarrizketa bultzatu eta errazteko, gobernantzari dagokionez, eta sareak indartzeko eta horiei eusteko lankidetzan aritzeko.

Akordio hori, gero, Elkarrizketa Zibilerako Mahaia eratu eta arautzeko abenduaren 11ko 28/2012 Dekretuan jasotzen da. Dekretu horren bidez, aitortzen da irabazi-asmorik gabeko erakundeek azken urteotan garatutako sendotze-prozesua, «sareen sare» ahaltsu bat gauzatzea ekarri baitu, eta hori gizarteak parte hartzeko gunea da, baina baita herritarren lankidetzaren eta elkartasunaren adierazpen antolatua ere, kultura-, ekonomia- eta politika-esanahi handiko adierazpena.

Hori guztia, azkenik, Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialari buruzko maiatzaren 12ko 6/2016 Legean jasotzen da. Lege horren IV. kapituluan sektore publikoak Euskadiko hirugarren sektore soziala sustatzeko gauzatu beharreko ekintza jasotzen du, euskal gizartean ehun soziala, partizipazio antolatua eta solidaritate soziala sendotzen laguntzeko. Horrela, Eusko Jaurlaritzak Euskadin hirugarren sektore soziala bultzatzeko estrategia bat lantzeko eta eguneratzeko konpromisoa hartzen du bere gain, eta estrategia horren oinarrietako bat elkarrizketa zibila da.

Sektore publikoak, eta, bereziki, gobernu-ekintzak, gizarte zibilarekiko harreman-modu berriak aurreikusten ditu, administrazio-eredu ireki batean aurrera egin ahal izateko, eta, areago, gobernantza eta gizarte parte-hartzailearen ereduan aurrera egin ahal izateko, demokrazian sakonduz. Ildo horretan, hirugarren sektore sozialeko erakundeek sektore publikoarekin lankidetzan jardun behar dute gizarte-politika publikoei buruzko erabakiak hartzen, eta egin nahi den gizarte- eta garapen-ereduari buruzko gizarte-eztabaidan parte hartu behar dute. Horretarako, beharrezkoa da hirugarren sektore sozialaren egituraketa bera indartzea, erakunde-sareen eta horien bateratasunaren bidez, eta elkarrizketa zibila gizarte zibilarena eta sektore publikoarena zein sektore eta eragile sozialen arteko elkarrizketa bultzatzea, gizarte- eta garapen-ereduari eta horietako bakoitzaren ekintzari buruz. Horretarako, lege honek Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialaren eta euskal sektore publikoaren eta beste sektore eta eragile batzuen arteko elkarrizketarako eta lankidetzarako tresnak finkatzen ditu, eta, besteak beste, hirugarren sektore sozialeko sareek Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartzea aurreikusten du.

Era berean, Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaiaren garrantzia sendotzen ari da. Mahai hori eratzeko dekretuan, 14. artikuluan, aurreikusten da Eusko Jaurlaritzak EAEko aurrekontu orokorretik datozen baliabide ekonomikoak erabil ditzakeela Euskadiko hirugarren sektore soziala, haren plataformak eta sareak indartu eta egituratzeko, eta haren dimentsio kooperatiboa sustatzeko.

Agindu hori Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako sailburuaren 2023ko urtarrilaren 20ko Aginduaren bidez onartutako 2023rako dirulaguntzen plan estrategikoaren barruan dago, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorrean eta, zehazki, 8.1 artikuluan jasotako aurreikuspenak betez.

Ondorioz, Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuan, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorrean eta Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorren kargurako laguntza eta dirulaguntzei aplikatu beharreko gainerako xedapenetan xedatutakoarekin bat etorriz, eta egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 12/2021 Dekretuak ematen dizkion eskumenekin bat etorriz, honako hau

Agindu honen xedea da Eusko Jaurlaritzak, Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailaren bitartez, 2023ko ekitaldian eman ahal izango dituen laguntzak arautzea, Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartzen duten Euskadiko hirugarren sektore sozialeko sareen egitura sendotzeko eta jardunean jartzeko.

  1. Euskadiko Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartzen duten Euskadiko hirugarren sektore sozialeko sareak izango dira laguntza honen onuradun.

