Pobreziaren eta Gizarte Desparekotasunei buruzko Inkesta (PGDI)
- Informazio orokorra
- Informazio metodologikoa
- Inkesta betetzeko informazioa
- Taula Estatistikoak
- Txostenak
- Galde-sortak
- Definizioak
- Kontaktua
Pobreziari eta Gizarte DesDesberdintasunei buruzko Inkestaren (PGDI) helburu nagusia pobrezia-ildoak ezagutzea, aztertzea eta ebaluatzea da, baita Euskal Autonomia Erkidegoan duten eragina ere. Horretarako, Euskal Autonomia Erkidegoko pobreziaren eta ongizaterik ezaren adierazleak aztertuko dira, eta Europar Batasunak erabilitakoak eta PGDI inkestan berariaz sartutakoak nabarmenduko dira. Estatistika honek kontuan hartzen ditu; halaber, epe ertain edo luzera baliabideen banaketari eragiten dioten egiturazko joera nagusiak. Era berean, Euskadiko pobreziaren eta prekarietatearen lurralde eta eskualde banaketari heltzen dio.
Zehatzago, honako helburu espezifiko hauek zedarritu daitezke:
- Pobreziaren inpaktua ezagutzea, neurtzea eta kuantifikatzea, bai diru-sarreren dimentsioan (mantentzea), bai bizi-baldintzei eta erreserbako gutxieneko ondarea eskuratzeari buruzko alderdi guztietan (inbertsio/metaketa). Dimentsio horien arteko elkarrekintza kontuan hartuta, pobreziaren/benetako ongizatearen eskalako adierazle osagarri bat zehazten da hortik abiatuta.
- Ezkutuko pobreziaren eta prekarietatearen fenomenoen jarraipena egitea.
- Prekarietatearen edo desberdintasun sozialaren adierazle osagarriak xehetasunez aztertzea, besteak beste, elikadura egokia eskuratzeko arazoei buruzko adierazleak.
- Pobreziaren azterketarekin lotutako beste alderdi batzuk jorratzea, besteak beste:
- Pobreziaren edukia mugatzea, bereziki pobreziaren forma larrienak aipatuz.
- Pobrezia objektiboaren eta pobrezia subjektiboaren artean dagoen lotura aztertzea.
- Aldagai orokor batzuei dagokienez, pobrezia-arriskuaren faktore nagusiak zehaztea.
- Pobrezia-egoerak kontrolatzeko neurriak aztertzea, bizimodu independentea lortzeko zailtasunekin lotutakoak barne.
- Adingabeen bizi-baldintzetan dauden desberdintasun nagusiak antzematea, familiek pobrezia-ongizate eskalan duten posizioaren arabera.
- EAEn dauden gizarte-desberdintasuneko errealitateak xehetasunez aztertzea.
Estatistika-eragiketari Pobreziari eta gizarte-desberdintasunei buruzko inkesta deitzen zaio; (PGDI)
PGDIren datuak lau urtean behin zabaltzen dira.
- Oro har, PGDIren helburu nagusia pobrezia-ildoak eta horiek Euskal Autonomia Erkidegoan duten eragina ezagutu, aztertu eta ebaluatzea da. Eragiketaren helburu orokorra da, halaber, gizarte-desberdintasunarekin lotutako adierazleak lortzea.
- Pobreziaren inpaktua ezagutzea, neurtzea eta kuantifikatzea, bai diru-sarreren dimentsioan (mantentzea), bai bizi-baldintzei eta erreserbako gutxieneko ondarea eskuratzeari buruzko alderdi guztietan (inbertsioa/metaketa). Dimentsio horien arteko elkarrekintza kontuan hartuta, pobreziaren/benetako ongizatearen eskalako adierazle osagarri bat zehazten da hortik abiatuta.
- Ezkutuko pobreziaren eta prekarietatearen fenomenoen jarraipena egitea
- Prekarietatearen edo desberdintasun sozialaren adierazle osagarriak xehetasunez aztertzea, besteak beste, elikadura egokia eskuratzeko arazoei buruzko adierazleak.
