Segurtasun pribatuaren arloko zehapenak
Deskribapena
5/2014 Lege Organikoak, apirilaren 4koak, Segurtasun Pribatuari buruzkoak (SPL), VI.tituluan zehapen-erregimena ezartzen du. Horretan tipifikatzen dira arau-hausteak diren jokabideak (56-60. Art.) eta horiei dagozkien isunak (61-63. art.). Zehapen horiek ezartzeko, Administrazio Publikoen Administrazio-prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/2015 Legean araututako prozedurari jarraitzen zaio.
Aplikatu beharreko araudia
Erakundeak
Kudeatzen duen erakundea
Zehapen-prozedura hasteko eta instruitzeko organo eskuduna Segurtasuna Koordinatzeko zuzendaria da (Segurtasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 83/2017 Dekretuaren 19 art.).
Ebazten duen erakundea
Zehapen-ebazpena emateko organo eskuduna Ertzaintzaren Zuzendaria da, arau-hauste arinak edo astunak izanik, eta Segurtasun Sailburuordea, arau-hauste oso astunak direnean (Segurtasun pribatuari buruzko 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 13. art; Euskadiko Segurtasun Publikoaren Sistema Antolatzekoa den ekainaren 28ko 15/2012 Legearen 55. art; Euskal Autonomia Erkidegoak segurtasun pribatuaren arloan dituen eskumenak arautzen dituen 2014ko urriaren 21eko 207/2014 Dekretuaren 9. art.; Segurtasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 83/2017 Dekretuaren 18 art.)
Kontaktu-informazioa
Harremanetarako datuak
Zuzenean: Herritarrentzako arreta zerbitzua
Kodea(k)
- Pribatu segurtasunaren arloko zehapen-prozedura: 1045201
Administrazioari komunikazio-egintza
Ebazpena eman aurreko edozein unetan, isuna ordaintzen bada, prozedura amaituko da eta ondorio hauek izango ditu (
- Isunaren zenbatekoa %20 murriztuko da.
- Ordainketa-modu horretaz baliatzeko, zehapenaren aurka administrazio-bidean jarritako akzio edo errekurtsoetan atzera edo uko egin beharra dago.
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
Administraziori Komunikatzeko, honako hauek egin behar dituzu:
- identifikazio elektronikoaren bitarteko bat izan,
- dokumentazioa bete, PDF formatuan (edo onartutako beste formatu batean), eskaneatu eta ordenagailuan gorde,
- inprimakiak dauden kasuetan: horiek bete eta ordenagailuan gorde,
- zerbitzu elektronikora sartu.
Oharrak:
- Hiritarren eskubidea da, Administrazio jardulearen boterean edo aurkitzen duten prozedurarako arau aplikagarriek ez eskatutako dokumentua ez aurkeztea, (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 53. artikulua). Eskubide hau erabil ahal izateko, eskaerako emandako Dokumentazioa atalean, emandako dokumentuen informazioa beteko du.
- Espedientearen egoeraren segimendua Nire karpetaen egin dezakezu.
Erantzukizuna aitortzea
Interesdunak bere erantzukizuna aitortzen badu, dagokion zehapena ezarriz ebatzi ahal izango da prozedura. Zehapena diruzkoa soilik baldin bada, haren zenbatekoa %20 murriztuko da; hartaz baliatzeko, bestalde, zehapenaren aurka administrazio-bidean jarritako akzio edo errekurtsoetan atzera edo uko egin beharra dago (
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
Egoki deritzezun alegazioak aurkezteko, zure erantzukizuna borondatez onartzeko edo espedientearen kopia eskatzeko, zure izena eta espediente zenbakia adierazi beharko dituzu eta hona jo: Segurtasun Saila, Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritza, ARAUBIDE JURIDIKO PUBLIKOAREN ARLOA, Larrauri Mendotxe Bidea, 18 – 48950 Erandio.
Dokumentuak eta idazkiak aurkeztu ahal izango dira, APAPELen 16. artikuluan jasotzen denaren arabera, besteak beste, honela:
- Administrazio honen erregistroan.
- Estatuko Administrazioko, Autonomia Erkidegoetako edo Tokiko Administrazioko edozein organotako erregistroetan.
- Posta-bulegoetan.
Zuzenean: Herritarrentzako aurrez aurre zerbitzua
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Errekusatzea
Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legeak 23. eta 24. artikuluetan ezarritakoaren arabera, prozeduraren izapidetzearen edozein unetan eska daiteke Administrazioetako agintari edo langileen errekusazioa, baldin eta xedapen horietan aipaturiko egoeretakoren batean badaude.
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Bete eta inprimatu itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa.
- Aurkeztu dokumentazio guztia adierazitako lekuren batean.
Egoki deritzezun alegazioak aurkezteko, zure erantzukizuna borondatez onartzeko edo espedientearen kopia eskatzeko, zure izena eta espediente zenbakia adierazi beharko dituzu eta hona jo: Segurtasun Saila, Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritza, ARAUBIDE JURIDIKO PUBLIKOAREN ARLOA, Larrauri Mendotxe Bidea, 18 – 48950 Erandio.
Dokumentuak eta idazkiak aurkeztu ahal izango dira, APAPELen 16. artikuluan jasotzen denaren arabera, besteak beste, honela:
- Administrazio honen erregistroan.
- Estatuko Administrazioko, Autonomia Erkidegoetako edo Tokiko Administrazioko edozein organotako erregistroetan.
- Posta-bulegoetan.
Zuzenean: Herritarrentzako aurrez aurre zerbitzua
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Alegazioak eta frogak
Interesdunak, hasiera jakinarazten denetik kontatzen hasita, hamar egun balioduneko epea dauka egoki deritzen alegazioak, dokumentuak edo informazioak aurkezteko eta hala badagokio, frogak proposatzeko, zein baliabide erabili nahi dituen zehaztuta. Halaber, interesdunak, prozeduraren edozein urratsetan, alegazioak egiteko eta egoki deritzen dokumentuak aurkezteko eskubidea dauka (
Hamar eguneko epean alegaziorik egin ezean, espedienteari hasiera ematen dion erabakia ebazpen-proposamentzat hartu ahal izango da (APAPELen 64.2 art.).
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Bete eta inprimatu itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa.
- Aurkeztu dokumentazio guztia adierazitako lekuren batean.
Egoki deritzezun alegazioak aurkezteko, zure erantzukizuna borondatez onartzeko edo espedientearen kopia eskatzeko, zure izena eta espediente zenbakia adierazi beharko dituzu eta hona jo: Segurtasun Saila, Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritza, ARAUBIDE JURIDIKO PUBLIKOAREN ARLOA, Larrauri Mendotxe Bidea, 18 – 48950 Erandio.
Dokumentuak eta idazkiak aurkeztu ahal izango dira, APAPELen 16. artikuluan jasotzen denaren arabera, besteak beste, honela:
- Administrazio honen erregistroan.
- Estatuko Administrazioko, Autonomia Erkidegoetako edo Tokiko Administrazioko edozein organotako erregistroetan.
- Posta-bulegoetan.
Zuzenean: Herritarrentzako aurrez aurre zerbitzua
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Iraungitzea
Prozedura hasi eta sei hilabetera iraungiko da, ebazpenik jakinarazi ezean. Hala ere, ebazteko gehieneko epea eten ahal izango da
Egoki deritzezun alegazioak aurkezteko, zure erantzukizuna borondatez onartzeko edo espedientearen kopia eskatzeko, zure izena eta espediente zenbakia adierazi beharko dituzu eta hona jo: Segurtasun Saila, Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritza, ARAUBIDE JURIDIKO PUBLIKOAREN ARLOA, Larrauri Mendotxe Bidea, 18 – 48950 Erandio.
Dokumentuak eta idazkiak aurkeztu ahal izango dira, APAPELen 16. artikuluan jasotzen denaren arabera, besteak beste, honela:
- Administrazio honen erregistroan.
- Estatuko Administrazioko, Autonomia Erkidegoetako edo Tokiko Administrazioko edozein organotako erregistroetan.
- Posta-bulegoetan.
Zuzenean: Herritarrentzako aurrez aurre zerbitzua
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Isuna ordaintzeko epea, prozedura amaitu ondoren
Hil bakoitzaren 1etik 15era bitartean jakinarazitako isunak, hurrengo hilaren 5era arte, edo hurrengo lehenengo egun baliodunera arte ordaindu ahal dira errekargurik gabe. Hil bakoitzaren 16tik hilaren amaierara bitartean jakinarazitakoak, errekargurik gabe ordaindu ahal dira hurrengo hilaren 20ra arte, edo hurrengo lehenengo egun baliodunera arte.
Ebazpen honi gora jotzeko errekurtsoa aurkezteko dagoen hilabeteko epea, orokortasunez ezarritako ordainketa epearen ondoren amaitzen bada, errekurtsoa aurkezteko epea amaitu ondorengo egun baliodunera arte luzatuko da ordainketarako epea, baldin eta ez bada errekurtsorik aurkezten.
Dena den, adierazitako epeak agortzen baditu, zenbatekoa betearazpen-bidetik ordaintzeko eskatuko zaio, baita %20ko errekargua eta dagozkion berandutze-interesak ere.
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
Egoki deritzezun alegazioak aurkezteko, zure erantzukizuna borondatez onartzeko edo espedientearen kopia eskatzeko, zure izena eta espediente zenbakia adierazi beharko dituzu eta hona jo: Segurtasun Saila, Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritza, ARAUBIDE JURIDIKO PUBLIKOAREN ARLOA, Larrauri Mendotxe Bidea, 18 – 48950 Erandio.
Dokumentuak eta idazkiak aurkeztu ahal izango dira, APAPELen 16. artikuluan jasotzen denaren arabera, besteak beste, honela:
- Administrazio honen erregistroan.
- Estatuko Administrazioko, Autonomia Erkidegoetako edo Tokiko Administrazioko edozein organotako erregistroetan.
- Posta-bulegoetan.
Zuzenean: Herritarrentzako aurrez aurre zerbitzua
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Beste tramite batzuk
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
Jakinarazpen eta komunikazioetarako datuak aldatu ahal izateko, bete ezazu tramitazio elektronikoaren aplikazioan dagoen inprimakia.
Jakinarazpen eta komunikazioetarako datuak, hizkuntza eta tramitazio kanala alda ditzake, baldin eta espedientea zabalik badago.
- Bete eta inprimatu itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa.
- Aurkeztu dokumentazio guztia adierazitako lekuren batean.
-
Inprimakia betetzeko informazioa:
Zure izenean ari bazara:
- Eskatzailea atalean, aukera ezazu Titularra.
- Datu pertsonalak atalean, bete itzazu titularrari dagozkion datuak.
- Sina ezazu eskabidea.
Beste pertsona edo entitate baten ordezkari gisa ari bazara:
- Eskatzailea atalean, aukeratu ezazu Ordezkaria.
- Datu pertsonalak atalean, bete itzazu ordezkatzen duzun pertsonari dagozkion datuak Titularra atalean, eta zureak, Ordezkaria atalean.
- Sina ezazu eskabidea.
Oharra: Erakundeak ordezkari bidez aritzen dira beti.
Egoki deritzezun alegazioak aurkezteko, zure erantzukizuna borondatez onartzeko edo espedientearen kopia eskatzeko, zure izena eta espediente zenbakia adierazi beharko dituzu eta hona jo: Segurtasun Saila, Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritza, ARAUBIDE JURIDIKO PUBLIKOAREN ARLOA, Larrauri Mendotxe Bidea, 18 – 48950 Erandio.
Dokumentuak eta idazkiak aurkeztu ahal izango dira, APAPELen 16. artikuluan jasotzen denaren arabera, besteak beste, honela:
- Administrazio honen erregistroan.
- Estatuko Administrazioko, Autonomia Erkidegoetako edo Tokiko Administrazioko edozein organotako erregistroetan.
- Posta-bulegoetan.
Zuzenean: Herritarrentzako aurrez aurre zerbitzua
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Jakinarazpen eta komunikazioetarako datuak aldatu ahal izateko, bete ezazu inprimakia eta aurkeztu adierazitako lekuetako batean.
Jakinarazpen eta komunikazioetarako datuak, hizkuntza eta tramitazio kanala alda ditzake, baldin eta espedientea zabalik badago.
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
Dokumentazioa aurkezteko edo zuzentzeko, bete ezazu tramitazio elektronikoaren aplikazioan dagoen inprimakia.
