Egoitza elektronikoa

Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

46. zk., 2024ko martxoaren 4a, astelehena


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da

BESTELAKO XEDAPENAK

GOBERNANTZA PUBLIKO ETA AUTOGOBERNU SAILA
1126

29/2024 EBAZPENA, otsailaren 27koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez argitara ematen baita Estatuko Administrazio Orokorrarekin sinatutako lankidetza-hitzarmena, apustuen merkatua globalki ikertzeko zerbitzuari atxikitzeko, arlo horretan ikerketa kriminalak garatzeko.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak aipatutako lankidetza-hitzarmena sinatu du, eta, behar bezalako publikotasuna emateko, honako hau

EBAZTEN DUT:

Artikulu bakarra.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea Estatuko Administrazio Orokorrarekin sinatutako lankidetza-hitzarmena, apustuen merkatua globalki ikertzeko zerbitzuari atxikitzeko, arlo horretan ikerketa kriminalak garatzeko. Lankidetza-hitzarmena hori ebazpen honen eranskin gisa agertzen da.

Vitoria-Gasteiz, 2024ko otsailaren 27a.

Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendaria,

MARÍA BEGOÑA OTALORA ARIÑO.

ERANSKINA, JAURLARITZAREN IDAZKARITZAKO ETA LEGEBILTZARRAREKIKO HARREMANETARAKO ZUZENDARIAREN OTSAILAREN 27KO 29/2024 EBAZPENARENA
HITZARMENA, ESTATUKO ADMINISTRAZIO OROKORRAREN (GIZARTE ESKUBIDE, KONTSUMO ETA 2030 AGENDA MINISTERIOAREN BIDEZ, JOKO ANTOLAMENDUKO ZUZENDARITZA NAGUSIA), ETA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO ADMINISTRAZIO OROKORRAREN (SEGURTASUN SAILAREN BIDEZ) ARTEKOA, APUSTU-MERKATUAREN IKERKETA GLOBALEKO ZERBITZUARI ATXIKITZEKO, ARLO HORRETAN IKERKETA KRIMINALAK GARATZEKO
BILDU DIRA:

Alde batetik, Mikel Arana Echezarreta jauna, Jokoa Antolatzeko zuzendari nagusia, maiatzaren 5eko 513/2020 Errege Dekretuaren bidez izendatua, Gizarte Eskubide, Kontsumo eta 2030 Agenda Ministerioko Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusiaren (aurrerantzean JAZN) izenean eta haren ordezkari gisa, urriaren 6ko CSM/940/2020 Aginduaren (gastuetarako kredituak administratzeko mugak ezartzekoa eta eskumenak eskuordetzekoa) zazpigarren artikuluaren 1.c) letrak hari eskuordetutako eskumenen arabera.

Eta bestetik, Aitor Mikel Uriarte Unzalu jauna, Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Saileko Joko eta Ikuskizunen zuzendaria, Lehendakariaren apirilaren 16ko 308/2013 Dekretuaren bidez egindako izendapenaren arabera. Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren (aurrerantzean, EAE) izenean eta hura ordezkatuz esku hartzen du.

Bi alderdiek ordezkaritza horretan parte hartzen dute, beren karguek ematen dizkieten ahalmenekin, eta elkarri aitortzen diote betebeharrak hartzeko eta hitzartzeko gaitasuna eta legitimazioa, horretarako:

ADIERAZTEN DUTE:
I

Joko Antolamenduko Zuzendaritza Nagusia Espainiako Gobernuaren Gizarte Eskubide, Kontsumo eta 2030 Agendaren Ministerioko Kontsumo eta Jokoaren Idazkaritza Nagusian sartuta dago, ministerioetako sailen oinarrizko egitura organikoa ezartzen duen abenduaren 5eko 1009/2023 Errege Dekretuak ezartzen duen legez.