  2. Agindu honen ondorioetarako, Euskadiko hirugarren sektore sozialeko saretzat hartzen dira bigarren mailako eta goragoko mailako erakundeak, beste batzuk ordezkatzen dituztenak, bai eta Euskadiko hirugarren sektore sozialeko esku-hartze zuzeneko erakundeak ere, kolektibo jakin bat ordezkatzen dutenak, baldin eta dagokion lurraldean edo jardun-eremu geografikoan ordezkatzen duen sarerik ez badago.

  3. Agindu honetan deitutako laguntzen onuradun izateko, erakunde eskatzaileek baldintza hauek bete beharko dituzte:

    1. Zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean izatea, zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak betetzen direla egiaztatzeari buruzko Ekonomia eta Ogasuneko sailburuaren 2023ko otsailaren 13ko Aginduan ezarritakoarekin bat etorriz.

    2. Dirulaguntza eman duen erakundeari jakinaraztea edozein administraziok edo erakunde publiko zein pribatuk helburu bererako emandako dirulaguntzak, laguntzak, diru-sarrerak edo baliabideak eskatu eta, hala badagokio, jaso dituela.

    3. Laguntza edo dirulaguntza publikoak eskuratzea eragozten duen zehapen administratibo edo penalik ez izatea, edo horretarako ezgaitzen duen legezko debekurik ez izatea.

    4. Dirulaguntzak itzultzeko betebeharrak egunean izatea, Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Dirubilketa Erregelamendua onartzen duen urtarrilaren 12ko 1/2021 Dekretuaren xedapen gehigarri bakarrarekin bat etorriz.

      Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginaren 50.4 artikuluarekin bat etorriz, onuradunei dirulaguntzak eta laguntzak emateko eta, hala badagokio, ordaintzeko, ezinbestekoa izango da amaituta egotea Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzen edo dirulaguntzen esparruan hasi eta oraindik izapidetzen ari den itzultze- edo zehapen-prozedura oro.

    5. Sexuaren ziozko bereizkeria egiteagatik edo emakumeen eta gizonen berdintasunaren arloko araudia ez betetzeagatik zigor administratibo edo penalik ez izatea, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginaren 50.5 artikuluan xedatutakoaren arabera.

    6. Indarrean dagoen berdintasun-plan bat izatea, Estatuko araudiaren arabera horretara behartuta egonez gero.

      Era berean, 50 langiletik gorako enpresen kasuan, sexu-jazarpena edo sexuan oinarritutako jazarpena prebenitzeko eta borrokatzeko neurriak ezarri izana, Estatuko legediak emakumeen eta gizonen berdintasunaren arloan ezarritakoaren arabera.

    7. Adingabeekin ohiko harremana izanez gero, ez da epai irmo bidez kondenatua izan behar Zigor Kodeari buruzko azaroaren 23ko 10/1995 Lege Organikoaren VIII. tituluan tipifikatutako sexu-askatasun eta -ukigabetasunaren aurkako edozein deliturengatik, ez eta Zigor Kodearen VII bis tituluan tipifikatutako gizakien salerosketako edozein deliturengatik ere. Hau da, adingabeekin ohiko harremana duten langile guztiek, kontratatuek edo boluntarioek, Sexu Delitugileen eta Gizakien Salerosketaren Erregistro Zentralaren ziurtagiri negatiboa izango dute.

    8. Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13.2 eta 3. artikuluan aurreikusitako egoeraren batean ez egotea.

  1. Agindu honen xedea betetzeko, berrehun eta hogei mila (220.000) euro erabiliko dira gehienez. Dirulaguntza lerro honetako jarduerak finantzatzeko, Euskal Autonomia Erkidegoko 2023ko Aurrekontu Orokorrak onartzen dituen abenduaren 23ko 25/2022 Legean 220.000 euroko kreditua aurreikusita dago. Horietatik 154.000 euro 2023rako ordainketa-kredituari dagozkio, eta 66.000 euro 2024rako konpromiso-kredituari.

  2. Erakunde onuradun bakoitzak gehienez ere hogeita bost mila (25.000) euro jaso ahal izango ditu laguntza honen kontzeptupean, eta diruz lagundutako gastuak 2023ko ekitaldiari dagozkio.

  3. Laguntzak proportzionaltasun-irizpidean oinarritutako prozeduraren bidez emango dira, eta zuzkidura ekonomikoa onartutako eskaeren artean banatuko da.