- Pobreziaren azterketarekin lotutako beste alderdi batzuk jorratzea, besteak beste:
- Pobreziaren edukia mugatzea, bereziki pobreziaren forma larrienak aipatuz.
- Pobrezia objektiboaren eta pobrezia subjektiboaren artean dagoen lotura aztertzea.
- Aldagai orokor batzuei dagokienez, pobrezia-arriskuaren faktore nagusiak zehaztea.
- Pobrezia-egoerak kontrolatzeko neurriak aztertzea, bizimodu independentea lortzeko zailtasunekin lotutakoak barne.
- Adingabeen bizi-baldintzetan dauden desberdintasun nagusiak antzematea, familiek pobrezia-ongizate eskalan duten posizioaren arabera.
- EAEn dauden gizarte-desberdintasuneko errealitateak zehatz-mehatz aztertzea.
- Metodologiari dagokionez, eta estatistika-eragiketaren kalitatea hobetzeko faktore egokiak ezartze aldera, PGDI inkestan honako helburu espezifiko hauek hartu dira kontuan:
- Kontzeptu estatistikoaren egokitasuna edo garrantzia. Zehaztasuna.
- Estimazioen zehaztasuna eta fidagarritasuna.
- Informazioaren egokitasuna eta puntualtasuna.
- Irisgarritasuna eta argitasuna emaitzen hedapenean
- Alderagarritasuna
- Koherentzia
- Kostuak
Biztanleria-eremua
PGDIa urte osoan edo urte gehienean ohiko bizileku gisa erabiltzen diren familia-etxebizitzetako etxeetara zuzentzen da. Etxekoen unitate horietan etxekoen unitate osoari eta etxekoen unitatea osatzen duten gizabanakoei buruzko datuak lortzen dira, eta inkesta osagarri bat aplikatzen zaie ezkutuko pobreziako balizko arazoak daudela adierazten duten pertsonei.
Diru-sarrerak Bermatzeko Errentaren onuradunen azpi-lagin bat sartu da.
Denbora-eremua
Datuak lau urtean behin jasotzen dira, eta informazioa erreferentziako urteko bigarren hiruhilekoan biltzen da. 2024tik aurrera, bilketa urteko azken lauhilekoan egingo da.
Eremu geografikoa
Eragiketa Euskal Autonomia Erkidegoan egiten da, eta informazioa eskaintzen du EAEren eta haren lurralde historikoen eremu geografikoan.
PGDI inkestak eskualdeko informazio orokorra ere ematen du. Alde horretatik, informazioaren desagregazio-maila handiena Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saileko EOEk lan egin ohi duen 11 eskualdeei dagokie. Honako eskualde hauek hartu dira kontuan:
- • 1. ESKUALDEA. GASTEIZ. Eustat eskualdeak honako hauek dira: Arabako Lautada, Arabako Mendialdea, Arabako Haranak eta Arabako Errioxa.
- • 2. ESKUALDEA. AIARA. Eustat Kantauri Arabarra eta Gorbeia Inguruak eskualdeak hartzen ditu
- • 3. ESKUALDEA. ESKUINALDEA. Bilbo Handiko Eustat eskualdeari atxikitako Eskuinaldeari eragiten dio.
- • 4. ESKUALDEA. BILBAO. Bilboko udalerria hartzen du.
- • 5. ESKUALDEA. EZKERRALDEA. Bilbo Handiko Eustat eskualdeari atxikitako Ezkerraldeari eragiten dio, baita Enkarterrietako Eustat eskualdeari ere.
- • 6. ESKUALDEA. BIZKAIA-KOSTA. Eustat, Plentzia-Mungia, Gernika-Bermeo eta Markina-Ondarroa eskualdeak hartzen ditu.
- • 7. ESKUALDEA. DURANGALDEA. Eustat, Durangaldea eta Arratia-Nerbioi eskualdeak hartzen ditu.
