Kultura eta Hizkuntza Politika Saila

Arautegia

Inprimatu

177/1989 DEKRETUA, uztailaren 18koa, Ogasun eta Finantza Sailaren Egitura Organikoa arautzen duena.

Identifikazioa

  • Lurralde-eremua: Autonomiko
  • Arau-maila: Dekretua
  • Organo arau-emailea: Ogasuna eta Finantzak
  • Jadanekotasuna-egoera: Indargabetua

Aldizkari ofiziala

  • Aldizkari ofiziala: EHAA (Euskal Herria)
  • Aldizkari-zk.: 151
  • Hurrenkera-zk.: 2179
  • Xedapen-zk.: 177
  • Xedapen-data: 1989/07/18
  • Argitaratze-data: 1989/08/09

Gaikako eremua

  • Gaia: Administrazioaren antolamendua
  • Azpigaia: Gobernua eta herri administrazioa; Sailak

Testu legala

Aurkibidea erakutsiAurkibidea ezkutatu
XEDATU DUT : Lehenengo atala.- Garraio eta Herrilan Sailaren egitura organikoaren aldaketari buruzko Eusko Jaurlaritzaren uztailaren 28ko 188/1988 Dekretuaren 1 atalean, Jaurlaritzari buruzko ekainaren 30eko 7/1981 Legeko 26 atalari dagokionean, izendatutako ondorengo agintepideen iharduna Herrilan eta Garraio Sailburuordeei, batari zein besteari, eskuratzea ordezkotzan abuztuaren 7tik 26rarte: a) Legez aitortzen zaizkien agintepideetan Sailaren ordezkotza, zuzendaritza, kudeaketa eta ikuskaritza burutzea. b) Saileko organu eta agintari ezberdinen artean sortzen diren eskurantza auziak erabakitzea. c) Sailaren agintepide diren gaietan Lege Egitasmoak Jaurlaritzari proposatzea, honek onar ditzan. d) Ordenamendu juridikoak araututakoarekin bat etorriz ordezkotzan eman daitezkeen gainerakoak. Bigarren atala.- Lehenengo atalan aurrikusitako epea igaro ondoren, agintepideen ordezkotza indarrik gabe geratuko da. Hirugarren atala.- Agindu hau 1989.eko abuztuaren 7an jarriko da indarrean. Gasteiz, 1989.eko abuztuak 1. Garraio eta Herrilan Sailburua, PEDRO RUIZ DE ALEGRIA ROGEL.Apirilaren 7ko 106/1987 Dekretuz, Ogasun eta Finantza Sailaren Arautegi Organikoa onartu zen, Sailak sortu, birregituratu eta Jaurlaritzaren egitekoak eta ekintza-arloak zehazteari buruzko martxoaren 11ko 27/1987 Dekretuan ezartzen direnetan oinarri hartuz landu zela. Ogasun eta Finantza Saileko organu ezberdinei Dekretu horretan izendatzen zaizkien egitekoak erabiltzeak, organu horiei izendatzen zaizkien ahalmenen banaketa berri bat egitea eskatzen du, gastu eta proiektuen azterketa eta ebaluaketa egin ahal izateko eta, hala behar izan dadinean, gastu eta proiektu horietarako programak kontrolatu ahal izateko, Jaurlaritzaren ekonomia-politikaren arabera. Era berean, Jaurlaritzako Ekonomia-Batzordeko Idazkaritzaren egitekoak jasotzen dira. Horiek horrela, Ogasun eta Finantza Sailburuaren proposamenez, Lehendakaritzak aurre-onarpena eman ondoren eta Jaurlaritzak 1989.eko uztailaren 18an egindako batzarren aztertu eta onartu ondoren, honako hauXEDATU DUT: 1. atala.- Sailaren antolaera orokorra. 1. Indarrean dauden lege-xedapenek ematen dizkioten ahalmenen barruan, honako egiteko hauek dagozkion, Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Orokorreko organu bat da Ogasun eta Finantza Saila: Euskal Autonomi Elkartearen Aurrekontu Nagusiak lantzea, kudeatzea eta horien arta eramatea; Finantzak eta arlo honetako ihardunak burutzen dituzten honako Finantza Erakunde hauokin harremanak izarea: Kreditu, Banketxe, Aseguru, Merkataritza Poltsak eta Balore-Kontratapenetarako gainontzeko Zentruak, Burtsako Agenteak eta Merkatal Artekariak, horien Elkarteak eta bakoitzari dagozkion eremuak finkatzen parte hartzea, zorpetzea eta bermeak eskaintzea; Diruzaintza eta Euskal Sektore Publikoarekin lotura duten arloak, Euskal Autonomi Elkarteko Diruzaintza Nagusiko eskuarteez; Ekonomia Itunea, Estatuarekiko Kupoak eta Lurralde Historikoen Diru-emanketak; transferentziaren gai izan diren ahalmenen eta/edo zerbitzuen Baloraketa; Zergen Administrazioa eta Ekonomia-Administrazio mailako Murtziloak; Ondare eta Kontratapenak; Kontuhartzailetza eta Ikuskapenak; Kontabilitate eta Erantzukizun Kontableak; Sailari atxikitako edo bere pean dauden Erakunde Autonomoen eta Baltzu Publikoen Zuzendaritza; eta Legeek eta Arautegiek eman diezazkiotenak. 2.- Ogasun eta Finantza Sailak, Sailburuaren zuzendaritzapean, aurreko apartaduan aipatzen diren arloekiko duen agintea, honako organu hauen bidez burutuko du: Ogasun Sailordetza. Euskadiko Ekonomia eta Administrazio Auzitegia. Zerga Administrazioko Zuzendaritza. Kupoaren eta Finantza-Ekarpen Zuzendaritza. Finantza Sailordetza. Finantza Zuzendaritza. Ondare eta Kontratazio Zuzendaritza. Bahitutako Ondasun eta Eskubideen Birreskuraketarako Batzorde Eragilea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren Kontratazioetarako Batzorde Nagusia. Arriskuen aseguraketarako Kontratazio-Mahaia. Aurrekontu eta Programazioetarako Sailordetza Aurrekontu Zuzendaritza. Kontuhartze Zuzendaritza. Programazio Zuzendaritza. Zerbitzu Zuzendaritza. 3.- Ogasun eta Finantza Sailbururua buru deneko eta Sailaren politika lantzen hari lagunduko dion Zuzendaritza Kontseilu bat dago, honako hauek direla bertako kide, Irau da, Ogasun eta Finantza Saileko Sailburuorde guztiak eta bertako Zerbitzu Zuzendari a. 2. atala.- Ogasun eta Finantza Sailburua. 1.- Honako xedapen hauek ematen dizkioten egitekoak beteko ditu Ogasun eta Finantza Sailburuak: Jaurlaritzari buruzko ekainaren 30eko 7/1981 Legeak; Euskal Autonomi Elkartearen Hazienda Nagusia Eratzen duten Printzipioei buruz indarrean dauden lege-xedapenen bateratutako testua onartzen deneko maiatzaren 17ko 1/1988 Legegintza-Dekretuak; Euskal Autonomi Elkarteko Aurrekontu-Errejimenari buruzko abenduaren 20ko 81/1983 Legeak eta aurreko ataleko 1. apartaduan finkatzen den eremuan indarrean dauden legeek ematen dizikioten ahalmenak. 2.- Honako hauek ere badagozkio Ogasun eta Finantza Sailburuari: Elkarte Autonomoen eta Estatuaren Haziendaren finantza-ihardunen arteko koordinakuntza egoki bat lortzeko sor daitezen organuetan parte hartzea eta Euskal Autonomi Elkartearen ordezkotza egitea hala behar izan dadinean. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioen koordinakuntza, Administrazio Publikoen aurrean aztertu beharreko finantza-aldeei dagozkienetan eta bai Ekonomia-Ituneak dakartzan diru-baliabideak banatzeko sistemako guztiekiko aldeei dagozkienetan ere; eta, hori, Ekonomia eta Plangintza Sailari eskualde-plangintzan dagozkion koordinakuntza ahalmenen, Finantza Publikoetako Euskal Kontseiluari dagozkion egitekoen eta koordinaketarako beste organu batzuri emandako betebeharren kaltetan gabe. Aurrekontuak lantzeko beharrezkoak diren helburuak Ekonomia-Batzordeari proposatzea, aztertu eta Jaurlaritzara bidali ditzan. Saileko organu eta ihardun guztien programaketa, sustapen lanak, zuzendaritza, koordinakuntza eta arta eramatea. Euskal Autonomi Elkarteko Hazienda Nagusiari kalteak eginez, agintariek eta funtzionariek izan ditzaketen erantzukizunak neurtu ahal izateko administrazio-bideei ekiteko akordioa hartzea; eta bai espedienteari Ebazpena emateko Instrukzio-Epailea izendatzea ere, agintaritza-kargurik gabeko pertsonak izan daitezenean; eta gai horiek Jaurlaritzari proposatzea pertsona horiek egoera hori izan dezatenean eta, bai lehenengoan eta bai bigarrenean ere, espedienteari gainontzeko legebideak eginaraztea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Nagusiko eta Instituzionaleko Organuen eta Izaikien aurrekontu-egitura onartzea. Indarrean dauden arauek Sailari izendatu, Sail horretako beste organu bati edo horren peko beste izaiki bati eman ez zaizkion egitekoak; Dekretu honetako 1. ataleko l. apartaduan aipatzen diren arloekin lotura duten ahalmenak eta Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Publikoko beste organu batzuri eman ez zaizkienak. 3. atala. - Ogasun Sailordetza. 1.