Eskaerak deialdiko arauan ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko. Zuzentzen ez badituzu, Administrazioak eskaeran atzera egin duzula ulertuko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikulua
- Bete eta inprimatu itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa.
- Aurkeztu dokumentazio guztia adierazitako lekuren batean.
-
Inprimakia betetzeko informazioa:
Zure izenean ari bazara:
- Eskatzailea atalean, aukera ezazu Titularra.
- Datu pertsonalak atalean, bete itzazu titularrari dagozkion datuak.
- Sina ezazu eskabidea.
Beste pertsona edo entitate baten ordezkari gisa ari bazara:
- Eskatzailea atalean, aukera ezazu Ordezkaria.
- Datu pertsonalak atalean, bete itzazu ordezkatzen duzun pertsonari dagozkion datuak Titularra atalean, eta zureak, Ordezkaria atalean.
- Sina ezazu eskabidea.
Oharra: Erakundeak ordezkari bidez aritzen dira beti.
Egoki deritzezun alegazioak aurkezteko, zure erantzukizuna borondatez onartzeko edo espedientearen kopia eskatzeko, zure izena eta espediente zenbakia adierazi beharko dituzu eta hona jo: Segurtasun Saila, Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritza, ARAUBIDE JURIDIKO PUBLIKOAREN ARLOA, Larrauri Mendotxe Bidea, 18 – 48950 Erandio.
Dokumentuak eta idazkiak aurkeztu ahal izango dira, APAPELen 16. artikuluan jasotzen denaren arabera, besteak beste, honela:
- Administrazio honen erregistroan.
- Estatuko Administrazioko, Autonomia Erkidegoetako edo Tokiko Administrazioko edozein organotako erregistroetan.
- Posta-bulegoetan.
Zuzenean: Herritarrentzako aurrez aurre zerbitzua
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Dokumentazioa aurkezteko edo zuzentzeko, inprimakia bete eta adierazitako lekuetan aurkeztu.
Eskaerak deialdiko arauan ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko. Zuzentzen ez badituzu, Administrazioak eskaeran atzera egin duzula ulertuko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikulua
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
Dokumentazioa aurkezteko, bete ezazu tramitazio elektronikoaren aplikazioan dagoen inprimakia.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa bada, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu dokumentazio berria aurkezteko. Ezer aurkezten ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaeraren tramitazioarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Bete eta inprimatu itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa.
- Aurkeztu dokumentazio guztia adierazitako lekuren batean.
-
Inprimakia betetzeko informazioa:
Zure izenean ari bazara:
- Eskatzailea atalean, aukera ezazu Titularra.
- Datu pertsonalak atalean, bete itzazu titularrari dagozkion datuak.
- Sina ezazu eskabidea.
Beste pertsona edo entitate baten ordezkari gisa ari bazara:
- Eskatzailea atalean, aukera ezazu Ordezkaria.
- Datu pertsonalak atalean, bete itzazu ordezkatzen duzun pertsonari dagozkion datuak Titularra atalean, eta zureak, Ordezkaria atalean.
- Sina ezazu eskabidea.
Oharra: Erakundeak ordezkari bidez aritzen dira beti.
Egoki deritzezun alegazioak aurkezteko, zure erantzukizuna borondatez onartzeko edo espedientearen kopia eskatzeko, zure izena eta espediente zenbakia adierazi beharko dituzu eta hona jo: Segurtasun Saila, Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritza, ARAUBIDE JURIDIKO PUBLIKOAREN ARLOA, Larrauri Mendotxe Bidea, 18 – 48950 Erandio.
Dokumentuak eta idazkiak aurkeztu ahal izango dira, APAPELen 16. artikuluan jasotzen denaren arabera, besteak beste, honela:
- Administrazio honen erregistroan.
- Estatuko Administrazioko, Autonomia Erkidegoetako edo Tokiko Administrazioko edozein organotako erregistroetan.
- Posta-bulegoetan.
Zuzenean: Herritarrentzako aurrez aurre zerbitzua
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Dokumentazioa aurkezteko, inprimakia bete eta adierazitako lekuetan aurkeztu.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa bada, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu dokumentazio berria aurkezteko. Ezer aurkezten ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaeraren tramitazioarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.