194. zk., 2024ko urriaren 4a, ostirala
- Bestelako formatuak:
- PDF (138 KB - 4 orri.)
- EPUB (112 KB)
- Testu elebiduna
Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da
BESTELAKO XEDAPENAK
EUSKAL TRENBIDE SAREA
4589
EBAZPENA, 2024ko irailaren 26koa, Euskal Trenbide Sarea-Red Ferroviaria Vasca ente publikoaren Kontrataziorako Ordezko Batzordeko lehendakariarena, «Oiartzungo (Gipuzkoa) Arragua auzoan dagoen tren-geltokiaren azaleraren zati bat okupatu eta udal autozerbitzuko terminal bat instalatzeko jabari publikoko baimena» onartzen duena. (Oiartzungo baimena).
AURREKARIAK
Lehenengoa.– Red Ferroviaria Vasca-Euskal Trenbide Sareak duen ondarearen barruan, beste ondasun eta eskubide batzuen artean, sortu zenetik eraiki diren azpiegiturak daude, bai eta lehendik zeudenak ere, Eusko Jaurlaritzaren dekretu bidez atxiki zitzaizkienak. Hala berresten du, azken kasu horretarako, Eusko Trenbideak/Ferrocarriles Vascos, SAren kapitala ekarpenak itzuliz murriztea baimentzen duen eta lehendik dauden trenbide-azpiegituren administrazioa Red Ferroviaria Vasca-Euskal Trenbide Sareari atxikitzen eta haren esku uzten duen ekainaren 6ko 118/2006 Dekretuaren 2.2 artikuluak.
Bigarrena.– Abuztuaren 25eko 2488/78 Dekretuaren bidez, Eusko Kontseilu Nagusiari eskualdatu zitzaizkion, besteak beste, trenbideak eta tranbiak ezarri, antolatu, ustiatu eta ikuskatzeko eskumenak, baldin eta Estatukoak ez badira, oso-osorik Euskal Autonomia Erkidegotik igarotzen badira eta Renfen sartuta ez badaude.
Hirugarrena.– 1987ko irailaren 1ean, emate-akta sinatu zen, eta, horren bidez, FEVEk Eusko Kontseilu Nagusiari eman zizkion Bilbo – Irun, Amorebieta – Gernika-Bermeo eta Zorroza – Portua trenbideen zerbitzuak.
Gaur egun, Oiartzungo geltokia Topo deitu ohi den Donostia-Hendaia lineako 10+850 KPan dago.
Laugarrena.– Oiartzungo Udalak, 2024ko uztailaren 16ko erregistro elektronikoaren bidez (sarrera-erregistroko zenbakia: 632), baimena eskatu du Oiartzungo geltokian udal-autozerbitzuko terminal bat jartzeko.
Udalaren asmoa da, onura publikoko edo interes publiko edo sozialeko helburuetarako, trenbide-jabari publikoko ondasunak aldi baterako okupatu eta erabiltzea, zehazki, lehen aipatutako geltokiaren barruan.
Udalak eskaera hori egiteko arrazoia geltokiaren egoera bera da, auzoaren erdigunean, erabat irisgarria eta pertsonak ibiltzeko ohiko lekua baita.
Herritarrentzako autozerbitzu-terminal bat instalatzearen helburua da erraz automatiza daitezkeen izapideak egiten laguntzea, hala nola erroldatze-agiriak lortzea, ordainagiriak eta isunak ordaintzea, udal-ekitaldietarako sarrerak erostea, etab.
Terminal horiek Internetera konektatzen dira, eta erabiltzailea identifikatu ondoren, horrelako kudeaketak egin ahal izango ditu, udal-bulegoetara joan beharrik gabe eta haien ordutegien mende egon gabe.
OINARRI JURIDIKOAK
Lehenengoa.– Irekitako espedientearen xedea, aurrekarietan aipatua, honako hau da: herri-onurako edo interes publiko edo sozialeko helburuetarako jabari publikoko baimen bat ematea arautzea, Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 6ko 2/2007 Legegintzako Dekretuaren 68.b) artikuluan aurreikusitakoaren arabera, Oiartzungo geltokiaren azalera bat partzialki okupatzeko eta erabiltzeko (erabilera komun berezia), herritarrak erabiltzeko udal-autozerbitzuko terminal bat instalatzeko, sinpleak izateagatik automatizagarriak diren izapideak errazago egin ahal izateko.
Bigarrena.– Higiezin hori jabari publikoko ondasuna da, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren (EAEAO) titulartasunekoa, eta Euskal Trenbide Sarea-Red Ferroviaria Vasca (aurrerantzean, ETS) ente publikoari atxikita dago. Oiartzungo Udalak proposatutako jarduerarako erabiliko da zati batean, eta, horretarako, behar diren espedienteak izapidetu beharko ditu, eskatutako baimena gauzatzeko eska daitezkeen mota guztietako baimenak eta lizentziak bere izenean eta bere kontura eta arriskura lortzeko.
