Egoitza elektronikoa

Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

126. zk., 2024ko ekainaren 27a, osteguna


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da

BESTELAKO XEDAPENAK

HEZKUNTZA SAILA
3095

EBAZPENA, 2024ko ekainaren 14koa, Hezkuntza Saileko Administrazio eta Zerbitzuen sailburuordearena, zeinaren bidez arautzen baita Hezkuntzako sailburuaren 2022ko abenduaren 19ko Aginduaren bidez deitutako hautaketa-prozeduretan hautatutako izangaien praktika-fasea. Agindu horren bidez, Euskal Autonomia Erkidegoko irakasleen kidegoetan aldi baterako enplegua egonkortzeko lehiaketa-oposizio bidez sartzeko deialdia egin zen, bai eta aipatutako kidegoetan ohiko lehiaketa-oposizio bidez sartzeko eta horra iristeko ere.

Hezkuntzako sailburuaren 2022ko abenduaren 19ko Aginduaren bidez deitutako hautaketa-prozeduretan hautatutako izangaiek praktika-fasea egin behar dute, eta praktiketako funtzionario izendatu behar dira Hezkuntzako sailburuaren agindu bidez.

2022ko abenduaren 19ko Agindu horrek berak IX. kapituluan ezartzen ditu erregulazio honen xede den praktika-faseari aplikatu beharreko oinarrizko baldintzak, eta Administrazio eta Zerbitzuen sailburuordea gaitzen du horretarako.

Era berean, Enplegu publikoan behin-behinekotasuna murrizteko premiazko neurriei buruzko abenduaren 28ko 20/2021 Legearen lehen xedapen iragankorrak zehazten duenez, 2024ko abenduaren 31 baino lehen amaitu beharko dira (neurri horien artean dago agindu horrek deitutako egonkortzeko oposizio-lehiaketa). Eta laugarren xedapen gehigarriak Herri Administrazioei agintzen die hautaketa-prozesuak arintzeko eta epe hori zorrotz betetzeko behar diren neurri guztiak hartzeko.

Horrela, hautaketa-prozedura hauen praktika-fasea berariaz arautzera behartzen du horrek. Izan ere, prozedura horien zati gisa sartuta dago legez, aurreko prozesuetako baldintza arruntetatik nahitaez desberdinak diren baldintzetan.

Beraz, bidezkoa da praktika-fasea arautzea, iraupena eta baldintzak zehaztea, Kalifikazio Batzordearen eta esku hartzen duten gainerako eragileen osaera eta eskumenak definitzea, eta ebaluatzeko prozedurak eta irizpideak ezartzea.

Ondorioz, honako hau

EBATZI DUT:

Lehenengoa.– Kalifikazio-batzordea.

1.1.– Kalifikazio-batzordeak kalifikatuko ditu Euskal Autonomia Erkidegoko Bigarren Hezkuntzako irakasleen, Musika eta Arte Eszenikoetako irakasleen, Arte Plastiko eta Diseinuko irakasleen eta Maisu-maistren kidegoetako praktiketako funtzionario izendatutako pertsonek egindako praktikak. Hona hemen batzorde horren osaera:

1.2.– EAEn Kalifikazio Batzorde bakarra eratzen da adierazitako irakasle-kidego guztietarako, eta honako hauek osatuko dute:

– Pedro José Macho Aguillo jauna, Hezkuntzako ikuskatzailea, Langileak Kudeatzeko zuzendariaren 2023ko urriaren 2ko Ebazpenaren bidez hautaketa-prozedura horien koordinatzaile nagusia. Lehendakaria izango da.

– Hezkuntzako ikuskatzaile Alicia Epelde Murguia andrea, Jon Simon Gartzia Legarreta jauna eta Maite Lizartza Urrestarazu andrea, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan epaimahaietako lurralde-koordinatzaileak, hurrenez hurren, 2023ko urriaren 2ko Ebazpen beraren bidez.