Apirilaren 28ko 495/2020 Errege Dekretuaren 4. artikuluan xedatutakoaren arabera, Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusiak estatu-mailako joko-jarduerak arautzeko, baimentzeko, gainbegiratzeko, koordinatzeko, kontrolatzeko eta, hala badagokio, zehatzeko eginkizunak betetzen ditu. Eginkizun horien artean daude:

– Estatuko Administrazio Orokorreko, Autonomia-erkidegoetako eta Autonomia-estatutua duten hirietako beste organo edo organismo batzuekin, toki-korporazioekin, nazioarteko erakundeekin eta jokoaren arloan eginkizun arautzaileak dituen Espainiako edo atzerriko beste edozein erakunde publikorekin izandako harreman instituzionalak.

– Jokoaren dimentsio sozial edo ekonomikoari dagokionez, edozein erakunde publiko edo pribaturekin dituen harreman instituzionalak.

Bestalde, Euskal Sektore Publikoari buruzko maiatzaren 12ko 3/2022 Legearen 33.1 artikuluak gaitasuna ematen dio Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari gainerako administrazio publikoekin lankidetza-hitzarmenak sinatzeko, bakoitzak bere eskumenen esparruan jardunez.

Era berean, Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 6/2021 Dekretuak 3. xedapen gehigarriaren 1.e) puntuan ezartzen duenez, Joko eta Ikuskizun Zuzendaritzari esleitzen zaio, funtzionalki, Ertzaintzaren Joko eta Ikuskizun Unitatea, funtzionario-estatutuan zerrendatutako gaiak izan ezik. Gauza bera ezartzen da Euskal Autonomia Erkidegoan jokoa arautzen duen azaroaren 8ko 4/1991 Legearen 34. artikuluan. Ertzaintzaren Joko eta Ikuskizun Unitatearen eginkizunen artean, jokoaren arloan indarrean dagoen araudian xedatutakoa arautu, ikuskatu eta betearaztea dago.

II

Jokoa arautzeko maiatzaren 27ko 13/2011 Legeak Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusiari esleitzen dio zenbait eginkizun betetzeko eskumena, eta, legearen zioen azalpenean adierazten den bezala, eginkizun horien xedea da joko-eragiketen osotasuna, segurtasuna, fidagarritasuna eta gardentasuna zaintzea eta ziurtatzea, bai eta indarrean dagoen araudia eta hura ustiatzeko ezarritako baldintzak betetzen direla bermatzea ere.

Testuinguru horretan, bereziki garrantzitsuak dira honako eginkizun hauek: jokoarekin lotutako jarduerak zaintzea, kontrolatzea eta ikuskatzea eta, hala badagokio, zehatzea (21. artikuluaren 7. paragrafoa); jokoaren araudia betetzen dela bermatzea eta kapitalak zuritzea eta terrorismoa finantzatzea prebenitzeko legeria betetzen laguntzea (21. artikuluaren 9. eta 14. paragrafoak); eta, bereziki, 24. artikuluan garatzen diren ikuskapen- eta kontrol-eginkizunak, zeinek, besteak beste, Estatuko Segurtasun Indar eta Kidegoen lankidetzari, operadoreen eta erabiltzaile-kontuen jarraipenari eta kontrolari, edo gaitutako operadoreen, haien legezko ordezkarien eta langileen lankidetza-betebeharrari buruzkoak baitira; eginkizun horiek guztiek jokoetan parte hartzen dutenen eta talde kalteberen interesak babestea dute xede.

Aipatutako eskumen-testuinguru horretan, Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusiak bere eginkizunak betetzean nabarmendu duen fenomeno kezkagarrienetako bat da kirol-lehiaketak manipulatzearekin lotutako ustelkeria eta kirol-apustuetako iruzurra; izan ere, horiek jokoarekin lotutako jardueren garapen normalari eragiten diote, parte-hartzaileen eta sektore horretako operadoreen interesei kalte egiten diete, eta, era berean, kirolari buruzko mehatxu handienetako bat dira, funtsezko balioen aurka egiten baitute eta zaleak eta jarraitzaileak beren ingurunetik urruntzen baitituzte.