- • 8. ESKUALDEA. DONOSTIALDEA. Eustat, Urola Kosta, Donostia, Donostialdea eta Bidasoa Beherea eskualdeak hartzen ditu.
- • 9. ESKUALDEA. TOLOSA-GOIERRI. Tolosaldeko eta Goierriko Eustat eskualdeak hartzen ditu.
- • 10. ESKUALDEA. DEBAGOIENA. Debagoieneko Eustat eskualdea hartzen du.
- • 11. ESKUALDEA. DEBABARRENA. Eustat eskualdea Debabarrena da.
Eusko Jaurlaritzako Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailak, 2023-2026 Euskal Estatistika Planean ezarritakoaren arabera, abian jarri du Pobreziari eta Gizarte Desberdintasunei buruzko Inkestaren (PGDI 2024) eragiketarako inkesta. Estatistika-eragiketa hori lau urtean behin egiten du Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailak.
Jaso baduzu Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailak bidalitako gutun bat, eragiketa honen laginaren parte dela eta zalantzak dituzula jakinarazten dizuna (nahitaezkoa al da? nire datuak ziur daude?, etab.), hemen aurkituko dituzu erantzunak edo harremanetarako erreferentzia bat, gai horiek guztiak konpontzen lagunduko dizuna.
Inkesta egin behar duten pertsonek gutun bat jasoko dute etxean, estatistika ofizialaren eragiketa bat dela eta inkesta betetzeko hautatu direla aurreratzeko. Inkesta eta informazio-bilketa EMAIKER enpresari kontratatu zaizkio.
Inkesta honela bete ahal izango da:
1) Aurrez aurre eta familiaren etxean. Horretarako, hitzordua jar daiteke 900 840 901 doako telefonoan.
2) Hala ere, bide alternatibo hauetatik ere egin ahal izango da:
- • Telefonoz, 900 840 901 doako telefonoan hitzordua eskatuta.
- • Bideokonferentzia bidez
- • Ezohiko egoeretan, erabaki daitekeen beste edozein bide.
• Kontaktua elkarrizketatuko diren pertsonen lehentasunetara egokituko da. Aurrez aurreko bidea aukeratuz gero, inkesta egingo zaion pertsonarekin harremanetan jartzen den elkarrizketatzaileak behar bezala identifikatu beharko du bere burua; horretarako, egiaztapen-txartela aurkeztu beharko du, kontaktuaren arrazoia, eta, betiere, Eusko Jaurlaritzaren estatistika ofiziala dela adierazi beharko du.
Inkestako datuak biltzeko lanak 2024ko maiatzetik uztailera bitartean egingo dira. Datuak biltzea funtsezko lana da prozesuaren amaieran kalitatezko informazioa eta gizartearentzat erabilgarria lortzeko. Puntu horretan ere ezinbestekoa da herritarren lankidetza. Erantzuna eman behar duenarentzat normalean esker txarreko lana izaten dela jakinda, Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Sailaren Estatistika Organo Espezifikoaren asmoa lana ahalik eta errazena izatea da.
- • Euskal Autonomia Erkidegoan dauden pobrezia- eta prekarietate-moduak detektatzeko.
- • Bazterkeriaren, pobreziaren eta gizarte-desberdintasunaren adierazleak ezartzeko, Administrazioak eta interesa duten gainerako kolektiboek errealitate sozio-ekonomiko horien jarraipena egin ahal izan dezaten.
- • Era berean, biztanleek espero dituzten ongizate-mailetara iristea ezaugarri duten errealitateak ezagutzeko.
Horregatik, ezinbestekoa da EAEko familia-moten lagin bat elkarrizketatzea, eta ez soilik pobrezia- eta prekarietate-arazoen eraginpean daudenak.
Inkestan jasotako galderak etxebizitzan bizi diren pertsona guztiei buruzkoak dira.
Pertsona horiek alda daitezkeenez, aurkezpen-gutuna, oro har, laginean sartutako etxebizitza bakoitzean bizi den familiari edo pertsonei zuzentzen zaie.