Kideren baten absentzia edo gaixorik badago, Langileak Kudeatzeko zuzendariak izendatutako beste hezkuntza-ikuskari batzuek ordezkatu ahal izango dituzte, ikuskari nagusiak proposatuta.

1.3.– Kalifikazio-batzordeko kideak Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 23. eta 24. artikuluetan aurreikusitako abstentzio- eta errekusazio-kausen eraginpean egongo dira.

1.4.– Kalifikazio Batzorde bakarra formalki eratu beharko da 5 egun balioduneko epean, ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera. Eraketa hori ezin izango da gauzatu kide guztiak bertan ez badaude, salbu eta Langileak Kudeatzeko zuzendariak balioetsi beharreko inguruabar bereziak gertatzen badira. Eratze-egintzaren akta egingo da, eta Langileak Kudeatzeko Zuzendaritzari bidaliko zaio.

1.5.– Kalifikazio-batzordeak, bere eginkizunak betetzean, hala behar izanez gero, hezkuntza-ikuskaritzako lantaldeen laguntza eskatu ahal izango du. Lantalde horiek irakasleen funtzioa ebaluatzearekin lotuta egongo dira. Halaber, izangaien praktika-fasea garatzen den ikastetxeetako erreferentziazko ikuskarien laguntza ere eskatu ahal izango du, baita Hezkuntzako Administrazio Publikoko gainerako zerbitzuena ere.

1.6.– Zerbitzuen ondoriozko kalte-ordainei buruzko otsailaren 2ko 16/1993 Dekretuan aurreikusitakoa aplikatuko zaio Kalifikazio Batzordeari.

Bigarrena.– Praktika-fasearen tutoretza.

2.1.– Ebazpen honen eraginpeko irakasle-kidego guztietan, praktiketako funtzionarioek praktikaldia irakasle tutore batek gainbegiratuta egingo dute. Destinoko ikastetxeko zuzendaritzak izendatuko du irakasle tutore hori, lanpostuaz jabetzen den unean bertan, eta berehala jakinaraziko zaio Kalifikazio Batzordeari, dagokion erreferentziazko ikuskatzailearen bidez.

2.2.– Kasu guztietan, irakasle tutoreak praktiketako funtzionarioaren kidego bereko karrerako funtzionario izan beharko du. Salbuespenezko kasuetan, ikastetxean baldintza hori betetzen duen irakaslerik ez dagoenean, egoera hori berehala jakinarazi beharko zaio Kalifikazio Batzordeari, erreferentziazko ikuskatzailearen bidez, eta batzorde horrek ikastetxeko plantillaren benetako aukeren arteko egokitasunean oinarrituta ebatziko du.

2.3.– Bigarren Hezkuntzako Irakasleen Kidegoan, irakasle tutorea izango da praktiketako funtzionarioaren oposizio-espezialitatea barne hartzen duen Saileko burua.

Lanbide Heziketako irakaskuntzei dagozkien irakaskuntza-espezialitateetan, praktiketako funtzionarioaren irakasle tutore gisa jardungo duen departamentu-burua izendatzeko, kontuan hartuko da zer departamentutan sartuko den bere espezialitatearen arabera irakatsi behar duen lanbide-modulu gehien.

2.4.– Arte Plastikoetako eta Diseinuko irakasleen kidegoan, irakasle tutorea izango da praktiketako funtzionarioaren oposizio-espezialitatea barne hartzen duen Saileko burua.

2.5.– Musikako eta Arte Eszenikoetako Irakasleen Kidegoan, irakasle tutorea izango da praktiketako funtzionarioaren oposizio-espezialitatea barne hartzen duen Didaktika Saileko burua.

2.6.– Aurreko hiru irakaskuntza-kidegoetan, eta dagokion saileko burua karrerako funtzionarioa ez den kasuetan soilik, ikastetxeko zuzendariak proposatuko du praktiketako tutore gisa esperientziadun pertsona bat, ikastetxean destinoa duten karrerako funtzionarioen artetik aukeratua, ahal dela espezialitate berekoa edo, halakorik ezean, antzeko beste batekoa.

