Kontsumo-arloko erreklamazioak, kexak eta salaketak
Deskribapena
Kontsumitzailea edota erabiltzailea bazara eta enpresa edo profesional batekin arazo bat badaukazu, aurkez ditzakezu honako idazki hauek:
- Kontsumoko erreklamazioa: idazki bat da Administrazioari jakinarazteko zure eskubideak edo interes partikularrak urratu direla ondasun bat erosterakoan edo enpresa, merkataritzako establezimendu edo zerbitzu-emaile baten zerbitzua jasotzerakoan. Erreklamazio horren bidez, hau eskatzen da: kontratuaren xedea betetzea, ordezkatzea edo horren ordaina ematea, adiskidetasuneko akordiorik lortu ez bada.
- Salaketa: egintza bat da Administrazioari gertakari bat kontsumoaren alorreko administrazioko arau-hauste bat izan daitekeela adierazteko. Administrazioak, ikuskapen- eta kontrol-zerbitzuen bidez beharrezko egiaztapenak egin ondoren, beharrezko erabakiak hartu edo zehapenak jarriko ditu, jarduera arau-hausleak zuzendu eta prebenitzeko.
- Kexa: idazki bat da enpresari jakinarazteko kontsumitu duzun ondasunarekin edo eman zaizun zerbitzuarekin gustura ez zaudela, ezer eskatu gabe. Kontsumobidek jasotako kexak kexaren helburu diren enpresei jakinaraziko zaizkie eta, hala badagokio, baita sektorea ikuskatzeaz arduratzen den erakundeari ere.
Kontsumoko erreklamazioa, kexa edo salaketaren aurkezpena
Kontsumitzailea edota erabiltzailea bazara, kontsumoko erreklamazioa, kexa edo salaketa aurkez dezakezu. Egin dezakezu:
- Online, interneten bidez identifikatu ostean.
- Kontsumobideren lurralde-zerbitzuetara (dagokiona): Araba, Bizkaia edo Gipuzkoa.
- Zure bizilekuari dagokion Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegora (KIUB).
Nori dago zuzenduta
Kontsumitzaile edota erabiltzaile den edonork, hots, enpresa, profesional, merkataritzako establezimendu edo zerbitzu-emaile batengandik azken hartzaile gisa ondasunak edo zerbitzuak eskuratu dituen edonork.
Ez zara kontsumitzailea, baldin eta produktu, ondasun edo zerbitzu bat eskuratu eta ekoizpen edo merkaturatze prozesu batean edo zerbitzuak eskaintzeko prozesu batean integratzen baduzu, nahiz eta prozesu horrek zuzeneko mozkinik ez izan.
Aplikatu beharreko araudia
Erakundeak
Kudeatzen duen erakundea
- Kontsumobide - Kontsumoko Euskal Institutua > Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuko Zuzendaritza
Ebazten duen erakundea
- Kontsumobide - Kontsumoko Euskal Institutua > Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuko Zuzendaritza
Kontaktu-informazioa
Harremanetarako datuak
Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua
Arabako Lurralde-Zerbitzua
- Santiago hiribidea, 11. 01002 Vitoria-Gasteiz.
- Telefonoa: 900 840 120
- Faxa: 945 06 21 42
- Posta elektronikoa: kb-araba@kontsumobide.eus
Bizkaiko Lurralde-Zerbitzua
- Recalde zumarkalea, 39 A - Behea. 48008 Bilbao
- Telefonoa: 900 840 120
- Faxa: 94-403 19 67
- Posta elektronikoa: kb-bizkaia@kontsumobide.eus
Gipuzkoako Lurralde-Zerbitzua
- Easo kalea, 10 5.a 20006 Donostia / San Sebastián
- Telefonoa: 900 840 120
- Faxa: 943 02 25 72
- Posta elektronikoa: kb-gipuzkoa@kontsumobide.eus
Ordutegia
- Astelehenetik ostiralera, 8.30etatik 14.00etara.
Kodea(k)
- Kontsumoko erreklamazioa, kexa edo salaketaren aurkezpena : 0003701
Erreklamazioa, kexa edo salaketaren aurkezpena
Erreklamazio bat aurkeztu nahi baduzu, erreklamazio-orriak edo zeure burua identifikatzeko aukera ematen duen edozein euskarri iraunkor erabil ditzakezu. Internet bidez ere egin dezakezu.
Honako hauei buruzko datu guztiak adierazi behar dira:
- Erreklamatzailearen datuak (izena, helbidea, NANa/pasaportea, telefono-zenbakia, posta elektronikoa…), baita erreklamazioa aurkeztu nahi zaion establezimenduarenak ere.
- Gertaera non izan den.
- Erreklamatu nahi diren gertaeren zehaztasunak: behar bezala identifikatu behar da produktua edo zerbitzua (prezioa, eroste-eguna…).
- Pretentsioa edo eskaera. Azalpen argi eta zehatz bat, zer lortu nahi duzun adierazten duena: produktua entregatzea, itzultzea, ordezkatzea edo konpontzea; obra edo zerbitzua amaitzea, eta, hala dagokionean, diru-kopuru bat.
- Agiri edo frogen zerrenda, erreklamazio-orri originalarekin batera.
- Erreklamazio-eguna.
- Sinadura.
Erreklamazioarekin batera, honako hauek aurkeztu behako dituzu: faktura edo ordainketaren egiaztagiria, kontratua, informazio-liburuxkak, berme-agiria edota gertakariak balioesten laguntzen duen beste edozein froga edo dokumentu. Dokumentazio hori guztia kopia arruntean aurkez daiteke, baina jatorrizkoak gorde beharko dituzu, alderatzeko eskatzen badizkizute edo.
Salaketa edo kexa bat aurkeztu nahi baduzu, egin dezakezu erreklamazioak egiteko formularioa betez edo internet bidez.
- Bete eta inprimatu itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa.
- Aurkeztu dokumentazio guztia adierazitako lekuren batean.
-
Establezimenduan erreklamazio-orria lortzen ez baduzu edo salaketa bat edo kexa bat aurkeztu nahi baduzu, erabali idazki-eredu hau.
Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua
Arabako Lurralde-Zerbitzua
- Santiago hiribidea, 11. 01002 Vitoria-Gasteiz.
- Telefonoa: 945 06 21 61
- Faxa: 945 06 21 42
- Posta elektronikoa: kb-araba@kontsumobide.eus
Bizkaiko Lurralde-Zerbitzua
- Alameda Rekalde kalea, 39 A - Behekoa. 48008 Bilbao
- Telefonoa: 94 403 15 00
- Faxa: 94-403 19 67
- Posta elektronikoa: kb-bizkaia@kontsumobide.eus
Gipuzkoako Lurralde-Zerbitzua
- Easo kalea, 10 5.a 20006 Donostia/San Sebastián
- Teléfono: 943 02 25 47
- Faxa: 943 02 25 72
- Posta elektronikoa: kb-gipuzkoa@kontsumobide.eus
Ordutegia
- Astelehenetik ostiralera, 8.30tik 14.00ak arte.
Zuzenean: Herritarrentzako aurrez aurre zerbitzua
Erregistro-gaietan laguntzeko bulegoak
Eusko Jaurlaritzako bulegoak dira, informazioa emateko, laguntza bidez izapidetzeko eta dokumentazioa erregistratzeko (101. eta 102. artikuluak, 91/2023 Dekretua, ekainaren 20koa, herritarrei arreta integral eta multikanala ematekoa eta zerbitzu publikoak bitarteko elektronikoz irispidean izatekoa).
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Ebazpena eta errekurtsoak
Ebazteko epea
3 hilabete
Isilbidearen ondorioak
Gaitzetsiak