Enfokamer: Euskadiko merkataritzaren behatokia

Kontsumoko Big Data txostena

Kontsumoaren egoerari buruzko hileko txostena (Big Data)

Txosten honek Euskal AEko eta bere hiru lurralde historikoetako kontsumoaren hileko bilakaeraren azterketa egiten du, Estatuko bilakaerarekin alderatuta, Caixabanken eta Sabadell Taldearen datafonoek bildutako datu agregatuetan (Big Data) oinarrituta. Bederatzi jarduera-talderen araberako urte arteko eta hil arteko bilakaera aztertzen da, baita atzerriko txartelekin egindako kontsumoa eta batez besteko tiketaren bilakaera ere.

2024ko Maiatxako datuak

Merkataritza-jardueraren adierazlea

Hilabete honetan, merkataritza-jarduerak, txartelekin egindako ordainketaren arabera, honako ehuneko hau izan du Euskal AEn, duela urtebetekoarekin alderatuta:

Merkataritza-jardueraren adierazlea

Iturri: Banco Sabadell taldea

Batez besteko tiketa

Batez besteko erosketa-tiketaren adierazleak Sabadell taldeko datafonoetan ordaindutako eragiketa guztien batez besteko balioa eskaintzen du (eurotan). Gainera, batez besteko tiketa erakusten da (eurotan) aurreko hilaren aldean, eta aldakuntza (%-tan) aurreko urteko aldi beraren aldean.

Euskal AEko batez besteko erosketa-tiketa, hilabete honetan, honako hau izan da:

Batez besteko tiketa

Fuente: Grupo Banco Sabadell

Kontsumoa bizkortzen ari da

Espainiako txartelen jarduerak bizkortzen jarraitzen du maiatzean, urte arteko % 5,9ko hazkundearekin (apirilean baino 2,7 p. gehiago). Era berean, kontsumo presentzialak gora egiten jarraitzen du eta urte arteko % 7,0koa da (apirilean baino 4,9 p. gehiago). Merkataritza elektronikoak ere gora egiten jarraitzen du eta urte arteko % 12,0koa da (apirilean baino 4 p. gutxiago).

Sektorekako kontsumoari dagokionez, lehen premiako ondasunetan egindako gastuak hazkundeari eutsi dio, urte arteko % 9,3ko hazkundea izan baitu (apirilean baino 1,9 p. gehiago). Garraioetako gastuaren urte arteko hazkundea ere sendotu egin da, % 4,6 (apirilean baino 4,1 p. gehiago).

Azkenik, atzerriko txartelen jarduera urte arteko % 19,0ko erritmoan hazi da (apirilean baino 1 p. gutxiago), egutegi-efektuak eraginda. Zehazki, Igoeraren Eguna (Europako hainbat herrialdetan jaieguna) maiatzaren 9an izan zen aurten, eta 18an iaz.

Kontsumoak gora egin du irailean

Iturri: CaixaBank Research, CaixaBanken barne-datuetatik abiatuta.

Ilustración sobre el histórico

Sar zaitez dokumentu osora eta aurreko txostenen edukira.

Txosten guztiak kontsultatzea Flecha derecha

Merkataritzaren behatokia logotipoa

Kontaktua

Helbidea

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila Donostia-San Sebastián, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz

Facebook X Instagram Pinterest Linkedin