Enfokamer: Euskadiko merkataritzaren behatokia

Merkataritzaren barometroa

Merkataritzaren barometroa

(Estatistika ofiziala: 142535)

Sektore anitzeko azterlan honek elikaduraren, etxeko ekipamenduaren, pertsonaren ekipamenduaren eta osasunaren eta edertasunaren sektoreen egoera berezia aztertzen eta irudikatzen du, eta, urtero, establezimenduen ezaugarri fisikoak aztertzen ditu, baita enpleguarekin eta negozioetako langileen eta arduradunen profilarekin lotutakoak ere. Merkataritzak teknologia berriekin duen harremana, salmenten bilakaerari eta laguntzak eskuratzeari buruzko pertzepzioa edo alokairuen bilakaera ere aztertzen dira. Bestalde, merkataritzak bezeroekin duen harremana ere beste ikerketa-arlo bat da, sare sozialen erabileran, emandako zerbitzu gehigarrietan, kontsumitzailearen gustuen pertzepzioan edo hizkuntza ohikoenetan oinarrituta. Azkenik, merkataritza-banaketaren sektoreko iraunkortasuna aztertzen da.

2023. urteko datuak

Egindako azken barometroak erakusten digu 2023an euskal merkataritzak esperientzia handiko profila duela, batez besteko antzinatasun handia duela eta tamaina txikiko establezimenduak dituela, eta horien salmenta-azalera asko aldatzen dela aztertutako azpisektorearen arabera, nahiz eta baliorik ohikoena 40m2-koa izan.

MikroETEetan oinarritutako sektore atomizatua da, eta, batez ere, pertsona bat edo bi ditu ETE bakoitzak. Sektore horretan, % 4,6k baino ez ditu 10 langile baino gehiago, baina sektorearen tamaina handituz joan da barometroaren azken boladetan

2023 Infografia Merkataritzaren barometroa 1 zatia

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko

Emakumeen presentziak ia bikoiztu egiten du gizonena, eta agerian uzten du sektore ekonomiko oso feminizatua dela. Zehazki, euskal merkataritzako enplegatuen % 68,8 emakumeak dira. Datu hori egonkor mantentzen da aurreko olatuarekin alderatuta, orduan emakumeen enpleguak 1,5 puntu gehiago egin baitzuen gora.

Euskal merkataritzaren % 42,7 sortu berria da. % 15,4k adierazi du enpresa-kate edo -talde baten parte dela, baina baita sortu berria ere, baina enpresa-ekimen ekintzailearekin identifikatzen da, eta ez langileekin. Familia-ondorengotzatik datozen establezimenduen tasa % 28,4koa da, eta egonkor mantendu da aurreko urtearen aldean. Era berean, % 13,1ek adierazi du eskualdaketa lortu duela.

EAEko txikizkako merkataritza-establezimenduen % 16,5ek dio online saltzen duela. Online salmenta batez ere modaren sektorean ageri da, % 28,8k e-Commerce baitu, eta txikizkako beste merkataritza baten sektorean, establezimenduen % 21,6k web-kanalean transakzionatzen baitu.

2023 Infografia Merkataritzaren barometroa 2 zatia

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko

Parte hartzen duten saltokien % 58,7k alokairu-erregimenean du lokala. Gaur egun, alokairu-preziorik ohikoena hilean 1.000 €-koa da, eta metro karratuko prezioa 10,7 €-koa. Datu hori aldatu egiten da establezimenduaren tamainaren eta kokapenaren arabera. Saltokiaren % 70,5ek jendaurreko ordutegian irekitzen ditu ateak. Hala ere, aurtengo edizioan ordutegi jarraitua duten establezimenduen kopuruak gora egin duela ikusten dugu, bereziki euskal hiriburuetan kokatutakoetan, batez ere Bilbon eta Donostian.

Euskararen erabilera eta iraunkortasuna

Saltoki gehienek diote gai direla bezeroak euskaraz artatzeko, baina lurraldearen kokapenak eragin erabakigarria du arlo horretan.

Gainera, sektorea iraunkortasunarekin eta ingurumenaren zaintzarekin konprometituta dagoela esan daiteke. Establezimenduen % 80,4k adierazi dute iraunkortasun-ekintzak egiten dituztela, eta datu hori gorantz doa aurreko barometroarekin alderatuta.

2023 Infografia Merkataritzaren barometroa 3 zatia

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko

Digitalizazioa

MBadirudi audientzia potentzialarekiko komunikazioa gero eta garrantzi handiagoa duen arloa dela euskal merkataritzarentzat. % 55,4k sare sozialen bat erabiltzen du, batez ere Instagramek. Barometroaren aurreko ediziotik, euskal merkataritzak Instagramen erabilera ehuneko 4,1 puntu hazi da (% 33,7).

Saltokiko terminalen ezarpenak gora egiten jarraitzen du merkataritza-sektorean. Denden % 88,4k terminal bat du, aurreko urtearen aldean ehuneko 4,6 puntu gehiago.

Era berean, kudeaketa-softwarearen txertaketak bultzada nabarmena izan du euskal merkataritzan (+3,5 p.p. 2022tik). Eraldaketa digitala ez da operadore handiena soilik, baizik eta nagusiki programak eta teknologiak eskuratu dituen saltoki txikien artean bistaratzen da, digitalizaziorako laguntzen kapilaritateak sustatuta.

2023 Infografia Merkataritzaren barometroa 4 zatia

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko

Euskadiko turismo-jarduera nabarmen hazi da, eta merkataritza-sektoreak kontuan hartzen duen zerbait da. Barometroaren olatuetan, turismoak bere merkataritzan duen eragina identifikatu gabe duten saltokien kopurua murriztu egin da. % 44,1ek neurri handiagoan edo txikiagoan identifikatzen du turismoak bere joan-etorrian duen garrantzia, eta guztizkoaren % 6,0 da. Turismo-jardueraren inpaktua bereziki hazi da Donostiako, Bilboko eta Arabako lurralde historikoko beste eremu batzuetako merkataritzan.

2023ko balantzeari dagokionez, sektoreak, oro har, egonkortasunari buruz hitz egiten du.

Ilustración sobre el histórico

Joan barometro osora eta aurreko edizioetako informaziora.

Txosten eta laburpen guztiak kontsultatzea Flecha derecha

Merkataritzaren behatokia logotipoa

Kontaktua

Helbidea

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila Donostia-San Sebastián, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz

Facebook X Instagram Pinterest Linkedin