- Ogasun Sailordetzak, Ogasun eta Finantza Sailburuaren zuzendaritzapean, Dekretu honetako 14. atalean zehazten diren egitekoez aparte, honako egiteko hauek beteko ditu: Euskal Autonomi Elkartearen, Estatuko Administrazioaren eta beste Lurralde Izaiki batzuren arteko transferentzien gai izan daitezkeen konpetentzia eta/ edo zerbitzuak definitzea, horri buruzko erabakiak ematea eta horien baloraketari buruzko proposamenak egitea. Ekonomia-Itunearen kudeaketak sor ditzakeen baliabideei buruzko banaketa-sistemari dagozkionetan, Legeek Euskal Autonomi Elkarteari ematen dizkioten ahalmen guztiak, Eusko Jaurlaritzari edo beste organuren bati izendatuta daudenean izan ezik. Legeek, Ekonomia-Ituneak ekar ditzakeen finantza-aldeei dagozkienetan, Euskal Autonomi Elkarteari ematen dizkioten ahalmenak, Eusko Jaurlaritzari edo beste organuren bati izendatuta daudenean izan ezik. Legeek diotenaren arabera, zerga mailan, Euskal Autonomi Elkarteari dagozkion eta Lurralde Historikoen arteko koordinakuntza, zerga-armonizaketa eta lankidetzari buruzko ahalmenak. Euskal Autonomi Elkartearen Administrazioko edo Erakunde Autonomoetako Organuek burututako zerga-ekintza guztiak ofizioz birraztertzeari buruzko espedienteei ebazpena ematea. Ekonomia-Itunearen ondorioz, Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioarenak diren zerga mailako ahalmenak, Jaurlaritzari izendatuak egon daitezenean izan ezik. Euskal Autonomi Elkarteko Hazienda Nagusiarenak diren zergak eta jabetza publikopeko eta pribatupeko eta finantzabidezkoak ez diren dirubideak arautzeari buruzko Lege-aurreproiektuak lantzea. 2.- Honako organu hauek daude artez eta hierarkikoki Ogasun Sailordetzaren pean: Kupoaren eta Finantza-Ekarpen Zuzendaritza. Zerga-Administrazioko Zuzendaritza. 3.- Honako hau ere Ogasun eta Finantza Sailari atxikita egongo da Ogasun-Sailordetzaren bidez: Euskadiko Ekonomia eta Administrazio Auzitegia, bereziki bere jurisdikziopekoak diren gaiei buruzko murtziloei ebazpena emateko duen iaretasun funtzionalaren kaltetan gabe. Bere Erabakiak Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian sartze ondorioetarako, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria arautzen duen azaroaren 23ko 296/1988 Dekretuko 7.3.b) atalean aipatzen diren organuen artean sartuta dagoela ulertuko da Euskadiko Ekonomia eta Administrazio Auzitegia. 4. atala.- Kupoaren eta Finantza-Ekarpenen Zuzendaritza. Kupoaren eta Finantza-Ekarpenen Zuzendaritzak, Dekretu honetako 15. atalean aipatzen diren ahalmenez aparte, honako egiteko hauek izango ditu: Euskal Autonomi Elkartearen, Estatuaren Administrazioaren eta beste Lurralde Izaikien arteko tranferentzien gai izan diren konpetentzia eta/edo zerbitzuen baloraketari buruzko txostenak egitea eta bai haiek onartzea dagokien Elkarte horietako organuen laguntzarako egitekoak ere. Ekonomia Itunearen ondorioz, Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioak Estatuko Administrazioarekin izan ditzan eskubide eta betebeharrak kudeatzea eta tramitatzea. Elkarren arteko harremanak direla eta, Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioak Foru Diputazioekiko izan ditzan eskubide eta betebeharrak kudeatzea eta tramitatzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioak, indarrean dauden arauen ondorioz eta horiek betez, Estatuaren Administrazioarekin, Euskal Autonomi Elkarteko beste Administrazio batzurekin eta beste Administrazio Publiko batzurekin izan ditzan ekonomia mailako edukindun eskubide eta eginbeharrak tramitatzea, zerga edo finantza mailakoak direnak izan ezik. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioko instituzioetatik datozen eskubide ekonomikoei buruzko analisiak eta txostenak gertatzea. Eonomia-Itunearen kudeaketatik eta, bereziki, Euskal Autonomi Elkarteko Hazienda Nagusira Foru Diputazioek ematen dituztenetatik datozen diru-baliabideen banaketa-sistemari buruzko txostenak egitea eta hori zaintzea, horretan agintea duten organuen arteko akordioek eta indarrean dauden legeek ezartzen dutena behar bezala bete ahal izateko. Ekonomia Itunetik datozen eskuarteak Euskal Autonomi Elkarteko Instituzioen artean banatze-sistemari buruzko ikerketak eta analisiak egitea, arauak sortzeari eta horretarako aurrikusita dauden organuen barruan etengabe horiek interpretatzeari dagozkienetan. Ekonomia Itunean jasotzen diren zerga-arauek finantza arloan duten eraginari buruzko analisi eta ikerketak egitea. Horretan parte hartzen duten Erakundeekin batera, Kupoaren osakaien kalkulo eta baloraketari, horretarako metodologia eta urtean-urtekoa finkatzeari, beharrezko diren arauak egiteko metodologia eta artikulaketari eta horretarako aurrikusita dauden organuen barruan hartu behar diren akordioei buruzko analisiak eta ikerketak egitea. Euskal Autonomi Elkartean bildutako zerga-baliabideei buruzko analisi, ikerketa eta, hala behar izan dadinean, txostenak egitea, Elkartearen finantza-sistema zaindu ahal izateko beste Administrazio Publiko batzurekin gonparatuz. Beste finantza-sistema batzuri buruzko gonparaketa-analisi eta ikerketak egitea. Euskal Autonomi Elkarteak, Elkartez kanpoko edozein lekutatik lor ditzakeen finantzabideei emaitzetatik ondoriorik oparoenak lortzeko, ikerketak, analisiak eta txostenak egitea, Ekonomia eta Plangintza Sailaren ahalmenen eta beste organu batzuk, beren ahalmenak erabiltzerakoan, eman ditzaketen xedapenen kaltetan gabe. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio ezberdinen (Udalen finantza-eremua barne, eta, oro har, Erakundeen finantza-sisteman eraginz izan dezan Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioetako beste edozein ekonomia eremu barne) ahalmen mailen kalulo eta baloraketari buruzko analisiak eta ikerketak egitea. 5. atala.- Zerga Administrazioko Zuzendaritza. Honako egiteko hauek beteko ditu Zerga Administrazioko Zuzendaritzak, Dekretu honetako 15. atalean aipatzen diren egitekoez aparte: Euskal Autonomi Elkarteko edo bere Erakunde Autonomoetako organuek emandako zerga-ekintza guztiak ofizioz birraztertzeari buruzko espedienteei legebideak eginaraztea. Euskal Autonomi Elkarteari, ordaintzaile edo ordezko gisa, dagozkion zerga-eginbehar guztiak betetzea, Administrazioko organu guztiekin elkarlana eginez eta, Sailak, oro har edo kasu zehatz bakoitzerako ezar dezanaren arabera. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Instituzionaleko Erakunde Autonomoei, Zuzenbide Pribatupeko Erakunde Publikoei, Baltzu Publikoei eta gainonrzeko Izaikiei, ordaintzaile edo ordezko direnez, zerga-betebeharretan aholkuak ematea eta arta eramatea. Ordaintzaile edo ordezko gisa eta zerga-harremanak direla eta, Administrazioak parte har dezanean, Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren ordezkutza egitea beste edozein eratako Baltzu Publikoren aurrean. Legeek, Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Nagusiari edo Instituzionalari, zergen administrazioarloan eman diezazkioten ahalmen guztiak, tasen eta ordainketa berezien kudeaketarako administrazioekintzak izan ezik eta, horiek ezartzea, Ogasun eta Finantza Sailaren agintepekoa izan ez dadinean, zerga-bilketa eta ekonomia eta administrazio mailako jazarpenak ez direla sartzen. Erakunde Autonomoek, beren ekonomia-eskubideen administrazio, kudeaketa eta emankortasunarekiko dituzten ahalmenen kaltetan gabe ulertuko da apartadu honetan ezartzen dena eta indarrean dauden xedapenek ezartzen dutenaren arabera. 6. atala.- Aurrekontu eta Programazio Sailordetza. 1.- Aurrekontu eta Programazio Sailordetzak, Ogasun eta Finantza Sailburuaren goi mailako zuzendaritzapean, honako egiteko hauek beteko ditu Dekretu honetako 14. atalean zehazten diren egitekoez aparte: Urteko Aurrekontuak gertatzeko jarraitu beharko zaizkieneko ohar orokorren funtsezko eremua definitzea. Euskal Autonomi Elkartearen Aurrekontu Nagusien eta horiei buruzko Legearen aurreproiektuak gertatzea. Euskal Autonomi Elkarteari ahalmen eta/edo zerbitzu berriak emateak edo, honek uzteak, ekar ditzakeen aurrekontu-kredituak sartze edo baja emate proiektuak lantzea. Euskal Autonomi Elkartearen Aurrekontu Nagusiak gauzatzea eta aurrekontuei buruzko xedapenak bete daitezen zaintzea eta sustatzea. Aurrekontuarentzako diru-zama bat izatea dakarten lege-proiektu guztiei erantsi behar zaien finantzaeraskina gertatzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Nagusian eta Instituzionalean zerbitzuak egin behar dituztenen auditoria-izenpeak homologatzea eta kontratatzea eta bai, zerbitzu horiek egiterakoan, horiek bete beharreko oinarrizko arauak onartzea ere. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Nagusiaren eta Instituzionalaren Kontaduritza Publikoaren planak onartzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Nagusiaren eta Instituzionalaren aurrekontu-programa ezartzea diru-ekitaldi bakoitzerako eta ekonomia-plana bete ahal izateko; aurrekontu-programa gidatzea, artikulatzea eta osatzea, horretarako, gainontzeko Sailekin, Instituzio eta Izaiki Publikoekin behar den koordinakuntzari eutsiko zaiola. Diru-ekitaldi bakoitzeko programa eta aurrekontuetan, Euskal Autonomi Elkarte osoarentzako interesgarri izan daitekeen gastu publiko arloari buruzko iniziatiben zehazketa-lanak koordinaczea, ekonomiaplangintzan ezarritakoen arabera eta horiei atxikiz eta, ildo honetan, aurrekontu-ekintzabideei buruzko proposamenak egitea. Sailaren ekintzak koordinatzea, ekonomiari eta gastu publikoari dagozkienetan. 