EEE - Ostatuko turismo-enpresen energia-eraginkortasun proiektuetarako laguntzen programa, Suspertze, Eraldatze eta Erresilientzia Planaren esparruan - Europar Batasunak finantzatua - NextGenerationEU
- Erakundea:
- Industria, Trantsizio Energetikoa eta JasangarritasunaEEE - Energiaren Euskal Erakundea
- Egoera:
Deskribapena
Xedea
Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia planeko turismo-enpresen energia-eraginkortasuneko proiektuetarako laguntzen programaren oinarri arautzaileak onetsi, deitu eta argitaratzen dituen Energiaren Euskal Erakundeko zuzendari nagusiaren 2022ko azaroaren 23ko EBAZPENAREN bitartez ezarritako laguntzen deialdia egitea.
Laguntza-programa honen esparruan ematen diren dirulaguntzak itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak izango dira, eta bateragarriak izango dira barne-merkatuarekin, Europar Batasunaren Funtzionamenduari buruzko Tratatuko 107. artikuluko 3. atalean xedaturik dagoenaren arabera, eta salbuetsirik daude tratatu bereko 108. artikuluan Batzordeari jakinarazteko ezarrita dagoen betebeharretik.
Aurrekontuko zuzkidura
3.800.203,68 €Prestazio ekonomikoa
Aurrekontu-zuzkidura
Horrenbestez, Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia planeko turismo-enpresen energia-eraginkortasuneko proiektuetarako laguntzen programa honetarako zuzkidura ekonomikoa 3.800.203,68 eurokoa izango da, ENERGIAREN EUSKAL ERAKUNDEKO (hemendik aurrera, "EEE") aurrekontuetan horretarako ezarritako kredituaren arabera.
Laguntzak esleitzeko prozedura
Laguntza-ebazpenak ebatziko dira konkurrentzia jarraituko prozedura baten bitartez, deialdietan esleitutako aurrekontu-kreditua agortu arte. Hala, eskaerak aurkezten diren ordena zorrotzaren arabera aztertu, tramitatu eta ebatziko dira.
Adierazitako indarraldi hori amaitzean, ez dira eskaera gehiago onartuko. Dena den, esleitutako aurrekontua agortzen bada eta betiere programaren indarraldia amaitu ez bada (2024ko abenduaren 31), eskaerak erregistratu ahalko dira behin-behineko erreserba-zerrendan, eta sarrera-ordenari zorrotz jarraikiz erantzungo zaie, aldez aurreko laguntza-eskaeretan izaten diren ezespen edo errebokazioen arabera, aurrekontua askatu ahalko luketenak, edo deialdian aurrekontu berri bat sartzen bada. Eskaera bat behin-behineko erreserba-zerrendara aurkezteak ez dio ezein eskubide sortuko eskatzaileari eskaera ebazten ez den arte.
Aurrekontu-zuzkidura
Horrenbestez, Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia planeko turismo-enpresen energia-eraginkortasuneko proiektuetarako laguntzen programa honetarako zuzkidura ekonomikoa 3.800.203,68 eurokoa izango da, ENERGIAREN EUSKAL ERAKUNDEKO (hemendik aurrera, "EEE") aurrekontuetan horretarako ezarritako kredituaren arabera.
Laguntzak esleitzeko prozedura
Laguntza-ebazpenak ebatziko dira konkurrentzia jarraituko prozedura baten bitartez, deialdietan esleitutako aurrekontu-kreditua agortu arte. Hala, eskaerak aurkezten diren ordena zorrotzaren arabera aztertu, tramitatu eta ebatziko dira.
Adierazitako indarraldi hori amaitzean, ez dira eskaera gehiago onartuko. Dena den, esleitutako aurrekontua agortzen bada eta betiere programaren indarraldia amaitu ez bada (2024ko abenduaren 31), eskaerak erregistratu ahalko dira behin-behineko erreserba-zerrendan, eta sarrera-ordenari zorrotz jarraikiz erantzungo zaie, aldez aurreko laguntza-eskaeretan izaten diren ezespen edo errebokazioen arabera, aurrekontua askatu ahalko luketenak, edo deialdian aurrekontu berri bat sartzen bada. Eskaera bat behin-behineko erreserba-zerrendara aurkezteak ez dio ezein eskubide sortuko eskatzaileari eskaera ebazten ez den arte.
Nori dago zuzenduta
subentzionagarri mota bakoitzerako jarraian zerrendatzen diren subjektu guztiak, betiere egoitza fiskala Espainian badute, eta energia-birgaitzearen eraginpeko eraikina EAEn badago:
a) EAEn kokatutako turismo-ostaturako eraikinen jabe diren pertsona fisiko edo juridiko pribatuak.
b) EAEn kokatutako turismo-ostaturako eraikinen enpresa ustiatzaile, errentari edo emakidadunak, baldintza hori indarrean dagoen kontratu baten bidez egiaztatzen badute eta hitzarmen honen xede diren eraberritze-lanei ekiteko berariazko ahalmena ematen badie.
Bi hartzaile-kategoria horiek proiektu bererako finantziazioa eskatzen badute, kasuan kasuko eskabideek adieraziko dute eskabide bakoitzak proiektu osoaren gainean hartzen duen portzentajea, baina bi portzentajeen baturak ezin izango du proiektuaren %100 gainditu. Edozein erabileratarako diren egungo eraikinetako jabeak diren izaera pribatu edo publiko pertsona fisiko edo juridikoak.
Betekizunak
-
Jarduketa subentzionagarriak
Ondoren aipatzen diren tipologietako baten edo batzuen barruan sartzen diren jarduerek jaso ahal izango dute diru-laguntza, bai EAEko lurraldean dauden eraikin osoak (A aukera) hartzen dituzten turismo-ostatuetako establezimenduetan, bai EAEko lurraldean kokatutako turismo-ostatuko establezimendu batean, eraikin bat partzialki okupatzen duenean (B aukera), eta I. eranskinean horietako bakoitzerako ezartzen diren baldintzak betetzen dituztenean:
- 1. tipologia – Inguratzaile termikoaren energia-eraginkortasuna hobetzeko jarduerak.
- 2. tipologia – Berokuntza-, klimatizazio-, hozte-, aireztapen- eta ur bero sanitarioko instalazio termikoetan energia-eraginkortasuna hobetzeko eta energia berriztagarriak erabiltzeko jarduerak; hainbat eraikinetako turismoguneetarako energia berriztagarrien eta/edo hondarberoaren bidez elikatutako bero- eta hotz-sareen instalazioa barne.
- 3. tipologia – Argiztapen-instalazioen energia-eraginkortasuna hobetzeko jarduerak.
Jarduketak nahitaez egin beharko dira turismo-ostaturako diren eta nahitaez Euskadiko Turismo Enpresa eta Jardueren Erregistroan (REATE) inskribatuta dauden eraikinetan edo eraikin multzo edo konplexuetan, Euskadiko Turismoari buruzko 13/2016 Legearen 2.2.j artikuluaren arabera, «Turismo-ostatuaren establezimendua» bezala definitzen diren kategoria hauen barruan:
- Turismo-ostatuaren establezimendua: jendearentzat, oro har, irekita dauden lokalak, instalazioak eta ondasun higigarriak, araudi aplikagarriaren arabera, ostatuko turismo zerbitzuak ematen direnean. Definizio horretan ez dira sartzen turismorako etxebizitzak, ez eta turismorako etxebizitza partikularretako geletan ostatu-zerbitzua ematen den espazioak ere, lege horren 53. eta 54. artikuluetan araututa daudenak.
Zehazki, honako hauek hartuko dira turismo-ostatuko establezimendutzat, Euskadiko Turismoari buruzko 13/2016 Legean kategoria bakoitzerako jasotzen diren salbuespenekin:
- a) Hotelak: Hotelak, hotel-apartamentuak eta pentsioak (102/2001 Dekretua, maiatzaren 29koa, hotel-establezimenduen antolamendua ezartzen duena).