  4. Balorazio-prozesuan 20 puntu edo gehiago lortzen dituzten jarduerak bakarrik lagundu ahal izango dira diruz.

  5. Erakunde onuradun bakoitzari dagokion laguntzaren zenbatekoa zehazteko, banaketa proportzionaleko sistema bat aplikatuko da. Sistema horren arabera, horietako bakoitzerako diruz lagundutako zenbatekoa zehazteko, balorazio-fasean balorazio-irizpideak aplikatuz lortutako puntuazioa hartuko da kontuan. Balorazio hori portzentaje bihurtuko da, eta portzentaje hori onartutako aurrekontuari aplikatuko zaio.

  1. Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartzen duten sareen jarduerak diruz laguntzeko erabiliko da laguntza, Elkarrizketa Zibilerako Mahaia eratzen duen abenduaren 11ko 282/2012 Dekretuan Mahaiari agindutako eginkizunak betetzeko.

    Diruz lagundu daitezkeen gastutzat hartuko dira, zalantzarik gabe, diruz lagundutako jardueraren izaerari erantzuten diotenak, behar-beharrezkoak direnak eta deialdian ezarritako epean egiten direnak.

  2. Agindu honetan aurreikusitako ondorioetarako, egindako gastutzat hartuko da agindu honen 12.1 artikuluan adierazitako justifikazio-aldia amaitu aurretik benetan ordaindu dena.

  3. Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 31. artikuluan ezarritakoaren arabera, honako hauek dira diruz lagun daitezkeen gastuak:

    1. Zuzenekoak: Elkarrizketa Zibilerako Mahaian parte hartzeagatik sareen jarduera handitzearekin zerikusia dutenak, zehazki, osoko bilkuretan eta batzordeetan parte hartzeagatik, txostenak prestatzeagatik, ekimenak prestatzeagatik eta dokumentuak prestatzeagatik politika publikoak diseinatzeko eta ebaluatzeko prozesuen barruan eta legegintza-ekimenei buruz, Mahaiak sustatutako ekitaldi eta jardunaldietan parte hartzeagatik, eta sareak osatzen dituzten erakundeen arteko ekintza eta ekimen bateratuetan koordinazio-, aholkularitza- eta lankidetza-lanak egiteagatik.

    2. Zeharkakoak: erakunde onuradunak egiten dituen jarduera batzuei egotz dakizkiekeen kostu aldakorrak edo egitura-kostuak, baldin eta, deialdiaren xedeari zuzenean egotz ezin dakizkiokeen arren, beharrezkoak badira erakundea mantentzeko, hala nola administrazioko langileak, egoitzaren bulegoko alokairua, hornidurak, administrazio-materialaren gastuak, finantza-zerbitzuak ordaintzearen ondoriozko gastuak. Gastu horiek ezingo dute gainditu laguntzaren zenbatekoaren % 10.

  4. Onartutako aurrekontua erakunde eskatzaileak aurkeztutakoa dela ulertuko da. Hala ere, gizarte-zerbitzuen zuzendaritzak erakunde eskatzaileari jakinarazi ahal izango dio deialdiarekin edo aplikatu beharreko araudiarekin bat ez datozen gastuak kanpoan uzten dituela, eta gehienez ere 10 eguneko epean aurrekontua behar bezala birformulatzeko eskatu ahal izango dio.

Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saileko Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzari dagokio agindu honetan aurreikusitako laguntzak kudeatzeko lanak egitea.

  1. Erakunde interesdunek bitarteko elektronikoak erabiliz eskatu, kontsultatu eta egin beharko dituzte prozedura honetako izapide guztiak.

  2. Izapideak egiteko jarraibideak, inprimakiak eta erantzukizunpeko adierazpenak Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan ere eskura daitezke: www.euskadi.eus/zerbitzuak/1230901

  3. Eskaeraren ondorengo izapideak, jakinarazpenak barne, Euskadiko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoaren «Nire karpeta» ren bidez egingo dira: https://www.euskadi.eus/nirekarpeta

  4. Euskadiko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan identifikaziorako eta sinadura elektronikorako onartutako bitartekoak helbide honetan daude eskuragarri: https://www.euskadi.eus/ziurtagiri-elektronikoak.