2.- Honako organu hauek; artez eta hierarkikoki Aurrekontu eta Programaziu Sailordetzaren pean egongo dira: Aurrekontu Zuzendaritza. Kontuhartze Zuzendaritza. Programazio Zuzendaritza. 7. atala.- Aurrekontu Zuzendaritza. . Aurrekontu Zuzendaritzak, honako egiteko hauek beteko ditu Dekretu honetako 15. atalean ezartzen zaizkion egitekoez aparte: Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Nagusiko eta Instituzionaleko organu eta Izaikiei buruzko aurrekontu-egitura lantzea eta dagokion organuari onar dezan proposatzea. Aurrekontu-beharren definizioa egin ahal izateko beharrezko diren ikerketak eta txostenak lantzea eta urteko Aurrekontuetako eskuarte-izendapenei buruzko proposamenak egitea. Jaurlaritzako Sailek beren gastuen egoerari buruzko aurreproiektuak eta horietako Izaiki Instituzionalek beren diru-sarrrerak eta gastuak erasota uzteko teknika mailako aholkuak, formatoak eta inprimakinak lantzea. Euskal Autonomi Elkarteko Aurrekontu Nagusiak eta aurrekontuei buruzko xedapenak bete daitezen zaintzea eta sustatzea. Kredituetako urte askotarako gastu, transferentzia, inkorporazio, birbanaketa, habilitazio eta reposizioei buruz legeek Euskal Autonomi Elkarteari eman diezazkioten egitekoak edo aurrekontuen aldaketei buruz izan ditzan ahalmenak, Jaurlaritzari, Ekonomia-Batzordeari edo beste organu batzuri eman zaizkienak izan ezik. Jaurlaritzak, aurrekontu-arloan, Legebiltzarrarekin izan ditzan harremanetarako laguntza teknikoa ematea. Aurrekontu-arloari buruzko prozedura guztiak tramitatzea, horiei ebazpena ematea ez dagokionean, baina ahalmena Sailarena izan dadinean. Euskal Autonomi Elkartearen Aurrekontu Errejimenari buruzko abenduaren 20ko 31/1983 Legean, Euskal Autonomi Elkartearen Aurrekontu Nagusiak landu, kudeatu eta zaintzeko izendatu dakizkion beste edozein egiteko. 8. atala.- Eskuhartze Zuzendaritza. 1.- Dekretu honetako 15. atalean zehazten diren egitekoez aparte, honako egiteko hauek izango ditu Eskuhartze Zuzendaritzak: Eskuhartze-egitekoei dagozkienetan Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioari dagozkion egiteko guztiak betetzea; eta, Euskal Autonomi Elkarteko Hazienda Nagusia Eratzen duten Printzipioei buruzko eta indarrean dauden lege-xedapenen bateratutako testua onartzen deneko maiatzaren 17ko 1/1.988 Legegintza-Dekretuko 60. atalean ezartzen denaren arabera, ekuhartze-arta maila duten beste edozein egitea; eta bai Aurrekontu Nagusiak betetze-arta ere. Autonomia osoa izango du egiteko hauek betetzeko. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio edo Merkantil mailako Erakunde Autonomoetan, Eskuhartzeak egitea, Auditoria eta Kontabilitatea eramatea, Erakunde Autonomoetan parte hartzea arautzen duen martxoaren 5eko 80/1984 Dekretuan ezartzen denaren arabera. Euskal Autonorni Elkarteko Administrazioaren kontabilitatea antolatzea, ikuskatzea eta sustatzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioa osatzen duten Izaiki ezberdinen kontabilitate publikoaren planak lantzea eta horiek egokitzea. Araugintza ahalmenaren erabilkera sustatzea, kontuen egitura, justifikazioa, tramitapena eta kontuemanketa zehazteari eta Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Nagusiko eta Instituzionaleko kontabilitateari buruzko gainontzeko agiriei dagozkienetan, egoki izan daitezen zirkular eta argibideak eman ahal izango dituela. Aurrekontuak erabiltze operazioen eta aurrekotuetan azaltzen ez diren gainontzeko operazioen eta Diruzaintzari dagozkionen erasoketa kontablea egitea, operazio horiek, Euskal Autonomi Elkarteko eta Erakunde Autonomoetako Administrazioarekikoak izan behar dutela eta jasotako ohar horiek eman dezaten informazioa lantzearekikoak ere bai. Euskal Autonomi Elkarteko eta Erakunde Autonomoetako Administrazioaren ondare-kontabilitatea. Euskal Autonomi Elkarteko eta Erakunde Autonomoetako Administrazioaren kontabilitate analitikoa egitea zerbitzu publikoen kudeaketaren erantzukizuna duten organuekin batera, horiek ezarri ahal izateko. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Instituzionala osatzen duten Izaikien kontabilitateak eman dezan informazioaren zentralizaketa. Aurrekontu Nagusien likidazioa eta Euskal Autonomi Elkarteko Kontu Nagusiak eta Legebiltzarrera edo Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Publikoarenak ez diren beste organu batzutara bidali behar diren agiriak, kontuak eta txosten kontableak lantzea. Euskal Sektore Publikoko Kontu Ekonomikoak lantzea Kontu Nazionalen beharren arabera. Oro har, Elkarteko kontabilitatearen zuzendaritza eta kudeaketa zentrua izateak ekar ditzanak eta bai kontabilitatearekin lotura duten guztiak ere, Sailordetzari izendatuta daudenak izan ezik. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Nagusia eta Instituzionala osatzen duten Izaikien eta horietan partaide izan daitezen enpresen ihardunarekin lotura izan eta Jaurlaritzaren eta Batzorde Ekonomikoaren esku utzi behar diren txostenak lantzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioan zerbitzuak egiten dituzten auditoria-izendileek bete beharreko arauak eta instrukzioak lantzea eta horiek burututako lanen kalitatea berrikustea eta gainbegiratzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioa kreditatzaile izan dadin likidapenen kudeaketa-organuei instrukzioak ematea, egindako likidazioen, berri emandakoen, kobratutakoen eta borondatezko denboraldiko erako eta kobratzeke dauden likidazioen zerrenda hilero Interbentziora bidali ahal izateko. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioa kreditzaile deneko likidazioen zorpekoen egiaztagiriak egitea, borondatezko aldian bilketa egiteko baimena duten organuek Interbentziora bidalitako espedienteak ikusi ondoren eta, epealdi horren barruan, ez dutela egin ordainketa organu horiek, egiaztatu ondoren. Kontu Publikoen Euskal Epaimahaiarekin eta Estatuaren Kontu-Epaimahaiarekin koordinatutako lana egitea eta, hala behar izan dadinean, elkar laguntzea. Beste Administrazio Publiko batzuetako interbentzio-organuekiko eta barne-artarakoekiko organuekin lana koordinatzea. 2.- Eskuhartze Zuzendaritzaren pean dago Osakidetzako Interbentzioa funtzionalki. 9. atala.- Programazio Zuzendaritza. Dekretu honetako 15. atalean zehazten diren egitekoez aparte, honako egiteko hauek izango ditu Programazio Zuzendaritzak: Gastu publikoaren programen jarraipena; horien ihardueraren aurrekontu-ebaluaketa egin ahal izateko, ikerketak, txostenak eta diktamenak gertatzea; Sektore Publiko osoarentzako urterako ezarritako programazioa norabideratzeko ekintzak eta iniziatibak, hala behar izan dadinean, proposatuko direla. Eta, guztia, plangintza ekonomikoan ezartzen denaren eta plangintza hori zaintzeko agintea duten organuekin batera. Gastu-programak eta inbertsio-proiektuen aukeraketaren arduradun diren organuei teknika eta aholkularitza mailako laguntza ematea, horretarako, Plan Ekonomikoan ezarritakoa eta Euskal Autonomi Elkarte osoaren finantza eta aurrekontu-eskuarteak hartuko direla kontutan. Euskal Sektore Publikoa osatzen duten Izaiki eta elkarteek, Euskal Autonomi Elkarteko Aurrekontu Nagusien pentzutan, aurkeztu ditzaten proposamenen ikerketa egitea, Jaurlaritzak definitutako plangintza eta programaketa barruan behar horiek duten eragina eta indarra aztertuko direla eta aurrekontuetan sartzen diren ekintzabideei buruzko proposamena egingo dela ildo honetan. Euskal Sektore Publikoari buruzko eta Administrazio ezberdinek dituzten gastu publikoari buruzko ikerketak eta txostenak gertatzea. Azaroaren 10eko 352/1987 Dekretuz ezarritako Ekonomia-Plangintzarako Talde Funtzionaletako kide izatea, etengabeko kide gisa. Sailburuari kontseiluak ematea oro har, ekonomia arloari dagozkionetan. 10. atala.- Finantza Sailordetza. 1.- Finantza Sailordetzak, Ogasun eta Finantza Sailburuaren goi mailako zuzendaritzapean, honako egiteko hauek burutuko ditu Dekretu honetako 14. atalean aipatzen diren egitekoez aparte: Euskal Autonomi Elkarteko Aurrezki-Kutxei atxikitze-errejimenari buruzko martxoaren 16ko 45/1981 Dekretuko 3.1.a) atalean ezartzen dena egokituz, Batzar Nagusiak, Aurrezki-Kutxetako Estatutuetan eta Arautegietan aldaketak sartzea erabaki dezanean, aldaketa horiei onarpena ematea. Aurrezki-Kutxek, kredituak, abalak edo bermak emateko, ondasunak edo baloreak erosteko edo halako edo holako arrisku kontratatzeko baimenak ematea, indarrean dauden legeek ezarritako kasuetan eta aipatutako 45/1981 Dekretuko 3.1.d) atalean ezartzen denari egokituz. Batzar Nagusiak onarpena eman eta Aurrezki-Kutxek izan dituzten emaitzen banaketak egiteko baimena ematea eta, bereziki, honako honetarako: Ongintza-gizarte mailako, bereak diren eta aurrez ezarritako lankidetzazko obrei eusteko urteko aurrekontu-zuzkidurei eta bai ongintza-gizarte mailako obra berriak egiteko eskuarteetarako baimena ematea alegia. Horretarako, Finantza Sailordetzak, horien helburuei, inbertsioen zenbatekoei eta horiei eusteko urteko aurrekontu-gastuei buruzko informazioa izan behar du, aipatutako 45/1981 Dekretuko 5.a. atalean ezartzen denari egokituz. Soberakinen metaketarako baimena ematea ezarritako gehienezko goren mailako heinean, urteko ekitaldi bakoitzeko soberakinek, aurrikusita dauden ongintza-gizarte mailako obra guztiak egiteko biderik eman ez dezatenean, aipatutako 45/1981 Dekretuko 5.b) atalean ezartzen denari egokituz. Indarrean dauden legeetan aurrikusitako kasuetan, norbanako mailako inbertsioak egiteko baimena ematea, aipatutako 45/1981 Dekretuko 6.1 atalean ezartzen denari egokituz. Kapitalaren partaidetzak hartzeko baimena ematea, Dekretu honen pean dauden Aurrezki-Kutxetako partaidetzen guztirakoak, partaidetzaren gai izango den kapital sozialaren %50a gainditu dezanean, aipatutako 45/1981 Dekretuko 6.2 atalean ezartzen denari egokituz. Dagokien Aurrezki-Kutxako kredituak, abalak edo bermeak erosteko, edo haien jabetzapekoak diren ondasunak edo baloreak edo Erakunde horiek jaulkitakoak saltzeko, ondoren aipatzen direnei espreski baimena ematea: Aurrezki-Kutxetako Administrazio Kontseiluetako Bokalei, hauen ezkontideei, aurrekoei edo ondorengoei eta, pertsona horiek, gehiengoz, banaka edo bateratuta, kapitalean partaidetza izan edo Lehendakari, Kontseilari, Administrari, Kudeatzaile, Zuzendari Nagusi edo baliokideko karguak horietan izan ditzateneko Elkarteei, baimen hori eska dadin kasuetan eta Euskal Autonomi Elkarteko Haurrezki-Kutxen antolaketari buruzko otsailaren llko 38/1986 Dekretuko 11.2 atalean ezartzen denari egokituz. Aurrezki-Kutxetako Kontrol-Batzordea osatzen dutenei, ordezkari gehigarri bat izendatzea; ordezkari hori, hitz egiteko eskubidez baina botorik gabe Batzorde horren batzarretara joango dela, aipatutako 38/1986 Dekretuko 15.2 atalean ezartzen denari egokituz. Finantza arauak ezar ditzaten Kreditu-Kooperatiben Estatutuetako aginduei dagozkienetan, betebehar-indarra duen txostena ematea, Euskal Autonomi Elkarteko Kreditu-Kooperatiben atxikimendu-errejimenari buruzko abenduaren 6ko 239/1982 Dekretuko 2.a) atalean ezartzen denari egokituz. Bidezko diren tramiteak egin ondoren eta Kreditu-Kooperatibek hala eskatuta, aipatutako Kooperatiba horiek, gutxienezko kapitalak, indarrean dauden arauei egokitzeko ezarrita dagoen epea luzatzeko baimena ematea, aipatutako 239/1982 Dekretuko 2.b) atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Kooperatiben partaidetza, lehenengo bost urtetan zehar, justifika dezaketen gorabeherak ezagutzea Espainiako Banketxearen bidez eta aipatutako 239/1982 Dekretuko 2.c, ataleko lehenengo zatian ezartzen denari egokituz. Batzar Nagusiak onartu eta Kreditu-Kooperatiben Estatutuetan eman daitekeen edozein erarako aldaketari onarpena ematea, aipatutako 239/1982 Dekretuko 3.1.a, atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Kooperatibetako Errektore eta Zuzendariei, diru edo izenpe mailako eta indarrean dauden arauetan ezarritako guztirako muga gainditu dezaten kreditu-operazioetarako baimena ematea, aipatutako 239/1982 Dekretuko 3.1.d, atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Kooperatiben egoitza soziala aldatzeko baimena ematea eta Espainiako Banketxeari horren berri ematea, aipatutako 239/1982 Dekretuko 4.b, atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Kooperatiba batek, pertsona natural edo juridiko batekin edo baltzu-talde batekin, izan ditzakeen arriskuek, eskuarte guztiekiko %5a gainditu dezaten, baimena ematea, Espainiako Banketxeari, Kreditu-Kooperatiben kreditu eta kudeaketa ihardunei dagozkienetan, dagozkion informazio eta ikuskaritza ahalmenen kaltetan gabe eta aipatutako 239/ 1982 Dekretuko 6.1, atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Kooperatieben errenta aldakorreko balore-karterak, nahitaezko inbertsioen koefizienteetan konputatutakoez eta eraikinetan eta altzarietan egindako ibilgetuez aparte, kapital eta erreserba zifrak gainditu ditzan baimena ematea, Espainiako Banketxeari, Kreditu-Kooperatiben kreditu eta kudeaketa ihardunei dagozkienetan, dagozkion informazio eta ikuskaritza ahalmenen kaltetan gabe eta aipatutako 239/1982 Dekretuko 6.2, atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Kooperatibek dituzten eskuarte propioez gaineko ibilgetutako soberakinetarako baimena ematea, kredituak ordaintzeko ondasunak izemdatzearen ondorio izan dadinean soberakin hori eta bai horiek saltzeko epea finkatu ere, Espainiako Banketxeari, Kreditu-Kooperatiben kreditu eta kudeaketa ihardunei dagozkienetan, dagozkion informazio eta ikuskaritza ahalmenen kaltetan gabe eta aipatutako 239/ 1982 Dekretuko 6.3; atalean ezartzen denari egokituz. Kalifikatu gabeko Kreditu-Kooperatibei, Espainiako Banketxearen aldezko txostena jaso ondoren, Konpentsazio Kamera Ofizial eta Pribatuetan artez sar daitezen, baimena ematea, indarrean dauden arauek ezartzen dutena bete dezatenaren baldintzapean, Espainiako Banketxeari, Kreditu-Kooperatiben kreditu eta kudeaketa ihardunei dagozkienetan, dagozkion informazio eta ikuskaritza ahalmenen kaltetan gabe eta aipatutako 239/1982 Dekretuko 6.4, atalean ezartzen denari egokituz. Aurrezki-Kutxek edo Kreditu-Kooperatibek egindako legehausteak direla eta, ezarri beharreko zigorrak ezarrzea edo, hala behar izan dadinean, dagokion organuari hori egin dezala proposatzea, indarrean dauden legeek ezartzen dutenaren arabera. Elkarrenganako Bermedun Sozietateen gain agintea duen Administrazioaren ordezkotza eginez, Sozietate horien likidazio-operazioak egiteko osatuko den Likidazio-Batzordeko kide izango den pertsona izendatzea, Euskal Autonomi Elkarteko Elkarrenganako Bermedun Sozietateen atxikimendu-errejimenari buruzko urriaren 26ko 199/1982 Dekretuko 2.2 atalean ezartzen denari egokituz. Euskal Autonomi Elkarteko Altxorren Kontu Nagusia, banku, finantza edo kreditu erakunde batetik bestera pasatzeko baimena ematea, Euskal Autonorni Elkarteko Diruzaintza Nagusiaren antolaketari buruzko apirilaren 19ko 99/1982 Dekretuko 12.3. atalean ezartzen denari egokituz. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren ordainketen eraketa nagusiari dagozkion egitekoak gainbegiratzea, aipatutako 99/1982 Dekretuko 27.1 atalean ezartzen denari egokituz. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren eta bere Erakunde Autonomoen kreditu eta eskubideak kobratzeko sartutako premiamenduzko prozeduretan sustatutako bitartekotzei ebazpena ematea administrazio-bidean, diru-bilketa errekurtsoen errejimen organikoari buruzko urtarrilaren 24eko 13/1983 Dekretuko 4.1 atalean esaten denari egokituz. Bitartekotza-murtziloei ebazpena ematea, Ogasun eta Finantza Saileko Ondare eta Kontratazio Zuzendaritzak, arauek ezartzen dutenaren arabera, eman behar duen txostena aztertu ondoren eta aipatutako 13/1983 Dekretuko 4.2. atalean ezartzen denari egokituz. Jaurlaritzak abalatzea erabaki dezaneko operazioak formalizatzea, Ogasun eta Finantza Sailari formalizaketa hori izendatuta egon dadin kasuetan. Euskal Autonomi Elkartearen ondasun higikaitzak eta jabetza publiko edo pribatupeko beste ondasun eta eskubide batzuk adskribatzea, desaskribatzea eta zertarakoz aldatzea, Euskal Autonomi Elkarteko Ondareari buruzko Legean ezartzen denaren arabera. - Ondare eta Kontratazio Zuzendariak, mugaketa eta mugarriketa gaiari buruz har ditzan Erabakien aurka sar daitezen Gorajotze-Errekurtsoei ebazpena ematea. 2.- Honako organu hauek egongo dira, artez eta hierarkikoki, Finantza Sailordetzaren pean: Finantza Zuzendaritza. Ondare eta Kontratazio Zuzendaritza. 11. atala. - Finantza Zuzendaritza. Honako egiteko hauek izango ditu Finantza Zuzendaritzak, Dekretu honetako 15. atalean aipatzen direnez aparte: Aurrezki-Kutxetako Zuzendari Nagusien edo baliokidekoen eta Zuzendaritza-organuetako kide guztien izendapen, kargu-uzte eta birraukeraketei buruz, Aurrezki-Kutxek bidali behar dituzten argibideak jasotzea, ezagutzeko eta erasota uzteko. Goi Mailako Karguen Errjistroa eramatea, egoki izan daitezkeen komunikazioak sartuko dituela bertan indarrean dauden arauek ezartzen dutenaren arabera eta FinantzaZuzendaritzak Espainiako Banketxeari horren berri eman diezaionaren kaltetan gabe, aipatutako 45/1981 Dekretuko 3.2. atalean ezartzen denari egokituz. Euskal Autonomi Elkartearen eremu barruan, bulego berriak zabaltzeari buruz indarrean dauden arauek ezartzen dutena Aurrezki-Kutxek betetzen duten ala ez ziurtatzea, aipatutako 45/1981 Dekretuko 4.a, atalean ezartzen denari egokituz. Aurrezki Kutxek, bakarrik edo beste lankide-erakunde batzurekin elkartuz, ongintza-gizarte mailako obren kudeaketa eta administrazioa eramateko sor ditzaketen Aurrezki Kutxen Iraskunde edo Patronatoen Estatutuei, onarpena ematea, aipatutako 45/1981 Dekretuko 5.c, atalean ezartzen denari egokituz. Legez ezarrita dauden Euskal Autonomi Elkarteko Toki-Gorporazioei, kredituak eta arriskuak emateko, baimena ematea, aipatutako 45/1981 Dekretuko 6.4. atalean ezartzen denari egokituz. Balore-kartera saneatzeari buruzko arauak betetzen diren ala ez zaintzea, aipatutako 45/1981 Dekretuko 6.5. atalean ezartzen denari egokituz. Arrisku-estaldurari eta fondo zuzkidurari buruzko arauak betetzen diren ala ez zaintzea, aipatutako 45/ 1981 Dekretuko 6.6. atalean ezartzen denari egokituz. Aurrezki-Kutxek egin behar dituzten publizitateproiektu eta aurrekontuetarako baimena ematea, aipatutako 45/1981 Dekretuko 6.7. atalean ezartzen denari egokituz. Aurrezki-Kutxek eman behar dituzten honako informazio hauek jasotzea: Emaitzen Balantzea eta Kontua eta bai osatzebidezko Eraskinak ere, hilabetetik hilabetera; %50a baino gehiagoko partaidetza izan dezateneko sozietateen finantza-egoera urtean behin eta formalki haiei buruzko informazioa eska dadineko kasuetan; Aurrezki-Kutxen Kontrol-Batzordeak burututako ekintzei buruzko urteroko informazioa eta Batzordeak bidaltzea erabaki dezaneko arazo edo egoera zehatzei buruzko txostenak eta, hori, Espainiako Banketxeari bidezko den berriak eman dakizkionaren kaltetan gabe; eta aipatutako 45/1981 Dekretuak Ogasun eta Finantza Sailari ematen dizkion ahalmenak betetzeko beharrezkoak izan daitezkeen dato guztiak, Dekretu bereko 9. atalak ezartzen duenari egokituz. Aurrezki-Kutxek han inskribatu behar duteneko Euskal Autonomi Elkartekjo Aurrezki-Kutxen Eerejistroa eramatea, aipatutako 45/1981 Dekretuko 8. atalean ezartzen denari egokituz. Zientzi, kultura edo ongintza mailako Instituzioek, Euskal Autonomi Elkarte mailan, interes sozialekotzat jotzeko behar hainbateko ospea duten neurtzea, Aurrezki-Kutxen Iraskuntza-Erakundeek, Instituzio horiei ordezkotza portzentaia bat eman ahal izateko, aipatutako 38/1986 Dekretuko 2.2. atalak ezartzen duenari egokituz. Toki Gorporazioen ordezkarien taldeak, langilegoaren ordezkari diren Kontseilari Nagusien %50a baino hein txikiagoan, langileen salbuespenezko izendapena justifika dezan kausarik ematen den ala ez neurtzea, aipatutako 38/1986 Dekretuko 3.3. atalak ezartzen duenari egokituz. Aurrezki-Kutxek, Bokalen izendapen eta birrauketari buruz bidali behar duten komunikazioa jasotzea, ezagutzeko eta erasota uzteko xedez, aipatutako 38/ 1986 Dekretuko 12.3. atalak ezartzen duenari egokituz. Kontrol-Batzordeak bidali behar duen sehilabetekako txostena jasotzea, aipatutako 38/1986 Dekretuko 17.1. atalak ezartzen duenari egokituz. Jaulkitzaileak Zuzendaritza honetan aurkeztu behar duen konputagarritasunarekiko deklarazioaren eskabideak eskuratzea, egoki izan daitezen agiriekin batera eta, beti, jaulkipen-akordioa eta finantza-egoerak kredita ditzan egiaztagiria jaso beharko dela beroietan, errenta finkoko tituluek Euskal Autonomi Elkartean beren egoitza duten Aurrezki-Kutxen fondo publikoen koefizientean duten konputagarritasunarekiko deklarazioa-errejimenari buruzko ekainaren 21 eko 131/1982 Dekretuko 6. atalean ezartzen denari egokituz.Ofizioz edo konputablitatearekiko deklarazio-prozeduran parte har dezan edozein organuk hala eska dezanean, jaulkipenaren helburuak eta baldintzak hobeto ezagutzeko beharrezko izan daitezen argibide eta agiriak eskatzea, enpresa edo erakunde jaulkitzaileak bidezko diren agiriak aurkeztu ditzanaren kaltetan gabe eta 131/1982 Dekretuko 8. atalean ezartzen denari egokituz. Konputagarritasunarekiko deklarazioaren eskabideari buruzko txostena lantzea, aipatutako 131/1982 Dekretuko 9.2. atalean ezartzen denari egokituz. Konputagarritasun-deklarazioari buruzko gaiari legebideak eginaraztea, dagokion organuak, Ekonomia-Batzordearen eritzipean jarri dezan eta honek ebazpen-proposamena onar dezan, aipatutako 131/ 1982 Dekretuko 9.3. atalean ezartzen denari egokituz. Konputagarritasunari buruz Jaurlaritzak har ditzan xedapenak betetzea eta aipatutako 131/1982 Dekretuan aipatzen den arloarekin lotura duen beste edozein ekintza burutzea, Dekretu bereko 10.3. atalean ezartzen denari egokituz. Elkarrenganako Bermedun Sozietateen Errejistro Berezia eramatea, beroietako kideak enpresa txiki eta ertainetako titularrak izan daitezenean, aipatutako 131/1982 Dekretuko 3.1. atalean ezartzen denari egokituz. Elkarrenganako Bermedun Sozietateen Errejistro Berezian inskribatzeko xedez, Elkarrenganako Bermedun Sozietateek aurkeztutako eskeidazkian edo agirietan egon daitezkeen akatsak edo okerak zuzendu daitezela eskatzea administrazio-prozedurari buruz indarrean dauden arauen arabera eta aipatutako 199/1982 Dekretuko 4.2. atalean ezartzen denari egokituz. Inskribatutako Elkarrenganako Bermedun Sozietateak haiei atxiki beharko zaizkieneko kontratu modeluak, berme-operazioen baldintzak, balantzea eta horri atxikitako kontuak onartzea, aipatutako 199/ 1982 Dekretuko 12. atalean ezartzen denari egokituz. Inskribatutako Elkarrenganako Bermedun Sozietateak zaintzea eta ikuskatzea, aipatutako 199/1982 Dekretuko 14. atalean ezartzen denari egokituz. Ekonomia-ekitaldi bakoitzari buruz lnskribatutako Elkarrenganako Bermedun Sozietateek bidali beharreko honako informazio hauek jasotzea: Balantzea, Galera eta Irabazien Kontuak .eta Batzar Nagusiak onartutako gainontzeko kontabilitate-agiri eta ikuskapenaren gai izan direnak; Batzar Nagusiak hartutako gainontzeko akordioak; kideen mugimenduari eta Soizetateak emandako bermeei buruzko zerrenda; Zuzendaritzak, haren iharduera eta operazioak indarrean dauden arauei egokitzen zaizkiela ziurtatzeko, beharrezkotzat jo ditzan informazio eta agiriak, aipatutako 199/1982 Dekretuko 15. atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Kooperatibek bidali behar duten honako informazio hau jasotzea, ezagutzeko eta erasota uzteko eta, hala behar izan dadinean, Errektore eta Zuzendaritza Kontseiluko izendapen eta aukerapenei dagozkienetan eta indarrean dauden arauen arabera, bidezko izan daitezkeen jazarpenak egin ahal izateko: Kreditu-Kooperatibetako Errektore-Kontseiluko kideen eta Zuzendarien izendapenen, aukerapenen, kargu-uzteen eta kargu-ukoegiteen berri ematea. Kriditu-Kooperatibetako Goi Mailako Karguen Errejistroa eramatea, beharrezkotzat jotako komunikazioak bidaliko zaizkiola indarrean dauden arauek ezartzen dituzten modu eta epeen barruan eta, FinantzaZuzendaritzak, informazio horiek Espainiako Banketxera bidali ditzanaren kaltetan gabe, aipatutako 239/ 1982 Dekretuko 3.2. atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Kooperatibek, Euskal Autonomi Elkartearen eremu barruan bulego berriak zabaltze-arloan indarrean dauden arauak betetzen diren ala ez ziurtatzea, aipatutako 239/1982 Dekretuko 4.a, atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Kooperatibek, kideen eta elkartuta dauden erakundeetako kide berezien izenean bakarrik, etxebizitzetarako aurrezki-kontua eta bidekoaren aurrezki-kontua zabal ditzateneko baimenak ematea indarrean dauden arauek diotenaren arabera eta aipatutako 239/1982 Dekretuko 6.5. atalean ezartzen denari egokituz. Kreditu-Koooeratibek bidali behar dituzten honako informazio hauek jasotzea: Emaitzen Balantzea eta Kontua eta bai osagarrizko eraskinak ere, hilero; kontuhartzaileek, beren kabuz edo kideek, bazkideek edo