Diagnostiko hori nazioartean partekatzen da. Europako Batzordearen 2012ko urriaren 23ko Komunikazioak, «Online ausazko jokoetarako Europako esparru global baterantz» izenekoak, edo Europako Parlamentuaren 2013ko martxoaren 14ko Ebazpenak, kirol-arloko partiduen maitasunari eta ustelkeriari buruzkoak, agerian utzi zuten, Europar Batasunaren esparruan, arazo horren larritasuna. Ekimen horiekin batera, kirol-lehiaketak manipulatzeari buruzko Europako Kontseiluaren Hitzarmena ere aipatu behar da, Espainiak oraindik berretsi ez duena. Hitzarmen horren helburua da erantzun globala ematea hainbat esparrutatik mehatxu horri aurre egiteko.

Horregatik, jokoa arautzeko maiatzaren 27ko 13/2011 Legeak, azaroaren 2ko 23/2022 Legeak berriki egindako aldaketaren bidez, apustuen merkatuaren ikerketa globaleko Zerbitzua arautzen du bederatzigarren xedapen gehigarrian. Zerbitzu honen helburua da kirol-apustuen merkatuko iruzurrari eta mota horretako lehiaketetako manipulazioari aurrea hartzea eta aurre egitea, eta, horretarako, informazioa trukatzea gaitz hori desagerrarazteko interesa duten eragile nagusien artean: JAZNa, gainerako lurralde-administrazio publikoak, Barne Ministerioko organo eskudunak, Estatuko Segurtasun Indar eta Kidegoekin batera, polizia autonomikoko kidegoekin, Kirol Kontseilu Gorenarekin baita kirol-federazioak, liga profesionalak eta joko-operadoreekin ere.

III

Apustu-merkatuaren ikerketa globaleko Zerbitzu hori, beraz, Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusiak kudeatutako lankidetza-sare interaktibo bat da, eta bertara atxikitako parte-hartzaileek bide telematikoz sartzeko aukera izango dute. Helburua da kirol-apustuen merkatuko iruzurra eta mota horretako lehiaketetako manipulazioa prebenitzea eta borrokatzea, parte-hartzaileen artean informazioa trukatuz.

Ikerketa globaleko Zerbitzuaren funtzionamendua egituratzeko orduan, kideek kirol-apustuekin zerikusia izan dezaketen iruzurrei buruzko alertei buruzko informazioa eman behar dute, jakinaren gainean egon daitezen. Horrela, irispide-mailaren arabera gaitutako Zerbitzuko kideek informazio horren berri izango dute, eta informazio hori erabili ahal izango dute egindako balizko iruzurrak beren jarduera-eremu espezifikoan dituen ondorioak egiaztatzeko.

Hala ere, maiatzaren 27ko 13/2011 Legearen bederatzigarren xedapen gehigarrian xedatutakoaren arabera, bidalitako alerten hartzaile guztiek ez dute sarbide-maila bera. Horrela, Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusiak, datu pertsonalen tratamenduaren arduradun gisa, Estatuko Segurtasun Indar eta Kidegoek eta autonomia-erkidegoetako polizia-kidegoek soilik izango dute inplikatuen nortasunari buruzko datuetarako sarbidea.

Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusia izango da Zerbitzuan iraulitako informazioa eskuratzeko baimenak emango dituena, apustu-merkatuaren ikerketa globaleko Zerbitzuaren kudeatzailea eta arduraduna den aldetik. Bestalde, Kirol Kontseilu Gorenak, kirol-arloan dituen eskumenak kontuan hartuta, JAZNak alerta guztiei buruz zehazten duen informazioa eskuratu ahal izango du. Nolanahi ere, alerta horietatik kanpo geratuko dira datu pertsonalak eta alerta horiek zehazteko erabil daitezkeen beste edozein datu. Azkenik, Zerbitzuko gainerako parte-hartzaileek igorri dituzten alertak eta datu pertsonalak baino ezingo dituzte eskuratu.

IV

Aurreko guztiagatik, eta arlo honetan interesa duten sektoreetako parte-hartzaileen arteko lankidetza-maila egokia eta eraginkorra bermatzeko, JAZNak komenigarritzat jotzen du ahaleginak batzea, ezagutza eta esperientzia partekatuz, apustuen merkatuaren ikerketa globaleko Zerbitzu hau abian jartzeko.