2.7.– Maisu-maistren kidegoan, irakasle tutorea ikastetxean destinoa duten karrerako funtzionarioen artean hautatuko da, eta, ahal dela, izangaiak praktikak egiten dituen espezialitatearen titularraren artean, edo, halakorik ezean, ikasketa-burua.

2.8.– Praktiketako funtzionarioen irakasle tutoreen izendapenari dagokionez gerta daitezkeen salbuespenezko, aurreikusi gabeko edo gerora sortutako inguruabar guztiak berehala jakinarazi beharko zaizkio erreferentziazko ikuskatzaileari, Kalifikazio Batzordeari helaraz diezazkion. Batzorde horrek, azken batean, ahalik eta lasterren ebatziko du, kontuan hartuta kasuaren inguruabar zehatzak, ikastetxearen benetako aukerak eta azkenean izendatutako pertsonaren egokitasun handiagoa; nolanahi ere, 2.2 puntuan ezarritakoa bete beharko du.

2.9.– Praktiketako fasean, irakasle tutoreen eginkizunak izango dira praktiketako funtzionarioei aholkuak eta informazioa ematea, besteak beste, honako alderdi hauei buruz:

– Irakaskuntza-jardueraren plangintza.

– Irakaskuntza-jardueraren garapena.

– Ikasleak ebaluatzeko prozedurak eta irizpideak.

– Koordinazio didaktikoa.

– Tutoretza- eta orientazio-planak.

– Hezkuntza-premia espezifikoak, hezkuntza inklusiboa eta aniztasunarekiko arreta.

– Familiekiko harremanak, ikasle adingabeen kasuan.

2.10.– Gainera, ikastetxeko zuzendaritzak ahaleginak egingo ditu irakasle tutoreak gutxienez hilean behin praktiketako funtzionarioaren ikasgela bisitatu dezan, prestakuntza-behaketa edo irakaskuntza-jardueraren eredua egiteko, horri buruzko hausnarketa sustatzeko eta hobetzeko orientabideak proposatzeko. Bisita horien ondorioak bi aldeek sinatutako dokumentu batean jasoko dira, eta tutoreak egindako amaierako ebaluazio-txostenari erantsiko zaio.

2.11.– Praktikaldia amaitzean, tutoretza-lanak egin dituzten irakasleek txosten bat egingo dute, izangaiak egindako lanari buruz ebazpen honen II. eranskinean agertzen diren alderdiei buruz. Horri erantsi ahal izango zaio, eranskin gisa, tutoreak praktiketako funtzionarioaren gelara egindako bisiten ondorioen dokumentua, bisita horiek egin direnean, edo horri buruzko informazio garrantzitsua egiaztatzen duen beste edozein dokumentu.

2.12.– Beharrezkoa izanez gero, ikastetxe bakoitzaren aukera eta beharrizan zehatzen, irakasle-plantillaren eta administrazio-egoeraren arabera, irakasle berak aldi berean egin ahal izango ditu praktiketako funtzionario bat baino gehiagoren tutoretza-lanak.

Hirugarrena.– Zuzendariaren eginkizunak.

3.1.– Praktika-fasean zehar, ikastetxeko zuzendariak praktiketako funtzionarioei aholkuak eta informazioa emango dizkie, besteak beste, honako alderdi hauei buruz:

– Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua.

– Ikastetxearen Urteko Plana eta Urteko Memoria.

– AJA eta Bizikidetza Plana.

– Ikastetxearen proiektuak eta jarduera-protokoloak.

– Gobernu-organoen eta koordinazio didaktikoaren funtzionamendua.

– Hezkuntza-komunitatean parte hartzea.

3.2.– Praktikaldia amaitzean, ikastetxeko zuzendariak txosten bat egingo du, izangaiak egindako lanari buruz ebazpen honen I. eranskinean agertzen diren alderdiei buruz. Txosten horri jarduera espezifikoak egiaztatzeko edozein agiri edo informazio osagarri erantsi ahal izango zaio, baldin eta ondorio horietarako garrantzitsuak direla uste badu.

3.3.– Zuzendariak unean-unean jakinarazi beharko dio Hezkuntza Ikuskaritzari, erreferentziazko ikuskatzailearen bidez, ezagutzen duen edozein gorabehera edo inguruabar, baldin eta, bere ustez, eragina izan badezake bere ikastetxean destinoa duten praktiketako funtzionarioen praktika-fasearen garapenean eta ebaluazioan, eta Ikuskaritzaren edo administrazio eskudunaren beste edozein instantziaren esku-hartze espezifikoa eskatu beharko du.

Laugarrena.– Hezkuntza-ikuskaritzaren eginkizunak.

4.1.– Izangaiak praktikak egiten dituen ikastetxeko erreferentziazko ikuskariak lagundu, aholkatu eta gainbegiratuko du praktiketako irakasle funtzionarioen ebaluazio-prozesua, ezarritako prozeduraren arabera, eta, besteak beste, honako alderdi hauek hartuko ditu kontuan:

– Praktika-fasean aplikatu beharreko araudiari buruzko aholkularitza.

– Irakasle tutorearen izendapena ikus-onestea.

– Praktika-faseko ebaluazio-prozedurei, -irizpideei eta -dokumentuei buruzko aholkularitza.

– Kalifikazio-batzordeari jakinaraztea praktika-fasea behar bezala garatzeari edo esleitutako zentroetan destinoa duten praktiketako funtzionarioen ebaluazio-prozesuari eragin diezaiokeen edozein ezohiko inguruabar.

– Zuzeneko esku-hartze espezifikoa Kalifikazio Batzordeak eskatutako kasuetan edo ikastetxeko zuzendaritzak eskatuta, 3.3 puntuan ezarritakoaren arabera.

– Gainbegiratzen diren ikastetxeetako irakasle tutoreak eta zuzendariak egindako ebaluazio-txostenen azken txosten ikus-onetsia.

– Txosten espezifikoa egitea, edozein arrazoirengatik zuzeneko esku-hartzea behar izan den kasuetan.

– Txosten guztiak Kalifikazio Batzordeari helaraztea.

Bosgarrena.– Praktika-fasea ebaluatzea.

5.1.– Izangaien azken ebaluazioa Kalifikazio Batzordeak egingo du, honako hauek oinarri hartuta:

– Ikastetxeko zuzendariak eta irakasle tutoreak egindako txostenak eta haiei erantsitako dokumentazioa, halakorik balego, eta erreferentziazko ikuskariaren txosten ikus-onetsia.

– Hala badagokio, tutoreak praktiketako funtzionarioaren gelara egindako bisiten ondorioen dokumentua, bisita horiek egin badira.

– Gainera, aurrez ezarritakoaren arabera hezkuntza-ikuskaritzaren edozein esku-hartze mota eskatu den kasuetan, erreferentziazko ikuskatzailearen txosten espezifikoa.

– Izangaiaren azken memoria, baldin eta Kalifikazio Batzordeak, zuzendariak edo erreferentziazko ikuskatzaileak berariaz eskatu badu.

– Ebazpen honen I. eta II. eranskinetan jasotako adierazleekin zerikusia duen beste edozein dokumentazio osagarri, praktika-fasea arautzen duen araudian jasotako betekizunekin zerikusia duena, edo praktiketako funtzionarioa ebaluatzeko garrantzitsutzat jotzen dena.

5.2.– Praktika-faseko kalifikazioa «gai» edo «ez gai» izango da. Edozein irakasle-kidegotako praktiketako funtzionarioen kalifikazioa «Ez gai» izango da, baldin eta izangaiak ez badu behar adinako graduazioa lortzen I. eta II. eranskinetan ezarritako adierazle guzti-guztietan.

5.3.– «Ez gai» kalifikazioa duten praktiketako funtzionarioek, Langileak Kudeatzeko zuzendariak jakinarazi ondoren, alegazioak aurkeztu ahal izango dituzte kalifikazio horren aurka, bost eguneko epean, jakinarazten den egunetik zenbatzen hasita, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 76. artikuluan ezarritakoaren arabera. Epe hori igarota, Langileak Kudeatzeko zuzendariak dagokion ebazpena emango du, eta Kalifikazio Batzordeari eta interesdunari bidaliko zaie.

5.4.– Kalifikazio Batzordeak ezin izango du «gai» edo «ez gai» behin betiko akta idatzi, gutxienez lehendakaria eta bi kide bertan ez badaude.

Seigarrena.– Praktika-fasearen garapena eta iraupena.

6.1.– Hezkuntzako sailburuaren 2022ko abenduaren 19ko Aginduan xedatutakoaren arabera, praktika-faseak 3 hilabete eta egun 1 iraungo du, eta 2024ko irailaren 1etik abenduaren 1era gauzatuko da, biak barne. Praktika-fase horretan, zuzeneko irakaskuntzako benetako zerbitzuak emango dira denbora horretan, zuzeneko irakaskuntzako eguneko lanaldia gutxienez 2/3 izango da. Eskolak emango dira legez izangaiak hautatu diren espezialitateari dagozkion arlo, irakasgai, eremu edo moduluetan.

6.2.– Agindu horretan aurreikusitakoa aplikatuko zaie, halaber, goragoko maila batean sailkatuta dagoen irakasleen beste kidego batera iristeko prozeduran hautatutako pertsonei eta praktika-fasea egitetik salbuesteko kasuei.

6.3.– Hautatutako pertsonek praktika-fasea egin beharko dute horretarako esleitutako destinoetan, eta hautaketa-prozesuari uko egiten diotela ulertuko da 2024-2025 ikasturteko lehen lanegunean sartzen ez badira, salbu eta 2022ko abenduaren 19ko Aginduaren 14.1 oinarrian ezarritakoaren arabera praktika-fasea atzeratzea onartu bazaie edo Langileak Kudeatzeko zuzendariaren aurrean behar bezala egiaztatutako ezinbesteko arrazoiengatik ezinezkoa izan bazaie.

6.4.– Ikastaroaren lehen egunetan, ikastetxeko zuzendaritzak erreferentziazko ikuskatzaileari jakinaraziko dio, eta azken horrek, era berean, Kalifikazio Batzordeari, praktiketako funtzionarioak benetan karguaz jabetu direla, izangai bakoitzari tutore izendatutako pertsona, eta une horretan ezagutzen duen praktika-fasearen garapenean eragina izan dezakeen beste edozein inguruabar.

6.5.– Praktikaldia ebaluatu ahal izateko, praktiketako funtzionarioak 3 hilabete eta egun bateko aldi horretan praktika-aldiak benetan egin beharko ditu, honako kasu hauetan izan ezik: ezinbestean eta behar bezala egiaztatuta gertatu diren egoeretan (norberaren gaixotasun edo istripua, odolkidetasuneko edo ezkontza-ahaidetasuneko bigarren mailara arteko senitartekoaren gaixotasun larria edo heriotza, edo urrunagoko gradukoa, elkarrekin biziz gero) eta seme-alaben jaiotzagatiko, adopzioagatiko edo harreragatiko baimenetan. Kasu horietan, 2024ko irailaren 1etik abenduaren 1era (egun hori barne) bitarteko eskola-egunen % 10eko absentzia metatua izateko aukera aurreikusten da, destinoko zentroaren egutegi ofizialean jasotako eskola-egunen arabera.

6.6.– Praktika-fasea 2024ko abenduaren 1ean amaitzen dutenak eta ebaluazio positiboa lortzen dutenak karrerako funtzionario izendatuko dira, Hezkuntzako sailburuaren dagokion izendapen-aginduaren bidez. Agindu hori abenduan bertan emango da, eta 2024ko abenduaren 2tik aurrera izango ditu ondorioak.

6.7.– Ebazpen honen 6.5 puntuan jasotako baldintza betetzen ez bada, eta gerora sortutako ezinbesteko egoeren kasuan edo seme-alaben jaiotzagatiko, adopzioagatiko edo harreragatiko baimenen kasuan, eraginpeko pertsonak 2024ko abenduaren 1etik aurrera jarraitu ahal izango du praktikak egiten, 2024-2025 ikasturtean zehar, eta izendapena 2025eko abuztuaren 31n amaituko da (hala ere, zuzeneko irakaskuntzako 3 hilabete eta egun bat 2025eko ekainaren 30ean bete beharko dira). Kasu horretan, eta praktikaldiaren nahitaezko ebaluazio positiboa egin ondoren, 2025eko irailaren 1etik aurrera izango du eragina karrerako funtzionario izendapenak.

6.8.– 2022ko abenduaren 19ko Aginduaren 14.1 oinarrian ezarritakoaren arabera praktika-fasea geroratzea onartu duten izangaiek 2025eko irailaren 1etik abenduaren 1era egin beharko dituzte praktikak, biak barne, eta azken ebaluazio positiboa lortzen dutenek karrerako funtzionario izendapena lortuko dute, 2025eko abenduaren 2tik aurrerako ondorioekin.

Zazpigarrena.– Langileak Kudeatzeko zuzendariari ahalmena ematen zaio praktika-fasea garatzeko beharrezkoak diren jarraibideak emateko eta ebazpen honetan berariaz aurreikusi ez diren kasu guztiak ebazteko.

Zortzigarrena.– Ebazpen honen aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango zaio Hezkuntzako sailburuari, hilabeteko epean, ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

Vitoria-Gasteiz, 2024ko ekainaren 14a.

Administrazio eta Zerbitzuen sailburuordea,

XABIER AIZPURUA TELLERIA.

I. ERANSKINA
ZUZENDARIAREN TXOSTENERAKO ADIERAZLEAK

Irakaskuntza-jardueran eta ikastetxearen kudeaketan parte hartzea:

1.– Ikastetxeko zuzendaritza-taldearekin lankidetzan aritzea, behar bezala funtziona dezan eta hezkuntza-jarduerak behar bezala gara ditzan.

2.– Hezkuntza-jarduerak diseinatzen eta egiten laguntzea, ikastetxeko kide bakarreko organoek proposatuta.

3.– Kide anitzeko organoen parte-hartzea eta erabakiak betetzea.

4.– Sailaren, zikloaren eta talde-ikasgelako taldearen erabakiak betetzea, batez ere ikasleen ikaskuntzaren ebaluazioari eta kalifikazioari buruzkoak.

5.– Irakasleen klaustroan eta hezkuntza-komunitatean integratzea.

6.– Elkarlanerako eta ikastetxea hobetzen laguntzeko jarrera izatea.

7.– Ikastetxeko eskola- eta hezkuntza-jardueretan parte hartzea.

8.– OOGn onartutako eta Ikastetxearen Planean jasotako eskolaz kanpoko irakaskuntza- eta hezkuntza-jarduerak eta jarduera osagarriak gauzatzen parte hartzea.

Lankidetza-jarrera eta talde-lanarekiko jarrera:

9.– Taldean lan egiteko gaitasuna.

10.– Ikasteko, jardunbide egokiak partekatzeko eta ikaskideen lanaren errespetutik eta baloraziotik abiatuta balioa ekarriko duten proposamenak egiteko jarrera irekia izatea.

11.– Irakasleen bileretan eta lantaldeetan parte-hartze eta lankidetza aktiboa izatea.

Eskola-komunitatearekiko harremana:

12.– Bizikidetza positiboa eta ikaskuntza-giro ona lortzen laguntzea.

13.– Ikasleekin eta familiekin harremanak izateko eta komunikatzeko gaitasuna.

Eginkizunak, eginbeharrak eta betebeharrak betetzea:

14.– Ikastetxean egoteko ordutegi pertsonala betetzea.

15.– Taldean/ikasgelan eskolak emateko ordutegiak betetzea.

16.– Agintzen zaion edozein kargu edo erantzukizun egoki betetzea.

17.– Irakaskuntza-funtzioak eskatzen dituen alderdi guztiak behar bezala betetzea.