langileek hala eskatuta eta indarrean dauden arauen arabera, egindako ezohizko ikerketen emaitzak kredita ditzaten agiriak; Finantza-Zuzendaritzak eskatu eta, honen iritzitarako, aipatutako 239/1982 Dekretuan jasotzen diren egitekoak betetzeko, beharrezkoak diren dato guztiak eta, hori, Dekretu horretako 8. atalean ezartzen denari egokituz. Horiei ebazpena ematea berea izan ez eta Sailaren agintepekoak diren prozedura guztien legebideak egitea, bai finantza arloari, bai finantza erakundeekiko harremanei eta bai diruzaintza arloari dagozkienetan ere. Tokian-tokiko organuek edo zerbitzuek izan ditzaketen eta titular izan, organuen edo zerbitzuen ihardunak berak sor ditzan fondoak jartzeko erabiltzen diren eta baimenaren gai izan diren Diru-Sarreren Kontu bakoitzarentzako, modua eta alditasuna ezartzea, fondoak Kontu Zentraletara bidaltzeko, likidazioak, kontu-emanketak eta konprobazioak egin ahal izateko, aipatutako 99/1982 Dekretuko 7.2.a, atalean ezartzen denari egokituz. Tokian-tokiko organuak edo zerbitzuak haiei atxikitako daudeneko Sailetako Sailburuek edo Erakunde Autonomoetako Kudeaketa Organuek, Baimenaren peko Kontuak zabaltze edo isteari buruz eta kasu bakoitzean horrek izan lezakeen funtzionalitateari buruz eman ditzaketen erabakiek indarra izan dezateneko baimena ematea, aipatutako 99/1982 Dekretuko 7.6. atalean ezartzen denari egokituz. Finantza-Zuzendariaren pean hango mugimendua egongo deneko Kaxa Zentrala zaintzea eta horren ardura izango duten pertsona edo pertsonak izendatu ahal izango dituela, 99/82 Dekretuko 8.2. atalean ezartzen denari egokituz. Tokian-tokiko organuak edo zerbitzuak haiei atxikitako daudeneko Sailetako Sailburuek, Baimenaren peko Kontuak zabaltze edo isteari buruz eta kasu bakoitzean horrek izan lezakeen funtzionalitateari buruz eman ditzaketen erabakiek indarra izan dezateneko baimena ematea, aipatutako 99/1982 Dekretuko 9.3. atalean ezartzen denari egokituz. Erakunde Autonomoek, aipatutako Erakundeetako Kaxak zabaltze, iste eta horien funtzionalitateari eta horien mugimenduaren ardura eramateko izendatuak izan diren pertsonei buruzko berri eman beharko diote Finantza-Zuzendariari, aipatutako 99/82 Dekretuko 10.3. atalean ezartzen denari egokituz. Gordailu Kontuak edo Kaxak kokatuta daudeneko lekuetatik kanpo, Kaxak eta Kontuak, Zerbitzuaren ihardunak eska dezanaren arabera, jartzeko baimena ematea, aipatutako 99/82 Dekretuko 11.2. atalean ezartzen denari egokituz. Finantza-Zuzendaritzak egoitza dueneko lekuan kokatuta egongo den Euskal Autonomi Elkarteko Gordailuen Kaxa Zentrala, horren titularraren pean egongo dela bere mugimendua eta horren ardura izango duten pertsona edo pertsonak izendatu ahal izango dituela, aipatutako 99/82 Dekretuko 13.2. atalean ezartzen denari egokituz. Diru-mugimenduari aurre egin ahal izateko, Kaxetan egon behar duen existentzia-mailaren gutxienezko mugak finkatzea, aipatutako 99/82 Dekretuko 14.1. atalean ezartzen denari egokituz. Diruzaintza Nagusiaren Errejistroa eramatea, aipatutako 99/82 Dekretuko 15. atalean ezartzen denari egokituz. 99/1982 Dekretuko 15. atalean aipatzen direnez aparte, alde berriak ezartzea Diruzaintza Nagusiko Errejistroan erasota utzi ahal izateko, aipatutako atal eta Dekretuan ezartzen denari egokituz. Diruzaintza Nagusiko Kontu eta Kaxen ardura eramango duten pertsonen izendapenek, ez dute indarrik izango Finantza-Zuzendaritzari horren berri eman arte, hori erabakitzen duen erabakiaren ale bat bidali beharko zaiola, aipatutako 99/82 Dekretuko 15. atalean ezartzen denari egokituz. Kaxa Zentraietako eta Gordailuen Zentraleko fondoen eta baloreen zaintzaren ardura izango duen eta moeta bereko Kontuen mugimenduaren Arta eramango duen organua da Finantza-Zuzendaria, aipatutako 99/82 Dekretuko 16.1. atalean ezartzen denari egokituz. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Nagusiaren ordainketen eraketa nagusiari dagozkion egitekoak betetzea Ogasun eta Finantza Sailburuaren goi mailako agintaritzapean eta Finantza-Sailburuordearen gainbegirapean, honako honetan izan ezik: Jaurlaritzako Sailburuek eta Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren organuetako eta tokian-tokiko zerbitzuetako titularrek, ordainketak egiteko agindua emateko agintea izango dute, Ogasun eta Finantza Sailak eman ditzan ordain-aginduen aurrean egin beharreko kontzeptu eta kopuruekiko, aipatutako 99/ 82 Dekretuko 27.1. atalean ezartzen denari egokituz. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren diru-bilketaren kudeaketari dagozkion ahalmen guztiak burutzea, aipatutako 99/82 Dekretuko 20.1. atalean ezartzen denari egokituz. Diru-bilketa prozeduraren barruan egon daitekeen edozein eratako zorraren ordainketa epez luzatzea eta zatikatzea, aipatutako 99/82 Dekretuko 20.1. atalean ezartzen denari egokituz. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioko dirubilketarako zerbitzu guztien buru izatea, aipatutako 99/82 Dekretuko 20.1. atalean ezartzen denari egokituz Jaurlaritzako Sailetako organuek edo zerbitzu nagusiek, beren ihardunetatik letozkeen diruak, borondatezko epealdiaren barruan, biltzeko agintea izan dezaten baimena ematea, aipatutako 99/82 Dekretuko 20.2. atalean ezartzen denari egokituz. Jaurlaritzako Sailetako organuek edo zerbitzu nagusiek edo Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio organuek edo tokian-tokiko zerbitzuek, beren ihardunak direla eta, bildutako diruak bidali behar direneko epealdiak finkatzea, aipatutako 99/82 Dekretuko 20.2. atalean ezartzen denari egokituz. Likidazioetarako organu kudeatzaileek, likidazioak jasotzen direneko agirietan, zehaztu beharko dituzten eta zordunak bere zenbatekoa sartu beharko dueneko Diruzaintza Nagusiko Kontuak eta Kaxak ezartzea borondatezko epealdi-barruko bilketa prozeduran, aipatutako 99/82 Dekretuko 21.1. atalean ezartzen denari egokituz. Premiamendu-bidezko bilketa prozeduran, horretan agintea duen organu interbentoreak emandako zorpean egote likidazioa eta egiaztagiria ikusi ondoren, dagokion premiamendu-agindua ematea, aipatutako 99/82 Dekretuko 22.2. atalean ezartzen denari egokituz. Administrazio bidez, premiamendua egingo deneko aldiko bilketa-prozeduraren geroagoko legebideak burutzea, Foru Aldundiekin izenpetutako hitzarmenik egon ez dadinean eta legebide horiek beroietako Bilketa-Zerbitzuek egin ditzaten, aipatutako 99/82 Dekretuko 22.3. atalean ezartzen denari egokituz. Premiamendu-bidez bildutako diruak han sartu beharko direneko Diruzaintza Nagusiko Kontuak zehaztea, aipatutako 99/82 Dekretuko 22.4. atalean ezartzen denari egokituz. Erakunde Autonomoen bilketa-lanak egitea, hauek, horretarako zerbitzurik izan ez dezatenean, bilketaren gai izan diren fondoen titularitatearen kaltetan gabe, aipatutako 99/82 Dekretuko 24.2. atalean ezartzen denari egokituz. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren kredituen eta eskubideen bilketa-prozeduretan, biltzaileek burututako ekintzen aurka eman daitezkeen errekurtsoak, Finantza-Zuzendariaren aurrean sartuko dira, 13/1983 Dekretuko 1.1. atalean eta 99/82 Dekretuko 23.1. atalean ezartzen direnei egokituz. Premiamenduzko prozedurak geldiaraztea, Erakunde Autonomoenak izan daitezenean izan ezik, aipatutako 13/1983 Dekretuko 3.1. atalean ezartzen denari egokituz. 12. atala.- Ondare eta Kontratazio Zuzendaritza. 1.- Honako egiteko hauek beteko ditu Ondare eta Kontratazio Zuzendaritzak, Dekretu honetako 15. atalean aipatzen direnez aparte: Ondare arloari dagozkionetan: Ondasun higiezinen zertarakoa finkatzea, iare uztea eta errentamenduak egitea, Euskal Autonomi Elkarteko Ondareari buruzko uztailaren 27ko 14/1983 Legean ezartzen denaren arabera. Euskal Autonomi Elkarteko jabetza pribatupeko ondasun eta eskubideen kudeaketa eta administrazioa eramatea, beste organu edo pertsona batzuri horien erabilpena edo ustiaketa eman ez zaienean. Euskal Autonomi Elkartearen Ondarea osatzen duten Ondasun eta eskubideak, Sailek, Erakunde Autonomoek, Zuzenbide Pribatupeko Izaiki Publikoek, Gorporazioek eta Zuzenbide Publiko edo Probatupeko pertsonek erabiltzeari buruzko ikerketak egitea, horien erabilpena edozein eratako titutulupean izendatuta izan dezatenean. Euskal Autonomi Elkarteari, edozein eratako enpresa eta baltzuetan partaide denez, dagozkion eskubideak erabiltzea, beste organu bati espreski izendatu zaizkion kasuan izan ezik. Euskal Autonomi Elkartearen Ondareko agian parte direla uste deneko ondasun eta eskubideen ikerketa egitea, banatzea eta mugak zehaztea; babestea, defendatzea, horien reibindikapena egitea, zigorahalmenak erabiltzea eta horiekiko erantzukizunak eskatzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren Ondarea osatzen duten ondasun eta eskubideen Inbentario Nagusia egitea, gaurkotzea, horien baloraketa egitea, beren egoera fisikoa eta juridikoa finkatzea eta Errejistro Publikoetan inskribatzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren ondasun edo eskubideak jaso edo materializatzen direneko agiri, eskritura eta balore-tituluak edukitzea eta zaintzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren Ondarea osatzen duten ondasun eta eskubideen jabetza-aginteak erabiltzea, horien ordezkotza eta defentsa egitea epaiketetatik kanpo, Ondare-Legeak espreski bestelakoren bat ezarri dezanean izan ezik eta, beste Organu edo Izaiki batzuk, izan ditzaten egiteko eta erantzukizunen kaltetan gabe, horiei atxiki edo eman zaizkien jabetza publiko edo pribatupeko ondasunei dagozkienetan. Euskal Autonomi Elkartearen Ondarearen aurkakoak izan eta delitu edo falta izan daitezkeen ekintzen berri, jurisdikzio penalari ematea. Euskal Autonomi Elkartearen Ondareari buruz, Jaurlaritzak hartu ditzakeen Akordioak eta Ondare eta Finantza Sailak har ditzakeen Erabakiak betetzea, Euskal Autonomi Elkartearen Ondareari buruzko Legeak bestelakoren bat ezarri dezanean izan ezik. Ogasun eta Finantza Sailaren agiutepekoak izan eta Ondareari buruzkoak diren prozedura guztiak tramitatzea eta dagozkien agiriak formalizatzea. Inkautaketaren gai izan ziren ondasun eta eskubideak birreskuratzeko Batzordearen agintepekoak diren espedienteak tramitatzea. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren jabetza publiko edo pribatupeko ondasun eta eskubideen arloan indarrean dauden arauek ematen duten beste edozein ahalmen. Ez dira honetan sartzen Euskal Autonomi Elkarteko Ondareari buruzko Legeko Gehigarrizko Xedapenetatik Bigarrenak, Ondare arloan eta Etxebizitzen eta Lurraren sustapen publikoari dagozkionetan, Hirigintza, Etxebizitza eta Ingurugiro Sailari ematen dizkion ahalmenak. Kontratazio arloari dagozkionetan: Administrazio kontratazioak eta Ogasun eta Finantza Sailari dagozkion ahalmenak oro har eta indarrean dauden arauek kontratazio-arloan eman diezazkioten gainontzeko ahalmenak. Kontratazio Batzorde Nagusiaren agintepekoak diren administrazio-kontratapen mailako espedienteak tramitatzea. Beste Kontratazio-Mahai batzuri izendatuak izan ez diren, honako kontratazio hauek ere badagozkio. Hona hemen zerrenda gisa: Obra kontratapenak; zerbitzu publikoaren Kudeaketa-Kontratapenak; apirilaren 4ko 1005/1974 Dekretuan oinarri hartuz izenpetu daitezen Teknika-Sorospeñetarako kontratapenak; pertsona fisikoekin egindako kontratapenak, uztailaren 17ko 1465/1985 Dekretuz araututakoak; administrazio kantratapen bereziak, ondareei eta arriskuen aurkako babesketei buruzkoak izan ezik; kontratapen atipiko edo izenik gabekoak, legeetan errejimen berezirik ez dutenak; Kontratazio-Errejimen Organikoari buruzko arauek, Kontratazio Batzorde Nagusiari izendatutako beste edozein. Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioaren eremu barruan, Kontratazio Batzorde Nagusiaren pean eratuta dauden edo eratuko diren Kontratazio-Mahai guztietan parte hartzea, kontratazioen errejimen organikoari buruzko uztailaren 30eko 92/1981 Dekretuko Gehigarrizko Xedapenean edo horren ordezkoa izan dadin edozein arauetan ezartzen direnetan oinarri hartuz. Euskal Autonomi Elkarteko Kontratuen eta Kontratisten Errejistroak arautzen direneko urriaren 14ko 223/ 1986 Dekretuari darizkionak. Kontratazio Batzorde Nagusiari laguntza teknikoa ematea, bere egitekoak betetzerakoan. Aholkularitza eta koordinakuntza lanak, administrazio kontratapenen eta kontratazio pribatuen arloan. Administrazio-Kontratazioen Batzorde Aholkulariak, bere Lehendariaren bidez, hala eska diezaionean, txostenak, rekomendazioak eta memoriak lantzea Batzordeak emandako argibideen arabera. Aipatutako Batzordearen agintepekoak diren inkestak burutzea, gero, Batzordeak aztertuko dituela eta onarpena eman. Administrazio Kontratazioetarako Batzorde Aholkuemailearen erizpean jartzea, kontratapenen tramitapenek ekar ditzaten arazoak, Batzorde horren baiespean jarri beharrekoak izan eta duten garrantzia kontutan hartuz. Arrisku eta Aseguruei dagozkienetan: Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioko langile, ondare eta ihardunaren gain eragina duten arriskuen analisi, baloraketa, kudeaketa eta bermeari buruzko urriaren 22ko 346/1985 Dekretuan, Ondare eta Kontratapen Zuzendaritzari ematen zaizkionak oro har. Euskal Autonomi Elkarteko Ondarearen Hazienda Nagusiko ondasun eta eskubideen aurkakoak izan daitezkeen arriskuak aztertzea eta horien baloraketa egitea, izan dezaten adskribapena alde batera utzita. Gizarte Segurantzako sistemak babesten ez dituen eta Euskal Autonomi Elkartearen Administrazioarenak izan eta beren ihardunetan Zuzenbide Publikoaren pean dauden Organu eta Izaikien zerbitzuan dauden pertsonen integritate fisikoaren edo ondarearen gain eragina izan dezaketen arriskuen azterketa eta baloraketa egitea eta, Administrazioaren pentzutan horiek bermatzea, hitzarmenez edo legez ezartzen denean. Aurreko parrafoan aipatu diren pertsonei, beren edo bere ordezkarien ekintzegatik, nahiz funtzionariak, nahiz agenteak izan, eska dakiekeen agiango erantzukizunaren arriskuei buruzko azterketa eta baloraketa egitea. Aseguru Pribatupeko Polizak izenpetuz, arriskuei aurre hartze, horien arta eramate, kentze, gutxiagotze, traslazio edo kanpo-estaldurarako ikerketa ekonomikoak lantzea. Horretan agintea duten organuen iniziatibaz eta Zuzenbide Pribatuari beren iharduna atxikitzen dioten Euskal Autonomi Elkartearen Administrazioko Izaikiek hasirazitako azterketa-proiektuetan eta baloraketetan parte hartzea, horretan agintea duten organuen iniziatibaz. Izenpeketaren gai izan diren Aseguru-Polizek sor ditzaten kalteordainak eta prestazioak onartzea, Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioari dagozkionak jasotzea, saldo finikitoen ordain-agiriak ematea eta akzioei uko egitea erabateko botere liberatorioz, epaiketez kanpoko eremuetan. Arrisku eta Aseguruen kudeaketak ekar ditzan ekintzetan edozein eratako titulu dela medio, parte har dezaten, adibidez, Aseguratzaile, Birraseguratzaile, Agente Artekari, Errebista Tasatzaile, Komisari eta Aberien Likidatzaile, Aseguru-Konpentsaziorako Baterakunde, Administrazio Organu eta pertsona fisiko eta juridikoekiko harremanetan, Euskal Autonomi Elkartearen ordezkotza egitea epaiketez kanpo. Arrisku eta Aseguruen kudeaketa arloan, Jaurlaritzak har ditzan Akordioak eta Ogasun eta Finantza Sailak har ditzan Erabakiak betetzea. Oro har: Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio barruan, xedapen eta arau proiektuak lantzea, Ondare, Kontratazio eta Arriskuen Kudeaketa arloei dagozkienetan. Ondare eta Kontratazio Zuzendaritzaren egitura eta ahalmenei buruzko otsailaren 16ko 39/88 Dekretuak, Ondare, Kontratazio eta Arriskuen Kudeaketa arloan eman diezaion beste edozein ahalmen. 2.- Honako organu hauek daude Ogasun eta Finantza Sailari atxikita, Ondare eta Kontratazio Zuzendaritzaren bidez: Inkautaketaren gai izan ziren Ondasun eta Eskubideak Birreskuratzeko Batzorde Instruktorea. Euskal Autonomi Elkartearen Administrazioko Kontratazioetarako Batzorde Nagusia. Arriskuen aseguramendurako Kontratazio-Mahaia. 13. atala. - Zerbitzu Zuzendaritza. Zerbitzu Zuzendaritzak, Dekretu honetako 15. atalean ematen zaizkion egitekoez aparte, honako hauek beteko ditu Ondare eta Finantza Sailburuaren artezko eta hierarkiazko agintaritzapean: Jaurlaritzako Ekonomia-Batzordearen Batzarrak gertatzea; Gaizerrenda eta agiriak gertatzea, banatzea eta bai, Batzorde horrek, aztertu behar dituen gaiak ezagutzeko beharrezko diren ekonomia-finantza mailako airrukinak eta datoak ere. Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako Idazkaritzarekin koordinatuz egingo du lan, Jaurlaritza Kontseiluak onartu behar dituen gaiei dagozkienetan. Ekonomia-Batzordeak hartutako Akordioen Aktak eta Egiaztagiriak gertatzea eta gordetzea. Lanpostuen banaketa fisikoarekin eta ekipamenduekin eta birmoldaketa eta hobekuntza obrekin lotura duten Saileko unitate ezberdinetako ekintzak gidatzea. Eta Saileko tegietako barne-errejimena, berari atxikitako ondarearen administrazioa eramatea eta hori zaintzea eta bai Saileko ekipamenduaak ere. Saileko Errejistro Nagusia, Artxibategia, Liburutegia eta gainontzeko agiritegiak antolatzea eta gidatzea, Lehendakaritza, Zuzentza eta Autonomi Garapenerako Saileko organuei dagozkien ahalmenen kaltetan gabe. Saileko zerbitzuen eta lan-sistema eta metodoen barne-antolaketa, razionalizaketa, informaketari buruzko proposamenak egitea, Saileko gainontzeko organuekin eta Euskal Autonomi Elkarteko Administrazioko agintedun organuekin koordinatuz. Sailari atxikitako langilegoari buruzko gaiak administratzea eta kudeatzea, Sail horretan lan egiten duten aldibaterako langileen kontratuak formalizatzeko agintedun organua izango dela; Saileko langileek bete behar dituzten zigor-errejimenari buruzko arauak aplikatzea; inkonpatibilitateei buruzko arauak aplikatzeko bidezko izan daitezen erabakien proposamena egitea eta, langile arloan, Sailaren aurrean sar daitezen errekurtsoen ebazpenak tram:tatzea eta horiei buruzko proposamenak egitea; eta hori, Lehendakaritza, Zuzentza eta Autonomi Garapenerako Saileko agintedun organuei dagozkien ahalmenen kaltetan gabe. Langile-beharren ebaluaketa egitea, langile-beharrei buruz Sailak egin ditzan aurrekuspenak gauzatzea eta Saileko plantilak eta lanpostu-zerrendak lantzeko proposamenak egitea, horretarako, langilegoarekiko politika proposatuz, Euskal Autonomi Elkarteko Adrninsitraziorako ezarrita dauden arauekin bat etorriz. Langilegoa gaitzeko eta hobetzeko planak eta programak proposatzea, Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundeari dagozkion ahalmenen kaltetan gabe. Agintea duten organuek langilegoari buruz har ditzaten akordio eta erabakien berri Saileko zerbitzuei behar den bezala ematea eta betetzen diren ala ez zaintzea. Saileko aurrekontuaren Aurreproiektua koordinatzea eta lantzea eta Saileko aurrekontuaren zaintza eta arta eramatea. Ekonomia mailako eragina edo Saileko aurrekontuan ekonomia mailako eragina izan dezaten xedapen, ekintza edo kontratu informatzea. Sailaren ekonomia-kudeaketa zaintzea, horretarako beharrezko diren informazio, arta, ebaluaketa eta zaintza-sistemak ezarriz eta mantenduz. Sailak izan ditzan Lege-proiektuen edo politika orokorraren gain eragina izan dezaketen Legebiltzarreko enmendakin edo gainontzeko gorabeheren berri Sailburuari ematea, kasu bakoitzean interesa izan dezaketen Saileko organuekin behar diren bezaiako harremanak izango dituela. Ogasun eta Finantza Sailaren eta Jaurlaritzako gainontzeko Sailen eta instituzio mailako harremanen ardura duten organuen arteko harremanetarako organu izatea. Zuzendaritza honek, egiteko haien gain agintea izan dezaneko gaiak aztertzea xedetzat duten sailarteko Baztzorde eta Kontseiluetan parte hartzea. Sailarentzako interesa izan dezaketen legeen, jurispridentziaren eta dotrinaren jarraipena egitea eta, horiek, Sailaren ahalmenetan izan dezaketen eraginaren analisia egitea. Era berean, Justiziako Epaimahaien aurreko eta Sailarengan eragina izan dezaketen prozeduren jarraipena egitea. Xedapen orokorrei buruzko proiektuak eta Sailarenak diren gaiei buruzko erabakiak, dagokien organuek onarpena eman baino lehen, tramitatzea, gertatzea eta lantzea, hala eskatutakoan. Sailak eman edo proposatutako xedapen orokorrei buruz Sailean tramitatutako administrazio-espedienteak zaintzea. Saileko organuek hala eskatu eta organu horien agintepekoak diren gaiei buruzko diktamen eta txosten juridikoak ematea eta, oro har, Sailaren aholkularitza juridikoa eramatea beste organu batzuk berenganatuta ez dituzten gaietan eta, gainera, bere lankidetza emango duela haiek berenganatutako gaietan, hala eskatutakoan. Saileko edozein agintariren aurrean sar daitezen administrazio-errekurtsoei ebazpena emateko proposamenak tramitatzea eta lantzea, errekurtsoa haren aurrean sartu deneko organuak hala eska diezaionean. Sailak, beste Erakunde Publiko eta Pribaturen batzurekin, egin ditzan Hitzarmenak koordinatzea eta, hala behar izan dadinean, lantzea. Ogasun eta Finantza Sailari dagozkionak, Sail guztiei izendatuta daudenez guztienak direlako, honako gai hauei dagozkienetan, hau da, kontratazio, aurrekontu, interbentzio eta auditoria, kontabilitatea, diruzaintza, estatistika, eraketa eta informatika-arlokoak alegia. 14. atala.- Sailordetza guztiei dagozkien ahalmenak. Honako hauek dagozkie Ogasun eta Finantza Saileko Sailordetza guztiei: Sailaren ordezkotza egitea, Sailburuaren delegazioz. Sailordetzaren eta honen pean dauden Zuzendaritzen organu eta ekintza guztien zuzendaritza, koordinakuntza, sustapena, programazioa. eta gainbegiraketa. Sailordetzaren pean dauden zuzendaritza-zentruen eta erakundeen iharduera ikuskatzea eta ziurtatzea. Sailordetzako zerbitzuen eta horren pean dauden Zuzendaritzen eraketa eta iharduerari buruzko zirkularrak eta instrukzioak ematea. Errekurtsoei ebazpena ematea, indarrean dauden arauek hala ezarri dezatenean. Ekintza politikak lantzea eta horiei buruzko proposamenak Sailburuari egitea. Sailburuari laguntza teknikoa ematea, izendatuta dituen egitekoen eremu barruan. Xedapen-proiektuen proposamenak egitea, ezarrita dagoen ekintza-politikaren arabera. Sailburuari, aldian-aldian, izendatuta dituen zerbitzuen ihardun, goste eta emankortasunari buruzko berriak ematea. Eta, oro har, indarrean dauden legeek eman diezazkioten egiteko guztiak. 15. atala.- Zuzendaritza guztiei dagozkien ahalmenak. Honako hauek dagozkie Ogasun eta Finantza Saileko Zuzendaritza guztiei: edo haren pean daudeneko Sailordetzaren ordezkotza egitea Sailburuordearen delegazioz.Zuzendaritzako organu eta ihardun guztien programaketa, sustapena, zuzendaritza, koordinakuntza eta arta eramatea. Errekurtsoei ebazpena ematea, indarrean dauden arauek hala ezarri dezatenean. Zuzendaritzari aholkularitza jurdikoa eskaintzea, Lehendakaritza, Zuzentza eta Autonomi Garapenerako Sailaren eta Saileko Zerbitzu-Zuzendaritzaren ahalmenen kaltetan gabe. Zuzendaritzako barne-zerbitzuak eta lan-sistemak antolatzea, agintea duten organuek emandako arauen arabera eta, bereziki, Sarrera eta Irteera Errejistroak, Artxiboa, Liburutegia eta gainontzeko agiri-zentruak eta, hori, Zerbitzu-Zuzendaritzaren ahalmenen kaltetan gabe. Legeek espreski eman diezazkiotenak. GEHIGARRIZKO XEDAPENAK Lehenengoa.- Ogasun eta Finantza Saileko Sailburuordeek, delegatu ahal izango dituzte beren egitekoak beren agintepean dauden Zuzendariengan eta bai artez beren agintepean dauden beheragoko organuengan ere, Sailburuaren baimena jaso ondoren. Zuzendariek, delegatu ahal izango dituzte beren egitekoak beren pean dituzten beheragoko organuengan, Sailburuaren baimena jaso ondoren. Ogasun eta Finantza Saileko organuetako titularren lanpostuak bete gabe egotea, titularrak ez egotea edo gaisorik egotea gerta dadinean, honako hauek beteko dituzte horien egitekoak: Egoera hori eman baino lehen delegatu baziren eta egoera horrek iraun dezan bitartean, goragoko gertueneko agintari hierarkikoak eta, lanpostua bete gabe egotea, titularra gaisorik edo ez egotea gerta dadinean, hurrengo agintari hierarkikoak eta horrela jarraian, erabaki espresuren batek edo lege-xedapenen batek kontrakoa agintzen ez baldin badu. Bigarrena.- Dekretu honetako 6. eta 9. ataletan ezartzen denaren indarrez eta Ekonomia-Plangintzako talde funtzionalak sortzeari buruzko azaroaren 10eko 352/1987 Dekretuko 6. ataleko 1. apartaduan, Aurrekontu eta Interbentzio Sailburuordeari eta Aurrekontu-Zuzendariari buruz egiten diren aipamenak, Aurrekontu eta Programazio Sailburuordeari buruz eta Programazio Zuzendariari buruz egindakotzat jo behar dira hurrenez-hurren. AZKEN XEDAPENAK Lehenengoa.- Dekretu hau garatzeko beharrezkoak izan eta egoki diren arauzko txostenak jaso ondoren, xedapenak emateko esku ematen zaio Ogasun eta Finantza Sailburuari. Bigarrena.- Dekretu hau, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadin egunaren biharamunean jarriko da indarrean. INDARGABETZE XEDAPENA Ogasun eta Finantza Sailaren Arautegi Organikoa onartzen deneko apirilaren 7ko 106/1987 Dekretua, idargabetuta gelditzen da eta bai Dekretu honetan ezartzen denaren aurkakoak izan daitezen maila bereko edo beheragoko mailako xedapenak ere. Gasteiz, 1989.eko uztailak 18. Lehendakaria, JOSE ANTONIO ARDANZA GARRO. Ogasun eta Finantza Sailburua, ALFONSO BASAGOITI ZABALA. OGASUN ETA FINANTZA SAILAREN ORGANIGRAMA TAULA