Administrazio-sinplifikazioa eta administrazio-kargen murrizketa
A.- Administrazio-kargak sinplifikatzen eta murrizten laguntzen duten neurriak
91/2023 Dekretuak, ekainaren 20koako, herritarrei arreta integrala eta kanal anitzekoa emateari eta zerbitzu publikoak bitarteko elektronikoen bidez eskuratzeari buruzkoak, administrazio-kargak sinplifikatzen eta murrizten laguntzen duten hainbat neurri ezartzen ditu. Hona hemen, laburbilduta, taula honetan:
Neurriak |
Sailek eta gainerako erakundeek gauzatu dituzten ekintzak |
Hartutako neurriak |
---|---|---|
1.- Hobekuntza teknologikoak eta bitarteko elektronikoen bidezko sarbidea |
|
|
2.- Izapidetze elektronikora behartuta dauden kolektiboak identifikatzea. |
|
|
3.- Eusko Jaurlaritzak onartutako identifikazio elektronikoa bultzatzea. |
|
|
4.- Elkarreragingarritasuna: datu-iturrien eta hirugarrenen arteko interkonexioa. |
|
|
5.- Interfazea herritarrekin homogeneizatzea. | Interfazea herritarrekin homogeneizatzea:
|
|
6.- Interesdunen datu-base korporatiboaren erabilera. |
|
|
7.- Jakinarazpen elektronikoak bultzatzea. |
|
|
8.- Jakinarazpenetarako iragarki-taula elektronikoaren erabilera handitzea. |
|
|
9.- Hizkuntza argia eta irakurketa erraza. |
|
|
10.- Dokumentazioa sinplifikatze. |
|
|
11.- Ahalordetzeen Erregistroaren (RdA) erabilera sustatzea |
|
|
12.- Administrazioaren erantzun arduratsua sustatzea. |
|
|
13.- Herritarrek beren datuak eskuratzeko duten autonomia. |
|
|
14.- Proaktibitatea. |
|
Horregatik, sailei, erakunde autonomoei eta zuzenbide pribatuko erakunde publikoei dagokie, Gobernantza, Administrazio Digital eta Autogobernu Sailarekin lankidetzan, zerbitzu publikoen eskaintza berrikustea, prozesuen berringeniaritzaren, administrazio-sinplifikazioaren, herritarrentzako kargen murrizketaren eta hizkuntza argiko eta irakurketa errazeko dokumentuen normalizazioaren ikuspegitik.
B.- Sailek eta gainerako erakundeek 2024ko ekitaldian gauzatutako administrazio-kargak sinplifikatzeko eta murrizteko neurrien laburpena
Herritarrei arreta integrala eta kanal anitzekoa emateko eta zerbitzu publikoak bitarteko elektronikoen bidez eskuratzeko ekainaren 20ko 91/2023 Dekretuaren 55. artikuluaren arabera, Herritarrak Hartzeko eta Zerbitzu Digitaletako Zuzendaritzak urtero eskatuko die sailei eta gainerako erakundeei kargak murrizteko eta administrazioa sinplifikatzeko gauzatutako ekintzei buruzko informazioa.
Informazio hori bildu ondoren, honako taula honetan argitaratu eta jasoko da:
Saila |
Kargak murrizteko eta administrazioa sinplifikatzeko gauzatutako ekintzak (2024) |
---|---|
Lehendakaritza |
|
Kultura eta Hizkuntza Politika |
|
Ekonomia, Lana eta Enplegua |
|
Ogasuna eta Finantzak |
|
Gobernantza, Administrazio Digitala eta Autogobernua |
|
Industria, Trantsizio Energetikoa eta Jasangarritasuna |
|
Segurtasuna |
|
Hezkuntza |
|
Etxebizitza eta Hiri Agenda |
|
Osasuna |
|
Ongizatea, Gazteria eta Erronka Demografikoa |
|
Mugikortasun Jasangarria |
|
Zientzia, Unibertsitate eta Berrikuntza |
|
Turismoa, Merkataritza eta Kontsumoa |
|
Elikadura, Landa Garapena, Nekazaritza eta Arrantza |
|
Justizia eta Giza Eskubideak |
|
Azken aldaketako data: