Elikadura, Landa Garapena, Nekazaritza eta Arrantza Saila

Arautegia

Inprimatu

29/2024 DEKRETUA, martxoaren 12koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari baimena ematen diona «Euskalmet - Euskal Meteorologia Agentzia, S.A.» sozietate anonimo publikoa sortu eta haren partaidetzak erosteko.

Identifikazioa

  • Lurralde-eremua: Autonomiko
  • Arau-maila: Dekretua
  • Organo arau-emailea: Segurtasun Saila; Ekonomia eta Ogasun Saila
  • Jadanekotasuna-egoera: Indarrean

Aldizkari ofiziala

  • Aldizkari ofiziala: EHAA (Euskal Herria)
  • Aldizkari-zk.: 60
  • Hurrenkera-zk.: 1451
  • Xedapen-zk.: 29
  • Xedapen-data: 2024/03/12
  • Argitaratze-data: 2024/03/22

Gaikako eremua

  • Gaia: Ogasun eta Ekonomía; Ingurune naturala eta etxebizitza; Administrazioaren antolamendua
  • Azpigaia: Ogasun; Ingurumena; Ekonomia; Sailak

Testu legala

Aurkibidea erakutsiAurkibidea ezkutatu

Lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuak (Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituenak eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena) 5. artikuluan xedatutakoaren arabera, Segurtasun Sailari dagokio, funtzio eta jardun-arlo gisa, meteorologiaren arloa.

Bestalde, Segurtasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 6/2021 Dekretuaren 14. artikuluak adierazten du Segurtasun Sailburuordetzari dagokiola Segurtasun Sailari meteorologiaren arloan esleitutako eginkizunak betetzea, eta sailburuordetza horren mende dagoela Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritza (aurrerantzean, LAEMZ).

Era berean, Segurtasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 6/2021 Dekretuaren 15. artikuluak adierazten duenez, Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritzari dagokio, meteorologiaren eremuan eta zuzendaritza horri atxikitako Euskal Meteorologia Agentziaren bitartez, honako hauek: a) planifikatzea eta koordinatzea titulartasun propioko zerbitzu meteorologikoak eta horien azpiegiturak, baita sarearen sare ozeano-hidro-meteorologikoa eta informazio-kalitatea ere, b) eguraldia zaintzea eta azterketa eta iragarpen meteorologikoa egitea, eta c) informazio meteorologiko ofiziala landu eta kudeatzea eta zerbitzu publikoetarako (babes zibila edo bide-segurtasuna) informazio meteorologikoko produktuak garatzea, edo meteorologiak garrantzi berezia duen sektore eta jarduera ekonomiko espezifikoetarako beste produktu espezifiko batzuk garatzea.

Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritzak meteorologiari buruz ematen duen informazioa eta horri lotutako abisuen, alerten eta alarmen sistema gure gizartean eta haren informazio-kanaletan erabat integratu diren aktiboak dira.

Hidrologia, trafikoa, ikuskizunak, ingurumen-kutsadura, ozeanografia, arrantza, nekazaritza, erradiologia, hirigintza, komunikazioa, osasuna, segurtasuna eta abar bezalako gaiak, estuki lotuta daude meteorologiarekin eta klimatologiarekin, eta erronkak planteatzen dituzte meteorologiaren eremutik, batez ere balizko larrialdi baten aurrean arriskua prebenitzeko ikuspegitik.

Testuinguru horretan, meteorologia-zerbitzua erronka berrietara zabaltzeko beharra planteatzen da, sail eta erakunde eskudunekin harreman handiagoa eskatzen baitute.

Horretarako, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak bere tresna eta baliabide propioak izan ditzan Euskadiko meteorologiaren zaintza-, informazio- eta ezagutza-lanetarako behar den eguneroko operatiba bere bitartekoekin emateko, eta kontuan hartuta gizartearen jarduerek prestazio- eta merkatu-edukia izango dutela, administratiboa edo publikoa baino gehiago, funtsezkoa da nortasun propioa duen forma juridiko bat izatea, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren egituran bertan integratua.

Ildo horretan, beharrezkotzat jotzen da sozietate publiko bat sortzea, meteorologiaren arloan egoki diren zerbitzuak eman ditzan. Zerbitzu horiek, orain arte, Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritzak ematen zituen, zuzendaritza horri atxikitako Euskal Meteorologia Agentziaren bitartez.

Euskal Sektore Publikoari buruzko maiatzaren 12ko 3/2022 Legearen (aurrerantzean, ESPL) 40.2 artikuluan xedatutakoaren arabera, Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko sozietateak dira Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren, haren Administrazio instituzionaleko erakundeen edo gainerako erakunde instrumentalen partaidetza nagusia duten kapital-sozietateak, horiek zuzenbide publikoaren edo pribatuaren mende egon.

Sozietate bateko partaidetza maioritario hori zehazteko, elkarrekin hartuko dira kontuan aipatutako erakundeen titulartasuneko kapitala ordezkatzen duten partaidetza edo akzio guztiak.

Era berean, ESPLren 45.1 artikuluak dioenez, sozietate publikoak eratzeko, Jaurlaritzak dekretu bidez baimendu beharko du horiek sortzea eta Administrazio Orokorrak edo Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko erakunderen batek partaidetzak eskuratzea.

Bestalde, Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 6ko 2/2007 Legegintzako Dekretuaren 115. artikuluak, Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoaren barruko merkataritza-sozietateak sortzeari eta azkentzeari dagokionez, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren (azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartua) III. tituluko IV. kapituluan xedatutakora igortzen du, eta ulertu behar da Euskal Sektore Publikoari buruzko maiatzaren 12ko 3/2022 Legearen III. tituluko II. kapitulura igortzen duela.

Ondorioz, Jaurlaritzako lehenengo lehendakariorde eta Segurtasuneko sailburuaren eta Ekonomia eta Ogasuneko sailburuaren proposamenez, eta Jaurlaritzaren Kontseiluak 2024ko martxoaren 12an egindako bilkuran aztertu eta onartu ondoren, honako hau

  1. Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari sozietate publiko bat sortzeko baimena ematea. Sozietate hori sozietate anonimoa izango da, eta, eratzeko unean, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorra izango da bazkide bakarra. Sozietate horrek «Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, S.A.» izena izango du.

  2. Sozietatearen egoitza Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritzaren bulegoetan egongo da: Forondako Atearen kalea 41 (La Torre eraikina), 01010 Vitoria-Gasteiz.

  1. Onartu egiten dira sozietatearen estatutuak, dekretu honen eranskinean jasotako idazkeraren arabera.

  2. Bere estatutu sozialak ez ezik, «Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, S.A.» sozietate publikoa sozietate publikoei aplikagarri zaizkien xedapenek eta kapital-sozietateei buruzko legeriak arautuko dute.

  1. Oro har, sozietatearen xedea da zerbitzuak eta informazioa ematea Euskal Autonomia Erkidegoko herritarrei, sektore publikoari eta enpresa-sareari, meteorologiaren eta antzeko zientzien esparruan, larrialdiekin duten harremanean arreta berezia jarrita.

  2. Aurrekoarekin lotuta, eta adierazpen gisa baina ez modu zehatzean, sozietateak zaintza- eta iragarpen-zerbitzuak eman ahal izango ditu meteorologiaren eta antzeko zientzien arloan. Zerbitzu horiek, besteak beste, honako lan hauek hartu ahal izango dituzte:

    1. Askotariko sistema eta teknologiek emandako informazioaren tratamendu masiboa.

    2. Urteko 365 egunetan, eguneko 24 orduetan, atmosferaren, ibaien, lurraren eta itsasoaren zaintza operatiboa egitea, sentsoreak, komunikazioak, koordinazioa eta mantentze-lanak barne, eta gorabehera guztiak egiaztatzea.

    3. Aplikazioak garatu eta zaintzea; webgunea, larrialdietara mugatutako webgunea, aplikazioak, intranetak, sare sozialak eta abar.

    4. Modelizazio meteorologikoak, hidro-meteorologikoak, agro-meteorologikoak, ozeano-meteorologikoak, klimatikoak, klima-aldaketakoak eta horiekin lotutako inpaktuak eta antzeko zientziak garatzea eta gauzatzea.

    5. Tresnen, komunikazioen, softwarearen, hardwarearen eta ikerketaren beharrei eta meteorologiarekin eta antzeko zientziekin lotutako garapenari aholkularitza ematea.

    6. Epe oso labur, labur eta ertaineko iragarpenak egitea, iragarleen esperientzian eta eredu eta aplikazio-eremu desberdinen irteeretan oinarrituta.

    7. Era guztietako informazioa biltzea, meteorologikoa, klimatologikoa eta antzeko zientzietakoa, bai eta euskal gizartean dituen inpaktuak ere.

    8. Inpaktu-azterketak egitea, meteorologian, klimatologian eta antzeko zientzietan jatorria dutenak.

    9. Euskalmeten WEBak, intranetak eta APPak elikatzea, eta Eusko Jaurlaritzako arloei, gizarteari, enpresei eta beste administrazio batzuei datuak ematea.

    10. Erakundeak bildu, landu edo zaindutako datuak jendearen esku jartzea, berrerabiltzeko, sektore publikoko informazioa berrerabiltzeari buruzko araudia aplikatuz.

    11. Prentsako komunikabideetan (batez ere irratian eta telebistan), informazio meteorologikoa gaztelaniaz eta euskaraz ematea.

    12. Komunikabideetan (telebista, irratia, prentsa tradizionala eta digitala, sare sozialak, eta abar) meteorologiari buruzko informazioa (eta horrekin lotutakoa) banatzearekin, prestakuntza meteorologikoarekin eta, batez ere, zoritxarreko egoerekin lotutako gaiak proposatzea, prestatzea eta horiei buruzko aholkularitza ematea.

    1. Abisu, alerta eta alarma meteorologikoak eta erlazionatuak sortzea eta proposatzea.

    2. Informazio koordinatua etengabe sartzea, bai generikoa, bai sare sozialetako larrialdiekin lotutakoa.

    1. Klimatologiak sortzea eta serieak araztea.

    2. Klimako, klima-aldaketako eta horiekin lotutako inpaktuetako modelizazioak, lanak eta azterketak egitea eta lankidetzan aritzea.

    3. Garapen- eta ikerketa-proiektuetan parte hartzea, bai Euskadin, bai Estatuan eta Europan.

    4. Lehen aipatutako arloetan ezagutza sustatzea gizartean eta hainbat sektoretan.

  3. Era berean, eta salbuespen gisa, sozietateak bere jardun-eremuarekin zerikusia duten enpresen kapitalean parte hartu ahal izango du, kasu bakoitzean zehazten diren baldintzetan.

  1. Fundazioaren kapital soziala 60.000 eurokoa izango da, euro bateko balio nominala duten 60.000 akziok osatua.

  2. Akzioak izendunak izango dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak harpidetu eta ordainduko du oso-osorik fundazioaren kapitala.

  3. Sozietatea eratzen den unean Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak harpidetzen dituen akzioen nominala osorik ordaintzeko baimena ematen da.

  1. «Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, S.A.» sozietate publikoa segurtasunaren arloan eskumena duen sailari atxikitzen zaio.

  2. Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak bere titulartasuneko ondasunak edo eskubideak atxiki ahal izango dizkio «Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, SA» sozietate publikoari, bere helburu soziala lortzeko, azaroaren 6ko 2/2007 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bateginaren 61.1 artikulua aplikatuz.

  3. Atxikipen horrek ez du ekarriko ondasunen eta eskubideen titulartasunean aldaketarik egitea, ez kalifikazio juridikoan, ez eta titulartasunean ere, eta sozietate publikoak bere gain hartuko ditu ondasun eta eskubide horien tutoretza, zaintza, kudeaketa eta administrazioa.

  1. «Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, S.A.» sozietate publikoa Akziodunen Batzar Nagusiak eta Administrazio Kontseiluak zuzenduko dute, eta azken hori izango da sozietatearen ordezkaria.

  2. Halaber, sozietateak zuzendaritza izango duen pertsona bat izango du.

  3. Gobernu-organoen osaera eta eginkizunak estatutuetan zehaztuko dira.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari dagozkion bazkide-eskubideak Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluak baliatuko ditu. Gobernu Kontseiluak, bazkide bakar gisa, Akziodunen Batzar Nagusia eratuko du.

Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, S.A. sozietate publikoak aholku-batzorde bat izango du, bere gobernu-organoei aholkuak emateko.

  1. Sozietatea, Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren berezko gaiei dagokienez, gai horiei buruz berariaz aplikatzekoak zaizkion xedapenek arautuko dute, eta, xedapen horiekin kontraesanean ez dagoen orotan, ordenamendu juridiko pribatuak.

  2. Ezin izango du, inola ere, agintaritza publikoa erabiltzea dakarren ahalmenik izan.

Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, S.A. sozietate publikoan zerbitzuak ematen dituzten langileak lan-zuzenbideko arauen eta Euskal Enplegu Publikoari buruzko abenduaren 1eko 11/2022 Legearen aginduen eta horiekin bat datozen arauen arabera arautuko dira, aplikatzekoa denaren arabera.

Ondare eta Kontratazioko zuzendariari ahalmena ematen zaio, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren izenean, honako ekintza hauetan parte hartzeko: sozietatea eratzeko eskritura publikoa ematea; Administrazio Kontseiluko kideen eta kargudunen izendapena formalizatzea, behin izendatuta; Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari esleitutako akzioak harpidetu eta estaltzeko beharrezkoak diren ordainketak eta ekarpenak egitea; eta sozietatea eratzeko behar diren dokumentu publiko eta pribatu guztiak egitea.

Indargabetuta geratzen dira dekretu honetan xedatutakoaren aurka dauden maila bereko edo beheragoko xedapen guztiak.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA. Segurtasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 6/2021 Dekretua aldatzea.

  1. Aldatu egiten da Segurtasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 6/2021 Dekretuaren 3. artikulua eta honela idatzita geratzen da:

  1. Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademia administrazio-erakunde autonomoa, Euskadiko Segurtasun Publikoaren Sistema Antolatzeko ekainaren 28ko 15/2012 Legearen 21. artikuluan xedatutakoaren arabera.

  2. "Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, S.A." sozietate publikoa, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari "Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, S.A." sozietate anonimo publikoa sortzeko eta haren partaidetzak erosteko baimena emateari buruzko martxoaren 12ko 29/2024 Dekretuarekin bat etorriz."

  1. Aldatu egiten da Segurtasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 6/2021 Dekretuaren 15.2 artikulua, eta honela idatzita geratzen da:

    2 artikulua. Meteorologiaren arloan dagokio:

    1. Lotutako azpiegiturak planifikatu, koordinatu, finkatu eta mantentzea, hala nola Euskal Autonomia Erkidegoko sare hidro-ozeano-meteorologikoa, eta sare horrek ematen duen informazioaren kalitatea bermatzea.

    2. Sare horrek ematen duen informazioa ziurtatzea.

    3. "Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia S.A." sozietate publikoak garatu beharreko lanak koordinatu eta lehenestea, Segurtasun Sailak eta Euskal Administrazioko gainerako sail eta erakundeek planteatzen dituzten beharrei ahalik eta ondoen erantzuteko.

    4. Ekitaldi atmosferikoekin lotutako larrialdi-beharrak koordinatzea eta Segurtasun Sailaren ildo estrategikoak garatzea.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA. Indarrean jartzea.

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

Vitoria-Gasteizen, 2024ko martxoaren 12an.

Lehendakaria,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Jaurlaritzako lehenengo lehendakariorde eta Segurtasuneko sailburua,

JOSU IÑAKI ERKOREKA GERVASIO.

Ekonomia eta Ogasuneko sailburua,

PEDRO MARÍA AZPIAZU URIARTE.

MARTXOAREN 12KO 29/2024 DEKRETUAREN ERANSKINA

EUSKALMET EUSKAL METEOROLOGIA AGENTZIA S.A. MERKATARITZA-SOZIETATEAREN ESTATUTUAK

  1. «Euskalmet Euskal Meteorologia Agentzia, S.A.» izenarekin (aurrerantzean, Sozietatea), sozietate publiko bat eratzen da, honako hauek izango dituena araubide: estatutu hauek, Batzar Nagusiaren erabakiak eta, horietan aurreikusita ez dagoen guztian, uztailaren 2ko 1/2010 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartutako Kapital Sozietateen Legearen testu bategina eta aplikatzekoak diren gainerako lege-xedapenak.

  2. Sozietatea, gainera, Euskal Sektore Publikoari buruzko maiatzaren 12ko 3/2022 Legeak (aurrerantzean, ESPL) arautuko du.

  3. Sozietatea kide bakarreko sozietate anonimo gisa eratzen da, eta akziodun bakarra Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorra da. Sozietatearen kapital sozial osoa titulartasun publikokoa da.

  4. Sozietatea, Sektore Publikoko Kontratuei buruzko azaroaren 8ko 9/2017 Legearen 32.2 artikuluan xedatutakoaren ondorioetarako (lege horren bidez, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko otsailaren 26ko 2014/23/EB eta 2014/24/EB zuzentarauen transposizioa egiten da Espainiako ordenamendu juridikora), Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren eta Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoa osatzen duten gainerako erakundeen bitarteko propio pertsonifikatua da (erakunde horiek Euskal Autonomia Erkidegoko Sektore Publikoari buruzko Legearen 8. eta 9. artikuluetan definituta daude).

    Horren ondorioz, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko sailek eta Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoa osatzen duten gainerako erakundeek beren xede sozialarekin zerikusia duten lanak, zerbitzuak eta bestelako jarduerak egiteko agindu ahal izango diote Sozietateari, betiere horrek administrazio-ahalak baliatzea ez badakar.

  5. Enkargua egiten duen sailak edo erakundeak bere kabuz ezarritako jarraibideen arabera egin beharko ditu sozietateak enkargatutako lanak. Lan horiek berariaz ezarritako tarifen arabera baloratutako enkarguetan definituko dira.

  6. Enkargu horien araubide juridiko-administratiboa instrumentala da, eta ez kontratuzkoa. Sozietateak nahitaez bete beharrekoak izango dira, eta sozietatea atxikita dagoen Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko sailaren arau organikoek zehazten duten organoak nahikotasun ekonomiko-finantzarioaren irizpideari jarraikiz ezarritako tarifen arabera ordainduko dira.

  7. Sozietateak zuzenbide pribatuaren mende jarduten du, bere jardueraren berezko gaiagatik aplikatu behar zaion legeria publikoa kontuan izanda, bereziki 9/2017 Legea, azaroaren 8koa, Sektore Publikoko Kontratuena, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko otsailaren 26ko 2014/23/EB eta 2014/24/EB zuzentarauen transposizioa egiten duena Espainiako ordenamendu juridikora, bai eta hura garatzeko araudia ere.

  8. Bitarteko propio pertsonifikatua denez, sozietateak ezin izango du parte hartu Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak, bitarteko propio pertsonifikatuak, edo enkarguak jaso ditzaketen gainerako botere esleitzaileek deitutako lizitazio publikoetan. Nolanahi ere, lizitatzailerik aurkezten ez bada, lizitazioen xede den prestazioa gauzatzeko agindua eman dakioke.

  1. Sozietatearen xedea, oro har, zerbitzuak eta informazioa ematea da, bai Euskal Autonomia Erkidegoko herritarrei, bai sektore publikoari eta enpresa-sareari, meteorologiaren eta antzeko zientzien esparruan, larrialdiekin duten harremanari garrantzi berezia emanez.