Hirugarrena.– Erreferentziako espedientean jasotako dokumentazioa eta informazioa aztertuta, behar bezala betetzen da Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 6ko 2/2007 Legegintzako Dekretuan jabari publikoko baimenei buruz aurreikusitakoa.
Laugarrena.– Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bateginaren 70.2 artikuluan xedatutakoaren arabera, ETSri dagokio, ondasuna atxikita duen erakundea den aldetik, administrazio-baimenei buruzko espedienteak izapidetzea.
Bosgarrena.– Baimen-erabakian jaso beharreko edukiari dagokionez, espedientean jasotako dokumentazioan eta informazioan honako hauek daude jasota:
– Ondasuna edo eskubidea erabiltzeko araubidea.
– Baimenak bete beharreko araubide ekonomikoa.
– Jarri beharreko bermea, hala badagokio.
– Kontserbazio- eta mantentze-gastuak, zergak, tasak eta gainerako tributuak bere gain hartzea, bai eta ondasuna bere izaeraren arabera erabiltzeko eta jasotzen den egoeran entregatzeko konpromisoa ere.
– Ondasunaren erabilerak edo haren gainean egin beharreko jarduerak eskatzen dituen lizentzia eta baimen guztiak bere kontura eskuratzeko konpromisoa.
– Okupazioaren ondoriozko erantzukizuna bere gain hartzea, eta, hala badagokio, dagokion aseguru-poliza formalizatzeko betebeharra aipatzea.
– Lagatzaileak baimenaren xede den ondasuna ikuskatzeko ahalmena erreserbatzea, baimeneko baldintzen arabera erabiltzen dela bermatzeko.
– Epea eta, hala badagokio, luzapen- eta subrogazio-araubidea; nolanahi ere, aldez aurreko baimena beharko da.
– Azkentzeko arrazoiak.
Seigarrena.– Hautatutako esleipen-prozedura Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bateginaren 79. artikuluan araututako lehia-prozedura da, eta hori emateko, lege-testu beraren 74.4 artikuluan ezarritakoari jarraituko zaio.
Oiartzungo Udalak aurkeztutako eskaerari erantzunez, baimenaren nondik norakoak eta baldintzak EHAAn argitaratu beharko dira. Hona hemen:
– Oiartzungo Udalak, bere erantzukizunpean eta bere kontura egin beharko ditu, lortu nahi den helburu publikorako beharrezkoak diren aurretiazko lanak; hau da, autozerbitzuko terminala instalatu beharko du.
– Udalak lortu nahi duen erabilera mota edo erregimena aldi baterako erabilera da, onura publikoko edo interes publiko edo sozialeko helburuetarako, gehienez ere 5 urtera mugatuta esleipenaren egunetik aurrera, eta 3 urteko luzapena izateko aukerarekin.
– Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bateginaren 72. artikuluaren arabera, baimenarekin batera, ETSren ikuskapen- eta zaintza-ahalmen administratiboak erantsiko dira, bai baimenaren xede diren ondasunei dagokienez, bai Udalak egin ditzakeen instalazioei, lanei edo eraikuntzei dagokienez; hori guztia, aldi baterako lagatako azalera baimenak ezarritako moduan eta baldintzen arabera erabiltzen dela bermatzeko.
– Horrez gain, Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bateginaren 76.1 artikuluan xedatutakoaren arabera, eta 2387/2004 Errege Dekretuaren bidez onartutako Trenbide Sektorearen Erregelamenduaren 32. artikulua aplikatuz, ETSk edozein unetan indargabetu eta/edo aldatu ahal izango du baimen hau, baldin eta baimenaren xede den aldi baterako okupazioa edo erabilera bateraezina bada gerora onartutako segurtasun-arauekin, edo trenbideko jabari publikoan kalteak eragiten badira, edo jabari publiko hori interes publikoko jardueretarako erabiltzea eragozten bada, edo tren-azpiegituraren beharrengatik bada. Kasu horietan, Oiartzungo Udalak ez du kalte-ordainik jasotzeko eskubiderik izango.
– Baimena iraungitzen denean, Eusko Jaurlaritzaren instalazioetan dauden obra, eraikuntza eta instalazio guztiak kendu edo eraitsi egin beharko ditu Oiartzungo Udalak, edo, betearazte subsidiarioaren bidez, ETSk, udalaren kontura.
– Behin okupazioa amaituta, Udalak garbitu eta mota guztietako hondakinak kendu beharko ditu. Nolanahi ere, Udalak, baimena indarrean dagoen bitartean, instalazioen garbitasuna eta kontserbazio egokia ziurtatuko ditu.