  5. Prozedura osoa ordezkari baten bidez izapidetu ahal izango da. Horretarako, ordezkaritza Eusko Jaurlaritzaren Ahalordetzeen Erregistroan inskribatu beharko da, helbide honetan: https://www.euskadi.eus/ahalordeen-erregistro-elektronikoa.

  1. Eskabidea www.euskadi.eus/zerbitzuak/1230901 web-orrian horretarako ezarritako eredu normalizatuaren arabera aurkeztu beharko da, euskaraz edo gaztelaniaz, nahi duen dokumentazioarekin batera.

    Era berean, prozeduran zehar, pertsona edo erakunde eskatzaileak hautatutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 6.1 artikuluak ezartzen duen moduan.

  2. Eskabideak aurkezteko epea hilabetekoa izango da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

  1. Dirulaguntzen eskatzaileek zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak betetzen dituztela automatikoki egiaztatuko du, behar beste aldiz, deialdi honen organo kudeatzaileak, salbu eta kontrakoak badira, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 28.2 artikuluan xedatutakoaren arabera; kasu horretan, aipatutako egiaztagiriak aurkeztu beharko dituzte.

  2. Agindu honen 2. artikuluaren 3. apartatuaren b) letratik h) letrara bitartean eskatzen diren betekizunak erantzukizunpeko adierazpen baten bidez egiaztatu ahal izango dira, www.euskadi.eus/zerbitzuak/1230901 helbidean eskuragarri dagoen formularioaren arabera.

  3. Halaber, erakunde eskatzaileak adieraziko du egiazkoak direla eskabidean eta harekin batera aurkeztutako dokumentazioan jasotako datuak, eta betetzen dituela laguntza hauen onuradun izateko indarrean dagoen araudian ezarritako betekizunak.

  4. Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzak, ondoren, erantzukizunpeko adierazpen horretan adierazitakoa egiaztatuko du.

Dirulaguntzetarako eskabideak behar bezala betetzen ez badira edo dagokion artikuluan adierazitako dokumentazioarekin batera aurkezten ez badira, erakunde interesdunari hamar eguneko epea emango zaio akatsa zuzentzeko edo nahitaezko agiriak aurkezteko, eta ohartaraziko zaio, hori egin ezean, eskabidean atzera egin duela ulertuko dela, eta Administrazioak eskaera horri buruzko berariazko ebazpena eman eta jakinarazi beharko du, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21.1 eta 68.1 artikuluetan xedatutakoarekin bat etorriz.

  1. Aurkeztutako eskabideak eta dokumentazioa aztertu eta ebaluatzeko, balorazio-batzorde bat eratuko da, eta honako hauek osatuko dute:

    Lehendakaria:

    Igone Magunagoitia Moreno andrea, Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzako teknikaria.

    Idazkaria:

    Olarizu Ruiz de Escudero Sánchez andrea, Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzako Gizarte Gaietako teknikaria.

    Kideak:

    Aitor Mendia Bereziartu jauna, Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzako Administrazio Kudeaketako teknikaria.

    Diana Pedraz Calvo andrea, Gizarte Gaietako teknikaria Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzan,

  2. Eskabideak balioetsi ondoren, eta hurrengo paragrafoan ezarritako irizpideak aplikatuta, Batzordeak laguntzak emateko proposamena egingo du, eta Gizarte Zerbitzuen arloko eskumena duen zuzendaritzako titularrari helaraziko dio, hark ebazpena eman dezan.

  3. Balorazio Batzordearen funtzionamenduan, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 15. artikuluan eta hurrengoetan aurreikusitako araubidean aplikatuko da.

  1. Baldintza guztiak betetzen dituzten eskabideak irizpide hauen arabera baloratuko dira, 100 puntuko puntuazio orokorrari dagokionez.

    1. Sarea osatzen duten erakundeen kopurua: 15 puntu, gehienez, ordezkatzen duten erakunde bakoitzeko puntu 1 emango da.

    2. Deialdi honen aurreko urtean sektorea EAEn bere esparruan eta sektore osoan laguntzea, indartzea eta egituratzea: 20 puntu, gehienez.

      Erakunde eta sare horiek indartzeko jarduerak: 5 puntu.

      Erakundeen arteko lankidetza- eta lankidetza-jarduerak: 5 puntu.

      Erakundea osatzen duten erakunde eta sareen arteko lankidetza, informazio-trukea eta jardunbide egokiak, eta era guztietako baliabideen aprobetxamendua: 5 puntu.

      Estatuko, Europako edo nazioarteko sare homologagarriekin egindako lankidetza-hitzarmenak: 5 puntu.

    3. Sektorearen parte-hartzea/ordezkaritza elkarrizketa zibilean eta esparru publikoaren eta gizarte-sektorearen arteko lankidetza eta lankidetza (gobernantza) deialdi honen aurreko urtean: 15 puntu, gehienez.

      Hirugarren Sektore Sozialaren Legea (EHSSL) eta Hirugarren Sektore Soziala Sustatzeko Estrategia (EHSSSE) garatzeko jarduerak: 5 puntu.

      Sektore publikoarekiko lankidetza- eta lankidetza-jarduerak: 5 puntu.

      Elkarrizketa zibilaren eta lankidetza eta lankidetza publiko-sozialaren inguruko ordezkaritza-espazioak, parte hartzen dutenak: 5 puntu.

    4. Sektorearen aintzatespena eta proiekzioa eta beste sektore eta eragile batzuekiko aliantzak deialdi honen aurreko urtean: 15 puntu, gehienez.

      Sarearen eta sektorearen eremua proiektatzeko, ezagutzeko eta aitortzeko jarduerak: 5 puntu.

      Herritarrak sentsibilizatzea, ordezkatutako kolektiboak gizartean ikusarazteko: 5 puntu.

      Erakundeen eta enpresen eta beste eragile batzuen arteko lankidetzako eta elkarlaneko jarduerak: 5 puntu.

    5. Euskararen erabilera sustatzeko jarduerak: 15 puntu, gehienez.

      Euskararen erabilera normalizatzeko plana: 2 puntu.

      Euskararen erabilera sustatzeko ekintzen kopurua: 5 puntu.

      Zuzendarien eta teknikarien hizkuntza-gaitasunak: 3 puntu.

      Euskararen erabilera, presentzia eta kudeaketa sustatzea erakundeetan: 5 puntu.

    6. Erakundeen I+G+B eta eraldaketa-prozesu digitala sustatzea: 15 puntu, gehienez.

      Erakunde eta sareei buruzko erregistro-datuen erregistroa eta eskuragarritasuna hobetzea: 5 puntu.

      I+G+B eta gizarte-inbertsioko ekimenak sustatzea: 10 puntu.

    7. Genero-ikuspegia txertatzea: 5 puntu, gehienez.

      Emakumeen lidergoa eta ahalduntzea baloratuko dira, baita erakundean lan egiten duten emakumeen bizi-kalitatea eta autonomia pertsonala hobetzeko ezarritako neurriak ere.

  1. Agindu honetan aurreikusitako dirulaguntzak Gizarte Zerbitzuetako zuzendariaren ebazpen bidez eman edo ukatuko dira, Balorazio Batzordeak proposatuta. Batzorde horrek eskabideak aztertu eta ebaluatuko ditu, agindu honen 11. artikuluan aipatutako irizpideen arabera.

    Ebazpen horrek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beraren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dakioke Gizarte Politiketako sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera, hala xedatuta baitago Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluetan.

  2. Agindu honen babesean aurkeztutako eskabideei buruzko berariazko ebazpena emateko eta jakinarazteko gehieneko epea sei hilabetekoa izango da, agindu honek ondorioak sortzen dituenetik zenbatzen hasita. Epe hori igaro eta berariazko ebazpenik eman eta jakinarazi ez bada, eskabideak ezetsitzat jo ahal izango dira, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 25.1 artikuluan ezarritakoaren ondorioetarako, hargatik eragotzi gabe Administrazioak berariaz ebazteko duen betebeharra.

  3. Publizitate-printzipioa betetzeko, eta dirulaguntza emateko ebazpena berariaz eta banan-banan jakinarazteaz gain, Gizarte Zerbitzuen zuzendariaren ebazpen baten bidez, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da agindu honen babesean emandako laguntzen onuradun izan diren erakundeen zerrenda, jasotako zenbatekoak adierazita.

  1. Emandako dirulaguntza zatika ordainduko da, bi igorpenen bidez. Lehenengoa, emandako dirulaguntzaren % 70ekoa, dirulaguntza emateko ebazpena jakinarazi eta hurrengo egunetik jaso beharreko zenbatekoaren justifikazioa aurkeztu ondoren egingo da, uko egin gabe. Bigarrena, laguntzaren likidazioaren ondoriozko zenbatekoaren justifikazioa aurkeztu ondoren.

  2. Erakunde eskatzaileari laguntza jasotzeko eskubidea aitortzen bazaio, alta eman beharko du Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailaren Hirugarrenen Erregistroan (lehendik ez balego edo dauden datuak aldatu nahi balitu), emandako laguntzaren ordainketa gauzatu ahal izateko, helbide honetan: www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/hirugarrenaren-datuen-aldaketa.

  3. Dirulaguntzaren justifikazioa 2024ko urtarrilaren 31 baino lehen aurkeztu beharko da, eta www.euskadi.eus/zerbitzuak/1230901 web-orrian horretarako ezarritako eredu normalizatuaren arabera aurkeztu beharko da, alderdi guztiak behar bezala beteta, honako datu eta agiri hauekin batera:

    1. Jatorrizko fakturak eta ordainagiriak, diruz lagundutako jarduera garatzean sortutako gastuak ordaindu izanaren egiaztagiriekin batera. Horien zerrenda nominala aurkeztu beharko da, gastua zertarako erabili den azalduz.

    2. Eredu ofizialarekin bat datozen soldaten ordainagirien originalak eta ordainagiriak, kontratatutako langileen gastuak justifikatzeko Gizarte Segurantzako kotizazio-buletin ofizialekin batera.

    3. Diru-sarreren eta gastuen balantzea.

  1. Agindu honetan araututako dirulaguntzak bateragarriak dira xede eta helburu bererako eman daitezkeen beste dirulaguntza batzuekin. Nolanahi ere, dirulaguntzen zenbatekoak ezin izango ditu gainditu elkarte onuradunen gastu guztiak.

  2. Agindu honetako laguntzak eta erakunde onuradunek xede eta helburu bererako jasotzen dituzten beste batzuk batera ematen badira, eta laguntza horien baturak gastu guztiak gainditzen baditu, soberakin horren bateraezintasuna deklaratuko da, eta murriztu egingo da Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailak eman beharreko laguntzaren zenbatekoa.

  3. Eman beharreko zenbatekoak zehazteko, berariaz baztertuko dira beste administrazio edo erakunde publiko batzuek emandako dirulaguntzak.

Azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginaren 50.2 artikuluan eta Dirulaguntzei buruzko 38/2003 Lege Orokorraren 14. eta 16. artikuluetan oro har adierazten diren betebeharrak alde batera utzi gabe, dirulaguntzen erakunde onuradunek honako betebehar hauek izango dituzte:

  1. Emandako dirulaguntza onartzea: alde horretatik, laguntza eman izanaren jakinarazpena jaso eta hamabost eguneko epean erakunde onuradunak dirulaguntzari berariaz uko egiten ez badio, laguntza onartutzat joko da.

  2. Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saileko Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzari egindako jardueren memoria eta diruz lagundutako gastu guztien justifikazioa bidaltzea.

  3. Dirulaguntza emateko kontuan hartutako edozein gorabehera objektibo edo subjektiboren aldaketaren berri ematea dirulaguntza eman duen erakundeari, eta Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailarekin lankidetzan aritzea egiaztapen-, ikuskapen-, jarraipen- eta kontrol-prozeduretan.

  4. Agindu honen kargurako jardueren finantzaketaren izaera publikoaren publizitate egokia emateko behar diren zabalkunde-neurriak hartzea, bai eta Dirulaguntzei buruzko 38/2003 Lege Orokorraren 14. artikuluan jasotako onuradunen gainerako betebeharrak ere.

Dirulaguntza emateko kontuan hartutako baldintzak aldatzen badira, betiere dirulaguntzaren xedea betetzat jotzen bada, eta, hala badagokio, aldi berean beste edozein erakunde publiko edo pribatutatik beste dirulaguntza edo laguntza batzuk jasotzen badira, dirulaguntzak emateko ebazpena aldatu ahal izango da. Horretarako, Gizarte Zerbitzuen zuzendariak dagokion likidazio-ebazpena emango du, emandako dirulaguntzen zenbatekoak doitzeko, abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan ezarritako prozedurari jarraituz (698/1991 Dekretua, Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren kontura ematen diren dirulaguntzen bermeei eta horiek itzultzeari buruzko erregimen orokorra arautzen duena eta horien kudeaketan parte hartzen duten erakunde laguntzaileek bete beharreko baldintzak, erregimena eta eginbeharrak ezartzen dituena).

