Gobernantza, Administrazio Digital eta Autogobernu Saila

Administrazio Elektronikorako Aholku Batzordearen lantaldeak

Euskal administrazio publikoen eraldaketa digitalak, oro har, erakunde-lidergoa behar du, administrazio elektronikoaren eremuan administrazioen arteko lankidetza-tresnen garapena sustatzeko.

Horrela, Zerbitzu Elektronikoen Lan Taldeak(USE), Foru Aldundietako, Eudeleko, Informatika Elkarteetako eta Izenpeko kideekin batera, aktiboki parte hartzen du Administrazio Elektronikorako Aholku Batzordearen barruan sortutako lantaldeetan.

Horrela, Administrazio Elektronikorako Aholku Batzordearen barruan lantalde hauek eratzen dira:

Lantaldea Funtzioak
1.- Identitatea eta sinadura elektronikoa
  • Nortasun digitalari, sinadura elektronikoari eta sinadura-politikari eragiten dieten arau-aldaketak eta -egokitzapenak aztertzea.
  • Administrazioen artean (europarra, estatukoa, autonomikoa, forala, tokikoa) nortasun digitalaren eta sinadura elektronikoaren arloko lankidetza eta lankidetza bultzatzea.
  • Identifikazio digitalerako eta sinadura elektronikorako modu berriak.
  • Ziurtagirietan oinarritzen ez den sinadura elektronikoa.
  • Egiaztatzeko kode seguruak.
  • Identifikazio biometrikoa.
2.- Herritarren karpeta eta jakinarazpen elektronikoa
  • Herritarren karpeta-zerbitzuak definitzea eta lehentasunak ezartzea.
  • Autokontsumo-zerbitzuak identifikatzea: administrazioaren esku dagoen informazioa.
  • Mugikortasun-zerbitzuak bultzatzea.
  • Jakinarazpen elektronikoaren puntu bakarra definitzea.
3.- Administrazioen arteko elkarreragingarritasuna
  • Ahalordetzeen eta gaitutako funtzionarioen erregistro elektronikoa.
  • Ahalordetzeen eta gaitutako funtzionarioen erregistro elektronikoei buruzko atalak definitzea.
  • Administrazio orotariko ahalordetzeen eta gaitutako funtzionarioen erregistro elektronikoak erabat elkarreragingarriak izan daitezen koordinatzea.
  • Herritarrei baliabide elektronikoak erabiltzen laguntzea, identifikazio eta sinadura elektronikorako, eskaerak aurkezteko, beste izapide batzuk egiteko eta benetako kopiak lortzeko gaitutako funtzionarioen bidez.
  • Euskadiko Administrazioen Elkarreragingarritasun eta Segurtasunerako Nodoa - NISAE

    • Elkarreragingarritasun-zerbitzuen katalogoa zabaltzea.
    • Datuak trukatzeko eredua sektore pribatura zabaltzea.
    • "Lankidetza publiko-pribatuaren" eredu bat definitzea, datu-truke guztietara estrapolatzeko modukoa.
4.- Toki Administrazioen Zerbitzuen Katalogoa
  • Egungo egoera aztertzea.
  • Toki Administrazioen Zerbitzuen Katalogoaren eredua ezartzea.
  • Erregistroak egokitzeko ibilbide-orria ezartzea.

Administrazio Elektronikorako Aholku Batzordea: partaideak eta eginlizunak

Administrazio Elektronikorako Aholku Batzordea

Deskribapena
Kontseiluaren partaideak
  • Administrazio Elektronikorako Aholku Batzordea kide hauek osatzen dute:

    1. Eusko Jaurlaritzan administrazio elektronikoaren eskumena duen administrazio-organoaren arduraduna.

    2. Foru-aldundi bakoitzean administrazio elektronikoan eskumena duten administrazio-organoetako arduradunak.

    3. Euskal Autonomia Erkidegoko hiru hiriburuetako udalek izendatutako pertsona bana.

    4. EUDEL Euskadiko Udalen Elkarteak izendatutako pertsona bat.

Kontseiluaren Idazkaritza
  • Kontseiluko idazkaria Eusko Jaurlaritzan administrazio elektronikoaren eskumena duen organoak izendatutako funtzionario bat izango da, eta bileretan hitza izango du, baina botorik ez.

    Landutako gaiak direla-eta interesgarria denean, kasuan-kasuan egokitzat jotzen diren erakunde, korporazio edo gizarte-eragileak gonbidatu ahal izango dira Aholku Batzordearen eztabaidetan parte hartzera.

Kontseiluaren eginkizunak
  • Administrazio Elektronikorako Aholku Batzordeak eginkizun hauek ditu:

    1. Herri-administrazioek erabiltzen dituzten sistemen eta aplikazioen bateragarritasuna eta elkarreragingarritasuna lortzea, bai eta herritarrekiko harreman elektronikoan ere.

    2. Jarduteko plan eta programa bateratuak prestatzea, administrazio elektronikoaren garapena eta software publikoaren berrerabilera bultzatzeko.

    3. Administrazioen arteko lankidetzarako tresnak garatzea, herritarrei euskal administrazio publikoek Interneten argitaratutako informazioa bilatzen laguntzeko, nabigazioa eta edukien lokalizazioa errazteko, eta eduki jakin batzuk argitaratzen direnean abisu-zerbitzuetan harpidetzeko aukera eskaintzeko, hala nola euskal administrazio publikoen web-edukietarako katalogazio-eredu komunak garatzea.

    4. Euskal administrazio publiko guztietan informazio publikoa eskuratzeko eskubidea gauzatzeko leihatila bakarra garatzen lagunduko duten ereduak diseinatzea.

    5. Administrazio publikoen arteko lankidetza-tresnak garatzea, herritarrei informazio administratibo argia, eguneratua eta zalantzarik gabea emateko.

Azken aldaketako data: