88. zk., 2003ko maiatzaren 8a, osteguna
- Bestelako formatuak:
- Testu elebiduna
Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da
Bestelako Xedapenak
Euskal Herriko Unibertsitatea
2664
EBAZPENA, 2003ko apirilaren 8koa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Errektoregoarena, "Merkatuen Ikerketa eta Tekniketan lizentziatua" 2. zikloa baino ez duen titulaziora zuzendutako ikasketa-planaren homologazioa argitaratzeko agindua emateko dena. UPV / EHUko Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultatean irakatsiko da aipaturiko titulazioa.
2001eko urriaren 23an Unibertsitateko Gobernu Batzarrak "Merkatuen Ikerketa eta Tekniketan lizentziatua" 2. zikloa baino ez duen titulaziora zuzendutako ikasketa-plana onartu zuen. 2002ko ekainaren 10ean Unibertsitateen Kontseiluko Akademi Batzordeak ikasketa-plan hori homologatu zuen. Titulazio berria Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultatean irakatsiko da.
Aipaturiko ikasketa-plana Estatuko Buletin Ofizialean argitaratu zen 2002ko irailaren 20an, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatearen 2002ko uztailaren 22ko ebazpenaren bidez. Eta horrela egin zen, azaroaren 27ko 1497/1987 Errege Dekretuko 10.2. artikuluak dioena betetzeko (abenduaren 14ko "Estatuko Buletin Ofiziala").
Uztailaren 20ko 294/1999 Dekretuaren 11. artikuluari jarraiki (abuztuaren 3ko "Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria"), Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateari dagokio aldatutako eta homologatutako ikasketa-planak Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agindua ematea.
Hori guztia kontuan hartuta, Errektoregoak ebatzi du agindua ematea goian aipaturiko ikasketa-plana argitara dadin. Ebazpen honen eranskinetan jasota dagoen moduan egituratuko da ikasketa-plana.
Leioa, 2003ko apirilaren 8a.
Errektorea,
MANUEL MONTERO GARCÍA.
Errektorea,
Akademi antolakuntzako errektoreordea,
Eskuordetzaz (2000ko ekainaren 14ko ebazpena, 00.07.10eko EHAA),
ENRIQUE AMEZUA SAN MARTÍN.
2-A ERANSKINA. Ikasketa-Planaren Edukia.
	UNIBERTSITATEA:		UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
	HONAKO TITULU HAU LORTZERA BIDERATURIKO IKASKETA-PLANA
	Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura (2. ziklokoa besterik ez) – Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
1. ENBORREKO IRAKASGAIAK
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
2.a	1. eta 2.a	Ekonomia Aplikatua		8t+10a	13,5	4,5	 Ekonomi eragileak. Enpresa eta bere 	Ekonomia Aplikatua
							funtzio-arloak: ekoizpena, inbertsioa, 	 Finantz Ekonomia eta
							finantzaketa eta merkaturatzea. 	 Kontabilitatea
							Espainiar enpresa-egitura eta bere 	Ekonomi Analisiaren
							ingurua.	Oinarriak
								Enpresen Antolakuntza
			Merkatuen teoria (1.a)	2,5t+3,5a	4,5	1,5	Ekonomi eragileak. Merkatu-orekaren
							analisia merkatu lehiakorretan eta
							merkatu ez lehiakorretan.
			Espainiar enpresa-egitura (1.a)	2,5t+3,5a	4,5	1,5	 Espainiar enpresaren egitura eta bere
							ingurua. Espainiar ekonomiaren
							erakunde-alderdiak.. Espainiar
							ekonomiaren analisi espazial eta
							sektoriala. Espainiar ekonomiaren
							nazioartekotzea. Ekonomi politika.
							Industri eta ekonomi promoziorako
							politika.