Adierazi denaren arabera, maiatzaren 27ko 13/2011 Legearen aipatutako bederatzigarren xedapen gehigarrian aurreikusitakoa betez, eta bi alderdiak ados daudela, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 47. artikuluan eta hurrengoetan eta hura garatzeko emandako gainerako xedapenetan jasotako formalitateak bete ondoren, hitzarmen hau sinatzen dute, honako klausula hauen arabera.

KLAUSULAK

Lehenengoa.– Xedea eta aplikazio-eremua.

Hitzarmen honen xedea da Eusko Jaurlaritzako Joko eta Ikuskizun Zuzendaritza, Ertzaintzaren polizia autonomikoaren bidez, Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusiak kudeatzen duen apustuen merkatuaren ikerketa orokorreko Zerbitzuari atxikitzea, Ertzaintzaren Joko eta Ikuskizun Unitateak, dagozkion eginkizunak betez, Zerbitzuan jasotako datuak eskuratu ahal izan ditzan, hitzarmen honen zazpigarren klausulan datu pertsonaletarako sarbideari dagokionez ezartzen denarekin bat etorriz.

Jokoa Arautzeko maiatzaren 27ko 13/2011 Legearen bederatzigarren xedapen gehigarriaren lehenengo apartatuan xedatutakoaren arabera, Apustuen Merkatuaren Ikerketa Globaleko Zerbitzuaren helburua da kirol-apustuen merkatuko iruzurra eta mota horretako lehiaketetako manipulazioa prebenitzea eta borrokatzea, emandako informazioan oinarrituta, kirol-ekitaldi baten emaitzak iruzurrez alda ditzaketen jardunbideak hautemanez.

Bigarrena.– Joko Antolamenduko Zuzendaritza Nagusiaren konpromisoak.

Oro har, egiteko hauek izango ditu:

1.– Zerbitzuaren zuzendaritza eta kudeaketa bere gain hartzea, eta funtzionamendu egokirako beharrezkotzat jotzen dituen jarraibideak ematea.

2.– Zerbitzuan sortzen diren alertetarako sarbidea bermatzea, hitzarmen honetan ezarritako baldintzetan eta mugekin.

3.– Zerbitzuan sartutako alertei buruz beharrezkotzat jotzen duen informazio guztia biltzea.

4.– Sartutako alerten egoeraren berri ematea. Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusiak zehaztuko du egoera-egoeretan sartzen den informazioaren irismena.

5.– Zerbitzuan sartutako informaziotik erator daitezkeen datu pertsonalen tratamendua, arduradun gisa, Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorrean xedatutakoarekin eta hura osatzen duen araudi nazionalarekin bat datorrela bermatzea.

Hirugarrena.– Ertzaintzaren Joko eta Ikuskizun Unitatearen konpromisoak.

Oro har, egiteko hauek izango ditu:

1.– Zerbitzuaren alertak eskuratzea, zazpigarren klausulan datu pertsonaletarako aurreikusten diren mugekin, datu horien lagapen-hartzaile gisa, Arau-hauste penalak prebenitzeko, detektatzeko, ikertzeko eta epaitzeko eta zehapen penalak betearazteko tratatzen diren datu pertsonalak babesteari buruzko maiatzaren 26ko 7/2021 Lege Organikoan xedatutakoaren arabera, delitua pertsegitzeko beharrezkoak diren ikerketak egiteko helburuarekin.

2.– Apustu-merkatuaren ikerketa globaleko Zerbitzuaren funtzionamenduari buruz Jokoa Antolatzeko Zuzendaritza Nagusiak ematen dituen jarraibideak betetzea.

Laugarrena.– Araubide ekonomikoa.

Hitzarmen hau gauzatzeak ez du alderdi sinatzaileen arteko kontraprestazio ekonomikorik ekarriko, ezta gastu publikoa handitzea ere.

Bosgarrena.– Jarraipen Batzordea eta eztabaidak ebaztea.