Etxebizitzan bizi diren pertsona guztien informazio indibiduala, honako hauek barne:
- • Informazio demografikoa: sexua, adina, egoera zibila, erroldatze-egoera, nazionalitatea, ikasketa-maila...
- • Jarduera-egoera (gaur egun okupatuta dauden pertsonen kasuan, lanbidea, lan egiten duen establezimenduaren jarduera-mota, Gizarte Segurantzako kotizazioa, azken 12 hilabeteetan lan egindako hilabeteak).
- • Diru-sarrera pertsonalak: diru-sarreren iturria eta zenbatekoa.
Etxekoen unitate osoari buruzko informazioa:
- • Etxean sortzen diren gastuak
- • Etxean aurre egin behar dieten arazo sozioekonomikoak.
Estatistika-eragiketa ofizialek kalitatezko informazioa sortzen dute, objektiboa eta zientifikoki egiaztatua, administrazio publikoei, gizarte-eragileei eta gizarteari zuzendua, gure gizartearen egoera ezagut dezagun eta egiazko eta egiaztatutako informazioarekin jardun eta erabaki ahal izan dezagun.
Estatistika-eragiketa ofizialak Eusko Legebiltzarrak lau urtean behin onartzen dituen planetan finkatzen dira, eta Urteko Estatistika Programen bidez garatzen dira. Eusko Legebiltzarrak onartutako azken plana 2023-2026 Euskal Estatistika Plana da (10/2023 Legea, 2023ko azaroaren 9koa).
Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saileko Estatistika Organoak garatzen dituen estatistikak Euskal Estatistika Planaren parte dira eta, beraz, ofizialak dira eta legez araututa daude. Estatistika ofizialei erantzutea nahitaezkoa da, hala xedatzen duen lege-erreferentzia orokor bat dago Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 9. artikulutik 16.era bitartekoetan, bai eta indarrean dagoen Euskal Estatistika Planaren 4. artikuluan ere (10/2023 Legea, abenduaren 9koa, 2023-2026 Euskal Estatistika Planari buruzkoa). Baina nahitaezkotasunaz gain, garrantzitsua da pertsona guztien laguntza izatea, aztertzen diren egoerak, kasu bakoitzean, benetakoak izan daitezen eta Euskadiko pertsona guztiak ordezka ditzaten.
Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saileko Estatistika Organoak datuen sekretu estatistikoa eta konfidentzialtasuna bermatzen ditu, eta eragiketari esleitutako pertsona guztiek legezko betebehar hori bete beharko dute.
Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saileko Estatistika Organoa behartuta dago informazioa ematen duten pertsonen datu pertsonalak ez zabaltzera, ez zuzenean ez zeharka, inola ere eta inola ere ez, eta informazio hori estatistikoak ez diren beste helburu batzuetarako ez erabiltzeko konpromisoa hartzen du.
Bestalde, inkestatutako pertsonek emandako datuak Inkestan aurreikusitako helburuetarako baino ez dira erabiliko.
Eskatzen diren datu pertsonalak (informazioa ematen duen pertsonaren izena eta harremanetarako telefonoa) harremanetarako eta inkesta antolatzeko baino ez dira izango. Ez dira grabatuko eta ez dira sartuko inkestaren amaierako datu-base informatikoan. Inkestaren azken fitxategi estatistikoak ez du informazio pertsonalik izango, ez eta identifikazio pertsonala ahalbidetzen duen beste aldagairik ere. Inkesta-prozesuan emandako datuak ez dira termino pertsonaletan tratatuko, datu anonimizatuak baizik.
Datuen konfidentzialtasuna bermatzen duen legeria honako hauetan zehazten da: Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 19. artikulutik 23. artikulura, Datu Pertsonalak Babesteari eta Eskubide Digitalak Bermatzeari buruzko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoaren xedapen aplikagarrietan, bereziki 5. artikuluan, eta aplikatu beharreko gainerako araudian.
Garatu beharreko azterketa estatistikoan inplikatutako pertsonek edozein unetan baliatu ahal izango dituzte aipatutako legerian dagozkien eskubideak.
Inkesta garatzeaz arduratzen den enpresarekin, EMAIKERekin, harremanetan jar zaitezke, 900 840 901 inkesta garatzeko doako telefono-zenbakian edozein zalantza argitzeko.
Halaber, Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saileko Estatistika Organoarekin harremanetan jar zaitezke 945 01 93 82 telefonoan. Arreta ordutegia 08:00etatik 16:30era izango da, astelehenetik ostegunera (8: 00etatik 14:00etara ostiraletan). Hala ere, erantzun gabeko deiak adierazitako ordutegian itzuliko dira.
Saileko Estatistika Organoaren posta elektronikoa: estadistica-ijps@euskadi.eus
Pobreziaren eta Gizarte Desparekotasunei buruzko taula estatistikoak
- 2022ko Gizarte Beharren Inkestaren PGDIren Pobrezia-modulua. Taula estatistikoak (*)
- 2020ko Pobreziaren eta Gizarte Desparekotasunei buruzko Inkestaren (PGDI) taula estatistikoak
- 2018ko Gizarte Beharren Inkestaren PGDIren Pobrezia-moduluaren taula estatistikoak
- 2016ko Pobreziaren eta Gizarte Desparekotasunei buruzko Inkestaren (PGDI) taula estatistikoak
- 2014ko Gizarte Premiei buruzko Inkestaren PGDIren Pobrezia-moduluaren taula estatistikoak
(*) Datu hauek azaroaren 23an berikusi eta eguneratu egin dira (datuen aldaketa egon da)
Pobrezia eta Gizarte Desparekotasunei buruzko Inkestaren emaitzen txostenak
- 2022ko Gizarte Beharren Inkestaren PGDIren Pobrezia-moduluaren emaitzen txostena
- 2020ko PGDIren emaitzen txostena
- 2018ko Gizarte Beharren Inkestaren PGDIren Pobrezia-moduluaren emaitzen txostena
- 2016ko PGDIren emaitzen txostena
- 2014ko Gizarte Beharren Inkestaren PGDIren Pobrezia-moduluaren emaitzen txostena
- 2012ko PGDIren emaitzen txostena
- 2008ko PGDIren emaitzen txostena
- 25 urtez pobretasuna ikertzen Euskadin. 1984-2008
- 2004ko PGDIren txostena
Pobrezia eta Gizarte Desparekotasunei buruzko Inkestaren galdesortak (PGDI)
- 2024ko PGDIren familiako eta banakako galde-sorta (PDF, 1 MB)
- 2022ko GBIren PGDI Pobrezia moduluaren galde-sorta (PDF, 834 KB)
- 2020ko PGDIren galde-sorta familiarra (PDF, 600 KB)
- 2020ko PDGIren banakako galde-sorta (PDF, 103 KB)
- 2018ko GBIren PGDI Pobrezia moduluaren galde-sorta (PDF, 483 KB)
- 2016ko PGDIren galde-sorta familiarra (PDF, 631 KB)
- 2016ko PGDIren banakako galde-sorta (PDF, 91 KB)
- 2014ko GBIren Pobrezia moduluaren galde-sorta (PDF, 576 KB)
- 2012ko PGDIren galde-sorta familiarra (PDF, 292 KB)
- 2012ko PGDIren banakako galde-sorta (PDF, 145 KB)
Pobreziaren eta Gizarte Desparekotasunei buruzko Inkestan erabilitako terminoen definizioak
PGDI metodologian, pobrezia-atalaseen kalkulua pertsonen gastuetatik egiten da, eta ez diru-sarreretatik, eta horretarako hurrengoa galdetzen zaie:
- Zure etxeko egungo egoeran, zein da oinarrizko premiak asetzeko benetan beharrezkoa den gutxieneko diru-sarrera? Elikadura, jantziak eta oinetakoak eta benetan oinarrizkotzat jotzen diren gainerakoak (pobrezia-atalasea kalkulatzeko).