  2. Aurrekoarekin lotuta, eta adierazpen gisa baina ez modu zehatzean, Sozietateak zaintza- eta iragarpen-zerbitzuak eman ahal izango ditu meteorologiaren eta antzeko zientzien arloan. Zerbitzu horiek, besteak beste, honako lan hauek hartu ahal izango dituzte:

    1. Askotariko sistema eta teknologiek emandako informazioaren tratamendu masiboa.

    2. Urteko 365 egunetan, eguneko 24 orduetan, atmosferaren, ibaien, lurraren eta itsasoaren zaintza operatiboa egitea, sentsoreak, komunikazioak, koordinazioa eta mantentze-lanak barne, eta gorabehera guztiak egiaztatzea.

    3. Aplikazioak garatu eta zaintzea; webgunea, larrialdietara mugatutako webgunea, aplikazioak, intranetak, sare sozialak eta abar.

    4. Modelizazio meteorologikoak, hidro-meteorologikoak, agro-meteorologikoak, ozeano-meteorologikoak, klimatikoak, klima-aldaketakoak eta horiekin lotutako inpaktuak eta antzeko zientziak garatzea eta gauzatzea.

    5. Tresnen, komunikazioen, softwarearen, hardwarearen eta ikerketaren beharrei eta meteorologiarekin eta antzeko zientziekin lotutako garapenari aholkularitza ematea.

    6. Epe oso labur, labur eta ertaineko iragarpenak egitea, iragarleen esperientzian eta eredu eta aplikazio-eremu desberdinen irteeretan oinarrituta.

    7. Era guztietako informazioa biltzea, meteorologikoa, klimatologikoa eta antzeko zientzietakoa, bai eta euskal gizartean dituen inpaktuak ere.

    8. Inpaktu-azterketak egitea, meteorologian, klimatologian eta antzeko zientzietan jatorria dutenak.

    9. Euskalmeten WEBak, intranetak eta APPak elikatzea, eta Eusko Jaurlaritzako arloei, gizarteari, enpresei eta beste administrazio batzuei datuak ematea.

    10. Erakundeak bildu, landu edo zaindutako datuak jendearen esku jartzea, berrerabiltzeko, sektore publikoko informazioa berrerabiltzeari buruzko araudia aplikatuz.

    11. Prentsako komunikabideetan (batez ere irratian eta telebistan), informazio meteorologikoa gaztelaniaz eta euskaraz ematea.

    12. Komunikabideetan (telebista, irratia, prentsa tradizionala eta digitala, sare sozialak, eta abar) meteorologiari buruzko informazioa (eta horrekin lotutakoa) banatzearekin, prestakuntza meteorologikoarekin eta, batez ere, zoritxarreko egoerekin lotutako gaiak proposatzea, prestatzea eta horiei buruzko aholkularitza ematea.

    1. Abisu, alerta eta alarma meteorologikoak eta erlazionatuak sortzea eta proposatzea.

    2. Informazio koordinatua etengabe sartzea, bai generikoa, bai sare sozialetako larrialdiekin lotutakoa.

    1. Klimatologiak sortzea eta serieak araztea.

    2. Klimako, klima-aldaketako eta horiekin lotutako inpaktuetako modelizazioak, lanak eta azterketak egitea eta lankidetzan aritzea.

    3. Garapen- eta ikerketa-proiektuetan parte hartzea, bai Euskadin, bai Estatuan eta Europan.

    4. Lehen aipatutako arloetan ezagutza sustatzea gizartean eta hainbat sektoretan.

  3. Era berean, eta salbuespen gisa, sozietateak bere jardun-eremuarekin zerikusia duten enpresen kapitalean parte hartu ahal izango du, kasu bakoitzean zehazten diren baldintzetan.

Sozietatearen iraupena mugagabea izango da eratzen den egunetik aurrera; data horretan hasiko dira eragiketa sozialak.

  1. Sozietatearen egoitza Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritzaren bulegoetan egongo da: Forondako Atearen kalea 41 (La Torre eraikina), 01010 Vitoria-Gasteiz.

  2. Administrazio Kontseiluari dagokio egoitza soziala aldatzea, bai eta sukurtsalak, agentziak edo ordezkaritzak sortzea, kentzea edo lekuz aldatzea ere, baldin eta enpresaren jarduera garatzeko beharrezkoa edo komenigarria bada, bai lurralde nazionalaren barruan, bai lurralde nazionaletik kanpo.

  1. Sozietatearen kapitala 60.000 eurokoa da, 1 euroko balio nominala duten 60.000 akziok osatua, mota eta serie bakarrekoak, 1etik 60000 arteko zenbakiak dituztenak, biak barne, eta osorik harpidetu eta ordainduak.

  2. Akzioak izendunak izango dira, eta serie bereko akzio bat edo gehiago jaso ditzaketen tituluen bidez irudikatuko dira; korrelatiboki zenbakituta egongo dira, taloitegi-liburuetan egingo dira, eta, gutxienez, legeak eskatutako aipamenak jasoko dituzte. Akzioak Akzio Izendunen Erregistro Liburuan jasoko dira. Liburu hori sozietateak eramango du, Merkataritzako Erregistroak behar bezala legeztatuta. Liburu horretan agerraraziko dira hurrengo transferentziak, bai eta horien gaineko eskubide errealen eraketa eta bestelako kargak ere. Sozietateak Liburu horretan inskribatuta dagoena bakarrik hartuko du akzioduntzat.

  1. Eratzen den unean, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorra da sozietatearen kapital osoaren titularra.

  2. Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak zuzenean edo zeharka sozietatean izango duen partaidetza ezin izango da kapitalaren ehuneko berrogeita hamaika baino txikiagoa izan.

  1. Akzioak bazkide-izaera ematen dio legezko titularrari, eta legeak eta estatutu hauek aitortzen dizkioten eskubideak ematen dizkio. Akzio bakoitzak boto bat emateko eskubidea ematen du.

  2. Akzioak zatiezinak dira. Akzio baten jabekideek pertsona bakar bat izendatu beharko dute akzioei datxezkien eskubideak baliatzeko, eta modu solidarioan erantzungo diote sozietateari akziodun izatetik eratortzen diren betebehar guztiei.

  3. Akzioen gozamenari dagokionez, jabe soila izango da akzioduna, baina gozamendunak, gozamenak dirauen bitartean, sozietateak erabakitako dibidenduak jasotzeko eskubidea izango du beti, eta gainerako akziodun-eskubide guztiak baliatzea jabe soilari dagokio.

Sozietatearen akzioak eskualdatzeari buruzko guztia Kapital Sozietateen Legearen testu bategina onartzen duen uztailaren 2ko 1/2010 Legegintzako Errege Dekretuan eta aplikatu beharreko beste edozein arauditan xedatutakoaren mende egongo da.

Akzioen nahitaezko «inter vivos» eskualdaketa judizial edo administratiboen ondorioz lehentasunez erosteko eskubidea egikarituz gero, desadostasunik egonez gero, sozietatearen auditoreak zehaztuko du akzioen balioa, eta, sozietateak urteko kontuak egiaztatzeko betebeharrik ez badu, edozein interesdunek eskatuta sozietatearen egoitzako merkataritza-erregistratzaileak izendatzen duen auditoreak.

  1. Erabakitzen den kapital-gehikuntza orotan, erabakia hartzeko unean akziodun direnek lehentasunezko harpidetza-eskubidea izango dute. Akziodunek hilabeteko epea izango dute, Batzar Orokorrak akzio berriak zabaltzeko eta jaulkitzeko baimena eman eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita, lehenespenez harpidetzeko eskubidea egikaritzeko, eta eskuratu nahi dituzten tituluen prezio nominala ordaindu beharko dute eskubide hori egikaritzeko egintzan.

  2. Akziodunek lehentasunez harpidetzen ez dituzten akzioak beste eskuratzaile batzuei eskainiko zaizkie, Administrazio Kontseiluak zehaztutako epean.

Akziodunen, Batzar Nagusiaren edo Administrazio Kontseiluaren alde kasu horietarako ezarritako lehentasunezko harpidetza- edo eskuratze-eskubideei kalterik egin gabe, aurreko bi artikuluetan aipatutako arauak urratuz egindako harpidetza edo eskualdaketa orok ez du ondoriorik izango Sozietatearekiko.

Estatutu hauen titulu honetan jasotako akzioen eskualdagarritasun askearen murrizketak zigilatuta edo inprimatuta agertuko dira sozietatearen akzioak ordezkatzen dituzten titulu guzti-guztietan.

Sozietatea Akziodunen Batzar Nagusiak eta Administrazio Kontseiluak zuzenduko dute, eta azken hori izango da Sozietatearen ordezkaria.

LEHENENGO KAPITULUA

BATZAR OROKORRA

Batzar Orokorreko akziodunen bilera, legez deitua eta eratua, sozietatearen organo eztabaidatzaile eta gorena da, eta haren erabakiak, legezko preskripzioen eta estatutu hauen arabera hartutakoak, nahitaezkoak dira akziodun guztientzat, baita ez daudenentzat, disidenteentzat edo botoa emateari uzten diotenentzat ere, aurkaratzeko eta banantzeko eskubideak alde batera utzita, hala badagokio.

  1. Batzar Orokorraren deialdiaren iragarkia Merkataritza Erregistroaren Aldizkari Ofizialean eta zabalkunde handieneko egunkarietako batean argitaratuko da, sozietatearen egoitzan, uztailaren 2ko 1/2010 Legegintzako Errege Dekretuak onartutako Kapital Sozietateen Legearen testu bateginak eskatzen duen aurrerapenarekin.

  2. Aurreko paragrafoan aurreikusitako deialdiaren iragarkiaz gain, akziodunei posta ziurtatuz, hartu-agiriarekin edo jakinarazpena bidali dela eta jaso dela egiaztatzea ahalbidetzen duen beste edozein komunikazio-prozedura indibidual eta idatziren bidez deituko zaie, bilera egin baino hilabete lehenago gutxienez. Deialdi berezi hau ez da nahitaezkoa izango akziodunen kopurua berrogeita hamarretik gorakoa bada.

  3. Aurreko artikuluetan xedatutakoa gorabehera, Batzar Orokorrerako deia egin dela eta edozein gai aztertzeko balio osoz eratu dela ulertuko da, baldin eta sozietatearen kapital guztia bertan badago eta bertaratutakoek aho batez onartzen badute Batzar Orokorra egitea.

Batzar Orokorra sozietateak egoitza duen herrian egingo da, deialdirako ezarritako egunean, baina bilkurak luzatu ahal izango dira ondoz ondoko egun batean edo gehiagotan.

  1. Ohiko eta Ezohiko Batzar Orokorra balio osoz eratzeko, ordaindutako kapitalaren bi herenen ordezkaritza agertu beharko da lehenengo deialdian, eta bigarren deialdian Batzarra eratzea baliozkoa izango da, ordezkatutako akzio-kopurua edozein dela ere.

  2. Batzarrak obligazioen jaulkipena erabaki ahal izateko, kapitala gehitu edo txikitzea, sozietatea eraldatzea, bat egitea, zatitzea edo desegitea, eta, oro har, sozietatearen estatutuetan edozein aldaketa egitea (salbu eta sozietatearen egoitza Euskal Autonomia Erkidegoaren barruan aldatzea), beharrezkoa izango da lehenengo deialdian ordaindutako kapitalaren gutxienez hiru laurden ordezkatzen duten akziodunek parte hartzea, eta bigarren deialdian, ordaindutako kapitalaren gutxienez bi heren ordezkatzen dituzten akziodunek.

  3. Aurreko paragrafoan ezarritako erabakiak hartzeko, lehenengo deialdian kapital sozialaren bi heren ordezkatzen dituzten akziodunek aldeko botoa eman beharko dute, eta bigarren deialdian kapital sozialaren gehiengo osoa ordezkatzen duten akziodunek aldeko botoa eman beharko dute.

  4. Nolanahi ere, aldaketa, bat-egite, zatiketa eta desegite kasuetan, Euskal Autonomia Erkidegoko Gobernu Kontseiluaren aldez aurreko baimena beharko da.

  1. Batzar Orokorrera bertaratzeko eskubidea izango dute beren tituluak Erregistro Liburuan inskribatuta dituzten akziodun guztiek, Batzarra egin baino bost egun lehenago, baldin eta dibidendu pasiboen ordainketa egunean badute.

  2. Administratzaileek Batzar Orokorrera joan beharko dute. Era berean, zuzendaria, gerenteak, teknikariak eta gizarte-gaien martxa egokian interesa duten gainerako pertsonak ere joan ahal izango dira. Administratzaileek egoki deritzote horiei entzungo diete, baina guztiek izango dute hitz egiteko eskubidea, baina ez botoa ematekoa.

  3. Batzar Orokorreko lehendakariak egokitzat jotzen duen beste edozein pertsona bertaratzeko baimena eman dezake, baina Batzarrak baimen hori baliogabetu ahal izango du.

  1. Batzarrera joateko eskubidea duten akziodunak beste bazkide batek ordezkatu ahal izango ditu, lehendakariari zuzendutako idazki baten bidez, bereziki batzar bakoitzerako; ordezkatutako akzioduna titularra den akzio guztiak hartuko ditu ordezkaritzak, eta idatziz eman beharko da; hori guztia Kapital Sozietateen Legearen testu bategina onartzen duen 1/2010 Legegintzako Errege Dekretuaren 187. artikuluan xedatutakoaren kalterik gabe.

  2. Ordezkaritza ezeztagarria da beti: ordezkatua batzarrera joaten bada, errebokatze-balioa izango du.

Akziodunen Batzar Nagusiaren eskumen esklusiboa da:

  1. Sozietateko zuzendaria izendatzea eta, hala badagokio, kargutik kentzea.

  2. Administrazio Kontseiluko kideak hautatzea eta, hala badagokio, administrazio-organoaren egitura aldatzea.

  3. Sozietatearen Administrazioak ekitaldi bakoitzean aurkezten dizkien memoria eta urteko kontuak aztertzea eta, hala badagokio, onartzea; haren kudeaketa aztertzea eta, hala badagokio, onartzea edo gaitzestea, eta, hala badagokio, Kapital Sozietateen Legearen arabera Kontu Auditoretzan jardun behar duten pertsonak izendatzea.

  4. Administratzaileek proposatuta, urteko emaitzen aplikazioari buruz erabakitzea, estatutuetan estatutuen legezko eta borondatezko erreserbetara bideratu beharreko zenbatekoei buruz ezarritakoaren arabera.

  5. Administrazioak aztertu eta onartu behar dituen gaiei buruz eztabaidatzea eta erabakiak hartzea, bai eta akziodunek aurkezten dituzten proposamenei buruz ere.

  6. Sozietatearen kapitala gehitzea edo murriztea, obligazio sinple edo hipotekarioak jaulkitzea, sozietatearen bat-egitea, transformazioa, zatiketa edo desegitea eta estatutuen beste edozein aldaketa erabakitzea.

  7. Legez berari bakarrik dagokion beste edozein.

  1. Batzar Orokorraren buru Administrazio Kontseiluko lehendakaria izango da, eta, hori ezean, bilerara bertaratutako akziodunek kasu bakoitzean aukeratzen duten akzioduna.

  2. Administrazio Kontseiluko idazkaria izango da idazkaria, edo, bestela, akzioduna edo batzarrera joateko eskubidea duen pertsona, batzordeak kasu bakoitzerako aukeratzen duena.

    BIGARREN KAPITULUA

    ADMINISTRAZIO-KONTSEILUA

  1. Administrazio Kontseiluak gutxienez hiru kide eta gehienez zortzi izango ditu. Kide guztiak Batzar Orokorrak izendatuko ditu, kapital sozialaren gehiengo osoaren aldeko botoarekin.

  2. Sailburu izateko, ez da beharrezkoa izango akziodun izatea, baina ezin izango dira akziodun izan legezko debekuetan eta bateraezintasunetan sartuta daudenak. Pertsona juridiko bat Administrazio Kontseiluko kide izendatzen bada, hark pertsona fisiko bat izendatuko du karguaren berezko eginkizunak betetzeko ordezkari gisa.

  3. Kontseiluko kideek beren karguak betetzean izan ditzaketen erantzukizunak alde batera utzita, automatikoki utziko dute Kontseiluko kide izateari, baldin eta, justifikatu gabeko absentzia dela-eta, Kontseilua bi deialditan jarraian biltzea eragozten badute, estatutu-quoruma eratzea galarazteagatik.

Estatutu hauek onartzeko unean, Administrazio Kontseiluak honako kide hauek izango ditu:

Lehendakaria; kargu hori Eusko Jaurlaritzako Segurtasuneko sailburuak izango du eta kalitate-botoa izango du.

Lehendakariordea: Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Saileko Segurtasuneko sailburuordea.

Batzordekideak:

Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Saileko Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako zuzendaria.

Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburua edo hark eskuordetutako pertsona.

Ekonomia eta Ogasun Saileko Ondare eta Kontratazioko zuzendaria.

Euskal Irrati Telebista (EITB) zuzenbide pribatuko erakunde publikoko zuzendari nagusia edo hark eskuordetzen duena.

Hitza bai baina botorik ez duten kideak:

Sozietatearen zuzendaria.

Idazkaria, sozietatearen Administrazio Kontseiluak izendatua.

Kontseilari-karguaren iraupena bost urtekoa izango da, eta behin edo gehiagotan berrautatu ahal izango dira, gehienez ere iraupen bereko aldietarako.

  1. Batzar Orokorrak izendatzen ez baditu, Administrazio Kontseiluak lehendakaria eta idazkaria hautatuko ditu, eta, hala badagokio, lehendakariordea eta idazkariordea.

  2. Idazkariak eta idazkariordeak kontseilari izan daitezke edo ez. Azken kasu horretan, hitza izango dute, baina botorik ez.

  1. Lehendakariaren egitekoa izango da Kontseiluaren bileretarako deia egitea, eta, Kontseiluaren erabakiz, Batzar Nagusietarako deia egitea. Bataren eta bestearen lehendakaria izango da.

  2. Lehendakariari dagokio Kontseilutik jasotzen dituen jarraibideak betetzea, sozietatearen martxak eskatzen dituen jarraibideak betetzea eta, kasu zehatzetan, Administrazio Kontseiluak esleitzen dizkion eginkizunak betetzea.

  3. Lehendakaria ez badago, lehendakariordeak ordezkatuko du.

  4. Lehendakariak bere borondatez edo Batzar Orokorraren erabakiz utz dezake kargua.

  1. Sozietatearen interesak hala eskatzen duenean bilduko da Administrazio Kontseilua, sozietatearen egoitzan edo beste edozein tokitan. Lehendakariak egingo du deialdia, bere ekimenez edo hiru kontseilarik edo gehiagok eskatuta.

  2. Bilera-eguna baino gutxienez bost egun lehenago egingo da deialdia. Ez da halako formaltasunik behar izango, eta Kontseilua behar bezala batzartutzat joko da, baldin eta kontseilari guztiak bertan edo ordezkatuta egonik, kontseilari horiek batzarra egitea onartzen badute.

  1. Administrazio Kontseilua balio osoz eratzeko, kideen erdiak gehi bat bertaratu beharko dira, bertan egonda edo ordezkatuta. Administrazio Kontseiluak bideokonferentziaz edo telefono-konferentzia anizkoitzez hartutako erabakiak baliozkoak izango dira, baldin eta kontseilarietako batek ere ez badio aurka egiten prozedura horri, horretarako behar diren baliabideak badituzte eta elkarri aitortzen bazaizkio; hori guztia Kontseiluaren aktan eta ematen diren erabakien ziurtagirian adierazi beharko da. Kasu horretan, Kontseiluaren bilkura bakartzat joko da, eta sozietatearen egoitzan egingo da.

  2. Lehendakariak zuzenduko ditu bilkurak, eta erabakiak hartzeko, bertaratzen diren edo ordezkaritza duten kideen erdiek baino gehiagok eman beharko dute aldeko botoa, ahalmenen delegazio iraunkorrerako izan ezik.

  3. Idatziz eta bilkurarik gabe bozkatzea onartuko da baldin eta ezein sailburu ez badago prozedura horren aurka.

  4. Boto-zenbaketan berdinketa gertatuz gero, Kontseiluaren beste bilera baterako deia egin beharko da, gutxienez hurrengo zazpi egunetan gai hori aztertzeko.

  1. Kontseiluak zuzendari baten esku utz ditzake beti bere ahalmenak. Ezin izango dira eskuordetzan eman legeak eskuordetzan ematen ez dituen ahalmenak, ez eta estatutu hauek Administrazio Kontseiluan bozketarako quorum berezia ezartzen dutenak ere. Administrazio Kontseiluak ere ahalorde bereziak eman ahal izango ditu.

  2. Administrazio Kontseiluak egoki iritzitako batzorde delegatuak izendatu ahal izango ditu.

Administrazio Kontseiluko kideek ahalordea eman ahal izango diote beste kontseilari bati beren izenean botoa emateko, idatziz eta bilkura bakoitzerako bereziki. Lehendakariari zuzendutako gutun bidez emango da ordezkaritza.

Kontseiluaren eztabaidak eta erabakiak akta-liburu batean jasoko dira, eta lehendakariak eta idazkariak sinatuko dituzte.

  1. Administrazio Kontseilua sozietatearen kide anitzeko gobernu-organo gorena da.

  2. Administrazio Kontseiluari dagokio sozietatea ordezkatzea, bai epaiketetan, bai epaiketatik kanpo. Sozietatea kudeatzeko eta administratzeko ahalik eta ahal gehien izango du, inolako mugarik gabe, eta ahalmenak eskuordetzan eman ahal izango ditu estatutu hauen 29. artikuluan ezarritako moduan.

  3. Administratzaileen ordezkaritza-ahalordea eta ahalorde hori osatzen duten ahalmenak ahalik eta zabaltasun handienaz ulertu beharko dira, edozein motatako ondasun higigarri, higiezin, akzio eta eskubideei dagokienez, oro har kontratatzeko eta era guztietako egintza eta negozioak, obligaziozkoak eta dispositiboak, ohiko edo ezohiko administraziokoak eta jabari zorrotzekoak egiteko; horretarako, Batzar Orokorraren baimena beharko da, hala eskatzen zaionean, indarrean dagoen araudiaren arabera.

  1. Administrazio Kontseiluko karguek ez dute ordainsaririk jasoko, baldin eta eginkizun exekutiborik esleituta ez badute.

  2. Eskuordetze bidez edo beste edozein tituluren bidez eginkizun betearazleak esleituta dituzten Administrazio Kontseiluko kideek sozietatetik ordainsari bat jasotzeko eskubidea izango dute beren eginkizunak betetzeagatik. Ordainsari hori zenbateko finko bat izango da, eta Batzar Orokorrak finkatuko du.

  1. Administrazio Kontseiluaren Aholku Batzordea eratu ahal izango da, eta Administrazio Kontseiluak izendatu eta ezeztatuko ditu kideak. Karguaren iraupena Administrazio Kontseiluak zehaztuko du, baina ezin izango da 5 urtetik gorakoa izan.

  2. Aholku Batzordea gutxienez bost kidek eta gehienez hamar kidek osatuko dute. Kide horiek ez dira kontseilari izango. Ahal dela, Aholku Batzordearen osaera orekatua izango da emakumeen eta gizonen artean, eta trebakuntza, gaitasun eta prestakuntza egokia izango dute. Ondorio horietarako, ordezkaritza orekatutzat joko da bi sexuek gutxienez ehuneko berrogeiko ordezkaritza dutenean.

  3. Aholku Batzordeak horien artean lehendakari bat eta idazkari bat izendatuko ditu. Kide zaharrenak eta kide gazteenak ordezkatu ahal izango dituzte, hurrenez hurren, batzordeburua edo idazkaria ez dagoenean edo ezin denean.

  4. Aholku Batzordeko kideek ez dute ordainsaririk jasoko.

Estatutu hauek onartzeko unean, Aholku Batzordeak bederatzi kide izango ditu:

  1. Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako foru aldundietako hiru kide, foru aldundiek izendatuta.

  2. Eusko Jaurlaritzako Natura Ondare eta Klima Aldaketako zuzendaria.

  3. Itelazpi, S.A. merkataritza-sozietate publikoko zuzendari nagusia.

  4. Bokal bat, EUDEL Euskadiko Udalen Elkartearen ordezkari gisa, elkarteak berak izendatuta.

  5. Azti Fundazioaren ordezkari bat, fundazioak berak izendatuta.

  6. Eusko Jaurlaritzaren Informatika Elkartea - Sociedad Informática del Gobierno Vasco SAren ordezkari bat (EJIE), hark izendatuta.

  7. Tecnalia Research & Innovation Fundazioaren ordezkari bat, fundazioak izendatua.

Hauek dira Aholku Batzordearen eginkizunak:

  1. Sozietatearen gobernu-organoei aholkularitza ematea.

  2. Sozietatearen zuzendaritzak eskatzen dizkion gai guztiei buruzko txostenak egitea, eta sozietatearen xede sozialen barruko gaiekin zerikusia duten gaiei buruzko proposamenak egitea.

  1. Administrazio Kontseiluak eskatzen duen guztietan bilduko da Aholku Batzordea, eta, gutxienez, sei hilean behin.

  2. Administrazio Kontseiluko lehendakariak dagokion deialdia zuzenduko du, eta kontsulta egingo dio Aholku Batzordeko lehendakariari, behar den dokumentazio edo informazioarekin.

  3. Deialdia eta kontsulta jaso ondoren, Aholku Batzordeko lehendakariak txostena proposatuko duen kide bat izendatuko du, sozietateko teknikariei aholkua emateko.

  4. Aholku Batzordeko lehendakariak eguna eta ordua jarriko ditu Aholku Batzordearen bilerarako eta proposamena egin duen kideak prestatutako txosten-proiektuaren eztabaidarako. Aholku Batzordeko lehendakariak hala erabakiz gero, sozietatearen zuzendaria edo hark egoki iritzitako beste edozein pertsona joan ahal izango da bilerara.

  5. Aholku Batzordea sozietatearen egoitzan eratutzat joko da, bilerara kideen erdia gehi bat bertaratzen direnean, bertan egonda edo ordezkatuta.

  6. Bilkura hasi ondoren, Aholku Batzordeko lehendakariak jasotako kontsulta azalduko du, txostena proposatu duen kideari emango dio hitza, eztabaidatu eta bozkatu egingo da. Aholku Batzordeko lehendakariak zuzenduko eta moderatuko ditu eztabaidak, eta erabakiak bilkuran dauden edo ordezkatuta dauden kideen gehiengo osoz hartuko dira.

  7. Idazkariak aktan jasoko ditu erabakiak, eta onartutako txostena erantsiko zaio aktari. Akta dagokion akta-liburuan egin edo transkribatuko da. Idazkariari dagokio akta-liburua zaintzea eta gordetzea, bai eta liburu horren edukiaren ziurtagiriak egitea ere. Aktak Aholku Batzordeak berak onartuko ditu bileraren amaieran edo hurrengoan. Onartutzat joko dira, halaber, akta-proiektua jaso eta hurrengo bost egunen barruan inork eragozpenik jarri ez badu. Administrazio Kontseiluko kideek eskubidea izango dute Aholku Batzordeak onartutako erabakiei buruz egokitzat jotzen dituzten eragozpenak aktan idatziz jasotzeko.

  8. Aktak, erantsitako txostenarekin batera, onartu ondoren, idazkariak sinatuko ditu, lehendakariaren oniritziarekin.

  9. Lehendakariak Administrazio Kontseiluko lehendakariari helaraziko dizkio txostenak, bere sinadurarekin, eta dokumentuaren kopia bat artxibatuko da sozietatearen bulegoetan.

  10. Administrazio Kontseiluko lehendakariak Aholku Batzordeari eskatu ahal izango dio emandako txostenari buruzko argibideak emateko.

Batzar Orokorrak izendatuko eta kargugabetuko du zuzendaria, Administrazio Kontseiluak proposatuta, kapital sozialaren gehiengoz.

  1. Administrazio Kontseiluak baliozkotasunez eta berariaz esleitzen dizkion eskumenak izango ditu zuzendariak. Kontseiluak edozein unetan errebokatu edo aldatu ahal izango ditu eskumen horiek, eta, nolanahi ere, honako hauek:

    1. Enpresaren alderdi ekonomikoa normaltasunez eta behar bezala ustiatzeko proposamenak kudeatu, aztertu eta abiarazteko jarduerak egitea.

    2. Kontseiluak eta presidenteak aztertu, ezagutu, bideratu eta onartu behar dituzten gai eta dokumentu guztiak prestatzea, biltzea eta ordenatzea.

    3. Kontseiluak hartutako erabakiak eta ebazpenak prestatzea, izapidetzea eta betearazteaz arduratzea, lehendakariaren zuzendaritzapean.

    4. Ekitaldi bakoitza amaitzean, Kontseiluari bere kudeaketaren garapenari buruzko memoria aurkeztea, eta Kontseiluak Batzar Nagusiari aurkeztu behar diona idaztea.

    5. Bere sinadurarekin baimentzea baldintza hori behar duten gutunak eta dokumentuak.

  2. Administrazio Kontseiluak bere eskumeneko ahalmenak eskuordetu ahal izango dizkio zuzendaritza duen pertsonari, eskuordetzan ezartzen diren baldintzetan, betiere Kapital Sozietateen Legean eta aplikatu beharreko beste edozein arauditan ezarritako mugekin.

  3. Eskuordetza eskritura publikoan jaso beharko da eta Merkataritza Erregistroan inskribatu.

  4. Ezin izango da inola ere eskuordetu Batzar Orokorrari kontuak ematea eta balantzeak aurkeztea, ezta Batzar Orokorrak Kontseiluari emandako ahalmenak ere, salbu eta Batzar Orokorrak berariaz baimentzen badu.

  5. Sozietateko zuzendaria Administrazio Kontseiluaren bileretara joango da, behatzaile gisa, bere kabuz edo ordezkari gisa, eta hitza izango du, baina botorik ez.

  1. Zuzendariaren agintaldiaren iraupena mugagabea izango da, eta Administrazio Kontseiluak izendapena errebokatu egingo du.

  2. Artikulu honetan aipatzen diren Kontseiluaren erabakiak gehiengo osoz hartuko dira.

Administrazio Kontseiluak ezarriko du zuzendariaren ordainsaria, aurreko artikuluan ezarritako gehiengoarekin.

Sozietateak obligazioak eta zorra aitortzen edo sortzen duten bestelako tituluak jaulki ahal izango ditu serie inprimatuan eta zenbakituan, uztailaren 2ko 1/2010 Legegintzako Errege Dekretuak onartutako indarreko Kapital Sozietateen Legean obligazioetarako ezartzen den araubideari jarraikiz.

  1. Sozietatearen ekitaldiak urtebeteko iraupena izango du, eta urte bakoitzeko urtarrilaren 1ean hasi eta abenduaren 31n amaituko da. Salbuespen gisa, sozietatearen lehenengo ekitaldia sozietatearen eratze-eskritura ematen den egunean hasiko da, eta hurrengo abenduaren 31n amaituko.

  2. Balantzea, Galera eta Irabazien Kontua, Kudeaketa Memoria eta Txostena, Mozkinak Banatzeko Proposamena eta, oro har, urteko kontuen onespenari, mozkinaren zehaztapenari, horren aplikazioari eta dibidenduen ordainketari dagokien guztia eratu, egiaztatu eta onartzeari dagokienez, Kapital Sozietateen Legean xedatutakoa beteko da, Estatutu hauetan aurreikusita ez dagoen guztian.

Ezingo dira dibidenduak banatu edo kapital soziala murriztu erreserben kargura, harik eta sozietateak legezko erreserba eratu arte (kapital sozialaren % 20).

  1. Sozietatea desegin eta likidatzeari dagokionez, Kapital Sozietateen Legean xedatutakoa beteko da, estatutu hauetan bertaratze- eta bozketa-quorumari buruz ezarritako betekizunei dagokienez izan ezik.

  2. Sozietatea aldatzeko, bat egiteko, zatitzeko edo desegiteko, Gobernu Kontseiluaren baimena behar da, ogasunaren arloan eskumena duen sailak proposatuta, eta aldez aurretik segurtasun-arloan eskumena duen sailaren ekimenez, merkataritza-legeriaren arabera hartu behar diren sozietate-erabakiak onartu aurretik. Deseginez gero, Gobernu Kontseiluak erabakiko du sozietatearen ondasunen destinoa.

Estatutu hauetan aurreikusita ez dagoen guztia indarrean dauden xedapen aplikagarrien arabera arautuko da.

Gaiarekin lotutako edukiak


Eskumenak eta transferentziak

Ez dago lotutako edukirik.

Garrantzi juridikoko dokumentazioa

Ez dago lotutako edukirik.