II. ERANSKINA
TUTOREAREN TXOSTENERAKO ADIERAZLEAK

Ikastetxearen kudeaketan parte hartzea:

1.– Ikastetxeko antolamendu- eta kudeaketa-dokumentuak ezagutzea.

2.– Koordinazio eta lankidetza aktiboa irakasle-taldeko kide gisa lan-bileretan, irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren plangintzan eta ikasleen hezkuntza-prozesuan.

Ikasgela/metodologia/ikaskuntza-giroa/ikasleen motibazioaren plangintza eta kudeaketa.

3.– Taldean/ikasgelan garatu beharreko irakaskuntza- eta hezkuntza-jarduerak planifikatzea eta programatzea, indarrean dagoen curriculumarekin eta ikastetxearen hezkuntza-proiektuarekin bat etorriz.

4.– Taldearen/ikasgelaren programazio didaktikoa departamentuan edo zikloan ezarritako irizpideetara egokitzea, etapa, ziklo, maila, arlo, ikasgai, eremu eta/edo modulurako indarrean dagoen curriculumaren arabera, honako hauei dagokienez:

– Estrategia metodologiko egokiak aplikatzea.

– Hezkuntza-etapari edo espezialitateari egokitutako ebaluazio-prozedurak aplikatzea.

– Ikasleen aniztasunari erantzutea, bereziki hezkuntza-premia bereziak dituztenei.

– Espezialitate-programa, hala badagokio.

5.– Testuingurura eta ikasleen adinera eta ezaugarrietara egokitzea.

6.– Ikasleen aniztasunaren trataera taldean/ikasgelan.

7.– Ikasgelaren antolaketa inklusiboa.

8.– Praktika metodologiko eraginkorrak eta ikasleen ezaugarrietara egokituak.

9.– Ikasleak ikaskuntzarekiko motibatzea.

10.– Taldean/ikasgelan sortzen diren gatazkak konpontzeko eta ikasleen eskubideak bermatzeko trebetasunak, hezkuntza-arreta egokia eta haien segurtasun fisiko eta emozionala barne.

Ebaluazioa, ikasleen jarraipena eta tutoretza:

11.– Programaturiko irakaskuntza-ikaskuntza prozesuetan prestakuntza- eta batuketa-ebaluazioa diseinatzea eta aplikatzea:

– Gutxieneko ikaskuntzak identifikatzea, espero den konpetentzia-garapenaren maila, definitutako ebaluazio-, kalifikazio- eta sustapen-irizpideak.

– Ikasleen ebaluazio objektiborako eskubidea bermatzen duten ebaluazio-tresnak edo -prozedurak erabiltzea.

– Taldeko/gelako ikasleek lortutako emaitzak eta ikasle bakoitzak banaka lortutako ikaskuntza-maila aztertzea.

– Ikasleen aurrerapenaren jarraipena.

– Horren berri ematea ikasleei eta haien familiei (eta, hala badagokio, taldeko edo ikasgelako tutoreari).

– Irakatsi eta ikasteko prozesua aztertzea, hobetzeko proposamenak egitea eta ezartzea: metodologian aldaketak egitea, jarduerak egokitzea, material eta baliabide didaktikoak hautatzea, ebaluatzeko eta kalifikatzeko irizpideak doitzea...

12.– Tutoretza behar bezala betetzea eta hari esleitutako eginkizunak betetzea.

Eskola-komunitatearekiko harremana:

13.– Familiekin koordinatzea, ikasleen irakaskuntza-ikaskuntza prozesua hobetzeko.

Praktikari, autoebaluazioari eta prestakuntzari buruzko hausnarketa:

14.– Irakaskuntza-jarduerari buruzko gogoeta etengabeko hobekuntzarako.

15.– Etengabeko ikaskuntzarekiko eta berrikuntzarekiko jarrera irekia izatea.

16.– Parte-hartzea eta lankidetza prestakuntza-prozesuetan eta -jardueretan.


Azterketa dokumentala