- Zure etxeko egungo egoeretan, zein da hilaren amaierara iristeko benetan beharrezkoa den gutxieneko diru-sarrera? (ongizaterik ezaren atalasea kalkulatzeko).
Bi galdera horiek eta etxekoen unitatearen hileko batez besteko gastuak balio dute etxekoen unitatearen adin-tarteen eta tamainaren araberako erregresioa doitzeko, eta pobrezia-atalasea eta ongizaterik ezaren atalasea lortzen dira.
Mantenu-pobrezia oinarrizko premien estaldurari modu erregularrean heltzeko diru-sarrera nahikorik ez izateari dagokio, batez ere elikaduraren, etxebizitzaren, jantzien eta oinetakoen gastuei dagokienez.
Pobrezia-arriskuan daude erreferentziako aldian oinarrizko premia horiei aurre egiteko adierazitako atalaseak baino diru-sarrera txikiagoak dituzten pertsonak, familiak edo etxekoen unitateak.
Mantenuaren dimentsioan, ongizaterik ezeko problematikek gizarte jakin batean espero diren gutxieneko ongizate- eta erosotasun-mailei eusteko beharrezkotzat jotzen diren ohiko gastuei aurre egiteko diru-sarrera nahikorik ez izateari egiten diote erreferentzia. Praktikan, gizarte horren bizimoduan, ohituretan eta ohiko jardueretan gutxieneko baldintzetan parte hartzeko aukera ematen dutenak dira.
Ongizaterik ezeko arriskuan daude erreferentzia-aldi jakin batean bizi diren gizartean espero diren gutxieneko ongizate-mailetara iristeko adierazitako atalaseak baino diru-sarrera txikiagoak dituzten pertsonak, familiak edo etxekoen unitateak.
Egoera hori mantenu-arloan pobrezia-arazorik edo ongizaterik ezeko arazorik ez duten pertsonei, familiei edo etxekoen unitateei dagokie. Horien ezaugarria da epe laburrean diru-sarrera nahikorik ez izatea oinarrizko premiei aurre egiteko, ezta espero den gutxieneko ongizatea ezaugarri duten egoeretara iristeko beharrezkoak diren gutxieneko gastuei aurre egiteko ere.
Metatze-pobreziak berekin dakar, ez espezifikoki, baizik eta globalki, prekarietate diferentziala epe ertain eta luzean bizi-maila egokiari eusteko beharrezkoak diren kontsumo-ondasun iraunkorrak eskuratzeari dagokionez, batez ere baldintza egokietan eta behar bezala hornitutako etxebizitza bat eskuratzeko gaitasunari dagokionez, gutxieneko bizigarritasun-arauak beteko dituena. Epe ertain eta luzeko prekarietate-egoera den aldetik, metatze-pobrezia lotuta dago, halaber, etxekoen unitateek diru-sarreren krisiko edo larrialdiko egoera berezietan bizitza normalizatu bati eusteko beharrezkoak diren gutxieneko ondare-baliabideak metatzeko duten zailtasunarekin, eta, horrela, gutxieneko segurtasun ekonomikoa eskaintzen dute.
PGDIk hainbat prekarietate-egoera mugatzen ditu metatze-dimentsioan. Pobrezia-errealitateekin parekatu ezin diren baina gizartean ohikotzat jotzen diren epe ertain eta luzeko kontsumo-ondasun eta -zerbitzuetarako irisgarritasunik eza ezaugarri duten gabezia-egoerak biltzen dituzte.
Benetako pobreziak pobreziaren dimentsio batean edo bestean (mantentzea edo metatzea) agertzen diren oinarrizko premiak behar bezala ez estaltzeko arrisku-egoerak biztanleriaren eguneroko bizitzan behar bezala konpentsatuta ez dauden egoerak biltzen ditu, pobreziaren bizipenetik at dagoen gutxieneko ongizate-maila lortzeko.
