Emozioak adieraztea eta erregulatzea
Emozioak adieraztea eta erregulatzea
Familia-testuinguruaren zeregina haur emozioen erregulazioaren garapenean
Egileak
Harold,G.T.,Aitken, J.J. y Shelton, K.
Argitalpena
Journal of Child Psychology and Psychiatry 48, 12, pp 1223–1232
Urtea
2007
Laburpena
Artikulu honek gaurko literatura zientifikoa berrikusten du, honako bi aldagaion arteko loturari buruz: familia-testuinguruaren osagarrien eta haur zein nerabeen emozio-erregulazioaren (EE) artean. Berrikuspena, familiaren eraginaren eredu hirukoitzean antolatzen da. Batetik, planteatzen du haurrek emozioen erregulazioa ikaskuntzaren, modelatzearen eta gizarte-erreferentzien bitartez ikasten dutela. Bigarrenik, emozioen edota emozioen erabileraren gaineko hazkuntza-praktika espezifikoek eragina dute emozioen erregulazioan. Hirugarren, emozioen erregulazioan eragina du familiaren emozio-giroak, hazkuntza-tankera, atxikimendu-harreman eta gurasoen arteko harremanen bitartez. Haurraren ezaugarriek, esaterako emozio-negatibotasunak edota generoak, emozioen erregulazioan eragina dute. Era berean, sozializazio praktikak aldatzen doaz haurrak nerabe bihurtzen diren heinean, eta buru-osasunaren moduko gurasoen ezaugarriek eragina dute emozioen erregulazioaren sozializazioan.
Aurkikuntzen inplikazio praktikoak
Berrikuspenean aurkitutako inplikazioek erabilgarritasuna izan dezakete gurasoen entrenamendu pertsonalizatua diseinatzeko, emozioen adierazte eta erregulatzearen inguruan gurasoek gaitasun praktikoak eskura ditzaten