– ETSk onartu beharko ditu trenbidearen jabari publikoko eremuan edo babes-eremuan beharrezkoak diren hartuneak prestatu eta gauzatzeko aurretiazko lanak.
– ETSk hasiera batean onartutako aldi baterako okupazioan eta erabileran edozein aldaketa egiteko, Oiartzungo Udalak trenbide-azpiegituraren administratzaileari baimena eskatu beharko dio aldez aurretik.
– Oiartzungo Udalak bere gain hartuko ditu kontserbazio-, mantentze-, zaintza- eta segurtasun-gastuak, zergak, tasak eta gainerako tributuak, bai eta jabari publikoko baimenaren xede den azalera aldi baterako erabiltzeko konpromisoa ere, horien izaeraren arabera, eta jasotzen dituen egoeran itzultzeko.
– Udalak berak hartuko du lursailen erabilerak edo bertan egin beharreko jarduerak eskatzen dituen lizentzia eta baimen guztiak bere kontura eskuratzeko konpromisoa.
– Eskatzaileak, kasu honetan udalak, beharrezko elementuak jarriko ditu arrisku- eta bandalismo-egoerak saihesteko eta, horrela, beharrezko segurtasun-baldintzak bermatzeko.
– Trenbide-instalazioetan behar ez bezala sartzea, bai eta instalazioei edozein kalte edo galera eragitea ere, Oiartzungo Udalaren erantzukizuna izango da, eta bere kontura izango dira azalera hori okupatzen den bitartean sortzen diren konponketa-gastuak eta erantzukizunak.
– Udalaren ordezkari gisa jarduten duenak eta espazioko okupatzaileek Trenbideko teknikariengandik jasotzen dituzten argibide guztiak bete beharko dituzte.
– Aldi baterako okupazio horrek ez dio inolako erantzukizunik ekarriko ETSri, eta eskatzailea izango da okupazio hori mantentzearen eta segurtasun-baldintzen arduraduna, ezarritako epean. Udalak edo haren izenean jarduten duenak, berriz, ETSren jabetzei edo instalazioei eragindako kalteen edo kalteen erantzule izan beharko du, bai eta azalera hori aldi baterako okupatzearen eta erabiltzearen ondorioz hirugarrenei eragindako kalteen edo kalteen erantzule ere.
– Horretarako, eskatzaileak, edo haren izenean jarduten duenak, ETSn aseguru-poliza bat entregatuko du, aipatutako kontingentziak estaliko dituena, eta, gainera, ETS eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorra aseguratu gehigarri gisa hartuko dira, hirugarrenaren izaera galdu gabe. Poliza horrek frankizia bat badu, eskatzaileak edo haren izenean jarduten duenak erantzukizun pertsonala izango du frankiziaren zenbatekoari dagokionez.
– Eskatzailearen kontura izango dira dagokion baimenaren ondorioz sortzen diren zuzeneko edo zeharkako gastu guztiak, bai eta ezarritako baldintzak ez betetzeagatik trenbideko langileak lekuz aldatzeagatik sortzen direnak ere. Horretarako, eskatzaileak edo, halakorik ezean, okupatzaileak bi mila (2.000) euroko fidantza jarriko du ETSn, okupazioa egin aurretik.
– ETSk eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak ez dute inolako erantzukizunik izango interesdunek eta, oro har, instalazioen aldi baterako okupazioaren eta erabileraren eraginpean egon daitezkeen hirugarren guztiek.
– Era berean, ETSk eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak ez dute inolako erantzukizunik izango okupatzaileak edo hirugarren erabiltzaileek trenbide-instalazioetan eta lursailetan eragin ditzaketen kalteengatik.
– Baimena hirugarrenei kalterik egin gabe emango da, jabetza-eskubideari kalterik egin gabe eta indarrean dauden edo aurrerantzean eman daitezkeen xedapen guztiei lotuta, eta haren baldintzak beste erakunde eskudun batzuek gaiari buruz ezar ditzaketenekiko independenteak dira.
Horiek horrela, Euskal Trenbide Sarea-Red Ferroviaria Vasca ente publikoaren Kontrataziorako Ordezko Batzordeak hau
EBAZTEN DU:
Lehenengoa.– Oiartzungo (Gipuzkoa) Arragua auzoan dagoen tren-geltokiaren azaleraren zati bat okupatu eta erabiltzeko jabari publikoko baimena onartzea, udal autozerbitzuko terminal bat instalatzeko. Onura publikoko edo interes publiko edo sozialeko helburuetarako da eta bost (5) urteko eperako emango zaio baimena Oiartzungo Udalari, beste hiru (3) urte luzatzeko aukerarekin.
Bigarrena.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.
Bilbao, 2024ko irailaren 26a.
Kontrataziorako Ordezko Batzordeko lehendakaria,
ERNESTO MARTÍNEZ DE CABREDO.