AROPE tasa pertsonen diru-sarrerak oinarri hartuta egindako adierazlea da, eta honako egoera hauetako batean edo batzuetan dagoen biztanleriaren proportzioa jasotzen du:
- pobreziako arrisku-egoeran (< % 60 ertaina)
- gabezia material eta sozial larriko egoeran.
- BITH lan-intentsitate txikiko etxeetan bizi direnak.
2021etik aurrera, AROPE tasak aldaketa metodologiko bat izan du, eta aldaketa horrek hiru osagaietako biri eragiten die, zehazki, laneko intentsitate txikikoei eta gabezia material eta sozial larriari; aldiz, pobrezia-tasa da aldatu ez den osagai bakarra.
Pobrezia-arriskuaren tasa pobrezia-atalasearen azpitik dauden pertsonen ehunekoa da. Kontsumo-unitateko batez besteko errenta baliokidearen % 60tik beherako diru-sarrerak dituzten pertsonak (gizarte-transferentzien ondoren).
Pobrezia larriak errenta ertainaren % 40tik beherako guztizko errenta erabilgarria duten etxekoen unitateetan bizi diren pertsonen ehunekoa neurtzen du.
Gabezia material eta sozial larria duten biztanleak: gutxienez 13 kontzeptuetatik 7ren gabezia duten biztanleak:
- Oporretara gutxienez astean behin joan ahal izatea.
- Haragia, oilaskoa edo arraina (edo begetariano baliokidea) jateko aukera izatea, gutxienez bi egunean behin.
- Etxebizitza tenperatura egokian mantendu ahal izatea.
- Ustekabeko gastuei aurre egin ahal izatea.
- Atzerapenik gabe ordaintzea etxebizitzarekin lotutako gastuak (hipoteka edo alokairua, gasaren ordainagiriak, erkidegoa, etab.) edo erosketa geroratuak.
- Auto bat baimendu ahal izatea.
- Altzari zaharrak edo kaltetuak ordeztu ahal izatea.
- Hondatutako arropa ordeztu ahal izatea.
- Bi zapata pare edo urteko sasoirako pare egokia eduki ahal izatea.
- Gutxienez hilean behin lagunekin/familiakoekin bazkaltzeko edo zerbait hartzeko elkartu ahal izatea.
- Aisialdiko jardueretan aldizka parte hartu ahal izatea.
- Diru kopuru txiki bat bere horretan gastatu ahal izatea.
- Interneterako konexioa izatea.
Etxeko lanaren intentsitatea kalkulatzeko, etxeko adin aktiboan dauden kideek (18-64 urteko biztanleak) lan egindako hilabete guztien batura zati inkesta egin aurreko urtean etxekoen unitateko kide horiek lan egin dezaketen hilabete guztien batura egiten da. Lan-intentsitatea oso baxutzat jotzen den etxekoen unitateak 0, 20 edo gutxiagoko balioetan kokatzen dira (ratioa kalkulatzen da eta % 20tik beherakoa den zehazten da). Kalkulua 18-64 urteko biztanleriari egiten zaio, eta 0-64 urteko biztanleriari aplikatzen zaio.
Estatistika Organoak hainbat aukera ematen dizkizu harekin harremanetan jartzeko. Edozein kontsultarako zure esanetara egongo gara:
Honako telefono-zenbaki honetan: 945 01 93 58 Honako fax-zenbaki honetan: 945 01 94 51 |
|
Honako helbide elektroniko honetan:estadistica-ijps@euskadi.eus | |
Bulegoak: Eusko Jaurlaritza Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saila Estatistika Organo Espezifikoa Donostia-San Sebastián, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz |
|
Kexak edo iradokizunak Kexa edo iradokizunak posta elektronikoz igor detzakegu (estadistica-ijps@euskadi.eus), edo posta erabilita: Eusko Jaurlaritza. Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saila. Estatistika Organo Espezifikoa Donostia-San Sebastián, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz |
Azken aldaketako data: