Egoitza elektronikoa

Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

70. zk., 2024ko apirilaren 9a, asteartea


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da

BESTELAKO XEDAPENAK

GOBERNANTZA PUBLIKO ETA AUTOGOBERNU SAILA
1679

41/2024 EBAZPENA, apirilaren 3koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez argitara ematen baita Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiarekin eta Eudel Euskadiko Udalen Elkartearekin sinatutako lankidetza-hitzarmena, familia-etxebizitzatik botatzearen ondorioz kalteberatasun bereziko pertsonei arreta emateko, gizarte- eta etxebizitza-arloko neurriak hartu ahal izateko.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak aipatutako lankidetza-hitzarmena sinatu du, eta, behar bezalako publikotasuna emateko, honako hau

EBAZTEN DUT:

Artikulu bakarra.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiarekin eta Eudel Euskadiko Udalen Elkartearekin sinatutako lankidetza-hitzarmena, familia-etxebizitzatik botatzearen ondorioz kalteberatasun bereziko pertsonei arreta emateko, gizarte- eta etxebizitza-arloko neurriak hartu ahal izateko. Lankidetza-hitzarmen hori ebazpen honen eranskin gisa agertzen da.

Vitoria-Gasteiz, 2024ko apirilaren 3a.

Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendaria,

MARÍA BEGOÑA OTALORA ARIÑO.

ERANSKINA, JAURLARITZAREN IDAZKARITZAKO ETA LEGEBILTZARRAREKIKO HARREMANETARAKO ZUZENDARIAREN APIRILAREN 3KO 41/2024 EBAZPENARENA
LANKIDETZA-HITZARMENA, BOTERE JUDIZIALAREN KONTSEILU NAGUSIAREN, EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO ADMINISTRAZIO OROKORRAREN ETA EUSKADIKO UDALEN ELKARTEAREN (EUDEL) ARTEKOA, FAMILIA-ETXEBIZITZATIK BOTATZEAREN ONDORIOZ KALTEBERATASUN BEREZIKO PERTSONEI ARRETA EMATEKO, GIZARTE- ETA ETXEBIZITZA-ARLOKO NEURRIAK HARTU AHAL IZATEKO
BILDU DIRA:

Vicente Guilarte Gutiérrez jauna, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiko presidentea, kide gorena, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren 2023ko uztailaren 19ko Osoko Bilkuraren 1.20 Erabakiaren arabera izendatua, Botere Judizialaren uztailaren 1eko 6/1985 Lege Organikoaren 585. artikuluak ematen dizkion ahalmenez baliatuz eta Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren ordezkari gisa, Botere Judizialaren Lege Organikoaren 598.1 artikuluan aurreikusitakoaren arabera.

Nerea Melgosa Vega andrea, Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako sailburua, Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 12/2021 Dekretuan eta Gobernu Kontseiluaren baimenean xedatutakoaren arabera jarduten duena, Eusko Jaurlaritzaren Zerbitzu Juridikoaren 144/2017 Dekretuaren 55. artikuluan aurreikusitakoaren arabera.

Iñaki Arriola Lopez jauna, Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburua, Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 11/2021 Dekretuan eta Gobernu Kontseiluaren baimenean xedatutakoaren arabera jarduten duena, Eusko Jaurlaritzaren Zerbitzu Juridikoaren 144/2017 Dekretuaren 55. artikuluan aurreikusitakoaren arabera.

Esther Apraiz Fernandez de la Peña andrea, Eudel Euskadiko Udalen Elkarteko presidentea, haren izenean eta ordezkaritzan, elkartearen estatutuen 21. artikuluaren arabera.

Alderdiek, dagokien ordezkaritzan, erabaki dute lankidetza-hitzarmen bat sinatzea, eraginpeko pertsonak edo pertsonek ohiko bizilekua duten etxebizitzatik botatzearen edo utzaraztearen ondorioz kalteberatasun bereziko pertsonei arreta emateko, kolektibo horri arreta ematen dioten administrazio publikoen arteko beharrezko koordinazioa zehazteko, honako baldintza hauetan:

ADIERAZTEN DUTE:

Lehenengoa.– Botere Judizialaren Kontseilu Nagusia, Konstituzioaren 122.2 artikuluaren eta Botere Judizialaren uztailaren 1eko 6/1985 Legearen 558. artikuluaren eta hurrengoen arabera, Botere Judizialaren gobernu-organoa da, bere eskumenak lurralde nazional osoan gauzatzen ditu, eta presidenteak botere judizialaren eta kontseilu beraren ordezkaritza du.

Bigarrena.– Euskal Autonomia Erkidegoko Autonomia Estatutuak, abenduaren 18ko 3/1979 Lege Organikoaren bidez onartuak, 35.3 artikuluan ezartzen duenez, Justizia Administrazioari dagokionez, Euskal Autonomia Erkidegoari dagokio, bere lurraldean, Justizia Administrazioaren zerbitzuko langileak eta bere jardunerako beharrezkoak diren gainerako baliabide material eta ekonomikoak hornitzea, Botere Judizialaren Lege Organikoan ahalmen hori Gobernuaren esku uzten den baldintzetan.

Hirugarrena.– Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako sailburuak eskumenak ditu Botere Judizialarekiko harremanetan, Administrazioaren hornikuntzan eta funtzionamenduan eta gizarte-zerbitzuetan, Lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuaren 13. artikuluaren arabera (18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena).

Laugarrena.– Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburuak eskumenak ditu etxebizitzaren arloan, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuaren 11. artikuluaren arabera.

Bosgarrena.– Euskadiko Udalen Elkartea (Eudel) borondatez erabakitzen duten toki-erakundeek osatzen duten elkarte bat da. Nortasun juridiko osoa eta publikoa du berezko dituen eginkizunak garatzeko, eta gaitasun osoa du hitzarmenak sinatzeko eta konpromisoak edo betebeharrak hartzeko. Elkartearen helburuen artean daude udal-autonomia sustatzea eta defendatzea, elkartekideen interesak instantzia politiko administratiboen aurrean defendatzea eta ordezkatzea, toki-erakundeek beste erakunde batzuekin batera jarduteko proiektuak sustatzea, erakundeen arteko lankidetza sustatzea, eta udal-erakundeen espiritu europarra garatzea, Europako nazioarteko erakundeetan ordezkaritza izan dezaten sustatuz.

Seigarrena.– Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 47. artikuluan xedatutakoaren arabera, administrazio publikoek lankidetza-hitzarmenak egin ditzakete zuzenbide pribatuari lotutako beste erakunde publiko eta juridiko batzuekin.

Zazpigarrena.– 2013ko ekainaren 18an, lankidetza-hitzarmen bat sinatu zuten Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak (aurrerantzean, EAEko Administrazio Orokorra) eta Euskadiko Udalen Elkarteak (Eudel), familia-etxebizitzatik botatzearen ondoriozko kalteberatasun-egoerak detektatzeko eta izaera sozialeko neurriak hartzea ahalbidetzeko. Hitzarmen horrek, hipoteka-zordunei ez ezik, errentamenduko etxegabetze baten ondorioz ohiko bizilekua utzi behar duten pertsonei ere eragiten zien.

Hitzarmenaren xedea zen jarduketa-protokolo bat ezartzea, hipoteka-betearazpeneko prozedura baten ondoriozko etxegabetze baten edo errentak ez ordaintzearen ondorioz kalteberatasun bereziko egoera bat hautemateko modua garatzeko.

Zortzigarrena.– 2019ko otsailaren 27an, hitzarmen horren berritzea sinatu zen, batez ere ekainaren 11ko 5/2018 Legea onartu zelako, Prozedura Zibilaren urtarrilaren 7ko 1/2000 Legea (aurrerantzean, PZL) aldatzen duena.

Prozedura Zibilaren Legearen 150.4 artikuluak betebehar bat jasotzen zuen, hain zuzen ere, etxebizitza batean bizi zirenek, egoera horretan egoteko arrazoia edozein izanda ere, bizi zirenek etxetik bota behar zituztela adierazten zuten prozedura judizial guztietan gizarte-politikaren arloan eskumena zuten zerbitzu publikoetara jo behar zutela, balizko kalteberatasun-egoerari buruzko txosten bat bidal zezaten. Informazio hori emateko, interesdunek baimena eman behar zuten.

Berritzearen helburua zen, besteak beste, ibilbide ahalik eta azkarrena, eraginkorrena eta efizienteena ezartzea bizi ziren etxebizitzatik botatzearen ondorioz kalteberatasun-egoeran zeuden pertsonen arretan inplikatutako administrazio guztien artean, PZLk ez baitzuen argitzen kasu bakoitzean zer administrazio zehatzek jardun behar zuen.

Hitzarmenaren indarraldia 2019ko otsailaren 27an amaitu da.

Bederatzigarrena.– Lau urte geroago, COVID-19ak eragindako osasun publikoko larrialdiaren eta Ukrainako gerraren ondorio ekonomiko eta sozialen ondoriozko nazioarteko osasun-krisiaren ondoren, nabarmen aldatu da bizi diren etxebizitzatik botatze judizialaren egoeran dauden kalteberatasun bereziko pertsonen egoera soziala eta juridikoa.

Ikuspegi sozialetik, 2021ean Euskadin egindako kaleratzeen kopurua, 2021eko kaleratzeen kopurua 2019ko pandemiaren aurreko egoerarekin alderatuz gero, % 18,2ko murrizketa nabarmena egiaztatu da, 2019ko 806 kaleratzeetatik 2021eko 659 kaleratzeetara; horrek esan nahi du Espainia osoan ikusitakoaren antzeko murrizketa dagoela (-% 20,4). Hala jasotzen da Euskadiko alokairu-auzien inpaktuari buruzko 2023ko txostenean, Etxebizitzaren Euskal Behatokiak argitaratua.

Ikuspegi juridikotik, martxoaren 31ko 11/2020 Errege Lege Dekretuak, COVID-19ari aurre egiteko gizarte- eta ekonomia-arloan presako neurri osagarriak ezartzen dituenak (aurrerantzean, 11/2020 ELD) eta haren ondorengo aldaketek zenbait neurri jaso zituzten pandemiak eta gerrak errentarien egoeran dituzten ondorioak arintzeko, besteak beste.

Arlo horretako neurri nagusiak honako hauek izan ziren: kasu jakin batzuetan kaleratze judizialak etetea, errentamendu-kontratuak luzatzea, errentamendu-zorra luzatzea eta errenta eguneratzea mugatzea.

Etxebizitza utzarazteko prozedura eta etxebizitza kalteberetarako utzarazpenak eteteari dagokionez, 11/2020 Legegintzako Errege Dekretuaren 1. artikuluak 2024ko abenduaren 31ra arte ezartzen zuen utzarazpena edo utzarazpena ohiz kanpo etengo zela errentariak edo titulurik gabe etxebizitzan bizi den pertsonak kalteberatasun ekonomikoko egoera egiaztatzen bazuen, arau beraren 5. artikuluan xedatutakoaren arabera.

Hamargarrena.– Etxebizitzarako Eskubideari buruzko maiatzaren 24ko 12/2023 Legeak (aurrerantzean, 12/2023 Legea) aldaketa garrantzitsuak sartu ditu, besteak beste, kaleratze judizial batek eragindako pertsonen edo familia-unitateen arretari dagokionez.

Alde batetik, 11/2020 Legegintzako Errege Dekretuan jasotako ezohiko etetea desagertzen da, edukitzaile handientzat izan ezik, eta, beste alde batetik, PZL aldatzen da, eta egiturazko neurri batzuk sartzen dira, demanda jarri ondoren botatze jakin batzuk aldi baterako etetearekin zerikusia dutenak (PZLren 441.5 eta 6 artikulua), bai eta aurretiazko betekizun gehigarriak ere, utzarazpen bat ekar dezaketen demandak aurkezteko, baldin eta etxebizitza-edukitzaile handiek aurkezten badituzte (PZLren 439.6, 655 bis eta 685.2 artikuluak).

Demanda jarri ondoren botatze jakin batzuk aldi baterako eteteari dagokionez, gizarte-zerbitzuek berretsi egingo dute, hala badagokio, dagokion epaitegiak hautemandako kalteberatasun-egoera, Prozedura Zibilaren Legearen 441.5 artikuluan ezarritakoaren arabera, eta, etxebizitza-edukitzaile handiek aurkeztutako kaleratzeak ekar ditzaketen demandak aurkezteko aurretiazko betekizun gehigarriei dagokienez (Prozedura Zibilaren Legearen 439.6, 655 bis eta 685.2 artikuluak), administrazio autonomikoak egingo ditu txosten horiek, eta, hala badagokio, alderdien artean eskatutako adiskidetze- edo bitartekaritza-zerbitzurako sarbidea emango du.

Errentamendu-, prekario- edo okupazio-kontratuei dagokienez, etxebizitza-edukitzaile handiek Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Bizilagun zerbitzua erabili ahal izango dute. Zerbitzu hori Etxebizitzako Plangintzaren eta Prozesu Eragileen Sailaren mendekoa da, eta hipoteka-betearazpenei dagokienez, Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailaren mendeko Hipoteken Bitartekotza Zerbitzuak emango du arreta.

Gainera, 12/2023 Legeak ezabatu egin du etxebizitza botatzeari buruzko informazioa administrazio publiko eskudunei helarazteko baimena eskatzeko beharra, Prozedura Zibilaren Legearen 150.4 artikuluan jasotzen dena.

12/2023 Legeak etxebizitzaren eta gizarte-politiken arloan eskumena duten administrazioak izendatzen ditu, eta, Euskal Autonomia Erkidegoaren kasuan, foru-, udal- eta autonomia-administrazioaren zerbitzuei eragin diezaiekete. Beraz, beharrezkoa da pertsona horietako bakoitzak kalteberatasun bereziko pertsonen arretan duen parte-hartzea argitzea, eta, horregatik, beharrezkoa da ibilbide hori jarduketa-protokolo batean jasotzea.

Hitzarmen berriak kontu horiek argituko ditu, eta, bitarteko eta zerbitzu publikoak batera erabiltzea eta onura publikoko jarduerak egitea erraztean, bizi diren etxebizitza ohiko moduan utzi behar duten pertsonei edo familia-unitateei ematen zaien arretan eskumena duten administrazio publikoen kudeaketa publikoa hobetzen lagunduko du, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 48.3 artikuluak eskatzen duen bezala.

Botere Judizialaren Kontseilu Nagusia, EAEko Administrazio Orokorra eta Euskadiko Udalen Elkartea bat datoz azaldutako diagnostikoan, bai eta prozedura judizialetan edo Justizia Administrazioak bere lana egitean hauteman ditzakeen kalteberatasun-egoerei erantzuteko neurriak batera eta koordinatuta hartzeko premian ere.

Hori guztia kontuan hartuta, alderdiek beste lankidetza-hitzarmen bat sinatzea erabaki dute, honako klausula hauetan oinarrituta:

KLAUSULAK

Lehenengoa.– Hitzarmenaren xedea.

Hitzarmen honen xedea da jarduketa-protokolo bat ezartzea, etxebizitza horretan bizi diren pertsonak ohiko etxebizitzatik botatzea ekar dezaketen prozedura judizialetan, baldin eta etxebizitza jabetza-erregimenean edo errentamendu-kontratu baten bidez eskuratu bazuten, kalteberatasun-egoerak detektatzen direnean.

Kalteberatasun berezitzat hartuko dira hipoteka-zordunen babesa, zorraren berregituratzea eta alokairu soziala indartzeko neurriei buruzko maiatzaren 14ko 1/2013 Legean eta hura ordezten edo aldatzen duen araudian jasotako kasuak.

Bigarrena.– Jarduteko protokoloa.

Eraginpeko pertsonak etxebizitzatik botatzea ekar dezakeen gai batez arduratzen den organo judizialak ikusten badu, prozedura hasi eta edozein unetan, pertsona horiek kalteberatasun bereziko egoeran egon daitezkeela, gizarte-zerbitzuen eta etxebizitzaren arloko zerbitzuei eta prestazioei buruzko informazioa emango die, autonomia-erkidegoko administraziokoak edo toki-administraziokoak izan, aplikatzekoa den araudian aurreikusitakoaren arabera.

Gainera, epaitegiak ofizioz jakinaraziko die dagokion udaleko gizarte-zerbitzuei prozedura bat dagoela, betiere prozeduraren arauak errespetatuz, kaltetutako etxea kalteberatasun-egoeran dagoela baiezta dezaten eta, hala badagokio, neurri egokiak har daitezen. Jardun horiek etxebizitzaren eta gizarte-zerbitzuen arloan eskumena duten autonomia- eta toki-administrazioetatik eratorri ahal izango dira.

Komunikazioa egiaztatu eta egoera aztertu ondoren, udal-organo eskudunak dagokion erabakia hartuko du. Erabaki hori honelakoa izan daiteke:

Eusko Jaurlaritzako Etxebizitza Sailburuordetzari babes publikoko etxebizitzak eta antzekoak eskuratzeko proposamena egitea, baldintzak betetzen badira.

Gizarte-laguntza edo -prestazioren bat izapidetzea.