1. ENBORREKO IRAKASGAIAK
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura	
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
			Enpresaren ekonomia eta zuzendaritza 	3t+3a	4,5	1,5	 Zuzendaritza estrategikoa eta
			estrategikoa (2.a)				enpresa-estrategia. Epe labur eta
							ertainerako helburuak. Enpresaren
							ekonomi eta lehiakortasun-inguruaren
							analisia. Barne-analisia: baliabideak
							eta gaitasunak. Estrategi mailak:
							korporazioa, lehiakortasuna eta
							funtzio-arloak: ekoizpena, inbertsioa,
							finantzaketa eta merkaturatzea
2.a	1. eta 2.a	Estatistika aplikatua		4t+8a	4	8	 Merkatuaren aplikaturiko 	Merkaturatzea eta
							estatistika-teknikak.	Merkatuen Ikerkuntza
								Ekonomia Aplikatua
								Estatistika eta
								Ikerkuntza Eragilea
								Ekonomi Analisiaren
								Oinarriak
								Portaera-Zientzien
								Metodologia
								Soziologia
1. ENBORREKO IRAKASGAIAK
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura	
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
			Merkatuari aplikaturiko estatistika (1.a)	2t+4a	2	4	 Merkatuari aplikaturiko
							estatistika-teknikak. Merkatuen
							analisi eta segmentaziorako, irudiaren
							aztertzeko eta abarretarako aldagai
							anitzeko teknikak (dimentsio anitzeko
							berreskalaketa, faktore, korrespondentzia
							eta taldekatze-analisia).
			Merkatuari aplikaturiko metodo 	2t+4a	2	4	Merkatuari aplikaturiko teknika
			kuantitatiboak (2.a)				estatistikoak. Laginketa-metodoetarako
							sarrera. Hautaketa diskretuaren ereduak.
							Probabilitatearen eredu lineala, logit
							eta probit ereduak.
2.a	2.a	Merkatuen ikerkuntza		8t+4a	4,5	7,5	Merkatuaren ikerkuntzarako metodo 	Merkaturatzea eta
							eta teknika kuantitatibo eta 	Merkatuen Ikerkuntza
							kualitatiboak. Merkatuaren tipologia, 	 Ekonomia Aplikatua
							segmentazioak, dinamika eta 	Estatistika eta
							prospektiba.	Ikerkuntza Eragilea
								Portaera-Zientzien
								Metodologia
								Soziologia
1. ENBORREKO IRAKASGAIAK
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura	
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
			Merkatu-ikerkuntza: sarrera	4t+2a	2,5	3,5	 Merkatuaren ikerkuntzarako metodo
							eta teknika kuantitatibo eta
							kualitatiboak. Marketing-aren
							informazio-sistema. Merkataritza
							informazioaren biltzeko iturriak.
							Galdetegien idazketa. Kanpo-lana.
			Merkataritza ikerkuntzaren aplikazioak	4t+2a	2	4	 Merkatuaren ikerkuntzarako metodo
							eta teknika kuantitatibo eta
							kualitatiboak. Merkatuaren tipologia,
							segmentazioak, dinamika eta
							prospektiba. Marketing-erabakien
							aplikazioak. Merkatu-ikerkuntzari
							buruzko informazioaren analisi,
							interpretazioa eta aurkezpena.
2.a	1. eta 2.a	Merkatuteknia		16t+14a	19	11	 Erabakitzeko teknikak eta merkatuaren 	Merkaturatzea eta
							gaineko eragina. Publizitatearen 	Merkatuen Ikerkuntza
							elementuak. 	Ikusentzuteko
							Sustapen-eraginkortasunaren analisia	 Komunikazioa eta
								Publizitatea
								Ekonomia Aplikatua
								Soziologia
1. ENBORREKO IRAKASGAIAK
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura	
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
			Merkatu-zuzendaritza (1.a)	3,5t+2,5a	4	2	 Erabakitzeko teknikak eta merkatuaren
							gaineko eragina. Merkatuaren eta
							eskariaren analisia. Aukeren detekzioa
							eta hautaketa. Marketing-mix
							erabakietarako sarrera.
			Produktu eta prezioaren erabakiak (1.a)	3,5t+2,5a	4	 2	Merkatuaren gaineko erabakien eta
							eraginen teknikak. Produktuen
							sortaren gaineko erabakien gestioa.
							Prezioak eta enpresaren estrategia.
			Merkatu-banaketa (1.a)	3t+3a	3,5	2,5	Merkatuaren gaineko erabaki eta
							eraginen teknikak. Banaketari
							buruzko erabakiak.
			Komunikazioa eta publizitatea (2.a)	3t+3a	4	2	 Publizitatearen elementuak.
							Promozio-eraginkortasunaren analisia.
