Fidantzak eta errentamendu-kontratuen erregistroa
Deskribapena
Errentari/maizterrak errentatzaileari ematen dion bermea da, eta errentamendu/alokairu-kontratuan hitzartutako baldintzak betetzen direla bermatzea du helburu.
Kontratuan errentatzaile moduan agertzen den pertsonak edo entitateak, hau da, higiezina errentan lagatzen duenak.
Nahitaezkoa da honako hauen fidantza gordailutzea:
- 2015eko irailaren 26tik aurrera sinatutako kontratu hauek:
- Ohiko etxebizitzaren errentamendua (LAU* legearen 2. art.): etxebizitza osoa errentan hartzea, errentariek ohiko etxebizitza gisa erabil dezaten.
- Etxebizitza-erabileraz besteko errentamendua (LAU* legearen 3. art.): denboraldiko errentamendua, lanbide-jarduerarako errentamendua, etxebizitzaren errentamendua errentaria pertsona juridikoa denean, lokalaren errentamendua edo industria-pabiloiaren errentamendua.
- 2015eko irailaren 26tik aurrera egindako kontratuen berrikuspenak, baldin kontratuak data hori baino lehenago sinatu baziren.
* 29/1994 Legea, azaroaren 24koa, Hiri Errentamenduena
Ez da nahitaezkoa honako hauen fidantza gordailutzea:
- Gelen, trastelekuen edota garajeen errentamendu-kontratuak.
- Errentamendu-kontratuak non errentatzaileak errentariari bere negozioaren ustiapena lagatzen dion.
- Azpierrentamendu-kontratuak.
Fidantza gordailutzea eta Kontratuen Erregistroan inskribatzea
¿Qué cantidad tengo que depositar como fianza?
- Contratos de arrendamiento de vivienda habitual: una mensualidad de renta.
- Contratos de arrendamiento para uso distinto de vivienda (viviendas de temporada, locales o pabellones industriales): dos mensualidades de renta. En el caso de contratos de duración inferior a un año, la fianza será proporcional al plazo de duración del contrato, siempre sobre la base de dos mensualidades.
Gordailua itzultzea eta Kontratuen Erregistroko inskripzioa ezeztatzea
Kontratua azkendutakoan, errentatzaileak eska dezake gordailututako fidantza itzultzeko.
Aplikatu beharreko araudia
Erakundeak
Kudeatzen duen erakundea
- Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioak > Lurralde Ordezkaritza - Araba
- Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioak > Lurralde Ordezkaritza - Bizkaia
- Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioak > Lurralde Ordezkaritza - Gipuzkoa
Ebazten duen erakundea
- Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioak > Lurralde Ordezkaritza - Araba
- Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioak > Lurralde Ordezkaritza - Bizkaia
- Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioak > Lurralde Ordezkaritza - Gipuzkoa
Kontaktu-informazioa
Harremanetarako datuak
Zuzenean: Herritarrentzako arreta zerbitzua
Kodea(k)
- Fidantza gordailutzea eta Kontratuen Erregistroan inskribatzea: 1033701
- Gordailua itzultzea eta Kontratuen Erregistroko inskripzioa ezeztatzea: 1033703
- Fidantza-gordailua eta Kontratuen Erregistroko inskripzioa aldatzea: 1033704
- Alokairu-fidantza gordetzearen ziurtagiria: 1033705
Eskabidea eta dokumentazioa aurkeztea
Tramitazio elektronikoko aplikazioan sar zaitez hurrengo botoiaren bitartez.
Oharrak:
Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu.
Administrazioak betetako datuak hilabete baten epeaz gordeko ditu. Betiere, araudian ezarritako epe barruan aurkeztu beharko da.
- Ahalordetzeen Erregistro Elektronikoan inskribatuta ez dagoen ordezkari batek sinatzen badu eskabidea, ordezkaritza hori egiaztatzen duen dokumentua
Oharra: ez da beharrezkoa gordailuaren ordainagiria aurkeztea.
- Bertan sartu ahal izateko, onartuta dagoen identifikazio elektronikorako . bide bat beharko duzu B@kQ txartelari buruzko informazioa (PDF, 6 MB) (itsasontzi-jokoa, txartel-irakurgailurik gabe).
- Eskuratu fidantza-gordailua ordaintzeko likidazio-orria ordainketa-pasabidearen bitartez edo banku-entitate batean.
- Dokumentazioa eskaneatu eta erantsi.
- Aurkeztu eskabidea elektronikoki. (Bidalketa egindakoan, pantailan mezu bat agertuko da jaso egin dela jakinarazteko.).
- Kontratuen Erregistroko inskripzio-ziurtagiria bidaliko dizugu, fidantza-gordailuaren frogagiriaren bi kopiarekin batera (horietako bat errentariarentzat).
Zer epetan gordailutu behar dut fidantza?
Epea hilabetekoa izango da, kontratua formalizatzen den egunetik kontatzen hasita.
Partikularren artean egindako babes publikoko etxebizitzen errentamenduen kasuan, fidantza gordailutzeko epea hilabete batekoa izango da, tokian tokiko etxebizitza-ordezkaritzaren kontratu-oniritziaren egunetik aurrera.
Errentariari/maizterrari horren berri eman behar diot?
Bai. Fidantza gordailutu edo eguneratu ondoren, fidantza-gordailuaren frogagiriaren bi kopia bidaliko dizkizu Bizilagun zerbitzuak: bat zuretzat da; bestea errentariari/maizterrari eman behar diozu, hilabeteko epean.
Tasarik ordaindu behar al dut fidantza gordailutzeagatik?
Ez. Gordailua doakoa da.
Fidantza gordailutzeak interesik sortzen du?
Ez. Fidantza gordailutzeak ez du inongo interesik sortzen gordailugilearentzat.
Zer gertatzen da fidantza ez badut epe barruan gordailutzen?
Gordailua epez kanpo eskatzen baduzu (hau da, kontratuaren formalizaziotik edo oniritzia eman denetik hilabetetik gora igaro denean), fidantzaren zenbatekoaren %2ko errekargua aplikatuko dugu.
Espresuki eskatzen badizugu fidantza gordailutzeko (dela ez duzulako gordailua epe barruan egin, dela ez duzulako gordailua eskatu), fidantzaren zenbatekoaren %10eko errekargua aplikatuko dugu.
Zer gertatuko da gordailua egiten ez badut errekerimendua jaso arren?
Errekerimendua egin arren fidantza gordailutzen ez baduzu, premiamendu-bidez ordainarazi ahalko dizugu, dagozkion errekarguak gehituta. Gainera, errekerimendua egin ostean fidantza ez gordailutzea arau-hauste arina da, Etxebizitzari buruzko ekainaren 18ko 3/2015 Legearen 85.j artikuluaren arabera; beraz, 300etik 3.000 eurora arteko isuna jarri ahal izango da. Isuna, gainera, inoiz ez da izango jarri beharreko fidantzaren halako bi baino gutxiago, aipaturiko legeak agintzen duenari jarraituz (90.3 eta 90.6 art.).
Eskabide-orriara sartu hurrengo botoiaren bitartez.
- Ahalordetzeen Erregistro Elektronikoan inskribatuta ez dagoen ordezkari batek sinatzen badu eskabidea, ordezkaritza hori egiaztatzen duen dokumentua
Oharra: ez da beharrezkoa gordailuaren ordainagiria aurkeztea.
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
- Fidantzaren gordailua sartu ahal izateko likidazio-orria egin dezakezu, ordainketa-pasabidearen bidez edo banku-erakunde batean.
- Inprimakiarekin batera aurkeztu beharreko dokumentazioa eskaneatu eta erantsi dezakezu.
- Inprimatu eta sinatu inprimakia eskuz.
- Aurkeztu inprimakia (eskaneatu ez duzun dokumentazioarekin batera) adierazitako lekuetan, edo bidali postaz zure lurralde historikoko etxebizitza-ordezkaritzara.
- Kontratuen Erregistroko inskripzio-ziurtagiria bidaliko dizugu, baita fidantza gordailutu izanaren frogagiriaren bi kopia ere (bat errentariari emateko).
Zer egin dezaket inprimagailurik izan ezean, aurrez aurreko eskaera aukeratu nahi badut?