1.– Hilabeteko epean, hitzarmen hau Estatuko sektore publikoko Organo eta Lankidetza Tresnen Estatuko Erregistro Elektronikoan inskribatzen denetik, Jarraipen Batzorde paritario bat eratuko da, hitzarmen hau sinatu duten alde bakoitzeko bi ordezkarik osatua. Era berean, Jarraipen Batzordearen bileretara JAZNak izendatutako funtzionario bat joango da, hitzarekin baina botorik gabe. Funtzionario horrek idazkari-lanak egingo ditu. JAZNa izango da Jarraipen Batzordeko lehendakaria.

2.– Honako hauek izango dira Jarraipen Batzordearen eginkizunak:

a) Hitzarmen honetan xedatutakoa behar bezala garatzen eta gauzatzen dela zaintzea.

b) Aldeek lortu nahi dituzten helburu komunak hobeto betetzeko behar diren neurriak eta ekintzak har daitezen bultzatzea.

c) Hitzarmenean egokitzat jotzen diren aldaketak proposatzea.

Jarraipen Batzordea urtean behin bilduko da ohiko izaeraz, eta, gainera, ezohiko izaeraz bildu ahal izango da alderdietako edozeinek hala eskatzen badu. Haren funtzionamendua bat etorriko da Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen Atariko Tituluaren II. kapituluaren 3. atalean kide anitzeko organoei buruz xedatutakoarekin. Hitzarmen honen interpretazioari, aldaketari, gauzatzeari, suntsiarazpenari eta ondorioei buruz sor daitezkeen eztabaidak modu adiskidetsuan ebatziko dituzte alderdiek, Jarraipen Batzordean. Bide hori agortutakoan, balizko eztabaidak Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duen uztailaren 13ko 29/1998 Legean xedatutakoaren arabera ebatziko dira.

3.– Batzordearen bilerak bitarteko elektronikoen bidez egin ahal izango dira.

Seigarrena.– Hitzarmena aldatzeko araubidea.

Alderdi sinatzaileek noiznahi aldatu ahal izango dituzte hitzarmen honen baldintzak, ados jarrita, eranskin bat sinatuta, legez ezarritako izapideak bideratu ondoren.

Hitzarmen honetan jasotako lankidetza, beharrezkoa izanez gero, hitzarmenaren izaera juridiko bera eta ondorio lotesle berberak izango dituzten eranskinen bidez zehaztu ahal izango da. Eranskin horietan, jarduera zehatzak egiteko mekanismo egokiak zehaztu ahal izango dira.

Gehigarri horiek, Estatuko sektore publikoko Organo eta Lankidetza Tresnen Estatuko Erregistro Elektronikoan inskribatzen direnetik, hitzarmen honen zatitzat hartuko dira, eta bertan jasotako araubidea eta arauak aplikatuko zaizkie. Eranskin horiek hitzarmenaren osagai izango dira, eta, beraz, eranskin hori eransteko edo aldatzeko, alderdiek aldaketa-eranskin bat sinatu beharko dute, eta legez aurreikusitako gainerako izapideak gauzatzea.

Alderdi sinatzaileek beharrezkotzat jotzen badute, hitzarmenaren alderdiren bat garatzen duten jarduketa-ereduak, arau teknikoak edo protokoloak egin ahal izango dira, eta eranskin gisa gehituko dira, gehigarri bidez, legez aurreikusitako izapideak gauzatu ondoren.

Zazpigarrena.– Alertetarako eta datu pertsonaletarako sarbidea. Konfidentzialtasun-klausula.

1.– Zerbitzuan dauden alertak eta datu pertsonalak eskuragarri daude JAZNarentzat, Estatuko Segurtasun Indar eta Kidegoentzat eta polizia autonomikoko kidegoentzat, hitzarmen honen xedearekin lotuta dituzten eskumenak esklusiboki baliatzeko, arau-hauste penalak prebenitzeko, detektatzeko, ikertzeko eta epaitzeko eta zehapen penalak betearazteko tratatzen diren datu pertsonalak babesteari buruzko maiatzaren 26ko 7/2021 Lege Organikoaren arabera.