							Merkatu-komunikazioaren izaera,
							betekizunak eta helburuak.
							Baliabideak, euskarriak eta
							publizitate-erak.
							Promozio-eraginkortasunaren
							ikerkuntza, plangintza
							eta analisia.
			Marketing aurreratua (2.a)	3t+3a	3,5	2,5	Merkatuaren gaineko erabaki eta
							eraginen teknikak. Publizitatearen
							elementuak. Marketing eta
							komunikazioaren joera berriak.
2.a	2.a	Kontsumoaren 	Kontsumoaren psikosoziologia	4t+2a	4, 5	1,5	Portaera kolektiboa eta ekonomi 	Merkaturatzea eta
		psikosoziologia					fenomenoak. Kontsumoaren esanahia 	Merkatuen Ikerkuntza
							eta intzidentzia psikosozialak. 	 Gizarte-Psikologia
							Kontsumitzailearen portaera eta 	 Soziologia
							eragindako erreakzioak.
2-B ERANSKINA. Ikasketa-Planaren Edukia.
	UNIBERTSITATEA:	UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
	HONAKO TITULU HAU LORTZERA BIDERATURIKO IKASKETA-PLANA
	Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura (2. ziklokoa besterik ez) – Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
2. UNIBERTSITATEKO IRAKASGAI DERRIGORREZKOAK (halakorik balego) (1)
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Urteko Kredituak	 Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura (3)
	(2)		Guztira	Teorikoak	Praktikoak
					/Klinikoak
2.a	1.a	Merkatuaren eta 	6	4,5	1,5	Merkatu eta marketing-jarduera ukitzen duen espainiar eta europar batasuneko 	Merkataritz Zuzenbidea
		kontsumitzaileen 				arautegia. Kontsumitzaile eta merkatuaren babesa. Merkatua eta 	Administrazio-Zuzenbidea
		zuzenbidea				lehiakortasuna. Merkatuari bideraturiko informazioaren tratamendu juridikoa.
						Publizitate-kontratuak. Zeinu ezberdintzaileen erregimen juridikoa.
2.a	1.a	Merkatuari 	6	4	2	Erregresio anizkoitzaren eredua, iragarpena, fikzioko aldagaiak, 	Ekonomia Aplikatua
		aplikaturiko 				espezifikazio-errakuntza, multikolinealitatea. Marketingaren aplikazio 	Estatistika eta Ikerkuntza
		ekonometria				espezifikoak.	Eragilea
							Merkaturatzea eta Merkatuen
							Ikerkuntza
2.a	1.a	Prezioen teoria	6	4	2	Merkatuko prezioen determinazioa ekonomi eskenatoki ezberdinetan, 	Ekonomi Analisiaren Oinarriak
						estrategi alderdietan arreta berezia jarrita. Enpresa-erabakien eta 	Ekonomia Aplikatua
						merkatuetan eginiko esku hartze publiko zenbaiten analisia.
2.a	1.a	Gizarte-zientzietan 	6	4	2	Gizarte-ikerkuntzari aplikaturiko zientzi metodoa. Gizarte-ikerkuntzaren 	Soziologia
		ikertzeko metodologia				antolakuntza eta operazionalizazioa. Gizarte-ikerkuntzaren diseinu eta 	Portaera-Zientzien
						estrategiak.	Metodologia
2.a	2.a	Salmenten 	6	3,5	2,5	Salmenta eta marketinga. Salmentarako metodoak. Saltzaileen jarduera. 	Merkaturatzea eta Merkatuen
		zuzendaritza				Salmentako komunikazioa. Salmenta eta saltzaile-taldeen antolakuntza, 	Ikerkuntza
						hautaketa eta zuzendaritza.	Enpresen Antolakuntza
2.a	2.a	Nazioarteko 	6	4	2	Marketinga eta nazioarteko ingurunea. Nazioarteko merkatuen ikerkuntza 	Merkaturatzea eta Merkatuen
		marketinga				eta hautaketa. Nazioarteko merkaturatzerako bideak. Nazioarteko mix-aren 	Ikerkuntza
						erabakiak.	Ekonomia Aplikatua
							Enpresen Antolakuntza
2.a	2.a	Nazioarteko ekonomi 	6	4	2	Munduko merkataritzaren bilakaera eta erregulazioa. Nazioarteko 	Ekonomia Aplikatua
		harremanak				finantza-fluxuak eta erakunde-ingurua. Nazioarteko migrazioak. 	Ekonomi Analisiaren Oinarriak
						Ekoizpenaren mundualizazioa: nazioz gaindiko enpresen zeregina.	Merkaturatzea eta Merkatuen 								Ikerkuntza
(1)	Hautazkoetan esleituriko kredituak, guztira, adieraziko dira eta, hala behar izanez gero, ziklo edo ikastaroka ere bai.
(2)	Parentesien artean eta hautakoaren izenaren ondoan, beroni legokiokeen ikastaro edo zikloa aipatuko da, ikasketa-planak ziklo edo ikastaroko hautazko gisa definitzen badu.
(3)	Unibertsitateak libreki erabakitakoa.
2-C ERANSKINA. Ikasketa-Planaren Edukia.
	UNIBERTSITATEA:	UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
	HONAKO TITULU HAU LORTZERA BIDERATURIKO IKASKETA-PLANA
	Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura (2. ziklokoa besterik ez) – Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
3. HAUTAZKO IRAKASGAIAK (halakorik balego)
	Hautazko kredituak, guztira (1)	12
	– zikloko
	– ikastaroko	Mugatugabea = 12
Izena(2)	Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	 Jakintza-arloekiko lotura (3)	
	Guztira	Teorikoak	Praktikoak
			/Klinikoak
Ikastaro mugatugabea
Ekonomi ingurunearen 	6	4	2	Ingurune makroekonomikoaren analisia. Input-output taulak. 	Ekonomia Aplikatua
analisia				Kontabilitate nazionala. Ordainketen balantza. Estatuaren aurrekontu 	Merkaturatzea eta Merkatuen
				orokorrak. Koiunturaren analisia: laborazioa eta interpretazioa.	Ikerkuntza
Datuen analisi aztertzailea	6	3,5	2,5	Jakintzaren ondorioztatze automatizatua, datu-baseen aztertze 	Ekonomia Aplikatua
				estatistikoa, ikusizko azterketa eta estatistika-kalkulu trinkoa.	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
Enpresen sorrera	6	3,5	2,5	Enpresaren ideia. Sustatzaileak. Merkatuaren analisia, estrategia 	Merkaturatzea eta Merkatuen
				funtzionalak: merkaturako, ekoizpenerako, giza baliabideetarako. 	Ikerkuntza
				Inbertsio eta finantzaketarako premiak. Bideragarritasun-dokumentuen 	Finantz Ekonomia eta Kontabilitatea
				laborazioa.	Enpresen Antolakuntza
Eskualdeko ekonomia 	6	4	2	Eskualdeko/tokiko ekoizpen-sistemak, tokian tokiko inguruneetako 	Ekonomia Aplikatua
eta tokikoa				eraldaketa sektorialak; tokiko enpresa-arteko lankidetza eta berrikuntza; 	Ekonomi Analisiaren Oinarriak
				eskualdeko politikak eta erakunde-garapena.
Internet espazioko 	6	3,5	2,5	Interneteko zibermerkatuen espazioaren aurkezpen eta analisi 	Ekonomia Aplikatua
zibermerkatua				kontzeptuala. Espazioaren segurtasun-murrizpenak. E-commerce 	Merkaturatzea eta Merkatuen
				izenekoan merkataritza transakziorako set eta atarien sorrera. 	Ikerkuntza
				Zibermerkataritzaren txoko osagarriak. Zibermerkataritzaren 	Lengoaia eta Sistema Informatikoak
				segurtasuna eta kalitatearen ziurtatzea.
Inkesta eta laginketaren 	6	3,5	2,5	Laginketa bidezko eragiketa estatistikoak. Helburu bakarreko teoria. 	Ekonomia Aplikatua
azterketa				Helburu anitzeko diseinua.	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
3. HAUTAZKO IRAKASGAIAK (halakorik balego)
	Hautazko kredituak, guztira (1)	12
	– zikloko
	– ikastaroko	Mugatugabea = 12
Izena(2)	Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	 Jakintza-arloekiko lotura (3)	
	Guztira	Teorikoak	Praktikoak
			/Klinikoak
Euskara teknikoa I	6	2	4	Euskal hizkuntzaren morfologi eta sintaxi-ezaugarrien deskribapena eta 	Euskal Filologia
				hauek konposizioan eta eratorpenean dituzten eraginak. Lexikoaren
				egokitzapen eta moldapenen ondorioz sorturiko problema nagusiak.
				Idazketa, itzulketa eta estilo-arazoak.
Euskara Teknikoa II	6	2	4	Kontzeptu eta jakintza teknikoak egokiro transmititzeko behar 	Euskal Filologia
				diren hitz, adierazpen eta gainerako lexiko-elementuak osatu,
				bereganatu eta ongi erabiltzeko, hizkuntzak dituen bitartekoen
				ikastea; bereziki, ohizko euskarak ezagutu berri dituenak, hauetarako
				adierazpen finko eta kontsakraturik ez duelarik.
Ekonomi 	6	4	2	Kanpoko merkataritza: bilakaera eta egitura. Kanpoko merkataritzaren 	Ekonomia Aplikatua
nazioartekotzearen erak				finantzaketa. Kanpoko merkataritzaren arauketa, aduana-erregimenak, 	Merkaturatzea eta Merkatuen
				alderdi fiskalak, merkatu-politika. Nazioarteko finantza-merkatuak 	Ikerkuntza
				eta dibisen merkatuak. Kanpoan egin eta kanpotik datozen inbertsio
				zuzenak: inbertsio zuzenen fluxuen teoriak, bilakaera eta banaketa.
Merkatu-banaketarako 	6	4	2	Merkataritza-banaketaren sistema eta sektorea. Saltoki txikia eta 	Merkaturatzea eta Merkatuen
enpresen gestioa				banaketa handia. Handizkako eta xehekako banaketa. Erosketen 	Ikerkuntza
				gestioa. Stock, izakin eta biltegien gestioa. Merchandisinga eta
				erakusleiho-apainketa.
Kanpoko merkataritzaren 	6	3,5	2,5	Nazioarteko merkatu-eragiketen ezaugarri nagusien analisia: arriskuak, 	Finantz Ekonomia eta Kontabilitatea
gestioa eta finantzaketa				bermeak, kontratu-motak eta abar. Kanpoko merkataritzaren ordaindu 	Merkaturatzea eta Merkatuen
				eta kobratzeko bide soil eta dokumental desberdinen funtzionamendu 	Ikerkuntza
				eta erabileraren definizioa eta azterketa. Dibisen merkatuaren 	Ekonomia Aplikatua
				deskribapena eta truke-arriskua estaltzeko planteatu diren problema eta
				ebazpideak. Esportazio eta inportazioen finantzaketa-eragiketen azterketa
				eta kanpoko merkataritza ofizialki laguntzeko sistema berrikusketa.
3. HAUTAZKO IRAKASGAIAK (halakorik balego)
	Hautazko kredituak, guztira (1)	12
	– zikloko
	– ikastaroko	Mugatugabea = 12
Izena(2)	Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	 Jakintza-arloekiko lotura (3)	
	Guztira	Teorikoak	Praktikoak
			/Klinikoak
Enpresa-historia	6	4	2	XX eta XIX mendeetako enpresaren jardueraren analisia. Enpresak 	Ekonomi Historia eta Erakundeak
				teknologiaren eta merkatuen aldaketen aurrean izandako erantzunak.
				Merkatua lortzeko borrokan erabilitako estrategia ezberdinak: marketinga
				histori perspektibaz ikusirik.
Ikertzeko oinarrizko tresnak	6	3,5	2,5	Informazioaren bilaketa eta tratamendua. Hardware eta softwarearen 	Ekonomia Aplikatua
				baliabideak. Informazioaren aurkezpena: dokumentuak eta ahozko 	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
				aurkezpena.
MerKAtuen analisirako 	6	3,5	2,5	Programazio lineal osoa. Helburu anitzeko programazioa eta 	Ekonomia Aplikatua
ikerkuntza eragilea				xedearengatikoa. Sareetako ereduak. Proiektuen plangintza. Simulazioa.	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
Zerbitzuen marketinga	6	4	2	Marketingaren gestioan eraginik duten zerbitzuen berezitasunak 	Merkaturatzea eta Merkatuen
				(ukiezintasuna, bereiztezintasuna, iraungipena...), zerbitzu-motak. 	Ikerkuntza
				Zerbitzu-enpresetako marketing-ekintzak. Berezitasunak: 	 Ekonomia Aplikatua
				finantza-zerbitzuak, turismoa, osasuna eta abar...	 Enpresen Antolakuntza
Industri marketinga	6	4	2	Industri merkatuak. Industri erosketa eta industri bereziaren portaera; 	Merkaturatzea eta Merkatuen
				industri ondasunen eskaria; marketingaren estrategia eta ekintza 	Ikerkuntza
				industri merkatuetan.	Ekonomia Aplikatua
					Enpresen Antolakuntza
Lukururik gabeko marketinga	6	4	2	Marketinga lukururik gabeko eremura zabaltzea. Ideien marketinga eta 	Merkaturatzea eta Merkatuen
				gizarte, erakunde eta zerbitzu publikoen arrazoiak. Marketing politikoa 	Ikerkuntza
				eta hiri eta tokien marketinga.	Enpresen Antolakuntza
Kontsumitzaileen 	6	3,5	2,5	Hautabide bi edo gehiago hautatzeko ereduak, loglilinealak eta abar.	Ekonomia Aplikatua
hautaketa-ereduak					Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
3. HAUTAZKO IRAKASGAIAK (halakorik balego)
	Hautazko kredituak, guztira (1)	12
	– zikloko
	– ikastaroko	Mugatugabea = 12
Izena(2)	Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	 Jakintza-arloekiko lotura (3)	
	Guztira	Teorikoak	Praktikoak
			/Klinikoak
Informazio betearazlearen 	6	3,5	2,5	Merkatu-datawarehouse baten diseinuaren eta tokian tokiko 	Ekonomia Aplikatua
sistemak (EIS)				korporazio-datuen basearen arteko elkarrerlazioa. Transakzio eta 	Lengoaia eta Sistema Informatikoak
				erabakien fluxuen analisia. Informazio ateratzeko problemak:
				ODBC teknologiak, OLAP/ROLAP: executive information
				system (EIS) bat eratzea merkatu-azpisistemaren erabaki-informazioa
				baliatu eta ustiatzeko.
Merkatuko iragarpen-teknikak	6	3,5	2,5	Iragarpen-metodo kualitatiboak. Iragarpen-metodo kuantitatiboak: 	Ekonomia Aplikatua
				lisamendu eta deskonposizio-metodoak, denbora-serietarako metodoak. 	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
				Iragarpen-konbinazioa. Konparazioa eta metodoen hautaketa.
				Marketingaren aplikazioak.
(1) Hautazkoetan esleituriko kredituak, guztira, adieraziko dira eta, hala behar izanez gero, ziklo edo ikastaroka ere bai.
(2) Parentesien artean eta hautakoaren izenaren ondoan, beroni legokiokeen ikastaro edo zikloa aipatuko da, ikasketa planak ziklo edo ikastaroko hautazko gisa definitzen badu.
(3) Unibertsitateak libreki erabakitakoa.
3. ERANSKINA: IKASKETA-PLANAREN EGITURA OROKORRA ETA ANTOLAKETA
UNIBERTSITATEA:	UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
1. IKASKETA-PLANAREN EGITURA OROKORRA
1. ONDOKO TITULU OFIZIAL HAU LORTZERA BIDERATURIKO IKASKETA-PLANA
(1)	Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura (2. ziklokoa besterik ez)
2.	BIGARREN ZIKLOKO	IRAKASKUNTZAK (2)
3. IKASKETA-PLANAREN ANTOLAKETAREN ARDURA DUEN UNIBERTSITATE-IKASTEGIA
(3)	EKONOMI ETA ENPRESA-ZIENTZIEN FAKULTATEA – IKASTEGIA SORTZEKO ARAUA:
	1968.eko uztailaren 27ko 1774/68 dekretua (68.07.30eko E.B.O.),Bilboko Unibertsitate Autonomoaren eraketari buruzkoa.
4. IRAKASKUNTZA-ZAMA OSOA:	150	KREDITU (4)
KREDITUEN BANAKETA
ZIKLOA	IKASTAROA	ENBORREKO 	DERRIGORREZKO 	HAUTAZKO 	OSAKETA 	KARRERA-	GUZTIRA
		GAIAK	GAIAK	GAIAK	ASKEKO 	AMAIERAKO
					KREDITUAK (5)	LANA
I ZIKLOA	1.a	17T + 19A	24	---	---	---	60
	2.a	23T + 19A	18	---	---	---	60
	Ikastaro 	---	---	12	18	---	30
	Mugatugabea
	GUZTIRA	78	42	12	18	---	150
(1)	Kasuan kasukoa aipatuko da.
(2)	Legokiokeena adieraziko da 497/87 E.D.aren 4. artikuluaren arabera (1. ziklokoak; 1. eta 2. ziklokoak; 2. ziklokoak besterik ez diren) eta kasuan kasuko tituluaren berezko jarraipide orokorrei buruzko E.D.aren auureikuspenak.
(3)	Unibertsitate-ikastegia adieraziko da, berori sortzeko araua edo legokiokeen Administrazioak Ikastegi horretan irakaskuntzak emateko baimena daukan erabakia zehaztuz.
(4)	Kasuan kasuko tituluaren berezko ikasketa-planari dagozkion jarraipide orokorrei buruzko E.D.ak ezarritako mugen barruan.
(5)	Irakaskuntza-zama "osoaren" %10a, gutxienez.
Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura
Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
5.	KARRERA-AMAIERAKO LAN EDO PROIEKTUA, EDO TITULUA JASOTZEKO GAINDITU BEHARREKO EXAMINA EDO PROBA
	OROKORRA ESKATZEN DA	 EZ 	(6)
6.	EMATEN AL DA KREDITURIK ONDOKOENGATIK BALIOKIDETUZ (7)	EZ
	Emaniko Kredituak	
	Enbor.	Derrig..	Hautazkoak.	K.A.L.
Praktikak enpresa, erakunde publiko zein pribatu edo abarretan	---	---	---	---
Akademikoki zuzendu eta ikasketa-planean integraturiko lanak.	---	---	---	---
Unibertsitateak sinaturiko nazioarteko komenioen barruan eginiko ikasketak.	---	---	---	---
Bestelako baliokidetzak: laborategi edo institutuetako praktikak	---	---	---	---
–	ADIERAZI, HALA BEHAR BADA, EMANIKO KREDITUAK: gehien dela, 0 kreditu.
–	ADIERAZI BALIOKIDETZAREN ERREFERENTEA (8) *() = kredituen baliokidetzak ordutan
7.	PLANAREN EGITURAK HARTZEN DUEN URTE-KOPURUA, ZIKLOKA: (9)
	–	1. ZIKLOA	2	URTE
8.	IRAKASKUNTZA-ZAMA OSOAREN BANAKETA, IKASTURTEKA.
	AKADEMI IKASTURTEA	GUZTIRA	TEORIKOAK	PRAKTIKOAK/
				KLINIKOAK
	1.a	66	42,5	23,5
	2.a	66	38	28
	Aukera Askeko Kredituak	18	---	---
	GUZTIRA	150	---	---
(6)	Bai ala ez. Unibertsitateak aske har dezakeen erabakia da. Baiezkoan, irakaskuntza-zama osoko kredituen banaketa-koadroan zehaztu behar dira.
(7)	Bai ala ez. Unibertsitateak aske har dezakeen erabakia da. Baiezkoan, baliokidetza-kredituak jasoko dituen iharduera zehaztu beharko da.
(8)	Hala behar bada, "enborreko gaiak", derrigorrezkoak", "hautazkoak", "karrera-amaierako lana" etabar aipatuko dira, bai eta kreditu bakoitzari baliokidetzaz emaniko ordu-kopurua eta beronen izaera teoriko edo praktikoa adieraziko ere.
(9)	Kasuan kasuko tituluari berari dagokion E.D.aren bigarren jarraipideak ezarritakoaren arabera legokiokieena adierazko da.
Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura
Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
II. IKASKETA-PLANAREN ANTOLAKETA
1.	Unibertsitateak nahitaez aipatu beharko ditu honako atal hauek:
	a)	2. ziklora sartzeko erregimena. 2. zikloa besterik ez duten irakaskuntzen kasuan edo 1. eta 2. zikloak dituzten 2. zikloaren kasuan aplikatzen da, 1497/87 E.D.aren 5. eta 8.2 artikuluetan ezarritakoa kontutan harturik.
	b)	Ikasketaren denborazko ordenaketaren zehaztapena, hala behar bada, gai edo irakasgaien artean edo hauen multzoen artean sekuentziak finkaturik (1497/87 E.D., 9.1. artikulua).
	c)	Gutxienezko eskolaldia, hala balegokio (1497/87 E.D., 9, 2, 4. artikuluak).
	d)	Halakorik balego. baliokidetzeko edo/eta egokitzeko mekanismoak, ikasketa-plan zaharrean ari diren ikasleak ikasketa-plan berrira iragateko (1497/87 E.D., 11. artikulua).
2.	Unibertsitateak egoki leritzokeen azalpen guztiak gehitu ahal izango du, ikasketa-plana kasuan kasuko tituluaren jarraibide orokorrei buruzko E.D.aren aurreikuspenekiko doiketa frogatzeko (bereziki, enborreko edukiak, kredituak eta dagozkion jakintza-arloak bertara ekartzeko arrazoiak, E.D. honetan aipaturikoaren arabera), bai eta ikasketa-planaren antolaketan adierazgarri deritzon beste edozein erabaki edo jarraibide ere. Dena delarik, espezifikazio hauek ez dira Unibertsitateen Kontseiluak homologatu beharrekoak.
1.a)	2. ZIKLORA SARTZEKO ERREGIMENA
Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziaturaren titulazioa lortzera bideraturiko 2. zikloko irakaskuntzetara sartu ahal izateko, 1991.eko irailaren 11ko Erabakian ezarritakoa (91.09.26ko E.B.O.) eta 1994.eko maiatzaren 25eko erabakian (94.06.01eko E.B.O.) aplikatuko da, beronetan zehazten baitira behar diren titulazio, lehenengo zikloko ikasketa eta heziketa-osagarriak, bai eta egokituz gero ezarriko direnak ere.
1.b)	IKASKETAREN DENBORAZKO ORDENAKETA, IKASKETA-PLANEAN EZARRITAKO IKASTAROKAKO ORDENAKETARI JARRAITUZ
1.b.1)	Irakasgaien banaketa lauhilabeteka
Lehenengo Ikastaroa – 1. lauhilabetea	Lehenengo Ikastaroa – 2. lauhilabetea
– Merkatuaren eta Kontsumitzaileen Zuzenbidea	– Produktu eta Prezioaren Erabakiak
– Merkatu-Zuzendaritza	– Merkatu-Banaketa
– Merkatuari Aplikaturiko Estatistika	– Merkatuari Aplikaturiko Ekonometria
– Espainiar Enpresa-Egitura	– Gizarte-Zientzietan Ikertzeko Metodologia
– Merkatuen Teoria	– Prezioen Teoria
Bigarren Ikastaroa – 1. lauhilabetea	Bigarren Ikastaroa – 2. lauhilabetea
– Komunikazioa eta Publizitatea	– Merkataritza Ikerkuntzaren Aplikazioak
– Enpresaren Ekonomia eta Zuzendaritza Estrategikoa	– Salmenten Zuzendaritza
– Merkatu-Ikerkuntza: Sarrera	– Marketing Aurreratua
– Merkatuari Aplikaturiko Metodo Kuantitatiboak	– Nazioarteko Marketinga
– Kontsumoaren Psikosoziologia	– Nazioarteko Ekonomi Harremanak
.../...
Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura
Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
.../...
Ikasleak ordena honen arabera burutu beharko ditu hautazko irakasgaiak: bi irakasgai 1. eta 2. ikastaroen artean.
1.b.2)	ALDEZ AURRETIKO ETA ALDI BEREKO BETEBEHARRAK
	Aldez aurretik eta aldi berean betebeharreko kredituak honako hauek dira:
1.c)	GUTXIENEKO ESKOLALDIA
	Gutxieneko eskolaldia bi akademi ikasturtetan ezarri da.
1.d)	BALIOKIDETZA EDO/ETA EGOKITZAPENERAKO MEKANISMOAK
–------------------------------------------------------------------------------------------
2.	IKASKETA-PLANARI EGIN BEHARREKO BESTELAKO ARGIBIDEAK ETA JUSTIFIKAZIOAK