Beste gizarte-zerbitzu batera bideratzea.

Uko egitea, uste delako inguruabarrek ez dutela biderik ematen ondorioztatzeko egoera hori bere jardun-esparruan edo -esparruan sartzen dela edo eskuragarri dauden bitartekoekin erantzun zaiola.

Hartutako erabakia gizarte-zerbitzuek jakinaraziko diote organo judizialari.

Hirugarrena.– Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren konpromisoak.

Neurri egokiak izango ditu eragindako pertsonen artean dauden gizarte- eta etxebizitza-zerbitzu eta -programei buruzko informazioa emateko.

Bere eskumenen esparruan, hitzarmen honen xede, eduki eta helburuaren inguruko prestakuntza-, informazio- eta dibulgazio-jarduerak antolatuko ditu.

Bere eskumenen esparruan, abokatu eta prokuradoreen elkargoen lankidetza eta parte-hartzea sustatuko du, bai eta hitzarmen honen helburuak lortzeko inplikazioa ere.

Bere erakundeko solaskideak identifikatzen lagunduko du, eragindako espedienteak arin, eraginkortasunez eta efizientziaz kudeatzeko.

Laugarrena.– EAEko Administrazio Orokorraren konpromisoak.

Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailaren bidez, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiari eta lurraldeko epaitegiei gizarte-zerbitzuen egiturari, sareei, antolamenduari eta funtzionamenduari eta gizarte-laguntzako programei buruz eskuragarri dagoen informazio guztia emango die, informazio hori jasotzen duen online gida baten bidez.

Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailak, bere eskumenen esparruan, abokatu eta prokuradoreen elkargoen lankidetza eta parte-hartzea sustatuko ditu, bai eta hitzarmen honen helburuak lortzeko inplikazioa ere.

Era berean, Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailak, bere eskumenen esparruan, hitzarmen honen xede, eduki eta helburuaren inguruko prestakuntza-, informazio- eta dibulgazio-jarduerak antolatuko ditu.

Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren bitartez, etxebizitzaren arloan dauden zerbitzu edo prestazioei buruzko informazioa emango du.

Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren bidez emango du babes publikoko etxebizitza bat, baldin eta eragindako udalak hala eskatzen badu, bizikidetza-unitateak etxebizitza horiek eskuratzeko baldintzak betetzen baditu eta Etxebizitza Eskatzaileen Erregistroan inskribatuta badago, Babes publikoko etxebizitzen araubide juridikoari eta etxebizitzaren eta lurzoruaren inguruko finantza-neurriei buruzko martxoaren 4ko 39/2008 Dekretuaren 12.3 artikuluan xedatutakoaren arabera. Aukera horrek ez ditu barnean hartzen babes publikoko edo pribatuko etxebizitza bat legez kanpo okupatu duten pertsonak edo familia-unitateak eta babes publikoko edo antzeko etxebizitza baten errentari izan diren eta administrazio honekin zorrak dituzten pertsonak edo bizikidetza-unitateak, 39/2008 Dekretuaren 16.4 artikuluan jasotzen den bezala.

Bosgarrena.– Eudelen konpromisoak.

Bazkideen artean hitzarmena ezagutzea sustatuko du, hitzarmenean jasotako konpromisoak betetzeko lankidetza bilatuz.

Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiari eta lurraldeko epaitegiei helaraziko die udalen gizarte-zerbitzuen egiturari, sareei, antolamenduari, funtzionamenduari eta baliabideei buruz eta gizarte-laguntzako programei buruz duen informazio guztia.

Ahaleginak egingo dituzte bazkideek azkar erantzun diezaieten epaitegiak bidalitako informazio-eskaerei.

Elkartekideen eta EAEko Administrazio Orokorreko Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren arteko lankidetza sustatuko du, etxebizitza egokia bilatzeko, hala badagokio, eta beren etxebizitzak erabiltzeko.

Seigarrena.– EAEko Administrazio Orokorraren, toki-erakundeen, Justizia Administrazioaren eta Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren arteko komunikazioak.

Komunikazioak bitarteko elektronikoen bidez egingo dira.

Zazpigarrena.– Informazioaren eta emaitzen konfidentzialtasuna.

EAEko Administrazio Orokorrak eta Eudelek konpromisoa hartzen dute egindako jardueren ondorioz eskuratzen dituzten datu pertsonalen konfidentzialtasun osoa bermatzeko, Datu Pertsonalak Babesteko eta Eskubide Digitalak Bermatzeko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoan xedatutakoaren arabera.