Kirol Kontseilu Gorenak, kirol-arloan dituen eskumenak kontuan hartuta, eta JAZNarekin Kirol Apustuen gaineko Alerta Sistemari atxikitzeko sinatutako hitzarmenarekin bat etorriz (2021eko abuztuaren 30eko EAO, 207. zk.), JAZNak alerta guztiei buruz zehazten duen informazioa eskuratu ahal izango du. Nolanahi ere, alerta horietatik kanpo geratuko dira izaera pertsonaleko datuak eta alerta horiek zehazteko oinarri har daitekeen beste edozein datu.

Zerbitzuan parte hartzen duten gainerakoek igorri dituzten alertak eta datu pertsonalak baino ezingo dituzte eskuratu.

2.– Sinatzaileek konpromisoa hartzen dute beste aldeak emandako datu eta informazio guztien konfidentzialtasuna gordetzeko, baldin eta hitzarmen honen xedea betetzeari buruzkoak badira. Bi alderdiek isilpean eta isilpean gorde beharko dute informazio hori, eta ez diote inola ere emango, ez osorik ez partzialki, hitzarmenaren parte ez den ezein pertsona fisiko edo juridikori, hitzarmen honetan aurreikusitako kasuetan eta moduan izan ezik.

Ondorio horietarako, sisteman sar daitezkeen identifikazio-datuak mota hauetakoak dira:

– Iruzurrezko portaeraren edo jardueraren baten zantzuak dituzten pertsonen nortasunari buruzko datuak –apustugileak, kirolariak edo hirugarrenak–: izen-abizenak; bizilekua duen herrialdea; helbidea; IFZ, AIZ edo dokumentu baliokideak; zein taldekoa den taldea; zein ekitaldi zehatzetan hartzen duten parte; IP, telefono-zenbakia, posta elektronikoa, sare sozialetako kontuak, joko-jarduerari buruzko informazioa.

– Sisteman parte hartzen duten pertsonei buruzko datuak: izena, abizenak, posta elektronikoa, telefono-zenbakia eta IFZ edo identifikazio-agiri baliokidea.

Hitzarmen honen xedea betetzeko beharrezkoa den datu pertsonalen tratamendua honako hauetan aurreikusitakoaren arabera egingo da: 2016/679 (EB) Erregelamendua, 2016ko apirilaren 27koa, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, datu pertsonalen tratamenduari dagokionez pertsona fisikoen babesari eta datu horien zirkulazio askeari buruzko arauak ezartzen dituena eta 95/46/EE Zuzentaraua indargabetzen duena; maiatzaren 27ko 13/2011 Legearen bederatzigarren xedapen gehigarria, eta, aplikatzekoa den heinean, 7/2021 Lege Organikoa, maiatzaren 26koa, arau-hauste penalak prebenitzeko, detektatzeko, ikertzeko eta epaitzeko eta zehapen penalak betearazteko tratatzen diren datu pertsonalak babesteari buruzkoa, zeinak Espainiako zuzenbidera ekarri baitu Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016ko apirilaren 27ko 2016/680 (EB) Zuzentaraua.

Apustu-merkatuaren ikerketa globaleko Zerbitzuak tratatzen dituen datu pertsonalak ez dira gordeko jokabidearen irregulartasuna egiaztatzeko behar den denbora baino gehiago, eta ezabatu egingo dira emandako informazioaren funtsik eza edo hasieran susmagarriak ziren jokabideen garrantzirik eza agerian jartzen den unean. Datu pertsonalak ez dira, inola ere, urtebetetik gora gordeko, eskuratu zirenetik zenbatzen hasita.

Alertaren ondorioz polizia judizialak ikerketa-prozedura bat edo JAZNak zehapen-prozedura bat abiarazten badu, datuak dagokion prozeduran sartuko dira, eta JAZNak apustu-merkatuaren ikerketa globaleko Zerbitzutik kenduko ditu.

Maiatzaren 26ko 7/2021 Lege Organikoaren 13. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, debekatuta dago datu pertsonalak tratatzea, baldin eta jatorri etnikoa edo arrazakoa, iritzi politikoak, sinesmen erlijioso edo filosofikoak edo afiliazio sindikala erakusten badute; debekatuta dago ere, datu genetikoak, pertsona fisiko bat modu unibokoan identifikatzeko datu biometrikoak, osasunari buruzko datuak edo pertsona baten bizitza sexualari edo orientazio sexualari buruzko datuak tratatzea.

Zortzigarrena.– Araubide juridikoa.

Hitzarmen hau administrazioen artekoa da, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 47.2.a) artikuluan xedatutakoaren arabera.

Bederatzigarrena.– Hitzarmenaren indarraldia eta luzapena.

Hitzarmen honek lau urte naturaleko iraupena izango du, Estatuko sektore publikoko Organo eta Lankidetza Tresnen Estatuko Erregistro Elektronikoan inskribatzen den egunetik aurrera, eta iraupen bereko luzapena egin ahal izango da, behin bakarrik, berariazko gehigarri bidez, epemuga baino hilabete lehenago gutxienez.

Alderdiek adostasuna emanez burutuko da hitzarmena, eta eraginkorra izango da 5 egun balioduneko epean Estatuko sektore publikoko Organo eta Lankidetza Tresnen Estatuko Erregistro Elektronikoan inskribatutakoan. Gainera, formalizatzen denetik 10 egun balioduneko epean, Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratuko da.

Hitzarmen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da, Eusko Jaurlaritzaren Zerbitzu Juridikoaren apirilaren 25eko 144/2017 Dekretuarekin bat etorriz.

Hamargarrena.– Azkentzea eta aurretiazko suntsiarazpena.

Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 51. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, hitzarmen hau azkendu egingo da haren xede diren jarduketak betetzen direnean edo suntsiarazteko arrazoiren bat dagoenean.

Kontratua suntsiarazteko arrazoi izango dira:

1.– Hitzarmenaren indarraldia amaitzea haren luzapena adostu gabe.

2.– Sinatzaile guztien adostasuna.

3.– Sinatzaileetako batek bere gain hartutako betebeharrak eta konpromisoak ez betetzea. Kasu horretan, alderdietako edozeinek errekerimendu bat jakinarazi ahal izango dio bete ez duen alderdiari, epe jakin batean bete ditzan betegabetzat jotzen diren betebeharrak edo konpromisoak. Errekerimendu hori hitzarmenaren betearazpenaren jarraipen, zaintza eta kontrolerako mekanismoaren arduradunari eta gainerako alderdi sinatzaileei jakinaraziko zaie.

Errekerimenduan adierazitako epea igarotakoan ez-betetzeak bere horretan badirau, errekerimendua igorri zuen alderdiak beste alderdi sinatzaileari jakinaraziko dio hitzarmena suntsiarazteko arrazoia dagoela, eta hitzarmena suntsitutzat joko da.

4.– Epaileak hitzarmena deuseztatzeko erabakia hartzea.

5.– Hitzarmenaren xedearen ondoriozko ezintasunagatik.

Hitzarmena suntsiarazten bada eta gauzatzen ari diren jarduketak badaude, alderdiek, Jarraipen Batzordeak proposatuta, jarduketekin jarraitzea eta amaitzea erabaki ahal izango dute, amaitzeko epe luzaezin bat ezarriz.

Aurreko guztiarekin bat etorriz, sinatzaile bakoitzari legez dagozkion ahalmenak erabiliz, elektronikoki sinatzen dute hitzarmen hau, eta azken sinatzailearen eguna hartuko da formalizazio-datatzat.

Vitoria-Gasteiz, 2024ko otsailaren 8a.

Espainiako Gobernuko Eskubide Sozialen, Kontsumoaren eta Agenda 2030 Ministerioko Jokoa Antolatzeko zuzendari nagusia,

MIKEL ARANA ECHEZARRETA.

Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Saileko Joko eta Ikuskizunen zuzendaria,

AITOR MIKEL URIARTE UNZALU.


Azterketa dokumentala