- b) Apartamentu turistikoak (apirilaren 16ko 198/2013 Dekretua, apartamentu turistikoak arautzen dituena).
- c) Kanpinak (396/2013 Dekretua, uztailaren 30ekoa, Euskal Autonomia Erkidegoan kanpinak eta kanpatzeko bestelako turismo-modalitateak antolatzekoa).
- d) Landa-turismoko etxeak eta landa-etxeak (apirilaren 16ko 199/2013 Dekretua, landa-inguruneko turismo-ostatuak arautzen dituena).
- e) Turismoko aterpetxeak (uztailaren 9ko 200/2013 Dekretua, turismoko aterpetxeak antolatzekoa).
Bestetik, behin-behinekoak edo aldi baterakoak ez diren eraikin finkatuak baizik ez dira diruz lagunduko.
Laguntza-programaren dirulaguntza eskuratu ahal izateko, ezinbestekoa izango da 2022ko martxoaren 29ko CST Akordioa (2022ko apirilaren 7a) EBOn argitaratu baino lehen alta emanda egotea Euskadiko turismo-enpresen eta -jardueren erregistroan, Euskadiko Turismoari buruzko 13/2016 Legean zehaztutakoaren arabera. https://www.euskadi.eus/erregistroa/euskadiko-turismo-enpresa-eta-establezimenduen-erregistroa/web01-tramite/eu/
Laguntza-eskaera guztien xede diren jarduketetarako lortu eta justifikatu beharko da energia primario ez-berriztagarriaren kontsumoa % 30 murriztea abiapuntuko egoeraren aldean, eta gutxienez letra batean hobetu beharko da eraikinaren energia-kalifikazio totala karbono dioxidoko emisioen eskalan (kg CO2 /m2 urte), eraikinaren hasierako energia-kalifikazioarekiko.
Laguntzako jarduketek aplikatzekoa zaien indarreko araudia bete beharko dute, eta beharrezko lizentziak eta administrazio-baimenak eduki jarduketa horiek hori eskatzen badute.
-
Kostu hautagarriak eta ez-hautagarriak
Hautagarritzat hartzen dira Laguntza Programaren Oinarrien I. ERANSKINEAN deskribatutako jarduketa tipologia bakoitzerako adierazi direnak, eta jarraian zerrendatzen direnak:
- a) Ekainaren 1eko 390/2021 Errege Dekretuan eta otsailaren 26ko 25/2019 Dekretuan eta haren ondorengo edozein aldaketatan aurreikusitako energia-efizientziako ziurtagiria teknikari eskudunak egin dezan ordaindutako ordainsari profesionalak.
- b) Laguntza-eskaeraren kudeaketa-kostuak.
- c) Laguntzako jarduketa tipologiekin lotutako proiektu teknikoen idazkuntzaren kostuak.
- d) Jarduketen zuzendaritza fakultatiboaren kostuak.
- e) Obren edota instalazioen egikaritzapen-kostuak.
- f) Ekipotan eta materialetan egindako inbertsioa.
- g) Laguntzen eskaerako eta justifikaziorako eskatutako txostenen eta gainerako dokumentazioaren idazkuntza-kostuak.
- h) Jarduketak egitearen justifikazioaren kudeaketa-kostuak.
- i) Justifikazio-kontuari buruzko auditorearen txostena.
- j) Laguntzaren xede diren jarduerak behar bezala egin direla egiaztatzen duen txostena, kontrolerakunde edo kontrol-entitate batek emana.
- k) Jarduketa tipologia bakoitzaren beste beharrezko partida (osagarriak edo ez) espezifiko batzuk.
- l) Jarduera dela-eta amiantoa duten eraikuntza-produktuak kendu behar direnean. Legez baimendutako enpresa batek amiantoaren eraginpean egoteko arriskua duten lanei aplikatu beharreko segurtasun eta osasun arloko gutxieneko xedapenak ezartzen dituen martxoaren 31ko 396/2006 Errege Dekretuan ezarritakoaren arabera kendu beharko dira. Prozesuan sortutako hondakinen kudeaketa Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean, eraikuntza- eta eraispenhondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzen duen otsailaren 1eko 105/2008 Errege Dekretuan eta eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzen duen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan ezarritakoaren arabera egin behar da.
- m) Trantsiziorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak argitaratutako «Ingurumenari ale esanguratsurik ez egiteko printzipioarekin bat datozen jarduketak diseinatu eta garatzeko gidaren» irizpideak betetzeko neurri zuzentzaileak ezartzeko kostuak.
Ez dira kostu hautagarritzat hartzen lizentziak, tasak, zergak edo tributuak. Dena den, BEZa hautagarritzat hartu ahalko da, betiere ezin badira berreskuratu edo osorik edo partzialki ezin bada konpentsatu.
Programaren barruan laguntzaren xede diren gehieneko kostu hautagarria eskaera bakoitzeko, Laguntza Programaren Oinarrien I eta II. ERANSKINETAN ezarri dira. Jarduketa subentzionagarri mota guztiei aplikatzekoa den gutxieneko kostu hautagarria 10.000€ da laguntza-eskaera bakoitzeko.
Araudia
Erakundeak
Deitzen duen erakundea
- Eusko Jaurlaritza > Industria, Trantsizio Energetikoa eta Jasangarritasuna
- Zuzenbide pribatuko erakunde publikoak > EEE - Energiaren Euskal Erakundea
Ebazten duen erakundea
- Eusko Jaurlaritza > Industria, Trantsizio Energetikoa eta Jasangarritasuna
- Zuzenbide pribatuko erakunde publikoak > EEE - Energiaren Euskal Erakundea
Kontaktu-informazioa
Kodea
12106Eskaera eta dokumentazioa aurkeztea
Laguntza-programa honetarako laguntza-eskabideak aurkezteko epea EHAAn argitaratu eta hurrengo eguneko 08:00etan hasiko da, indarraldia amaitu arte, hau da, 2024ko abenduaren 31n izango dena.
Eskaerarekin hasi baino lehen:
- Kontuan hartu identifikazio elektronikoko baliabide bat eduki behar duzula.
- Presta itzazu behar diren dokumentuak formatu digitalean (PDFn edo onartutako formatuetan).
Ondoren, sartu zerbitzu elektronikoan, eta jarraitu honako 4 urrats hauei:
- Bete dagozkion atalak eta erantzukizunpeko adierazpenak.
- Erantsi aldez aurretik prestatu dituzun dokumentuak.
- Sinatu eskaera.
- Bidali eskaera eta dokumentuak.
Jarraian, pantaila bat ikusiko duzu, bidalketa eginda dagoela adieraziko dizuna (hartu-agiria).
Ondoren, tramitazioarekin jarraitzeko eta zure espedientearen jarraipena egiteko aukera izango duzu, Nire karpeta atalaren bitartez.
-
- Ikus Programaren Oinarrien III. ERANSKINA, A atala.
-
- Ikus Programaren Oinarrien III. ERANSKINA, B atala.
-
Jarduketa subentzionagarriak
Ondoren aipatzen diren tipologietako baten edo batzuen barruan sartzen diren jarduerek jaso ahal izango dute diru-laguntza, bai EAEko lurraldean dauden eraikin osoak (A aukera) hartzen dituzten turismo-ostatuetako establezimenduetan, bai EAEko lurraldean kokatutako turismo-ostatuko establezimendu batean, eraikin bat partzialki okupatzen duenean (B aukera), eta I. eranskinean horietako bakoitzerako ezartzen diren baldintzak betetzen dituztenean:
- 1. tipologia – Inguratzaile termikoaren energia-eraginkortasuna hobetzeko jarduerak.
- 2. tipologia – Berokuntza-, klimatizazio-, hozte-, aireztapen- eta ur bero sanitarioko instalazio termikoetan energia-eraginkortasuna hobetzeko eta energia berriztagarriak erabiltzeko jarduerak; hainbat eraikinetako turismoguneetarako energia berriztagarrien eta/edo hondarberoaren bidez elikatutako bero- eta hotz-sareen instalazioa barne.
- 3. tipologia – Argiztapen-instalazioen energia-eraginkortasuna hobetzeko jarduerak.
Jarduketak nahitaez egin beharko dira turismo-ostaturako diren eta nahitaez Euskadiko Turismo Enpresa eta Jardueren Erregistroan (REATE) inskribatuta dauden eraikinetan edo eraikin multzo edo konplexuetan, Euskadiko Turismoari buruzko 13/2016 Legearen 2.2.j artikuluaren arabera, «Turismo-ostatuaren establezimendua» bezala definitzen diren kategoria hauen barruan:
- Turismo-ostatuaren establezimendua: jendearentzat, oro har, irekita dauden lokalak, instalazioak eta ondasun higigarriak, araudi aplikagarriaren arabera, ostatuko turismo zerbitzuak ematen direnean. Definizio horretan ez dira sartzen turismorako etxebizitzak, ez eta turismorako etxebizitza partikularretako geletan ostatu-zerbitzua ematen den espazioak ere, lege horren 53. eta 54. artikuluetan araututa daudenak.
Zehazki, honako hauek hartuko dira turismo-ostatuko establezimendutzat, Euskadiko Turismoari buruzko 13/2016 Legean kategoria bakoitzerako jasotzen diren salbuespenekin:
- a) Hotelak: Hotelak, hotel-apartamentuak eta pentsioak (102/2001 Dekretua, maiatzaren 29koa, hotel-establezimenduen antolamendua ezartzen duena).
- b) Apartamentu turistikoak (apirilaren 16ko 198/2013 Dekretua, apartamentu turistikoak arautzen dituena).
- c) Kanpinak (396/2013 Dekretua, uztailaren 30ekoa, Euskal Autonomia Erkidegoan kanpinak eta kanpatzeko bestelako turismo-modalitateak antolatzekoa).
- d) Landa-turismoko etxeak eta landa-etxeak (apirilaren 16ko 199/2013 Dekretua, landa-inguruneko turismo-ostatuak arautzen dituena).
- e) Turismoko aterpetxeak (uztailaren 9ko 200/2013 Dekretua, turismoko aterpetxeak antolatzekoa).
Bestetik, behin-behinekoak edo aldi baterakoak ez diren eraikin finkatuak baizik ez dira diruz lagunduko.
Laguntza-programaren dirulaguntza eskuratu ahal izateko, ezinbestekoa izango da 2022ko martxoaren 29ko CST Akordioa (2022ko apirilaren 7a) EBOn argitaratu baino lehen alta emanda egotea Euskadiko turismo-enpresen eta -jardueren erregistroan, Euskadiko Turismoari buruzko 13/2016 Legean zehaztutakoaren arabera. https://www.euskadi.eus/erregistroa/euskadiko-turismo-enpresa-eta-establezimenduen-erregistroa/web01-tramite/eu/
Laguntza-eskaera guztien xede diren jarduketetarako lortu eta justifikatu beharko da energia primario ez-berriztagarriaren kontsumoa % 30 murriztea abiapuntuko egoeraren aldean, eta gutxienez letra batean hobetu beharko da eraikinaren energia-kalifikazio totala karbono dioxidoko emisioen eskalan (kg CO2 /m2 urte), eraikinaren hasierako energia-kalifikazioarekiko.
Laguntzako jarduketek aplikatzekoa zaien indarreko araudia bete beharko dute, eta beharrezko lizentziak eta administrazio-baimenak eduki jarduketa horiek hori eskatzen badute.
-
Kostu hautagarriak eta ez-hautagarriak
Hautagarritzat hartzen dira Laguntza Programaren Oinarrien I. ERANSKINEAN deskribatutako jarduketa tipologia bakoitzerako adierazi direnak, eta jarraian zerrendatzen direnak:
- a) Ekainaren 1eko 390/2021 Errege Dekretuan eta otsailaren 26ko 25/2019 Dekretuan eta haren ondorengo edozein aldaketatan aurreikusitako energia-efizientziako ziurtagiria teknikari eskudunak egin dezan ordaindutako ordainsari profesionalak.
- b) Laguntza-eskaeraren kudeaketa-kostuak.
- c) Laguntzako jarduketa tipologiekin lotutako proiektu teknikoen idazkuntzaren kostuak.
- d) Jarduketen zuzendaritza fakultatiboaren kostuak.
- e) Obren edota instalazioen egikaritzapen-kostuak.
- f) Ekipotan eta materialetan egindako inbertsioa.
- g) Laguntzen eskaerako eta justifikaziorako eskatutako txostenen eta gainerako dokumentazioaren idazkuntza-kostuak.
- h) Jarduketak egitearen justifikazioaren kudeaketa-kostuak.
- i) Justifikazio-kontuari buruzko auditorearen txostena.
- j) Laguntzaren xede diren jarduerak behar bezala egin direla egiaztatzen duen txostena, kontrolerakunde edo kontrol-entitate batek emana.
- k) Jarduketa tipologia bakoitzaren beste beharrezko partida (osagarriak edo ez) espezifiko batzuk.
- l) Jarduera dela-eta amiantoa duten eraikuntza-produktuak kendu behar direnean. Legez baimendutako enpresa batek amiantoaren eraginpean egoteko arriskua duten lanei aplikatu beharreko segurtasun eta osasun arloko gutxieneko xedapenak ezartzen dituen martxoaren 31ko 396/2006 Errege Dekretuan ezarritakoaren arabera kendu beharko dira. Prozesuan sortutako hondakinen kudeaketa Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean, eraikuntza- eta eraispenhondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzen duen otsailaren 1eko 105/2008 Errege Dekretuan eta eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzen duen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan ezarritakoaren arabera egin behar da.
- m) Trantsiziorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak argitaratutako «Ingurumenari ale esanguratsurik ez egiteko printzipioarekin bat datozen jarduketak diseinatu eta garatzeko gidaren» irizpideak betetzeko neurri zuzentzaileak ezartzeko kostuak.
Ez dira kostu hautagarritzat hartzen lizentziak, tasak, zergak edo tributuak. Dena den, BEZa hautagarritzat hartu ahalko da, betiere ezin badira berreskuratu edo osorik edo partzialki ezin bada konpentsatu.
Programaren barruan laguntzaren xede diren gehieneko kostu hautagarria eskaera bakoitzeko, Laguntza Programaren Oinarrien I eta II. ERANSKINETAN ezarri dira. Jarduketa subentzionagarri mota guztiei aplikatzekoa den gutxieneko kostu hautagarria 10.000€ da laguntza-eskaera bakoitzeko.
Ebazpena eta errekurtsoak
Ebazteko epea
Ebazpena EHAAn argitaratu eta 6 hilabeteko epean
Diru-laguntza emateko modua
Lehiaketarik gabe
Isilbidearen ondorioak
Gaitzetsiak
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Aukerako berraztertzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio berak emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Aukerako errekurtsoa denez, interesatuek errekurtso hau jartzeko aukera dute ala, nahiago badute, Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete zuzenean.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen dioten egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- Noiznahi, presuntziozko egintza gertatu eta biharamunetik aurrera.
Zer epe dauka administrazioak ebazteko?
- Hilabete: Epe horretan ez bazaizu ebazpena jakinarazten, errekurtsoa ezetsitzat joko da.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
Aukerako berraztertzeko errekurtsoa jartzen bada, Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke gero, bide judizialetik.
Dena dela, aukerako errekurtsoa denez, interesatuek Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete zuzenean.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua. Administrazio-errekurtsoak.