Era berean, hitzarmenaren alderdiek, hitzarmena betetzeari eta betearazteari dagokienez, eta beren eskumenen eta jarduketa-eremuen esparruan, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016ko apirilaren 27ko 2016/679 (EB) Erregelamenduaren xedapenak bete beharko dituzte. Erregelamendu hori pertsona fisikoen babesari buruzkoa da, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez, eta 95/46/EE Zuzentaraua (Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorra) indargabetzen du.

Gainera, alderdiek Gardentasunari, informazio publikoa eskuratzeko bideari eta gobernu onari buruzko abenduaren 9ko 19/2013 Legean ezarritako xedapenak bete beharko dituzte.

Zortzigarrena.– Hitzarmena gauzatzeko gastuak.

Hitzarmen honek ez dakarkie gasturik alderdi sinatzaileei, Justizia Administrazioaren eta autonomia- eta toki-administrazioaren arteko koordinazio-formulak lantzean zentratzen baita, alderdien betebeharrak berezko eskumenen garapen arruntean txertatuz.

Hitzarmen hau sinatzen duen alderdi bakoitzak bere gain hartuko du hitzarmenaren klausulen arabera eta bere kudeaketa ekonomikoko arauen arabera egin beharreko jarduketen kostua.

Bederatzigarrena.– Hitzarmenaren jarraipen-batzordea.

Hitzarmen honen betearazpena eta aplikazioa zaintzeko eta kontrolatzeko eta administrazio-eztabaidak ebazteko organo misto bat sortuko da. Batzorde hori EAEko Administrazio Orokorraren bi ordezkarik, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren bi ordezkarik eta EUDELen beste bik osatuko dute.

Batzordeak sei hilean behin egingo du ohiko bilera, zerbitzuaren kalitatea bermatzeko, disfuntzionalitateak zuzentzeko eta esperientzia aztertzeko; eta, ezohiko bilera egingo du beharrezkoa denean, alderdietako edozeinek eskatuta.

Idazkaria Eusko Jaurlaritzako funtzionario bat izango da, hitzarekin baina botorik gabe.

Batzorde horrek emakumeen eta gizonen ordezkaritza orekatua izango du, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako eta Emakumeen aurkako Indarkeria Matxistarik gabeko Bizitzei buruzko otsailaren 18ko 4/2005 Legean xedatutakoa betez.

Hamargarrena.– Hitzarmenaren indarraldia.

Hitzarmen honen indarraldia lau urtekoa izango da, sinatzen den egunetik aurrera. Epe hori amaitu aurreko edozein unetan, hitzarmenaren sinatzaileek aho batez adostu ahal izango dute hura berariaz luzatzea, gehienez beste lau urtez, edo hura azkentzea.

Hamaikagarrena.– Izaera juridikoa.

Hitzarmen honek izaera administratiboa du, eta bertan ezarritako klausulen arabera arautuko da. Halakorik ezean, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legean araututakoaren arabera, administrazio publikoek lankidetza-hitzarmenak egin ditzakete zuzenbide pribatuari lotutako beste erakunde publiko eta juridiko batzuekin.

Hamabigarrena.– Hitzarmena suntsiaraztea.

Hitzarmen hau suntsiarazteko arrazoia izango da aldeetako batek ez betetzea bere gain hartutako edozein betebehar eta/edo artikulu honetan ezarritako klausulak, bai eta arlo horretan indarrean dagoen araudia ez betetzea ere, eta, bereziki, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 51.2 artikuluan aurreikusitako arrazoiengatik. Horrek hitzarmena suntsiarazteko ahalmena emango die beste alderdiei, eta eratorritako eskubide guztiak automatikoki baliogabetuko dira, baina ez dagozkion betebeharrak.

Eta jasota gera dadin eta adostasuna adierazteko, hitzarmen honen bi ale sinatu dira, parte hartzen duten alderdien azken sinaduraren egunean.

Vitoria-Gasteiz, 2024ko martxoaren 6a.

Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiko presidentea,

Vicente Guilarte Gutiérrez.

Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako sailburua,

Nerea Melgosa Vega.

Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburua,

Ignacio MarÍa Arriola LÓpez.

Euskadiko Udalen Elkarteko lehendakaria,

Esther Apraiz Fernandez de la Peña.


Azterketa dokumentala