Eskabidea ordenagailuan betetzen amaitu dezakezu (ziurtatu zaitez inprimakia inprimatzeko eskatzen dizun pantailara iristen zarela), eta, ondoren, etxetik hurbilen duzun Zuzenean zerbitzuko bulegora joan zaitez (hitzordua behar da). Erakutsi ezazu zure NAN/AIZ artatzen zaituen agenteari, eta hark eskaera berreskuratu eta inprimatuko du sina dezazun. Gogoan izan, gainera, dagokion izapidean eskatutako dokumentazio gehigarria aurkeztu behar duzula.
Zer epetan gordailutu behar dut fidantza?
Epea hilabetekoa izango da, kontratua formalizatzen den egunetik kontatzen hasita.
Partikularren artean egindako babes publikoko etxebizitzen errentamenduen kasuan, fidantza gordailutzeko epea hilabete batekoa izango da, tokian tokiko etxebizitza-ordezkaritzaren kontratu-oniritziaren egunetik aurrera.
Errentariari/maizterrari horren berri eman behar diot?
Bai. Fidantza gordailutu edo eguneratu ondoren, fidantza-gordailuaren frogagiriaren bi kopia bidaliko dizkizu Bizilagun zerbitzuak: bat zuretzat da; bestea errentariari/maizterrari eman behar diozu, hilabeteko epean.
Tasarik ordaindu behar al dut fidantza gordailutzeagatik?
Ez. Gordailua doakoa da.
Fidantza gordailutzeak interesik sortzen du?
Ez. Fidantza gordailutzeak ez du inongo interesik sortzen gordailugilearentzat.
Zer gertatzen da fidantza ez badut epe barruan gordailutzen?
Gordailua epez kanpo eskatzen baduzu (hau da, kontratuaren formalizaziotik edo oniritzia eman denetik hilabetetik gora igaro denean), fidantzaren zenbatekoaren %2ko errekargua aplikatuko dugu.
Espresuki eskatzen badizugu fidantza gordailutzeko (dela ez duzulako gordailua epe barruan egin, dela ez duzulako gordailua eskatu), fidantzaren zenbatekoaren %10eko errekargua aplikatuko dugu.
Zer gertatuko da gordailua egiten ez badut errekerimendua jaso arren?
Errekerimendua egin arren fidantza gordailutzen ez baduzu, premiamendu-bidez ordainarazi ahalko dizugu, dagozkion errekarguak gehituta. Gainera, errekerimendua egin ostean fidantza ez gordailutzea arau-hauste arina da, Etxebizitzari buruzko ekainaren 18ko 3/2015 Legearen 85.j artikuluaren arabera; beraz, 300etik 3.000 eurora arteko isuna jarri ahal izango da. Isuna, gainera, inoiz ez da izango jarri beharreko fidantzaren halako bi baino gutxiago, aipaturiko legeak agintzen duenari jarraituz (90.3 eta 90.6 art.).
Eskabidea eta dokumentazioa aurkeztea
Tramitazio elektronikoko aplikazioan sar zaitez hurrengo botoiaren bitartez.
Oharrak:
Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu.
Administrazioak betetako datuak hilabete baten epeaz gordeko ditu. Betiere, araudian ezarritako epe barruan aurkeztu beharko da.
- Kontratua azkendu dela egiaztatzen duen dokumentua, bi aldeek sinatua, edo hori bera egiaztatzen duen epai judizial irmoa. Azken bi agiri horiek izan ezean, errentatzailearen erantzukizunpeko adierazpena onartuko da.
- Eskabidea ordezkari batek sinatzen badu: ordezkaritza egiaztatzen duen dokumentazioa
Eskaera egin aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean prestatu (PDF formatua edo onartutako beste formatua).
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Eskabidea bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Eskabidea sinatu.
- Eskabidea eta erantsitako dokumentuak bidali.
Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Eskabide-orriara sartu hurrengo botoiaren bitartez.
- Kontratua azkendu dela egiaztatzen duen dokumentua, bi aldeek sinatua, edo hori bera egiaztatzen duen epai judizial irmoa. Azken bi agiri horiek izan ezean, errentatzailearen erantzukizunpeko adierazpena onartuko da.
- Eskabidea ordezkari batek sinatzen badu: ordezkaritza egiaztatzen duen dokumentazioa
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Eskaera egiteko 2 aukera dituzu:
- Online inprimakia bete eta beharrezko dokumentuak formatu digitalean erantsi. Ondoren, inprimakia paperean inprimatu, eskuz sinatu eta adierazitako aurkezpen-lekuetan aurkeztu behar duzu.
- Online inprimakia bete gabe inprimatu. Inprimatu ondoren, eskuz bete eta sinatu behar duzu. Ondoren, adierazitako aurkezpen-lekuetan aurkeztu behar duzu.
Online inprimakia betetzen baduzu eta dokumentuak formatu digitalean eransten badituzu (lehenengo aukera), hau izan behar duzu kontuan:
- Administrazioak inprimakia eta erantsitako dokumentuak hilabete bateko epean gordeko ditu.
- Hilabete bateko epe horren barruan inprimakia sinatuta aurkeztu behar duzu adieraztitako aurkezpen-lekuetan.
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Eskabidea eta dokumentazioa aurkeztea
Tramitazio elektronikoko aplikazioan sar zaitez hurrengo botoiaren bitartez.
Oharrak:
Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu.
Administrazioak betetako datuak hilabete baten epeaz gordeko ditu. Betiere, araudian ezarritako epe barruan aurkeztu beharko da.
Eskaera egin aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean prestatu (PDF formatua edo onartutako beste formatua).
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Eskabidea bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Eskabidea sinatu.
- Eskabidea eta erantsitako dokumentuak bidali.
Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Eskabide-orriara sartu hurrengo botoiaren bitartez.
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Eskaera egiteko 2 aukera dituzu:
- Online inprimakia bete eta beharrezko dokumentuak formatu digitalean erantsi. Ondoren, inprimakia paperean inprimatu, eskuz sinatu eta adierazitako aurkezpen-lekuetan aurkeztu behar duzu.
- Online inprimakia bete gabe inprimatu. Inprimatu ondoren, eskuz bete eta sinatu behar duzu. Ondoren, adierazitako aurkezpen-lekuetan aurkeztu behar duzu.
Online inprimakia betetzen baduzu eta dokumentuak formatu digitalean eransten badituzu (lehenengo aukera), hau izan behar duzu kontuan:
- Administrazioak inprimakia eta erantsitako dokumentuak hilabete bateko epean gordeko ditu.
- Hilabete bateko epe horren barruan inprimakia sinatuta aurkeztu behar duzu adieraztitako aurkezpen-lekuetan.
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Eskabidea eta dokumentazioa aurkeztea
Tramitazio elektronikoko aplikazioan sar zaitez hurrengo botoiaren bitartez.
Oharrak:
Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu.
Administrazioak betetako datuak hilabete baten epeaz gordeko ditu. Betiere, araudian ezarritako epe barruan aurkeztu beharko da.
- Eskaera hau ordezkari batek sinatzen badu: ordezkaritza frogatzen duen dokumentua
Eskaera egin aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean prestatu (PDF formatua edo onartutako beste formatua).
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Eskabidea bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Eskabidea sinatu.
- Eskabidea eta erantsitako dokumentuak bidali.
Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
- Eskaera hau ordezkari batek sinatzen badu: ordezkaritza frogatzen duen dokumentua
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Eskaera egiteko 2 aukera dituzu:
- Online inprimakia bete eta beharrezko dokumentuak formatu digitalean erantsi. Ondoren, inprimakia paperean inprimatu, eskuz sinatu eta adierazitako aurkezpen-lekuetan aurkeztu behar duzu.
- Online inprimakia bete gabe inprimatu. Inprimatu ondoren, eskuz bete eta sinatu behar duzu. Ondoren, adierazitako aurkezpen-lekuetan aurkeztu behar duzu.
Online inprimakia betetzen baduzu eta dokumentuak formatu digitalean eransten badituzu (lehenengo aukera), hau izan behar duzu kontuan:
- Administrazioak inprimakia eta erantsitako dokumentuak hilabete bateko epean gordeko ditu.
- Hilabete bateko epe horren barruan inprimakia sinatuta aurkeztu behar duzu adieraztitako aurkezpen-lekuetan.
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.