Zenbatekoak doitzeko, proportzionaltasun-printzipioa aplikatuko da, eta kontuan hartuko da betetze-maila nabarmen hurbiltzen dela guztizko betetzera eta onuradunek zalantzarik gabe egiaztatzen dutela beren konpromisoak betetzera bideratutako jarduera. Kasu horretan, helburu partzialak edo jarduera zehatzak betetzen ez badira, haiei zuzendutako dirulaguntzaren zatia itzuli beharko da.

  1. Honako hauek izango dira ez-betetzeak:

    1. Jasotako dirulaguntzak, osorik edo zati batean, agindu honetan aurreikusitakoez bestelako jardueretarako erabiltzea.

    2. Agindu honetan edo, hala badagokio, emateko egintzan ezarritako betebeharrak ez betetzea.

    3. Hala badagokio, dirulaguntza likidatzeko ebazpenean adierazitako zenbatekoa ez itzultzea, horretarako ezarritako epean.

    4. Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 37. artikuluan eta Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen 53. artikuluan (azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako testu bategina) jasotako beste edozein ez-betetze.

  2. Horrelako kasuren bat gertatuz gero, Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzuli beharko zaizkio jasotako zenbatekoak eta dirulaguntzen arloan aplikatu beharreko berandutze-interesak, Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginean eta Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren pentzutan ematen diren dirulaguntzen bermeei eta horiek itzultzeari buruzko erregimen orokorra arautzen duen eta horien kudeaketan parte hartzen duten erakunde laguntzaileek bete beharreko baldintzak, erregimena eta eginbeharrak ezartzen dituen abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan aurreikusitakoaren arabera.

  3. Itzuli beharreko zenbatekoa proportzionaltasun-printzipioa aplikatuz zehaztuko da, eta kontuan hartuko da betetze-maila guztiz betetzera modu esanguratsuan hurbiltzen dela eta onuradunek zalantzarik gabe beren konpromisoak betetzera bideratutako jarduera bat egiaztatzen dutela. Horrela, laguntza honekin eskatutako eta diruz lagundutako jarduera zehatzak partzialki betetzen ez badira, haiei zuzendutako dirulaguntzaren zatia itzuli beharko da.

Ematen diren datu pertsonalak «Gizarte-zerbitzuen arloko laguntzak eta dirulaguntzak» izeneko tratamendu-jardueran tratatu eta sartuko dira.

Arduraduna: Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritza.

Helburua: gizarte-zerbitzuen arloko laguntzen kudeaketa.

Legitimazioa: interes publikoaren alde edo tratamenduaren arduradunari emandako botere publikoak erabiliz egindako eginkizun bat betetzeko beharrezko tratamendua (Dirulaguntzei buruzko Lege Orokorra eta Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legea).

Hartzaileak: datu pertsonalak gaian eskumena duten administrazio publikoei eman ahal izango zaizkie.

Eskubideak: datuak eskuratzeko, zuzentzeko eta ezabatzeko eskubideak, bai eta informazio gehigarrian jasotzen diren eskubideak ere.

Informazio gehigarria: datuen babesari buruzko informazio gehigarri eta zehatza gure webgunean kontsulta daiteke: https://www.euskadi.eus/servicios/10842).

Honako hauek betez:

Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorra https://www.boe.es/doue/2016/119/L00001-00088.pdf.

3/2018 Lege Organikoa, Datu Pertsonalak Babesteari eta eskubide digitalak bermatzeari buruzkoa.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA

Agindu honetan berariaz arautzen ez den guztian, prozeduraren arloan, honako hauetan xedatutakoa aplikatuko da: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina; Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorra, eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren erregelamendua onartzen duen uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretua.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

Vitoria-Gasteiz, 2023ko azaroaren 2a.

Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako sailburua,

NEREA MELGOSA VEGA.

Gaiarekin lotutako edukiak


Eskumenak eta transferentziak

Ez dago lotutako edukirik.

Garrantzi juridikoko dokumentazioa

Ez dago lotutako edukirik.